Pühapäev, 20. jaanuar 2019
Teed nalja, metsamees?
Puukoristaja.
Metsas kõdunevast puust pole kasu kellelegi, v.a mõned metsaelustikust
jutlustavad loodusaktivistid, kes ise oma „elustikku” selgelt
defineerida ei oska. Või kui üritavadki, siis paugutavad vales suunas.
Et siis paneks nagu tarka? Aga kui ei ole teadmisi, siis ei ole.
Õppimisvõimetu? Aga võiks ju peaga mõelda, siis jääks ehk ka rumalused
välja ütlemata? Tegelikkuses on ju pigem nii, et surnud puit on metsas
"kõige elusam asi".
Juba
järgmisel kevadel oli Hiinas varblasi säilinud umbes 5% endisest.
Tapatalgud aga kestsid veel terve aasta, kuni 1960. aasta alul taibati
mulluse riisisaagi ikaldumise ja sellest tekkinud näljahäda põhjust:
taimesööjad putukad olid pääsenud senise, varblastele tuginenud
bioloogilise kontrolli alt.
Kui
varblasesõjale Hiina juhtiva ornitoloogi Zheng Zuoxini (1906–1998)
tungival vahelesegamisel lõpp tehti, kulus veel mitu aastat riisi- ja
nisusaagiga endisele järjele jõudmiseks.
Teisipäev, 15. jaanuar 2019
Südamega asja juures, RK kandidaadid Kesk-Eestis?
Kus algab Kesk-Eesti? Ütleme, et umbes keskelt? Siis alustangi sõitu umbes Kesk-Eestist, kuni "põhja" välja....
Aga seekord jätan vahele selle, mis jäi Jõgeva ja Tapa vahele. Sellegi,
et piirkond vajab aeglaste rongide jaoks vähemalt kahte lisapeatust,
Tooma ja Äntu. Potentsiaal (sise)turismi arenguteks on siin suur.
Väiksemad mured jätan ka välja toomata, eks neistki varem korduvalt
kirjuatud ja ametnikke ning kohalikke poliitikuid teavitatud. Kas on
huvi ja tahtmist midagi muuta, sõltub juba neist. Seni väga seda ei ole
paistnud.
Muide, varem räägiti väga tihti sellest, et ülesõidud kaua kinni. Nüüd
räägitakse vähem. Ehk tõesti plaanitakse vähem ka sellistesse kohtadesse
viadukte, kalleid ja suht väikese efektiivsusega rajatisi?
Aga nii lihtsalt edasikulgemine ka ei käi! Tekkis plaan vaadata üle Tapa
ja Aegviidu vahelise juurdeveobussiliiklus. On hu Lehtses, Jänedal ja
Nelijärvel peatuvate rongide vahel päevasel ajal üle mõistuse suur paus!
Tapa inimesi see siiski väga ei mõjuta, meil on rongiliiklus suht
rahuldav! Aga ometi, kui tahaks minna mingi vahepealse rongi peale?
Esmapilgul tunudub, et asjad pole pahad ja kohati ongi juurdevedu
Aegviitu tagatud. Tõsi, õhtul see nii ei ole! Ka on tegu ainult
Tapa-Aegviidu bussidega, need ei alusta ei Rakverest ega Tamsalust,
muust rääkimata. Kohati oleks see ga väga vajalik. Ka vastassuunas. Nii
peaks ka õhtul hiljem olema mõnelt hiliselt rongilt buss Tamsallu
näiteks Tapalt 22.40?
Muidugi sõltuvad busside ajad ka muust nagu koolitunnid jm. Ometi, buss,
millega mina minna sain, väljus rongist tunduvalt hiljem. Rong saabus
Tapale 13.22, buss väljus aga alles 14.35. Tõsi, sellelt sai Aegviidus
mõistliku ooteajaga elektrirongile ümber istuda, kuid .... kui see buss
väljunuks kohe peale rongi saabumist, tekkinuks ümberistumisvõimalusi
kahel moel. Ehk siis Tartust tulevalt rongilt saanuks sõita Tapa ja
Aegviidu vahele ning samadest kohtadest siis ka elektrirongile. See ju
peaks eeldatavalt tähendama ka paremat täituvust? Sel korral väikses
bussis siiski oli üle 10 inimese (keegi ka Paidest jm), osa neist
õpilased.
Ehk peaks siin siiski vaatama ka teisele poole? Panema käiku kell 13. 30
väljuva bussi, mis sõidaks Lehtse teed pidi, läbi Tõõrakõrve Aegviitu?
Sealgi ju elanikke, aga pole üldse bussiliine? Ja nii ehk kolmel korral
päevas? Ärgem unustagem, et vaadata ei saa ainult rongipeatuste juures
elavate inimeste järgi!
Igal juhul nii avastadki, et ei ole bussid nii palju seotud, kui võiks.
Muidugi on kohati Jootme kaudu üpris keeruline (talvel) mahtuda aega,
mis tagaks ümberistumised nii Tapal kui Aegviidus. Kuid proovima peab,
nagu peab ka proovima suunata liiklust teist kaudu! Igal juhul on hetki,
kus just "maa poole" sõitmisel jääb mõni minut ümberistumisest puudu
või tekib pikk ooteaeg.
Seda, et paar kiirrongi võiks vabalt peatuda Aegviidus, pole mõtet
rääkima hakatagi. Mis sest, tegu populaarse puhkekohaga või et see
annaks lisavõimalusi ka Raasiku jt kohtade jaoks. See on tänapäeval
kiiruseihalejate jaoks ületamatu müstika!
Tegelikult on uskumatu ja mõistetamatu seegi, et selle piirkonna bussid
on pea iga kell käigus ainult E-R! Ometi on piirkonnas küllaga kohti ja
üritusi, mil bussid võiks sõita! Ma ei tahaks uskuda, et neile ei
jätkuks nädalavahetusel sõitjaid? Või piisab P&S süsteemist, auto
õuest väljaajamisest?
Aga kuidas teiste bussidega? Sellest juba allpool, siis kui buss jõudnud Aegviitu!
Küll aga on kahju, et aastad mööduvad ja Tapa jaamahoone elule ei ärka.
Eks ka peale valimisi nähakse vajadust puistata raha "arendamisse ja
investeerimisse", kümneid ja sadu miljoneid! Kas just mõistusepäraselt,
see jääb juba täna valimislubadusi ja erinevate erakondade "ekspertide"
arusaamadest lugedes küll ülimalt kaheldavaks!
Lumekoristus saab aga tänavu hea koolituse!
Kuid näha saab ka läbimõtlematult tellitud ekraane. Mida rohkem ei
tellita, aga tõenäoliselt ka lähiaastate jooksul paremate süsteemide
jaoks raha "ei tellita"...
Kas aga viidad ei peaks olema ka inliskeelsed? Kasvõi väiksema kirjaga?
Muidugi näeb Tapal ka linnale omapäraseid hooneid.
Majutus ja ...
... söögikoht! Tõsi, tänavapoolsel küljel ei ole ühtegi suunavat viita
ja ma oleks otsa ümber pööranud, kui poleks olnud kangekaelne. Et kui ei
ole silt SULETUD, siis kasvõi aknast!...
Aga mõnus söögikoht!
Kuid taas ei saa ma nõustuda, et ekraanidel näeb midagi, kuid mitte
Eestimaad! Kus on Eesti reklaamkanal ETV+ asemel, härrad ja prouad
poliitikud?
Maitses! Ja üllatus-üllatus, ka siin sai söögi kõrvale osta MORSSI!
Kui kõik ja igaüks loevad ning õiglus peaks võidutsema, siis .. kas leidub ikkagi ka mõni väike ja hea idee? Või on vaid võim?
Lumekoristus oli tol päeval päris hea, kuid ristmikel oli lume all väga
ohtlikku jääd! Ma ei imestaks, kui traumapunktis oli ka palju rahvast?
Küll aga ei jäänud aega pikemalt muuseumis olla, kuid muuseum oleks seda
väärt! Muuseum võiks olla ka jaamahoones? Kuigi ehk on õigus see, et
seasl vibratsiooni tõttu eksponaadid aina "rändaks ringi"? Saaks
kindlasti ka tagada pehmendused jm, ruumi oleks palju, see peamine!?
Oho, tuttav mees, kes rohkem kui kümne rongipeatuse jaoks raha andmata
jättis! Ja ei püüdnudki seda viga hiljem parandada. Isegi püüdnud
LUBADA, et püüab? Kas viimane kiiduväärt? Et ei andnud seekord tühja
lubadust? Kuid ... peale valimisi võimul ei tee erakond ka suurt midagi?
Konkureerib vaid RE-ga esinumbri kohale ühistranspordi vastasuses?
Bussijaamas ekraan kutu, pole ka rongide infot.
See polnud mulle! Aga tundub, et välisturiste tuuakse ühistranspordiga kõvasti?
Kunagi siingi elatud...
Ja ikkagi ei ole valge põhjaga liiklusmärgi siin kliimas parimad!?
Üks külapood maal jälle kadunud! Kuigi siinkohal ongi kaks ehk liiast?
Aegviidu. Eks siin bussipeatus peakski olema ülekäigule lähemal, mitte
ei pea inimesed tingimata tiheda liiklusega maanteed ületama? Ja tagades
ka kiirema ümberistumise, vahel võib väikegi aeg olla oluline!
Eriti siis, kui bussid ei ole rongidega hästi seotud! On küll uskumatu,
aga õhtul sõidab üks Ahula buss minema paar minutit enne, teine täpselt
rongi saabumise ajal! Tõsi, needki käigus vaid ühel päeval nädalas. Kuid
kommertsliinidest ei räägi ma üldse - need ei taha mingil juhul ühtegi
reisijat rongidest juurde! Siis pole ime, et neid siin ka vähe on, kuigi
olema peaks rohkem, igal juhul. Seda näitab ka P&S autode suur arv
piirkonnas! Muidugi peaks olema just avalikk, tasuta liine Koeru ja
Järva-Jaani suunas. Vaja oleks isegi Paideni ja Järva-Jaani kaudu ehk
isegi Vägevani-Jõgevani?
Muidugi on teha küllaga ka Tapa ümbruskonnas, Rakverest rääkimata. Kas ka tehakse?
Oeh, päris aeganõudev postitamine ja teksti lisamine. Variantide
analüüsimine ja läbimõeldud lahenduste leidmine. Vähemalt püüdmine. Meil
muide palju poliitikud lubavad bürokraatiat ja ametnikke vähendada, aga
ehk on nende vähesus just probleemiks, et ei jõuta, ei tehta, ei
süveneta? Või siiski ametnikkonna nõrk võimekus? Või siiski tahtmine?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar