Pühapäev, 26. august 2018
Ühispeatuste nimed vajavad muutmist, MNT ja KOV-id ei huvitu....
Rapla Raudteejaam - Rapla Jaam
Rapla Jaam - Rapla Jaamatee.
Raudteejaam - Viljandi Jaam
Kloogaranna Rongijaam - Kloogaranna Jaam
Keila Raudteejaam - Keila Jaam
(olematu) Vasalemma peatus - Vasalemma Jaam
************************
NB!
Saue vald tänaseks (2019) nimed korrastanud! Sügav kummardus!
**********************
Kes siis peaks tegelema selliste bussipeatuste ümbernimetamisega? Maanteeamet koos KOV-idega?
*********************
Vastus:
******************************************
Nüüd on selgelt eristatavad Äksi Keskus ja Äksi Kirik.
***********************
3 kommentaari:
Tänud, Rubin!
Vasta
Ajalugu on üks asi, kuid selge on, et Sangaste rongipeatus vajab sama nime, mis on asulal ehk siis Tsirguliina. Ja bussipeatus siis perrooni juurde ning nimeks Tsirguliina Jaam.Üle aasta on möödas, meil olemas aga vaid (väljaspool Tallinna) 17 peatust nimega ... JAAM. Neist kolm - Rapla, Kohtla ja Toila Jaam on eksitavad nimed ning Kohtla-Nõmme Jaam kannab küll nime, aga reaalselt pole ka 7 aasta jooksul valminud! Lisaks on eksitavad Sürgavere, Kolu, Laane, Auvere, Ridala, Tootsi, Soldina, Eidapere, Viluvere ja Viru-Kabala Raudteejaam peatused, samuti Tabivere, mida pole.
Ainuke KOV, kes suutnud oma nimed korrastada täielikult ses suunas, on Saue vald (suurim tänu, Andres Laisk!). Teised pole suutnud mitte midagi ära teha! Tõsi, olemas ka Jõhvi Vaksal.****************************************
Esmaspäev, 27. august 2018
TV Hommikust EKA ja Gonsiorini.
Puhkus võimaldas näha Kanal 2 uut hommikusaadet "Hommik". Välismaistega võrrelda ma ei oska, aga "Terevisiooniga" on sarnasust üpris palju. Ega vist isegi oskaks midagi väga kardinaalselt teistsugust lähenemist välja pakkuda. Kuid üldiselt oli saade lohisev ja mõnevõrra igavgi. Saatejuid mingit vaimustust ei tekitanud. Erinevus ETV-st oli aga see, et palju reklaami (kuigi alguses kohe lubati, et reklaamipausid nii lühikesed, et ei jõua kohvitada ega dushi allgi käia) segas saate vaatamist. Ning juba saate alguses kulus 10 minutit vadistamisele ja saate reklaamimisele! Nii polnud ka ime, et sisu lahjaks jäi! Esimene külaline oli uuspoliitik Ivan Orav, liberaalide poolt värvatud. Sisutu. Hääli kindlasti toob, aga eks see ole ka valijate taseme näit!Palju huvitavam oli siiski lugu Jüri Ratasega ja vaatamisväärt ka lugu teenistuskoertest. Oluline teema ka koolikaupade ostmine ja sellega seotud ranitsatoetus, mis Hiiumaal 35 ja Tallinnas 320 eurot. Suur vahe! Kuid lugu ise seisnes vaid poes ringi tilpnemisest "erinevate rahakottidega" ja mingit sisu see ei tähendanudki. Mis siis ostetud kaupadest sai, kui saatejuhtidel lapsi pole? Saadet toetuseks Hiiumaale?
Uudiseid oli, aga vähe ja osalt kõmumaigulised. Küll aga ärgitas jutt EKA avamisest ja Gonsiori tänava puuduvatest remondimeestest mind varsi alla ajama ja linna peale minema!
Kui Ratas ja koos temaga Stenbocki majja jooksnud saatejuht maitsesid kohapeal hommikuputru, siis mina midagi muud. Proovisin ära Soomest ostetud Portugali sardiini konservi (sardiinid puised, kuid tomatikaste üpris tasemel), Kesäjuusto (Oland, vägagi hea teine!) ja Linnamäe soodushinnaga saadud põdramaksakonservi (Ma pole suur pasteedi sõber, aga see oli raudselt üks parimaid, mida saanud), mille peale siis ladusin Balti jaama turult ostetud Rebala (Jõelähtme, vägagi head) Aiandi tomativiilud! Kohvi asemel oli kummelitee. Väga hea!
Ja edasi polnudki muud kui habe ära ajada ning vudinal õue!
Polnudki vaja kaugele minna!
Tegelikult oli mul ülimalt hea meel, et lörri läks rumal plaan EKA Kaubamaja juurde ehitada! Kunstiakadeemia koht pole citys, vaid milleski erilisemas kohas ja hoones. Heameelega näinuks seda üldse kuskil maal (Tihemetsas vm) mõisahoonetes, maaelu edendamas. Aga ka endise sokivabriku hoone valimine oli hea mõte! Väga tore!
Valmistuti kõrgete külaliste hordide tulekuks!
Huvitav, kes siinset söögikohta majandab? Kas tekib taas poleemika nagu ERM-i puhul?
Küll aga pean ütlema, et hinges maainimesena linn mulle väga huvi ei paku, kuid mõnevõrra on siiski tore vaadata arhitektuur ja disaini. Ja mis sest, et mul oma maitse vilets ehk pole vist üldse maitset, siis selle maja olemus mulle pigem meeldis. Üpris lihtne ja seega ka nauditav. Samas sai majale igal korrusel ringi peale teha. Vaadake ise!
Hoov. Omapärane laternate lahendus, nagu tähed taevas. Ja väga uudne, et maja väliskülgedelgi valgustus olemas, seega, on aeg likvideerida siin tavatänavavalgustus. (Eespool pildil näha need kohutavad, mõttetud ja väga kulukad valgustuspostid).
Kahju on muidugi, et üleval olevad betoonaknad tänaval on juba väärakate poolt mäkerdatud. Pole ju tegu kusti, vaid risustamise ja sodimisega. Ning kurb, et meil selliseid leidub, kelle mõistus üle kõnnitee äärekivi ei küündi....
Siingi küljel on valgustus majaseintel olemas. Kas aga kunstiüliõpilased ja õppejõud hakkavad tulema autoga või rattaga? Ehk on rataste jaoks ikkagi rohkem kohti, sest neist kindlasti ei jätku!?
Või tullakse hoopis ühistranspordiga? Asukoht ju super, vali rong, buss, troll või tramm!? Ja otse ukse ees ka uhked koopiad vanadest trammiliinipostidest.
Ja siis kui trammile plaanisin, hakkas vihma kallama! Õnneks polnud inimesi palju, seepärast mahtusin ka räästa alt ootekotta! On selline kribu peatusesse pandud! Muide, ka uutes peatustes ei ole suudetud sõiduplaane ootekotta paigaldada!
Kuid jõudes Gonsiori tänavale, nägin mina küll sel hetkel töömehi ja tehnikat. Täitsa tööd tegemas! Külla aga oli mul üks eesmärk tulekuks. Ma pole mingi tänavaehituse ekspert, kuid seda tahtsin küll näha, kas nii suure töö tegemise juures on ka mõtlema hakatud, just ühe asja koha pealt. Mis ulukas, ebamugav, ohtlik. Seda eelkõige peale valmimist, siis kui tekib vajadus remontida või uuesti asfalteerida vms.
Ja nii oligi. Et enamus erinevaid kaevuluuke oli ikka jäänud sõiduteele!
Ja mis veel "naljakam", ka kanalisatsiooniluugid!. Ehk peaks ametnikele ja projekteerijatele tegema reaalseid katseid simulaatoritel? Kuidas on näiteks rattaga ülepeakaela käia? Või kuidas tekitavad ummikuid, ebamugavust, ajakadusid jm kasvõi ühe äravajunud kaevu remont? Milles on küll asi, et olemuselt väikeseid, kuid sisult olulisi asju ei mõisteta?
Ja ometi ju suure teeremondi puhul tegu kaevudega, mida saanuks kõnniteele või kaugemalegi paigaldada?
Igal pool ehk ei saa kaevudele paremat asupaika leida, kuid enamasti ju saaks?
Väga huvitav väikese kirikuhoone sobivus vaatesse!
Kuid tore, et puid endiselt püütakse linnasüdamesse istutada.
Pool linna on täis võõrkeelseid silte? Kõvem tegija siis?
Ning väga paljudel suurhoonetel pole kas üldse tänavanimesid ja numbreid või on need vaid ukse juures leitavad....
Ma pole Kaubamajas käinud vist paarkümmend aastat! Nüüd korraks läksin, huvi pärast. Kuid .... tulin üpris kiirest välja. No ei istu mulle sellised kahjuks. Võib olla ongi hea kaubavalikuga ja toredad, kuid ju siis mulle pole nii palju asju vaja!?
Viru hotell on muidugi klassika. Ajalooliselt klassikaline või klassikaline ajalugu?
Tammsaare pargiski jätkub remont. Aga vägagi huvitav saab olema näha, kas joogiveekoht tuleb!? Torud ju on olemas?
Turiste vähemalt vanalinna jagub!
Aga ka siin on rongiliiklus populaarne!
Kagetasandiliste ehitamine ja ülalpidamine on (maksumaksjale) ülikulukas, kuid ohutus on oluline. Kuni aga viaduktid ehitajate jaoks tulusad objektid, siis kas millalgi hakatakse proovima selliseid tõkkeid ülesõitudel? Nagu välismaal? Või erakondade sponsorid ei luba?
Ja ringiga tagasi EKA juures? Ehk vaid katusel võikski olla midagi, mida ka tuhanded turistid Patkuli trepilt näevad?
Eemalt vaatasin, et kas mingi lillepott alusel!?.....
Ja rongile?
tsirguliina ja olemas veel üks "Sangaste" Antsla. Kahjuks teiste nimid peale neid Tsirguliina ja Antsla ei saa panna. Vaata Sangaste ajalugu miks on just Sangaste, aga mitte Tsirguliina. Antsla ja Tsirguliina siis.
Vasta