Blogiarhiiv

laupäev, 4. detsember 2021

Miks ei suudeta sõiduplaane muuta Raplamaal, Jõgevamaal jm? Veebr 2019

 

Kolmapäev, 27. veebruar 2019

No tõepoolest, miks ei suuda sõiduplaane teha?


Alates 01.03.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel 2, 2k, 5, 7, 7k, 10, 13 ja 15.
Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 23.02.2019.
Liin 2 Rapla – Kabala Liini on muudetud kiiremaks, peatus Metsküla edaspidi ainult ettetellimisel.
Liin 2k Rapla – Raikküla – Purku – Kabala – Raadiku - Rapla Liini on muudetud kiiremaks, peatused Loe ja Polgu ainult ettetellimisel.
Liin 5 Rapla – Kaiu – Kuimetsa - Vahastu Muudetud on õhtuse reisi väljumisaega Raplast, uus aeg 18.25. Õhtul ei sõida buss enam läbi Vaopere.
(Minu märkus: Endiselt ei alusta buss Rapla Jaamast!)
Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini väljumisaegu aegu on muudetud varasemaks, et oleks võimalik Tallinna rongile minna. Lisatud on Rapla raudteejaama peatus.
(Minu märkus: Liin leitav peatus.ee-s mitte Kuimetsa vaid Kuimetsa Rahvamaja sisestamisega.
Kuimetsa suunalt liinilt 7 saab tõesti Rapla Jaamas (praeguse nimega Rapla Raudteejaam) istuda Tallinna rongile).
Liin 7k Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Liin 7K endiselt ei pööra Raplast väljudes Jaama sisse ja sõidab mööda mõned minutid enne rongi saabumist!)
Liin 10 Rapla – Juuru – Järlepa – Kohila – Hageri - Pihali Liinil on muudetud õhtuse reisi väljumisaega Raplast (uus aeg 16.45) ja tagasisuunal Kohilast (uus aeg 18.25).
(Minu märkus: ÜTK jätkab kiusu, buss sõidab endiselt käbi Ridaküla, kuigi reisijaid pole ning ei alusta raudteejaamast. Puudu jääb vaid mõni minut!
Liin 13 Kohila – Hageri – Aespa - Kohila Kell 17:45 väljumine Kohila raudteejaama peatusest on lükatud 10 min hilisemaks, uus aeg on 17.55 . Muudatus on tehtud, et oleks võimalik Tallinna rongilt Hageri ja Aespa poole ümberistuda.
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka Rapla raudteejaamast alustavad ja seal lõpetavad reisid sõidavad Mahlamäe kaudu- lisanduvad peatused Kesklinna, Mahlamäe, Välja. Muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Tore, et saab ka linna sees bussile! Küll aga väljub Kodila suunale buss 7 min enne Viljandist saabuvat rongi, Tallinna suunalt tulles saab ümber istuda, aga "ooteaja tõttu tuleb burksi süüa"!
Hommikul Kodilast tulles saab ümber istuda Tallinna rongile)
Liin 18 Rapla – Kohila Liini väljumisaega Raplast ja Kohilast on muudetud mõned minutid hilisemaks. Raplast väljub buss kell 16.05 ja Kohilast kell 16.35.
(Minu märkus: Ei oota Kohila Jaamas ära rongi saabumist!, väljub 6 min varem!
Rapla jaamast ei alusta ega võta peale Viljandist saabuva rongi reisijaid, küll aga kolistab läbi Ridaküla. Kohila jaamas aga ei jõua napilt tallinna rongile!
Kas tõesti ei saanud teha paremini?)


Pühapäev, 24. veebruar 2019

Jõgevalt Põltsamaale - mida muuta Jõgevamaa bussiliikluses?


Jõgevale sõiduks on paljude jaoks ainus võimalus rong!




Nagu kõikjal Eestis, vajab ka Jõgevamaa ühistransport täielikku ümberkorraldamist.. Alates uute peatuste tegemisest, nagu näha ka siin pildil. Ühte peatust Jõgeval vaja siis siin, teist teisel pool viadukti, Aleviku Tee vm nime all.
Teiseks on vaja Palamuse ja Mustvee suunalt tulevad bussid suunata läbi linna, kas siis peale bussijaama või enne.
Kolmandaks, vaja on pikendada ja ühildada liine, võimalusel ei tohiks need katkeda võsa vahel vaid peavad suunduma järgmisse keskusesse.
Vaja on liine:
Võhma Jaam - Põltsamaa - Jõgeva Jaam - Mustvee - Avinurme (- Jõhvi),
Jõgeva Jaam - Vägeva Jaam - Järva-Jaani - Aravete - Aegviidu Jaam, 
Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Luua - Elistvere Mõis - Äksi (praegune Keskus) - Tabivere Jaam,
Põltsamaa - Viljandi peaks sõitma ehk Alatskivi - Kallaste - Kääpa - Jõgeva Jaam - Põltsamaa ja edasi?
ju
Neljandaks, parem rongidega sidumine.
Viiendaks, rongipeatused Tooma ja Kalevi (Kassinurme mäed) ning Tabivere Jaam bussipeatus.
Kuuendaks, Rõstla ja Kamari suuna bussid peaks alustama ja lõpetama Puhu Ristis, samuti peaks hoolega analüüsima, kas on vaja bussi Põltsamaa - Rõstla Maja - Põltsamaa või leida võimalusi käivitamaks liine Võhma Jaam - Kõo - Põltsamaa - Puhu Rist. Sest vaevalt, et Põltsamaalt hommikul vara sõidetakse Rõstlasse, küll aga võidakse sõita Kõost Põltsamaale või Eskust Võhmasse Põltsamaa ja Võhma vahelistest sõitudest rääkimata. Eriti kui saab Võhmas rongile. Mitte tingimata Tallinna sõiduks vaid ehk hoopis Türile, Raplasse, sakku...? Eriti tuleb muidugi pidada silmas ka uute töökohtade teket Võhmas jm.

Jõgevamaa pidavat otsima oma identiteeti? Miks siis Jõgevalt ei saa Kääpale rongilt tulles? Miks bussid peavad taas vaid ringliiklusena sõitma? Ehk peaks sõitma hoopis Jõgeva Jaam - Varbevere - Kääpa - Pala - Kallaste - Alatskivi? Miks on maakonnapiirid takistuseks ja sageli sõidavad bussid hommikuti ning õhtuti ühe otsa tühjalt? Või on tegemist mingi "hirmu faktoriga", et bussijuht paneb enne maakonna piiri kannaka ja tulistvalu tagasi?
Oleme ju küllalt kuulnud kuidas erinevates kohtades kaovad bussiliinid, miks siis ei arvestata, et Kallastele, Alatskivile jm on ka Tallinnast üks otsemaid võimalusi rongilt bussidele ümber istudes? Ning kas ikka Tartust Kallastele-Kolkjasse sõitvad bussid peaks seal lõpetama või võiks suunduda Kaareperesse, Tabiveresse või ka Jõgevale?

Või miks Patastest väljub buss Jõgevale 1 min enne Tartust bussi saabumist?
Kuid arvestama selliste asjade puhul peab muidugi sellega, et sellised liinid peaks päevas olema käigus minimaalselt 3 korda, et sõita saaks nii lühemat aega kuskil vajav inimene, kui ka need, kellel vaja kuskil veeta suurem osa päeva jooksul.

Elistvere suuna busside sõiduplaan siin:

https://eestimaablogi3.blogspot.com/2019/01/sudamega-asja-juures-rk-kandidaadid_15.html

Igal juhul on asju, mis vajavad muutmist, väga palju! Üksiti tänan ametnikke, reisijaid, bussijuhte jt, kes oma arvamustega aidanud kaasa paremate ideede tekkimisele!










Meeldiv oli näha, et reisiraamatukogu taas täiendatud!




Suund Põltsamaale. Huvitav, mis põhjusel väljub buss 10. 15? Rong saabub 9.41, oleks loogiline, et buss ei väljuks. 9. 50 või mitte hiljem kui 10. 00? Plaanisin algul tulla siitkaudu ka tagasi, aga buss saabub Jõgevale 14. 05 ja rong väljub ... 10 min varem! No milles küll asi?
Mõne bussi puhul ümberistumised võimalikud. Aga on ka naeruväärseid asju. Buss Põltsamaalt 9.15,  12. 45, 14. 05. Rongid väljuvad vastavalt 9. 07, 12. 44, 13. 55.
Rong Tallinnast 11. 33, 14. 33, 19. 12, buss Põlltsamaale vastavalt 11. 30, 14. 25,  19. 00. Normaalne? Või on see tahtlik? Isamaa ja Reform on ju need, kes kõige rohkem seoses eeltasutud bussiliikluse kriitikaga rääkinud, et vaja hoopis liinivõrku parandada. Aga kuigi nad kohapeal võimul sageli, siis miks nad ei paranda?
Ometi on ju lihtne võtta sõiduplaanid ette, võrrelda ja analüüsida? Jah, on ka muid seoseid ja kõiki busse vast ei õnnetugi sobitada, kui aga ei püütagi? Järelikult tulebki käiku panna otseliine (ülal kirjas) sellistel aegadel. Ja igapäevaselt, kuna just nädalavahetusel on Jõgevamaal busse ääretult vähe! 

Näiteks hommikul Põltsamaa suunalt buss Jõgevale saabumisega 8. 00, mis võimaldaks siis mõlema suuna rongidele istuda. Peale seisuaega edasi 8. 10 Mustvee suunale? Seista saaks sellised bussid perrooni ülekäigule lähemal.


Valitud bussiliin Põltsamaale polnud just kõige otsem, aga lustisõiduks pole sõiduaeg kõige olulisem.








Bussi esiaken (soojenduse muster?) ei võimaldanud alati õigeaegselt teravustada, kuid näitab olulise ära siiski. Päikesepatarei on hea lahendus, aga ootekojad peavad olema inimlikud, õigesti paigaldatud ja valgustus olema selle katuse all. Valgustamaks (liikumisanduriga)  ehk siis tegema reisijad bussijuhi jaoks nähtavaks. Seni selliseid ma Eestis kohanud ei ole. Miks Jõgevamaal õppust ei võeta?


Keskkonna huvides peab põldude ja tee vahel olema metsikute taimede riba. Ehk tuleks ikkagi kasuks, kui sel oleks ka poolkõrge kasvuga puid-põõsaid?










Siin siis küll uduselt, aga näha ootekoda, mis paigutatud 90 kraadise nurga alla. Kas hea 90 või 45 kraadi? Valgustus aga samamoodi "lihtsalt kuhugi suunatud"?



Kas Maanteeamet juba tegeleb võimalusega, et väiksematel teedel saaks bussid peatuda seal, kus vaja? Või arvatakse, et inimese soovide järgi talitamine pole sama mis "sõitjate vajadusele vastav ühistransport"?



Pisisaares uus spordihoone.



Kas aga Pisisaarest saab Järvamaa Kutsehariduskesusesse ka ühistranspordiga? Jah, kord päevas, 3 tunniks kooli jõudes! Ka Põltsamaalt saab Paidesse vaid 1 kord päevas bussiga! Kas seda nimetatakse arenenud ühistranspordiks? Mäost, tõsi küll, saab Põltsamaale lausa 4 korda ööpäevas! Üks kord päeval ja 3 korda öösel....
Asi on ikka kaugelt hullem, kui esmapilgul paistab! Kes olid need poliitikud kes sellise Mäo terminaliga hakkama said? Ametnikud? Kas nad on lahti lastud ja kas nad kuidagi peavad ka ümbertegemise kinni maksma?


Pajusis on aga väga mitmeid väga ilusa väljanägemisega ajaloolisi hooneid!



Lähedal siis ka ratsatalu. Paraku, kodulehte netist ei leia. Hea, et FB lehtki olemas. Kuidagi nadivõitu reklaam?










Ja jõudsingi Põltsamaale. Tee peal tuli bussi juurde nii mõnigi reisija, kokku ehk siis sel sõidul, laupäeval üle 10 inimese veidi. Väikese bussi kohta normaalne.


Kahjuks polnud ilm pildistamiseks just kõige parem. Aga jalutada oli küll mõnus.


Ohoo, siin linnas isegi olemas üks kaev, vähemalt!






Põltsamaa jõgi. Turismi koha pealt suur pluss. Kui hästi seda "ära kasutada" osatakse? Mida üldse Põltsamaal pakutakse?


Kanuumatkad ja midagi veel. Näpuotsaga. Vana saun-ujula vist ka. Kohalikele vist Kuremaale ujula-spaasse sõitmine kaugevõitu, eriti kui bussidki väga hästi ei klapi. Et ikka ja jälle sõitke vaid autoga?
Aga vähe tundub siin pakkumisi olema?





Kalatrepp.





















Ohoo, roosiaed? Kas saab ka majutust ja roosiaias kõndida? Tundub, et vist mitte!? Ometi, selline asi võiks olla ju ääretult menukas? Roosiõievannid?
http://www.eestiroos.ee/avaleht/


Aga mis siis ikka.  Elu on jõudnud selleni, et Põltsamaalt bussiliiklus Tallinna on sisuliselt olematu. Seda nii tänu kommertsvedajatele, keda reisija asemel huvitab vaid rahanumber kui ka avalikule võimule. Mis siis ikka. Jääb üle kõmpida jala või minna Puhu Risti ühistranspordiga. Aga nagu kirjutasin, nv, eriti P need võimalused pea olematud! Ja ega ajadki klapi. Jääb üle vaid takso!



Puhu Rist kui näide kompleksist, mis sellises piirkonnas loomulik nähtus. On bensukad ja on ka pood ning söögikoht. Hea, et nii paljugi! Näksida saab muidugi ka bensukates.















Kui hästi siin aga mõeldud riigi poolt inimestele? Heakene küll, kütusefirmad ei näe vaeva parklate rajamisega. Teatud määral see ehk ka mõistetav. Aga miks seda ei tee siis riik? Ruumi on ju küll? Teisel pool teed küll mingi park olemas, aga kus peab seadusi järgiv rekamees peatuma? Kus on joogivesi ja pesemisvõimalused? Kus on lahendused turu tekkeks?







Buss tuligi. Aga ei olnud see sõit nauditav. Võisin ju pisikeselt ekraanilt filmi vahtida, aga aknast välja vaadata küll ei saanud. Sõit siiski läheb suht märkamatult, vahepeal siiski märkad, kuidas bussijuht ohtlikult sõidab ja pikivahest midagi kuulnud ei ole! 4-realine maantee päästab? Ei, meie liiklejatest paljud ei oska ju liigelda? Kui palju siis hakatakse kiirust ületama? 20, 30, 40 km/h. Kui me aga praegugi ei suuda MUUD vajalikku taristus ära teha, kas siis peaks lootma, et asjad lähevad paremaks? Ei, hoopis muude asjade jaoks jääb raha veelgi vähem...




Kasutasin aga head võimalust ja istusin bussilt juba lennujaamas trammile. Omaette pull on aga vaadata, kuidas buss sõidab ja sõidab, vaid peatumine pole oluline! Mõigus küll oli peatus, aga on uskumatu, et Tartu maanteelt Jürisse üldse bussiga ei saa? Vaidast mingi hõre liiklus on, aga on see normaalne? Kuidas saab Jüri piirkonnast sõita Tartusse? Läbi keeruliste ümberistumiste? Pildiküla ei ole atraktiivne peatus kommertsile?  DSaan aru, et mõne firma jaoks mitte, aga kas targemaid pole siis üheski firmas? Või on seda proovitud ja pole tulemusi? Ohjah....




 
 

Pühapäev, 24. veebruar 2019

Jõgevalt Põltsamaale - mida muuta Jõgevamaa bussiliikluses?


Jõgevale sõiduks on paljude jaoks ainus võimalus rong!




Nagu kõikjal Eestis, vajab ka Jõgevamaa ühistransport täielikku ümberkorraldamist.. Alates uute peatuste tegemisest, nagu näha ka siin pildil. Ühte peatust Jõgeval vaja siis siin, teist teisel pool viadukti, Aleviku Tee vm nime all.
Teiseks on vaja Palamuse ja Mustvee suunalt tulevad bussid suunata läbi linna, kas siis peale bussijaama või enne.
Kolmandaks, vaja on pikendada ja ühildada liine, võimalusel ei tohiks need katkeda võsa vahel vaid peavad suunduma järgmisse keskusesse.
Vaja on liine:
Võhma Jaam - Põltsamaa - Jõgeva Jaam - Mustvee - Avinurme (- Jõhvi),
Jõgeva Jaam - Vägeva Jaam - Järva-Jaani - Aravete - Aegviidu Jaam, 
Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Luua - Elistvere Mõis - Äksi (praegune Keskus) - Tabivere Jaam,
Põltsamaa - Viljandi peaks sõitma ehk Alatskivi - Kallaste - Kääpa - Jõgeva Jaam - Põltsamaa ja edasi?
ju
Neljandaks, parem rongidega sidumine.
Viiendaks, rongipeatused Tooma ja Kalevi (Kassinurme mäed) ning Tabivere Jaam bussipeatus.
Kuuendaks, Rõstla ja Kamari suuna bussid peaks alustama ja lõpetama Puhu Ristis, samuti peaks hoolega analüüsima, kas on vaja bussi Põltsamaa - Rõstla Maja - Põltsamaa või leida võimalusi käivitamaks liine Võhma Jaam - Kõo - Põltsamaa - Puhu Rist. Sest vaevalt, et Põltsamaalt hommikul vara sõidetakse Rõstlasse, küll aga võidakse sõita Kõost Põltsamaale või Eskust Võhmasse Põltsamaa ja Võhma vahelistest sõitudest rääkimata. Eriti kui saab Võhmas rongile. Mitte tingimata Tallinna sõiduks vaid ehk hoopis Türile, Raplasse, sakku...? Eriti tuleb muidugi pidada silmas ka uute töökohtade teket Võhmas jm.

Jõgevamaa pidavat otsima oma identiteeti? Miks siis Jõgevalt ei saa Kääpale rongilt tulles? Miks bussid peavad taas vaid ringliiklusena sõitma? Ehk peaks sõitma hoopis Jõgeva Jaam - Varbevere - Kääpa - Pala - Kallaste - Alatskivi? Miks on maakonnapiirid takistuseks ja sageli sõidavad bussid hommikuti ning õhtuti ühe otsa tühjalt? Või on tegemist mingi "hirmu faktoriga", et bussijuht paneb enne maakonna piiri kannaka ja tulistvalu tagasi?
Oleme ju küllalt kuulnud kuidas erinevates kohtades kaovad bussiliinid, miks siis ei arvestata, et Kallastele, Alatskivile jm on ka Tallinnast üks otsemaid võimalusi rongilt bussidele ümber istudes? Ning kas ikka Tartust Kallastele-Kolkjasse sõitvad bussid peaks seal lõpetama või võiks suunduda Kaareperesse, Tabiveresse või ka Jõgevale?

Või miks Patastest väljub buss Jõgevale 1 min enne Tartust bussi saabumist?
Kuid arvestama selliste asjade puhul peab muidugi sellega, et sellised liinid peaks päevas olema käigus minimaalselt 3 korda, et sõita saaks nii lühemat aega kuskil vajav inimene, kui ka need, kellel vaja kuskil veeta suurem osa päeva jooksul.

Elistvere suuna busside sõiduplaan siin:

https://eestimaablogi3.blogspot.com/2019/01/sudamega-asja-juures-rk-kandidaadid_15.html

Igal juhul on asju, mis vajavad muutmist, väga palju! Üksiti tänan ametnikke, reisijaid, bussijuhte jt, kes oma arvamustega aidanud kaasa paremate ideede tekkimisele!










Meeldiv oli näha, et reisiraamatukogu taas täiendatud!




Suund Põltsamaale. Huvitav, mis põhjusel väljub buss 10. 15? Rong saabub 9.41, oleks loogiline, et buss ei väljuks. 9. 50 või mitte hiljem kui 10. 00? Plaanisin algul tulla siitkaudu ka tagasi, aga buss saabub Jõgevale 14. 05 ja rong väljub ... 10 min varem! No milles küll asi?
Mõne bussi puhul ümberistumised võimalikud. Aga on ka naeruväärseid asju. Buss Põltsamaalt 9.15,  12. 45, 14. 05. Rongid väljuvad vastavalt 9. 07, 12. 44, 13. 55.
Rong Tallinnast 11. 33, 14. 33, 19. 12, buss Põlltsamaale vastavalt 11. 30, 14. 25,  19. 00. Normaalne? Või on see tahtlik? Isamaa ja Reform on ju need, kes kõige rohkem seoses eeltasutud bussiliikluse kriitikaga rääkinud, et vaja hoopis liinivõrku parandada. Aga kuigi nad kohapeal võimul sageli, siis miks nad ei paranda?
Ometi on ju lihtne võtta sõiduplaanid ette, võrrelda ja analüüsida? Jah, on ka muid seoseid ja kõiki busse vast ei õnnetugi sobitada, kui aga ei püütagi? Järelikult tulebki käiku panna otseliine (ülal kirjas) sellistel aegadel. Ja igapäevaselt, kuna just nädalavahetusel on Jõgevamaal busse ääretult vähe! 

Näiteks hommikul Põltsamaa suunalt buss Jõgevale saabumisega 8. 00, mis võimaldaks siis mõlema suuna rongidele istuda. Peale seisuaega edasi 8. 10 Mustvee suunale? Seista saaks sellised bussid perrooni ülekäigule lähemal.


Valitud bussiliin Põltsamaale polnud just kõige otsem, aga lustisõiduks pole sõiduaeg kõige olulisem.








Bussi esiaken (soojenduse muster?) ei võimaldanud alati õigeaegselt teravustada, kuid näitab olulise ära siiski. Päikesepatarei on hea lahendus, aga ootekojad peavad olema inimlikud, õigesti paigaldatud ja valgustus olema selle katuse all. Valgustamaks (liikumisanduriga)  ehk siis tegema reisijad bussijuhi jaoks nähtavaks. Seni selliseid ma Eestis kohanud ei ole. Miks Jõgevamaal õppust ei võeta?


Keskkonna huvides peab põldude ja tee vahel olema metsikute taimede riba. Ehk tuleks ikkagi kasuks, kui sel oleks ka poolkõrge kasvuga puid-põõsaid?










Siin siis küll uduselt, aga näha ootekoda, mis paigutatud 90 kraadise nurga alla. Kas hea 90 või 45 kraadi? Valgustus aga samamoodi "lihtsalt kuhugi suunatud"?



Kas Maanteeamet juba tegeleb võimalusega, et väiksematel teedel saaks bussid peatuda seal, kus vaja? Või arvatakse, et inimese soovide järgi talitamine pole sama mis "sõitjate vajadusele vastav ühistransport"?



Pisisaares uus spordihoone.



Kas aga Pisisaarest saab Järvamaa Kutsehariduskesusesse ka ühistranspordiga? Jah, kord päevas, 3 tunniks kooli jõudes! Ka Põltsamaalt saab Paidesse vaid 1 kord päevas bussiga! Kas seda nimetatakse arenenud ühistranspordiks? Mäost, tõsi küll, saab Põltsamaale lausa 4 korda ööpäevas! Üks kord päeval ja 3 korda öösel....
Asi on ikka kaugelt hullem, kui esmapilgul paistab! Kes olid need poliitikud kes sellise Mäo terminaliga hakkama said? Ametnikud? Kas nad on lahti lastud ja kas nad kuidagi peavad ka ümbertegemise kinni maksma?


Pajusis on aga väga mitmeid väga ilusa väljanägemisega ajaloolisi hooneid!



Lähedal siis ka ratsatalu. Paraku, kodulehte netist ei leia. Hea, et FB lehtki olemas. Kuidagi nadivõitu reklaam?










Ja jõudsingi Põltsamaale. Tee peal tuli bussi juurde nii mõnigi reisija, kokku ehk siis sel sõidul, laupäeval üle 10 inimese veidi. Väikese bussi kohta normaalne.


Kahjuks polnud ilm pildistamiseks just kõige parem. Aga jalutada oli küll mõnus.


Ohoo, siin linnas isegi olemas üks kaev, vähemalt!






Põltsamaa jõgi. Turismi koha pealt suur pluss. Kui hästi seda "ära kasutada" osatakse? Mida üldse Põltsamaal pakutakse?


Kanuumatkad ja midagi veel. Näpuotsaga. Vana saun-ujula vist ka. Kohalikele vist Kuremaale ujula-spaasse sõitmine kaugevõitu, eriti kui bussidki väga hästi ei klapi. Et ikka ja jälle sõitke vaid autoga?
Aga vähe tundub siin pakkumisi olema?





Kalatrepp.





















Ohoo, roosiaed? Kas saab ka majutust ja roosiaias kõndida? Tundub, et vist mitte!? Ometi, selline asi võiks olla ju ääretult menukas? Roosiõievannid?
http://www.eestiroos.ee/avaleht/


Aga mis siis ikka.  Elu on jõudnud selleni, et Põltsamaalt bussiliiklus Tallinna on sisuliselt olematu. Seda nii tänu kommertsvedajatele, keda reisija asemel huvitab vaid rahanumber kui ka avalikule võimule. Mis siis ikka. Jääb üle kõmpida jala või minna Puhu Risti ühistranspordiga. Aga nagu kirjutasin, nv, eriti P need võimalused pea olematud! Ja ega ajadki klapi. Jääb üle vaid takso!



Puhu Rist kui näide kompleksist, mis sellises piirkonnas loomulik nähtus. On bensukad ja on ka pood ning söögikoht. Hea, et nii paljugi! Näksida saab muidugi ka bensukates.















Kui hästi siin aga mõeldud riigi poolt inimestele? Heakene küll, kütusefirmad ei näe vaeva parklate rajamisega. Teatud määral see ehk ka mõistetav. Aga miks seda ei tee siis riik? Ruumi on ju küll? Teisel pool teed küll mingi park olemas, aga kus peab seadusi järgiv rekamees peatuma? Kus on joogivesi ja pesemisvõimalused? Kus on lahendused turu tekkeks?







Buss tuligi. Aga ei olnud see sõit nauditav. Võisin ju pisikeselt ekraanilt filmi vahtida, aga aknast välja vaadata küll ei saanud. Sõit siiski läheb suht märkamatult, vahepeal siiski märkad, kuidas bussijuht ohtlikult sõidab ja pikivahest midagi kuulnud ei ole! 4-realine maantee päästab? Ei, meie liiklejatest paljud ei oska ju liigelda? Kui palju siis hakatakse kiirust ületama? 20, 30, 40 km/h. Kui me aga praegugi ei suuda MUUD vajalikku taristus ära teha, kas siis peaks lootma, et asjad lähevad paremaks? Ei, hoopis muude asjade jaoks jääb raha veelgi vähem...




Kasutasin aga head võimalust ja istusin bussilt juba lennujaamas trammile. Omaette pull on aga vaadata, kuidas buss sõidab ja sõidab, vaid peatumine pole oluline! Mõigus küll oli peatus, aga on uskumatu, et Tartu maanteelt Jürisse üldse bussiga ei saa? Vaidast mingi hõre liiklus on, aga on see normaalne? Kuidas saab Jüri piirkonnast sõita Tartusse? Läbi keeruliste ümberistumiste? Pildiküla ei ole atraktiivne peatus kommertsile?  DSaan aru, et mõne firma jaoks mitte, aga kas targemaid pole siis üheski firmas? Või on seda proovitud ja pole tulemusi? Ohjah....





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar