Kolmapäev, 27. veebruar 2019
No tõepoolest, miks ei suuda sõiduplaane teha?
Alates 01.03.2019 jõustuvad muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel 2, 2k, 5, 7, 7k, 10, 13 ja 15.
Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 23.02.2019.
Sõiduplaanid on nähtavad www.peatus.ee alates 23.02.2019.
Liin 2 Rapla – Kabala Liini on muudetud kiiremaks, peatus Metsküla edaspidi ainult ettetellimisel.
Liin 2k Rapla – Raikküla – Purku – Kabala – Raadiku - Rapla Liini on muudetud kiiremaks, peatused Loe ja Polgu ainult ettetellimisel.
Liin 5 Rapla – Kaiu – Kuimetsa - Vahastu Muudetud on õhtuse reisi väljumisaega Raplast, uus aeg 18.25. Õhtul ei sõida buss enam läbi Vaopere.
(Minu märkus: Endiselt ei alusta buss Rapla Jaamast!)
Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini väljumisaegu aegu on muudetud varasemaks, et oleks võimalik Tallinna rongile minna. Lisatud on Rapla raudteejaama peatus.
(Minu märkus: Liin leitav peatus.ee-s mitte Kuimetsa vaid Kuimetsa Rahvamaja sisestamisega.
Kuimetsa suunalt liinilt 7 saab tõesti Rapla Jaamas (praeguse nimega Rapla Raudteejaam) istuda Tallinna rongile).
Liin 2k Rapla – Raikküla – Purku – Kabala – Raadiku - Rapla Liini on muudetud kiiremaks, peatused Loe ja Polgu ainult ettetellimisel.
Liin 5 Rapla – Kaiu – Kuimetsa - Vahastu Muudetud on õhtuse reisi väljumisaega Raplast, uus aeg 18.25. Õhtul ei sõida buss enam läbi Vaopere.
(Minu märkus: Endiselt ei alusta buss Rapla Jaamast!)
Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini väljumisaegu aegu on muudetud varasemaks, et oleks võimalik Tallinna rongile minna. Lisatud on Rapla raudteejaama peatus.
(Minu märkus: Liin leitav peatus.ee-s mitte Kuimetsa vaid Kuimetsa Rahvamaja sisestamisega.
Kuimetsa suunalt liinilt 7 saab tõesti Rapla Jaamas (praeguse nimega Rapla Raudteejaam) istuda Tallinna rongile).
Liin 7k Rapla – Ingliste – Juuru – Kaiu - Kuimetsa Liini on muudetud kiiremaks, muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Liin 7K endiselt ei pööra Raplast väljudes Jaama sisse ja sõidab mööda mõned minutid enne rongi saabumist!)
(Minu märkus: Liin 7K endiselt ei pööra Raplast väljudes Jaama sisse ja sõidab mööda mõned minutid enne rongi saabumist!)
Liin 10 Rapla – Juuru – Järlepa – Kohila – Hageri - Pihali Liinil on
muudetud õhtuse reisi väljumisaega Raplast (uus aeg 16.45) ja
tagasisuunal Kohilast (uus aeg 18.25).
(Minu märkus: ÜTK jätkab kiusu, buss sõidab endiselt käbi Ridaküla, kuigi reisijaid pole ning ei alusta raudteejaamast. Puudu jääb vaid mõni minut!
(Minu märkus: ÜTK jätkab kiusu, buss sõidab endiselt käbi Ridaküla, kuigi reisijaid pole ning ei alusta raudteejaamast. Puudu jääb vaid mõni minut!
Liin 13 Kohila – Hageri – Aespa - Kohila Kell 17:45 väljumine Kohila
raudteejaama peatusest on lükatud 10 min hilisemaks, uus aeg on 17.55 .
Muudatus on tehtud, et oleks võimalik Tallinna rongilt Hageri ja Aespa
poole ümberistuda.
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka Rapla raudteejaamast alustavad ja seal lõpetavad reisid sõidavad Mahlamäe kaudu- lisanduvad peatused Kesklinna, Mahlamäe, Välja. Muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Tore, et saab ka linna sees bussile! Küll aga väljub Kodila suunale buss 7 min enne Viljandist saabuvat rongi, Tallinna suunalt tulles saab ümber istuda, aga "ooteaja tõttu tuleb burksi süüa"!
Hommikul Kodilast tulles saab ümber istuda Tallinna rongile)
Liin 15 Rapla – Kodila – Varbola - Pajaka Rapla raudteejaamast alustavad ja seal lõpetavad reisid sõidavad Mahlamäe kaudu- lisanduvad peatused Kesklinna, Mahlamäe, Välja. Muutunud on ajad peatustes.
(Minu märkus: Tore, et saab ka linna sees bussile! Küll aga väljub Kodila suunale buss 7 min enne Viljandist saabuvat rongi, Tallinna suunalt tulles saab ümber istuda, aga "ooteaja tõttu tuleb burksi süüa"!
Hommikul Kodilast tulles saab ümber istuda Tallinna rongile)
Liin 18 Rapla – Kohila Liini väljumisaega Raplast ja Kohilast on
muudetud mõned minutid hilisemaks. Raplast väljub buss kell 16.05 ja
Kohilast kell 16.35.
(Minu märkus: Ei oota Kohila Jaamas ära rongi saabumist!, väljub 6 min varem!
Rapla jaamast ei alusta ega võta peale Viljandist saabuva rongi reisijaid, küll aga kolistab läbi Ridaküla. Kohila jaamas aga ei jõua napilt tallinna rongile!
Kas tõesti ei saanud teha paremini?)
(Minu märkus: Ei oota Kohila Jaamas ära rongi saabumist!, väljub 6 min varem!
Rapla jaamast ei alusta ega võta peale Viljandist saabuva rongi reisijaid, küll aga kolistab läbi Ridaküla. Kohila jaamas aga ei jõua napilt tallinna rongile!
Kas tõesti ei saanud teha paremini?)
Pühapäev, 24. veebruar 2019
Jõgevalt Põltsamaale - mida muuta Jõgevamaa bussiliikluses?
Jõgevale sõiduks on paljude jaoks ainus võimalus rong!
Nagu kõikjal Eestis, vajab ka Jõgevamaa ühistransport täielikku
ümberkorraldamist.. Alates uute peatuste tegemisest, nagu näha ka siin
pildil. Ühte peatust Jõgeval vaja siis siin, teist teisel pool viadukti,
Aleviku Tee vm nime all.
Teiseks on vaja Palamuse ja Mustvee suunalt tulevad bussid suunata läbi linna, kas siis peale bussijaama või enne.
Kolmandaks, vaja on pikendada ja ühildada liine, võimalusel ei tohiks
need katkeda võsa vahel vaid peavad suunduma järgmisse keskusesse.
Vaja on liine:
Võhma Jaam - Põltsamaa - Jõgeva Jaam - Mustvee - Avinurme (- Jõhvi),
Jõgeva Jaam - Vägeva Jaam - Järva-Jaani - Aravete - Aegviidu Jaam,
Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Luua - Elistvere Mõis - Äksi (praegune Keskus) - Tabivere Jaam,
Põltsamaa - Viljandi peaks sõitma ehk Alatskivi - Kallaste - Kääpa - Jõgeva Jaam - Põltsamaa ja edasi?
ju
Neljandaks, parem rongidega sidumine.
Viiendaks, rongipeatused Tooma ja Kalevi (Kassinurme mäed) ning Tabivere Jaam bussipeatus.
Kuuendaks, Rõstla ja Kamari suuna bussid peaks alustama ja lõpetama Puhu
Ristis, samuti peaks hoolega analüüsima, kas on vaja bussi Põltsamaa -
Rõstla Maja - Põltsamaa või leida võimalusi käivitamaks liine Võhma Jaam
- Kõo - Põltsamaa - Puhu Rist. Sest vaevalt, et Põltsamaalt hommikul
vara sõidetakse Rõstlasse, küll aga võidakse sõita Kõost Põltsamaale või
Eskust Võhmasse Põltsamaa ja Võhma vahelistest sõitudest rääkimata.
Eriti kui saab Võhmas rongile. Mitte tingimata Tallinna sõiduks vaid ehk
hoopis Türile, Raplasse, sakku...? Eriti tuleb muidugi pidada silmas ka
uute töökohtade teket Võhmas jm.
Jõgevamaa pidavat otsima oma identiteeti? Miks siis Jõgevalt ei saa
Kääpale rongilt tulles? Miks bussid peavad taas vaid ringliiklusena
sõitma? Ehk peaks sõitma hoopis Jõgeva Jaam - Varbevere - Kääpa - Pala -
Kallaste - Alatskivi? Miks on maakonnapiirid takistuseks ja sageli
sõidavad bussid hommikuti ning õhtuti ühe otsa tühjalt? Või on tegemist
mingi "hirmu faktoriga", et bussijuht paneb enne maakonna piiri kannaka
ja tulistvalu tagasi?
Oleme ju küllalt kuulnud kuidas erinevates kohtades kaovad bussiliinid,
miks siis ei arvestata, et Kallastele, Alatskivile jm on ka Tallinnast
üks otsemaid võimalusi rongilt bussidele ümber istudes? Ning kas ikka
Tartust Kallastele-Kolkjasse sõitvad bussid peaks seal lõpetama või
võiks suunduda Kaareperesse, Tabiveresse või ka Jõgevale?
Või miks Patastest väljub buss Jõgevale 1 min enne Tartust bussi saabumist?
Kuid arvestama selliste asjade puhul peab muidugi sellega, et sellised
liinid peaks päevas olema käigus minimaalselt 3 korda, et sõita saaks
nii lühemat aega kuskil vajav inimene, kui ka need, kellel vaja kuskil
veeta suurem osa päeva jooksul.
Elistvere suuna busside sõiduplaan siin:
https://eestimaablogi3.blogspot.com/2019/01/sudamega-asja-juures-rk-kandidaadid_15.html
Igal juhul on asju, mis vajavad muutmist, väga palju! Üksiti tänan
ametnikke, reisijaid, bussijuhte jt, kes oma arvamustega aidanud kaasa
paremate ideede tekkimisele!
Meeldiv oli näha, et reisiraamatukogu taas täiendatud!
Suund Põltsamaale. Huvitav, mis põhjusel väljub buss 10. 15? Rong saabub
9.41, oleks loogiline, et buss ei väljuks. 9. 50 või mitte hiljem kui
10. 00? Plaanisin algul tulla siitkaudu ka tagasi, aga buss saabub
Jõgevale 14. 05 ja rong väljub ... 10 min varem! No milles küll asi?
Mõne bussi puhul ümberistumised võimalikud. Aga on ka naeruväärseid
asju. Buss Põltsamaalt 9.15, 12. 45, 14. 05. Rongid väljuvad vastavalt
9. 07, 12. 44, 13. 55.
Rong Tallinnast 11. 33, 14. 33, 19. 12, buss Põlltsamaale vastavalt 11.
30, 14. 25, 19. 00. Normaalne? Või on see tahtlik? Isamaa ja Reform on
ju need, kes kõige rohkem seoses eeltasutud bussiliikluse kriitikaga
rääkinud, et vaja hoopis liinivõrku parandada. Aga kuigi nad kohapeal
võimul sageli, siis miks nad ei paranda?
Ometi on ju lihtne võtta sõiduplaanid ette, võrrelda ja analüüsida? Jah,
on ka muid seoseid ja kõiki busse vast ei õnnetugi sobitada, kui aga ei
püütagi? Järelikult tulebki käiku panna otseliine (ülal kirjas)
sellistel aegadel. Ja igapäevaselt, kuna just nädalavahetusel on
Jõgevamaal busse ääretult vähe!
Näiteks hommikul Põltsamaa suunalt buss Jõgevale saabumisega 8. 00, mis
võimaldaks siis mõlema suuna rongidele istuda. Peale seisuaega edasi 8.
10 Mustvee suunale? Seista saaks sellised bussid perrooni ülekäigule
lähemal.
Valitud bussiliin Põltsamaale polnud just kõige otsem, aga lustisõiduks pole sõiduaeg kõige olulisem.
Bussi esiaken (soojenduse muster?) ei võimaldanud alati õigeaegselt
teravustada, kuid näitab olulise ära siiski. Päikesepatarei on hea
lahendus, aga ootekojad peavad olema inimlikud, õigesti paigaldatud ja
valgustus olema selle katuse all. Valgustamaks (liikumisanduriga) ehk
siis tegema reisijad bussijuhi jaoks nähtavaks. Seni selliseid ma Eestis
kohanud ei ole. Miks Jõgevamaal õppust ei võeta?
Keskkonna huvides peab põldude ja tee vahel olema metsikute taimede
riba. Ehk tuleks ikkagi kasuks, kui sel oleks ka poolkõrge kasvuga
puid-põõsaid?
Siin siis küll uduselt, aga näha ootekoda, mis paigutatud 90 kraadise
nurga alla. Kas hea 90 või 45 kraadi? Valgustus aga samamoodi "lihtsalt
kuhugi suunatud"?
Kas Maanteeamet juba tegeleb võimalusega, et väiksematel teedel saaks
bussid peatuda seal, kus vaja? Või arvatakse, et inimese soovide järgi
talitamine pole sama mis "sõitjate vajadusele vastav ühistransport"?
Pisisaares uus spordihoone.
Kas aga Pisisaarest saab Järvamaa Kutsehariduskesusesse ka
ühistranspordiga? Jah, kord päevas, 3 tunniks kooli jõudes! Ka
Põltsamaalt saab Paidesse vaid 1 kord päevas bussiga! Kas seda
nimetatakse arenenud ühistranspordiks? Mäost, tõsi küll, saab
Põltsamaale lausa 4 korda ööpäevas! Üks kord päeval ja 3 korda öösel....
Asi on ikka kaugelt hullem, kui esmapilgul paistab! Kes olid need
poliitikud kes sellise Mäo terminaliga hakkama said? Ametnikud? Kas nad
on lahti lastud ja kas nad kuidagi peavad ka ümbertegemise kinni maksma?
Pajusis on aga väga mitmeid väga ilusa väljanägemisega ajaloolisi hooneid!
Lähedal siis ka ratsatalu. Paraku, kodulehte netist ei leia. Hea, et FB lehtki olemas. Kuidagi nadivõitu reklaam?
Ja jõudsingi Põltsamaale. Tee peal tuli bussi juurde nii mõnigi reisija,
kokku ehk siis sel sõidul, laupäeval üle 10 inimese veidi. Väikese
bussi kohta normaalne.
Kahjuks polnud ilm pildistamiseks just kõige parem. Aga jalutada oli küll mõnus.
Ohoo, siin linnas isegi olemas üks kaev, vähemalt!
Põltsamaa jõgi. Turismi koha pealt suur pluss. Kui hästi seda "ära kasutada" osatakse? Mida üldse Põltsamaal pakutakse?
Kanuumatkad ja midagi veel. Näpuotsaga. Vana saun-ujula vist ka.
Kohalikele vist Kuremaale ujula-spaasse sõitmine kaugevõitu, eriti kui
bussidki väga hästi ei klapi. Et ikka ja jälle sõitke vaid autoga?
Aga vähe tundub siin pakkumisi olema?
Kalatrepp.
Ohoo, roosiaed? Kas saab ka majutust ja roosiaias kõndida? Tundub, et
vist mitte!? Ometi, selline asi võiks olla ju ääretult menukas?
Roosiõievannid?
http://www.eestiroos.ee/avaleht/
http://www.eestiroos.ee/avaleht/
Aga mis siis ikka. Elu on jõudnud selleni, et Põltsamaalt bussiliiklus
Tallinna on sisuliselt olematu. Seda nii tänu kommertsvedajatele, keda
reisija asemel huvitab vaid rahanumber kui ka avalikule võimule. Mis
siis ikka. Jääb üle kõmpida jala või minna Puhu Risti ühistranspordiga.
Aga nagu kirjutasin, nv, eriti P need võimalused pea olematud! Ja ega
ajadki klapi. Jääb üle vaid takso!
Puhu Rist kui näide kompleksist, mis sellises piirkonnas loomulik
nähtus. On bensukad ja on ka pood ning söögikoht. Hea, et nii paljugi!
Näksida saab muidugi ka bensukates.
Kui hästi siin aga mõeldud riigi poolt inimestele? Heakene küll,
kütusefirmad ei näe vaeva parklate rajamisega. Teatud määral see ehk ka
mõistetav. Aga miks seda ei tee siis riik? Ruumi on ju küll? Teisel pool
teed küll mingi park olemas, aga kus peab seadusi järgiv rekamees
peatuma? Kus on joogivesi ja pesemisvõimalused? Kus on lahendused turu
tekkeks?
Buss tuligi. Aga ei olnud see sõit nauditav. Võisin ju pisikeselt
ekraanilt filmi vahtida, aga aknast välja vaadata küll ei saanud. Sõit
siiski läheb suht märkamatult, vahepeal siiski märkad, kuidas bussijuht
ohtlikult sõidab ja pikivahest midagi kuulnud ei ole! 4-realine maantee
päästab? Ei, meie liiklejatest paljud ei oska ju liigelda? Kui palju
siis hakatakse kiirust ületama? 20, 30, 40 km/h. Kui me aga praegugi ei
suuda MUUD vajalikku taristus ära teha, kas siis peaks lootma, et asjad
lähevad paremaks? Ei, hoopis muude asjade jaoks jääb raha veelgi
vähem...
Kasutasin aga head võimalust ja istusin bussilt juba lennujaamas
trammile. Omaette pull on aga vaadata, kuidas buss sõidab ja sõidab,
vaid peatumine pole oluline! Mõigus küll oli peatus, aga on uskumatu, et
Tartu maanteelt Jürisse üldse bussiga ei saa? Vaidast mingi hõre
liiklus on, aga on see normaalne? Kuidas saab Jüri piirkonnast sõita
Tartusse? Läbi keeruliste ümberistumiste? Pildiküla ei ole atraktiivne
peatus kommertsile? DSaan aru, et mõne firma jaoks mitte, aga kas
targemaid pole siis üheski firmas? Või on seda proovitud ja pole
tulemusi? Ohjah....
Pühapäev, 24. veebruar 2019
Jõgevalt Põltsamaale - mida muuta Jõgevamaa bussiliikluses?
Jõgevale sõiduks on paljude jaoks ainus võimalus rong!
Nagu kõikjal Eestis, vajab ka Jõgevamaa ühistransport täielikku
ümberkorraldamist.. Alates uute peatuste tegemisest, nagu näha ka siin
pildil. Ühte peatust Jõgeval vaja siis siin, teist teisel pool viadukti,
Aleviku Tee vm nime all.
Teiseks on vaja Palamuse ja Mustvee suunalt tulevad bussid suunata läbi linna, kas siis peale bussijaama või enne.
Kolmandaks, vaja on pikendada ja ühildada liine, võimalusel ei tohiks
need katkeda võsa vahel vaid peavad suunduma järgmisse keskusesse.
Vaja on liine:
Võhma Jaam - Põltsamaa - Jõgeva Jaam - Mustvee - Avinurme (- Jõhvi),
Jõgeva Jaam - Vägeva Jaam - Järva-Jaani - Aravete - Aegviidu Jaam,
Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Luua - Elistvere Mõis - Äksi (praegune Keskus) - Tabivere Jaam,
Põltsamaa - Viljandi peaks sõitma ehk Alatskivi - Kallaste - Kääpa - Jõgeva Jaam - Põltsamaa ja edasi?
ju
Neljandaks, parem rongidega sidumine.
Viiendaks, rongipeatused Tooma ja Kalevi (Kassinurme mäed) ning Tabivere Jaam bussipeatus.
Kuuendaks, Rõstla ja Kamari suuna bussid peaks alustama ja lõpetama Puhu
Ristis, samuti peaks hoolega analüüsima, kas on vaja bussi Põltsamaa -
Rõstla Maja - Põltsamaa või leida võimalusi käivitamaks liine Võhma Jaam
- Kõo - Põltsamaa - Puhu Rist. Sest vaevalt, et Põltsamaalt hommikul
vara sõidetakse Rõstlasse, küll aga võidakse sõita Kõost Põltsamaale või
Eskust Võhmasse Põltsamaa ja Võhma vahelistest sõitudest rääkimata.
Eriti kui saab Võhmas rongile. Mitte tingimata Tallinna sõiduks vaid ehk
hoopis Türile, Raplasse, sakku...? Eriti tuleb muidugi pidada silmas ka
uute töökohtade teket Võhmas jm.
Jõgevamaa pidavat otsima oma identiteeti? Miks siis Jõgevalt ei saa
Kääpale rongilt tulles? Miks bussid peavad taas vaid ringliiklusena
sõitma? Ehk peaks sõitma hoopis Jõgeva Jaam - Varbevere - Kääpa - Pala -
Kallaste - Alatskivi? Miks on maakonnapiirid takistuseks ja sageli
sõidavad bussid hommikuti ning õhtuti ühe otsa tühjalt? Või on tegemist
mingi "hirmu faktoriga", et bussijuht paneb enne maakonna piiri kannaka
ja tulistvalu tagasi?
Oleme ju küllalt kuulnud kuidas erinevates kohtades kaovad bussiliinid,
miks siis ei arvestata, et Kallastele, Alatskivile jm on ka Tallinnast
üks otsemaid võimalusi rongilt bussidele ümber istudes? Ning kas ikka
Tartust Kallastele-Kolkjasse sõitvad bussid peaks seal lõpetama või
võiks suunduda Kaareperesse, Tabiveresse või ka Jõgevale?
Või miks Patastest väljub buss Jõgevale 1 min enne Tartust bussi saabumist?
Kuid arvestama selliste asjade puhul peab muidugi sellega, et sellised
liinid peaks päevas olema käigus minimaalselt 3 korda, et sõita saaks
nii lühemat aega kuskil vajav inimene, kui ka need, kellel vaja kuskil
veeta suurem osa päeva jooksul.
Elistvere suuna busside sõiduplaan siin:
https://eestimaablogi3.blogspot.com/2019/01/sudamega-asja-juures-rk-kandidaadid_15.html
Igal juhul on asju, mis vajavad muutmist, väga palju! Üksiti tänan
ametnikke, reisijaid, bussijuhte jt, kes oma arvamustega aidanud kaasa
paremate ideede tekkimisele!
Meeldiv oli näha, et reisiraamatukogu taas täiendatud!
Suund Põltsamaale. Huvitav, mis põhjusel väljub buss 10. 15? Rong saabub
9.41, oleks loogiline, et buss ei väljuks. 9. 50 või mitte hiljem kui
10. 00? Plaanisin algul tulla siitkaudu ka tagasi, aga buss saabub
Jõgevale 14. 05 ja rong väljub ... 10 min varem! No milles küll asi?
Mõne bussi puhul ümberistumised võimalikud. Aga on ka naeruväärseid
asju. Buss Põltsamaalt 9.15, 12. 45, 14. 05. Rongid väljuvad vastavalt
9. 07, 12. 44, 13. 55.
Rong Tallinnast 11. 33, 14. 33, 19. 12, buss Põlltsamaale vastavalt 11.
30, 14. 25, 19. 00. Normaalne? Või on see tahtlik? Isamaa ja Reform on
ju need, kes kõige rohkem seoses eeltasutud bussiliikluse kriitikaga
rääkinud, et vaja hoopis liinivõrku parandada. Aga kuigi nad kohapeal
võimul sageli, siis miks nad ei paranda?
Ometi on ju lihtne võtta sõiduplaanid ette, võrrelda ja analüüsida? Jah,
on ka muid seoseid ja kõiki busse vast ei õnnetugi sobitada, kui aga ei
püütagi? Järelikult tulebki käiku panna otseliine (ülal kirjas)
sellistel aegadel. Ja igapäevaselt, kuna just nädalavahetusel on
Jõgevamaal busse ääretult vähe!
Näiteks hommikul Põltsamaa suunalt buss Jõgevale saabumisega 8. 00, mis
võimaldaks siis mõlema suuna rongidele istuda. Peale seisuaega edasi 8.
10 Mustvee suunale? Seista saaks sellised bussid perrooni ülekäigule
lähemal.
Valitud bussiliin Põltsamaale polnud just kõige otsem, aga lustisõiduks pole sõiduaeg kõige olulisem.
Bussi esiaken (soojenduse muster?) ei võimaldanud alati õigeaegselt
teravustada, kuid näitab olulise ära siiski. Päikesepatarei on hea
lahendus, aga ootekojad peavad olema inimlikud, õigesti paigaldatud ja
valgustus olema selle katuse all. Valgustamaks (liikumisanduriga) ehk
siis tegema reisijad bussijuhi jaoks nähtavaks. Seni selliseid ma Eestis
kohanud ei ole. Miks Jõgevamaal õppust ei võeta?
Keskkonna huvides peab põldude ja tee vahel olema metsikute taimede
riba. Ehk tuleks ikkagi kasuks, kui sel oleks ka poolkõrge kasvuga
puid-põõsaid?
Siin siis küll uduselt, aga näha ootekoda, mis paigutatud 90 kraadise
nurga alla. Kas hea 90 või 45 kraadi? Valgustus aga samamoodi "lihtsalt
kuhugi suunatud"?
Kas Maanteeamet juba tegeleb võimalusega, et väiksematel teedel saaks
bussid peatuda seal, kus vaja? Või arvatakse, et inimese soovide järgi
talitamine pole sama mis "sõitjate vajadusele vastav ühistransport"?
Pisisaares uus spordihoone.
Kas aga Pisisaarest saab Järvamaa Kutsehariduskesusesse ka
ühistranspordiga? Jah, kord päevas, 3 tunniks kooli jõudes! Ka
Põltsamaalt saab Paidesse vaid 1 kord päevas bussiga! Kas seda
nimetatakse arenenud ühistranspordiks? Mäost, tõsi küll, saab
Põltsamaale lausa 4 korda ööpäevas! Üks kord päeval ja 3 korda öösel....
Asi on ikka kaugelt hullem, kui esmapilgul paistab! Kes olid need
poliitikud kes sellise Mäo terminaliga hakkama said? Ametnikud? Kas nad
on lahti lastud ja kas nad kuidagi peavad ka ümbertegemise kinni maksma?
Pajusis on aga väga mitmeid väga ilusa väljanägemisega ajaloolisi hooneid!
Lähedal siis ka ratsatalu. Paraku, kodulehte netist ei leia. Hea, et FB lehtki olemas. Kuidagi nadivõitu reklaam?
Ja jõudsingi Põltsamaale. Tee peal tuli bussi juurde nii mõnigi reisija,
kokku ehk siis sel sõidul, laupäeval üle 10 inimese veidi. Väikese
bussi kohta normaalne.
Kahjuks polnud ilm pildistamiseks just kõige parem. Aga jalutada oli küll mõnus.
Ohoo, siin linnas isegi olemas üks kaev, vähemalt!
Põltsamaa jõgi. Turismi koha pealt suur pluss. Kui hästi seda "ära kasutada" osatakse? Mida üldse Põltsamaal pakutakse?
Kanuumatkad ja midagi veel. Näpuotsaga. Vana saun-ujula vist ka.
Kohalikele vist Kuremaale ujula-spaasse sõitmine kaugevõitu, eriti kui
bussidki väga hästi ei klapi. Et ikka ja jälle sõitke vaid autoga?
Aga vähe tundub siin pakkumisi olema?
Kalatrepp.
Ohoo, roosiaed? Kas saab ka majutust ja roosiaias kõndida? Tundub, et
vist mitte!? Ometi, selline asi võiks olla ju ääretult menukas?
Roosiõievannid?
http://www.eestiroos.ee/avaleht/
http://www.eestiroos.ee/avaleht/
Aga mis siis ikka. Elu on jõudnud selleni, et Põltsamaalt bussiliiklus
Tallinna on sisuliselt olematu. Seda nii tänu kommertsvedajatele, keda
reisija asemel huvitab vaid rahanumber kui ka avalikule võimule. Mis
siis ikka. Jääb üle kõmpida jala või minna Puhu Risti ühistranspordiga.
Aga nagu kirjutasin, nv, eriti P need võimalused pea olematud! Ja ega
ajadki klapi. Jääb üle vaid takso!
Puhu Rist kui näide kompleksist, mis sellises piirkonnas loomulik
nähtus. On bensukad ja on ka pood ning söögikoht. Hea, et nii paljugi!
Näksida saab muidugi ka bensukates.
Kui hästi siin aga mõeldud riigi poolt inimestele? Heakene küll,
kütusefirmad ei näe vaeva parklate rajamisega. Teatud määral see ehk ka
mõistetav. Aga miks seda ei tee siis riik? Ruumi on ju küll? Teisel pool
teed küll mingi park olemas, aga kus peab seadusi järgiv rekamees
peatuma? Kus on joogivesi ja pesemisvõimalused? Kus on lahendused turu
tekkeks?
Buss tuligi. Aga ei olnud see sõit nauditav. Võisin ju pisikeselt
ekraanilt filmi vahtida, aga aknast välja vaadata küll ei saanud. Sõit
siiski läheb suht märkamatult, vahepeal siiski märkad, kuidas bussijuht
ohtlikult sõidab ja pikivahest midagi kuulnud ei ole! 4-realine maantee
päästab? Ei, meie liiklejatest paljud ei oska ju liigelda? Kui palju
siis hakatakse kiirust ületama? 20, 30, 40 km/h. Kui me aga praegugi ei
suuda MUUD vajalikku taristus ära teha, kas siis peaks lootma, et asjad
lähevad paremaks? Ei, hoopis muude asjade jaoks jääb raha veelgi
vähem...
Kasutasin aga head võimalust ja istusin bussilt juba lennujaamas
trammile. Omaette pull on aga vaadata, kuidas buss sõidab ja sõidab,
vaid peatumine pole oluline! Mõigus küll oli peatus, aga on uskumatu, et
Tartu maanteelt Jürisse üldse bussiga ei saa? Vaidast mingi hõre
liiklus on, aga on see normaalne? Kuidas saab Jüri piirkonnast sõita
Tartusse? Läbi keeruliste ümberistumiste? Pildiküla ei ole atraktiivne
peatus kommertsile? DSaan aru, et mõne firma jaoks mitte, aga kas
targemaid pole siis üheski firmas? Või on seda proovitud ja pole
tulemusi? Ohjah....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar