Reede, 5. oktoober 2018
Maaelu. Eidaperes rongbussile.
Eidapere. Tegelikult ei ole Eidapere lihtsalt üks koht vaid ikkagi üks
kohtadest Eestimaal. Ja ma ei kirjuta siin täna vaid Eidaperest, aga
hoopis rohkemast. Alustan Sauelt, kuskohast algas seekordne sõit
Eidaperesse. Saue on Eidaperega võrreldes (jõukas) linn, kuid on siiski
ka ühiseid jooni. Näiteks mõlemas sõidab rong. Ühes edaspidigi, teises
aga peagi mitte. Kuid erinevusi on hoopis rohkem. On pood ja ei ole. On
veel palju asju, mida teises ei ole.
Kas on veel midagi ühist? On ikka. Mõlemas püütakse midagi paremaks
muuta, aga mõlemas on ka läbimõtlematust ja rahade kulutamist
mõttetutele asjadele või valedele lahendustele. Muidugi, Eidaperes on
neid asju vähem, lihtsalt seepärast, et väikeses kohas ei anna niipalju
laristada ja ka mitte valesti teha!
Sauel kulutatud palju (euro)raha. Rongide ühildamine muude
transpordiliikidega, parklad jm. Aga rattaparkla vales kohas, infoekraan
samuti (hoolimata korduvast eelnevast selgitamisest). Et ehk kui ka
teha valesti, siis mitte mingil juhul ei hakata asju enam muutma!? Ja ka
siis, kui ENNE korduvalt selgitatud KUIDAS teha! Sama asi nüüd ka
Eidaperes, busside sõiduplaaniga seoses ja "koostöös" Kehtna valla ja
Pärnumaa ÜTK vahel. Õigemini, pole piisavalt koostööd ja Pärnu ÜTK ei
taju vist elementaarseid asju? Või lausa tahtlikult torpedeeritakse
arenguid?
Sauel näeme euroraha kulutamise reklaami, aga ei näe vallategelasi koos
teistega, Eesti Raudteelt ja mujalt, kes süüdi laristamises!?
Küll aga Sauel tekitas huvi see kiosk! Kas tõesti tekib rongipeatusesse mingi huvitav müügikoht?
Muide, Saue peatuse kõrval on hiiglaslik tühi väli. Ja ei ole paista, et
siia tuleks uus gümnaasium, teenusekeskus (küsite mis see on?
Valimislubadus on!) või vallamaja? Või hoopis IKEA? Teeme asjad sinna,
kuhu sõidetaks vaid autoga?
Ometi on siin ruumi ka selleks, et reisijate ootetingimusi parandada.
Muide, ka Eidaperes tuli jutuks uue bussipeatuse ehitamine ja piirkonna
uute ootekodade paigaldamine. Üks klaasist kärakas maksab koos aluse jm
veidi alla 3000 euro! Sellise, mis ei kaitse ei vihma ega päikese eest
ja ka tuult ei pea. Samal ajal toodavad meil paljud ettevõtted poole
väiksema summa eest vahvaid väikeseid puidust majakesi!? Sauel oleks
vaja suuremat ja kompleksset, Eidapere lähiümbruses piisaks piisama
lihtsamatest? Asulast väljas siis sellisest, kus ka matkaja saaks
puhata.
Tore, et tänatakse peatuse loojaid, sest ilma rongita ei pruugiks Saue
olla paljuski see, mis on. Mis saab aga Eidaperest ilma rongita? Ja kes
kivi paigaldab ja kas paigaldab? Või hoopis visatakse kivi kapsaaeda?
Muidugi, meil kapsaaias sageli ei hoolita kividest, ollakse piisavalt
kapseldunud! Kuid nii ei tohi asjadesse suhtuda, tuleb püüda anda endast
parim!
Siin sõidavad rongid ja väga tihti. Kuigi on ka siin muresid. Vahel on
tühiajad, vahel hoopiski bussid liinil 191 on tühjavõitu. Harju ÜTK aga
ei suuda midagi paremaks muuta! Kuid tegelema peaks, näiteks suunates
191 Keilani, Vabaõhukeskuse teed pidi läbi Tutermaa? Hetkel neil oli
küll palju tegemist, sest AS Samat ütles Harjumaal liinidest ära, vaja
leida uus. Ja leitigi, Go Bus. Kas midagi muutub? Harju ÜTK ehk muidu
tulnuks ka Eidaperesse koosolekule, aga muidugi, ei kedagi! Polnud
kedagi ka Pärnu ÜTK-st.
Kas aga olnuks sest ka tolku, kui nad tulnuks? Kahtlen. Selgitan selle
artikli raames juba ette ära. Pärnu ÜTK juht Kärpuk räägib ses loos
mõnestki asjast õige nurga alt. Näiteks, et buss, erinevalt rongist,
läbib Eidapere - Pärnu lõigul asulaid. Ja mõndagi õiget veel. Võttis
sõnad ja mõtted minu suust? Ega mul kahju pole, on hoopis hea meel, et
ka teised õigeid vaatenurki välja toovad. Kuid nende poolt koostatud
asendusbussi sõiduplaan ei näita, et ise ollakse piisavalt mõelnud. Juba
seetõttugi, et kuskil ei avalikustata, mis saab teistest liinides
samadel lõikudel ja piirkondades. Pannakse mõni kinni? Ma ei imestaks!
Jäetakse sõitma, isegi, kui need on dubleerivad? Ma jälle ei imestaks!
Olen varem ka teemast pikemalt kirjutanud, aga lisan hoopis värskema
postituse, kus PÜTK-i pakutud sõiduplaan (edusamm seegi, et esialgse ÜHE
bussi asemel kolm).
Mis on põhiline point asja juures? Artiklis ütleb Kärpuk muuhulgas kaks
olulist asja. Et nende asi ei ole tegeleda Raplamaa
transpordiprobleemidega. Sellise arusaama eest ei tohiks isegi
palgapäeval automaadi juurde minna!!! Kärpuki asi on isegi Tallinn ja
Harjumaa, Harju ÜTK juhi Jõgisoo asi aga Pärnumaa. Ehk Eesti! Eelkõige
siis liinide optimeerimine ja selle kaudu maksumaksja raha läbimõeldud
ja maksimaalse kasumlikkusega kasutamine. Teine asi on hetkel meelest
läinud. Andsin ju paberlehe teistele lugemiseks edasi, aga asjadega
kursis olemiseks tuleb maksta, sh lehe lugemiseks! Ehk tuleb meelde,
siis saan ka kirja panna.
Enne rongiga (ja bussiga ja autoga) Eidaperesse jõudmist võtangi teema
käsile. Pärnu ÜTK plaani juures on paar olulist viga. Esiteks, tehakse
plaan, aga ei sõnagi sellest, mis saab Pärnu - Rakvere bussist või ka
kohalikest liinidest. Nagu mainisin, igasugused mõttetud otsused
mõjutavad asju vaid halvemuse poole, sh ka riigi rahakotis. Ja kui
meenutada, siis ka Pärnu ÜTK oli ses paadis, kus karjuti, et "vaja on
liine tihendada, optimeerida ja tagada liikumisvõimalused".... Aga
tulemused? Kahe (suvel kolme) rongi kadumise korral muutuvad asjad
maakate jaoks (ka teiste) paremaks vaid siis, kui nende asemele tuleb
vähemalt kaks korda rohkem busse! Praegune variant on bürokraadi näide
sellest, kuidas ta JUSTKUI püüab midagi teha inimeste jaoks. Muide, ka
Pärnu rongiliikluse halva seisu üheks põhjuseks oli see, et ronge vähe
ja mitte parimatel aegadel. Teeme samasuguse sõiduplaani? Aga äkki
hoopis õpiks teiste ja ka endi vigadest? Hea tulemuse saame vaid siis,
kui teeme liikluse tihedamaks. Ning väga oluline seegi, et
nädalavahetusel oleks head sõiduvõimalused! Siin liinil eriti. Muidugi
võib juhtuda, et bussidega ei sõidagi keegi (Pärnu ÜTK panustab sellele
kõvasti). Aga võib ka olla, et sõitjaid nii palju, et buss peab venima
60-ga, sest bussis seisjad!? Igal juhul on vaja KOHE tihedamat liiklust!
Et muuhulgas hajutada reisijaid ja vältida olukorda, kus inimesed bussi
ei mahu. Sest sellised asjad on kõige halvemad! Aga kõige olulisem
muidugi, et tööle-kooli jm sõiduks oleks valikuid. Mitte ainult
Eidaperest, sest me ei tea sedagi, millal jälle mõni kool uksed kinni
paneb! Algavad ja lõpevad kõik asutused ju erinevatel aegadel! Ja SOBIMA
peavad inimesele mõlema suuna sõidud!?
Tegelikult peaks Kärpuk ja ÜTK olema lausa õnnelikud, sest rongi
kadumine võimaldaks näidata oma taset! Ning tõestada, et jutt tihedamast
liinivõrgust jm oli tõsiselt mõeldud. Ja muuhulgas lisaks rongi
asendusbussidele saaks tekitada kaasaegseid lahendusi - arendades
liinivõrku tänapäevaselt, lisades busse sinna, kus neid vähe. Sisuliselt
ju sama raha eest, mis kulub Kaansoo liinidele! Kui Pärnu - Vändra
mõned kohalikud liinid (pikendus Kaansoo suunale) satuvad sarnastele
aegadele, siis ehk peaks need suunama mujalegi MAALE? Näiteks Vändrast
Kaansoo kaudu Olustvere Jaama ja lausa Viljandisse? Veel parem, püüdes
neid rongidega siduda! Pärnu ÜTK vaade peab ulatuma maakonna piiridest
kaugemalegi! Eriti peale seda kui Pärnumaa rehvide ja Metsoja tegude
tõttu rong kaob ja kohalik turism jääb ilma paljudest rattaturistidest,
siis ehk peakski pöörduma Olustvere ja porgandite poole pilgud? Soomaa
ei ole mingi solgiauk, vaid PÄRL!
Arvestama peab ka lühiliinide kogu piirkonnas. Rapla - Eidapere,
Eidapere - Vändra tuleks ühendada, kus võimalik ja samuti muuta liiniks
333. Näiteks hommikul sõidab üks buss Vändrast Ridaperesse, teine sealt
Raplasse. Mitu korda teha ümberistumisi? Ikka VÕIMALIKULT VÄHE, on ju?
Ning iga bussi juures tuleb mõelda kõigile. Näiteks ka Keava inimestele.
Tõsi, Elron ei poolda selliseid teivasjaamu ja kõik rongid seal ei
peatu. See aga ei tähenda, et bussi sõiduplaane tehes sellega ei
arvestataks! Võib olla peakski mõnel kellaajal mõne bussi ka Keavast
läbi suunama? Sest suur osa reisijaid ju siiski vahetub Lelles, seega ei
ole Lelle ja Rapla jaamade vahelise maa läbimine ajaliselt nii oluline!
Samamoodi tuleb vaadata Järvakandi poole. Eidaperes oli varasemalt tihe
ühendus Järvakandiga, nüüd sisuliselt olematu! Kui aga suunatagi üks
buss Järvakandi kaudu (nagu minu sõiduplaanis sees), siis
põhimõtteliselt ei kaota ühegi peatuse inimesed midagi, küll aga
võidavad. Nii võimalusega Eidaperest Järvakanti sõita kui ka Järvakandi
endi inimestele tekib võimalus rongiga saada peatustesse Raplast
Tallinnani!
Aga Tori, Sindi, Paikuse, Vändra? Paljudes neist kohtadest puudub siiani
ühendus Tallinnaga või on see äärmiselt vilets! Nüüd tekib just neile
inimestele mingidki võimalused. Sain lõpuks vastuse (korduvatele
kirjadele) ka Tori vallast. Teatati rõõmuga, et "probleemid on nüüd
koostöös PÜTK-iga lahendatud"! Millised probleemid? Kas Tori vallas
küsitleti inimesi? Kas nad ka teavad tegelikkuses, millised on
probleemid oma inimeste jaoks? Või kui paljud kohalikest üldse teavad,
et alates 9. detsembrist on käigus uued bussiliinid? Mis läbivad Sindit,
Tori ja Seljat? Kas leidus ka keegi küsitluste raames, kes teatas, et
"temale uuest sõiduplaanist piisab"?
Minu pakutud sõiduplaanis on küll üks vastuseta küsimus. Kas bussidest
piisab R ja P õhtuti? Mis siis, kui õpilasi jt sõitjaid on tõepoolest
palju?
Lisan eraldi siia ka eelnevas postituses sel teemal minu poolt koostatud sõiduplaani variandi!
Erinevate alg- ja lõpp-peatustega liine saab kasutada, sest bussijuhid
baseeruvad ka Vändras, Eidaperes jm. Tõsi, siin on murekohaks maakondade
piirid ja erinevad bussifirmad ehk hanked. Seda enam peaks kiiremas
korras süsteemi reorganiseerima hakkama ja minema üle RAS-ile üle kogu
Eesti!?
Aga vaatame ka hommikust rongi 361, mis väljub Tallinnast 6.38 ja saabub
Raplasse 7.37. Kui kellelgi alates T-Väiksest kuni Raplani on vajalik
Pärnu jõudmine varem kui minu poolt pakutud 10.37, siis peaks ehk ka
siin bussiga ühendama? Vähemalt E-R? Vaatame edasi. Buss väljuks sel
juhul Rapla Jaam peatusest ca 7.40 ja jõuaks Vändrasse u 8.30. Kui
vaatame aga olemasolevaid busse Vändrast Pärnusse, siis ... just sel
ajal väljub liin 91! Ja teeb seda lausa E-P! Miks EI PEAKS mõtlema ka
selle bussi ühendamisele? Või hoopiski suunama sel ajal ühe bussi OTSE
Vändrast Pärnusse, sõiduajaga 45 min? Nii et buss jõuaks Pärnusse juba
9.15? Või mõni minut hiljem, kui teeks ka paar peatust vahepeal, nagu
Selja, Kuiaru ja ... Urge tee? Pole ju Seljal ning Kuiarul teist nii
head võimalust Pärnusse sõita, kusjuures Kuiarult ongi ainult ÜKS buss
päevas!? 91 liin Vändrast õnnestuks aga veidi hilisemaks nihutada,
katmaks pikka pausi Vändrast?
VAJADUSEL VÕIB AGA VARAHOMMIKUNE BUSS PEATUSEST RAPLA JAAM SÕITAGI
PÄRNUSSE, LÄBI JÄRVAKANDI, SAABUMISEGA ENNE KL 9? Tehes peatused vaid
Raikkülas, Järvakandis, Viluveres, Seljal ja Kuiarus?
Et buss sõidaks ühes suunas, peaks see sõitma ka teises suunas? Õhtune
lisabuss väljuks kiirliinina Pärnust peale kl 20 ja sõidaks (läbi Vändra
või Järvakandi?) Rapla Jaamani? Seda juhul muidugi kui TÜHI rong 270
Rapla - Tallinn jääb ka edaspidi käiku. Saaks mingidki reisijad juurde
ja eriti oluline see P, kui sõitjaid rohkem!? Ning annaks ka hilisõhtuse
ühenduse Pärnust Tallinna, rääkimata tühja rongi täituvuse väiksestki
kasvust?
Muide, hommikul on Raplamaal ka bussiliin 11 Rapla - Lelle - Kädva -
Käru (nv Vahastu teeni), mis suure tõenäosusega Raplast sõites
tühjavõitu on. Ja kas Kädva-Vahastu suunal üleüldse peavad kõik bussid
Raplast alustama ja seal lõpetama? Ehk on mõttekam hoopis, et osa neist
kurseerivadki peatuseni Lelle Jaam? Nii et pakutud varahommikune Rapla -
Pärnu 333 saaks selle rolli üle võtta ja pakkuda paljudele hoopis
lisavõimalusi?
Rapla muide üks väheseid peatusi, kus ekraan on peaaegu õiges kohas.
Kuid kui kohalikud ametnikud arvavad, et bussijaama kadumisel peab see
ilmtingimata linna keskel olema, siis on miski mäda! ÜHISpeatus on
märksõna ja kõik maakonnaliinid peavad siia ka sõitma. Muidugi sõidaks
need endiselt ka Mahlamäele ja keskusesse.
Ei ole busside jaoks ruumi? Minge kohale ja vaadake, on kitsas, aga
lahendused on olemas. Alustades taskutest MÕLEMAL teepoolel ja....
....siinse platsi kasutuselevõtmisest. Kas pean tõesti kohapeal näpuga näitama?
Peatus, mille nimi praegu Rapla Jaam ja mis tekitab segadust. Aga ei ole
ikka veel kuulda, et KOV tegeleks ümberinimetamisega!? Nagu ei tegeleta
ka sõiduplaanide kättesaadavusega? Rongilt aga sellele bussile
jõudmiseks aega 7 min, sest buss ÜHISpeatusesse sisse ei pööra. Ei
suutnud MV aastate jooksul asju teha nagu vaja! Aga kui on libe, või
tegemist vanuri või väikelastega? Suure pagasiga? Väikese hilinemisega?
Mina siiski jõudsin. Buss.... oli täis, oli seisjaid!
Tore on see, et kuigi vaevaliselt, aga siiski lisandub kergliiklusteid.
Kehtna. Suur asula ja kutsekool. Kuid vald ei suru piisavalt
ühistranspordi teemadel peale! Lisaks rongbussi teemale peaks keskenduma
sellele, et kõik bussid sõidaks ka Rapla raudteejaama. Ning mõnedki
bussid liinil Kehtna - Alu?
Aga et auto oli vastas (aitäh!), põikasime ka Keavasse.
Taaskord koht, mille parkla ja bussipeatuse ning muu rajamise teemal sai
korduvalt ja just eelnevalt selgitatud, mida ja miks kuhugi teha. Ei
midagi! Nagu vastu seina jooksmine! Parkla tehti erakinnistu külje
alla!? Milleks? On olemas lage plats, kuhu saanuks teha nii parkla kui
bussipeatuse, aga asi ametnike peadesse ei jõudnud! Kas nüüd SIIN
hakatakse vigade parandust tegema ja tuuakse bussid parkla ja rongide
perrooni juurde? Kindlasti mitte, see oleks USKUMATU uudis!
Lelle. Bussipeatus asus pinkide juurde, nüüd nihutati veidi kaugemale. Jällegi, ei mingit mõtlemist!
Bussipeatus pidanuks olema siin. Visuaalne vaade, perrooni lähedus,
mõlema "poole" poolt infoekraani nähtavus jm. Mis on siin keerulist?
Rongbuss läbiks ka Lokutat. Kuigi väike koht, siin ikkagi oluline. Nii
reisijate arvu kui maakate võimaluste parandamise koha pealt!
Eidapere Jaam. Õnneks (!) ei jõutudki siia teha lubatud suurt parklat jm
Aga koosolekul toodi ka õunu! Nii kena!
Mida siis aga räägiti? Valal esindajatele kurdeti mitmeid muresid, kui
üllatusega tõden, et mitte väga palju! Kuid olulisi. Näiteks vee- ja
kanalisatsioonitrassid. Uskumatu, sel ajal kui paljud meist tahaks
4-realisi maanteid ja viadukte, ei jätku tuhandes väikeses kohas raha
piisavalt selleks, et jõuaks kiiresti need kõigile välja ehitada! Minge
sõitke Eidaperes, kus kaks suuremat autot maanteele ära ei mahu ja
lapsed ohus on! Kas siis ka trambiks jalgu ja nõuaks võimalusi
kihutamiseks? Muidugi pole tegu odavate asjadega, kuid kurvaks teeb
küll. Sest inimesed kardavad, 21-l sajandil kaasaegses vabariigis!
Muide, ka siin ei ole tuldud selle peale, et valmivate veetrassi lõikude
puhul mõelda avalikele joogivee kohtadele! Aga võiks, sest nagu ikka,
selline koht ei ole ühe-kahe sihtrühma jaoks, see võib MIDAGIGI ka
teiste jaoks paremaks muuta. Seniks kuni raha leitakse kõigi heaks!
Kuid oli veel üks oluline probleem. Kaupluse puudumine! Väga
mitmetahuline teema. Kohalik kogukond on valmis ise panustama, aga ma ei
näe sellel tulevikku. Kauplus pole lihtne asi ja kui see isegi tehakse,
siis väikese sortimendi puhul nagunii sõidetakse sageli poodi hoopis
kaugemale. Seega võiks raha sellele kulutamata jätta. On vaid üks
variant, mis puhul võiks asjal jumet olla. Kui mõni kett, näiteks MEIE
võtaks kätte ja teeks läbiva maantee äärde kaupluse koos tanklaga. Vaid
siis võiks kauplus olla mingilgi määral kasumlik, sest osalt saaks
keskenduda möödasõitjatele. Aga ka sel juhul peaks olema lisaks
kohalikku toodangut, olgu siis toit või hoopis käsitöö, puidutooted vm.
Parim lahendus võib aga ikkagi olla see, et ametnikud tagavad hea
bussiliikluse. Nii Lokutale (toetades kohalikku poodi), Järvakanti kui
Vändrasse. Ja sellest peakski Kärpuk&Ko aru saama. Et bussiliinid ei
ole lihtsalt mingite lihakehade transportimine, vaid väga erinevate
võimaluste pakkumine INIMESTELE! Sest siin tulebki välja see, mida
kahjuks (päris ausalt) meie ametnikud autoroolis näha ega mõista ei
oska. Ka kabinetis olemine ei aita kaasa! Seega peab IGA bussiliini
juures arvestama kõigiga, kes piirkonnas ja isegi kaugemal! Kui ise ei
näe, siis küsige!
Muide, artiklis just küsiti Kärpuki käest, kas "antud lahendus toob inimesi ühistransporti" ja Kärpuk vastas diplomaatiliselt, et kõik sõltub (Simsoni) rahastusest. Tegelikult sõltub paljugi ÜTK-de tasemest! On üpris selge, et Pärnu jaoks sellest bussist suurt midagi kasu ei ole. Kuid on Paikuse, Sindi, Tori, Selja ja Vändra jaoks! Kui hästi teha, siis ka Järvakandi jaoks. Ideaalilähedase olukorra puhul ... isegi Eidapere jaoks! Aga mainitud kantide jaoks ei oluline ainult see, et NEIST saab kuhugi sõita vaid sõita saab ka nendesse kohtadesse! Muide, ka Kehtnasse! Tallinnast, Sakust, Kiisalt, Kohilast, Raplast! Sest kui PÜTK teeb sõiduplaani nii, et ei saa isegi Kehtna kooli sõita, siis .... kas tegu on ikka Raplamaa transpordi eest seismisega? Ehk ikka saavad sõita Kehtna kooli Pärnu õpilastele lisaks ka Viljandi piirkonna õpilased? Ning veelgi rohkem, et Eidapere kooli saaks sõita sealsed õpilased ka Tallinna suunalt?
Muide, artiklis just küsiti Kärpuki käest, kas "antud lahendus toob inimesi ühistransporti" ja Kärpuk vastas diplomaatiliselt, et kõik sõltub (Simsoni) rahastusest. Tegelikult sõltub paljugi ÜTK-de tasemest! On üpris selge, et Pärnu jaoks sellest bussist suurt midagi kasu ei ole. Kuid on Paikuse, Sindi, Tori, Selja ja Vändra jaoks! Kui hästi teha, siis ka Järvakandi jaoks. Ideaalilähedase olukorra puhul ... isegi Eidapere jaoks! Aga mainitud kantide jaoks ei oluline ainult see, et NEIST saab kuhugi sõita vaid sõita saab ka nendesse kohtadesse! Muide, ka Kehtnasse! Tallinnast, Sakust, Kiisalt, Kohilast, Raplast! Sest kui PÜTK teeb sõiduplaani nii, et ei saa isegi Kehtna kooli sõita, siis .... kas tegu on ikka Raplamaa transpordi eest seismisega? Ehk ikka saavad sõita Kehtna kooli Pärnu õpilastele lisaks ka Viljandi piirkonna õpilased? Ning veelgi rohkem, et Eidapere kooli saaks sõita sealsed õpilased ka Tallinna suunalt?
Aga muidu kiskus hämaraks ja lõpuks pimedaks. Tänavavalgustus oli ka
mureks ja see, et maantee valgustus ei valgusta kõnniteid. Eidapere
majade paigutus ei soodusta minu ideid, kuid see, et KÕIK lambid
kustuvad kl 00.00, on probleemiks. Tänapäeval saab küll paljugi teha,
nagu ka ehitusspetsialist Hans-Jürgen Schumann mainis,
et ka selleni välja, kuis keegi võtab mobiili ja klõpsab! Kuid üldjuhul
on parim variant, kus LED-valgustus põleb ja mingist kellast POOLED
tuled jääks põlema. Kokkuhoid igal juhul, aga samas ei kukuks keegi
ninasid puruks!
Kuidas aga saaks õhtul Tallinna? Autoga vaid?
Krt, kõht tühi! Rapla jaama kohvik kinni, bensukas aga ülikallis! Aga
mis sa vaene hing näljaga teed!? Sõin ja istusin külmas rongis! Ning
vaatasin, et kas koosseisude vähesuse juures peab ikka miski porgand
mitu tundi Raplas seisma ja siis 5 inimesega Tallinna sõitma?
Aga hea oli lugeda lehest, et Võru üks suurimaid puudusi on.....
Neljapäev, 4. oktoober 2018
Teeks uued teed uutmoodi?
Mis juhtuks kui lõiguti loobuks ideest ehitada 2+2 või 2+1 täiesti uute maanteedena?
Näiteks, Pärnu maantee olemasoleva lõigu Päärdu ristist Enge Jõeni
(Jädivere) jätaks Pärnu suunaliseks (või just Tallinna suuna?)
kaherealiseks liikluseks? Ning läbi Manni kulgeva maantee siis
vastassuuna jaoks? Vaja oleks vaid siin-seal parandada teed ning
praeguselt maanteelt teha ka pööre ja tee Manni peale?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar