Pühapäev, 20. jaanuar 2019
Kuimetsa bussiga.
Raplasse jõudsin rongiga peale kl poolt üheksat, et aga
a) Kuimetsa liin ei pööra jaama sisse,
b) Jaama teel (praegune vale nimetusega peatus Rapla Jaam) ei ole ootetingimusi
c) ümberistumiseks oli aeg üle mõistliku piiri
sõitsin suure linnaliini bussiga bussijaama. Eks ka selleks, et rohkem
näha, pildistada ja taas elementaarsed tõsiasjad üle seletada.
Sõitjaid aga, nagu neäte, ei olnud ka linnaliinil väga palju, alla 10.
Eks siin võib juhtuda, et päevad pole vennad, kuid siiski...
Oh üllatust, bussiliiklus raudteejaamas, kus ei olevat ruumi busside
sinna toomiseks, oli nagu peatänaval! Vaevalt jõudsime eest ära, kui
tuli suur buss Kehtnasse. Muidugi, sellele läks vist vaid üks inimene,
seega, vajalik ikka nii suur buss? Muidugi, ehk on Kehtnast
tagasitulijaid lihtsalt sel kellaajal nii palju? Ei oska öelda.
Vaevalt oli aga Kehtna buss mööda sõitnud Ja meie liikuma hakanud kui
jaama pööras uus rongi asendusbuss, 333! Taas siis liikumas Kehtna
suunas! Kuidagi tihedalt justkui, liialdaselt? Meil armastatakse öelda,
et küll kõik paika loksub, aga minu komme pole aastaid oodata ja lasta
rahal kuluda. Eriti ajal, kus teisal on olud kitsukesed ja ühendused
viletsad! Tööd tuleb teha!
Kes aga arvab, et bussijaama ei saa raudteejaama üle tuua, sellele teadmiseks:
a) sissesõiduteel on peatumistaskud, millest jätkub mitmele bussile korragab) juba parklate jm rajamise ajaks pidanuks selle muudatuse vajalikkus olema kohale jõudnud`?
c) ületoomine ei tähenda, et maakonnaliinid ei saaks peatuda Rapla linna sees (suuremates?) peatustes. Vanaviisi ja pareminigi!
Üks peatus linna sees, kus peatub nüüd ka saabuv 333.
Kas iga inimene loeb? Siiamaani ei lugenud?
Nii palju busse muidugi täna veel Rapla raudteejaama juurde seisma ei
mahu. Aga on ka selge, et bussid peaks sõitma, mitte seisma!Asju aitab
muuta nii see, kui tekib juurde liine, mis ei lõpeta bussijaamas ega
alusta vaid sealt, vaid sõidavad pikemalt. See kehtib iga Eesti linna
kohta! Nn rusikareegel, mille järgi tuleb aga kõikjal lähtuda
peenustest. Nii saaks Raplas sõita liinid Alu - Rapla - Rapla Jaam.
Nendegi jaoks ei ole bussijaama vanas kohas vaja, peatustaskud saab teha
tee äärde siinsamas. Nagu ka Järvakandi - Rapla Jaam - Juuru või
milline iganes teine liin. Märjamaa puhul tooks näiteks Haapsalu -
Märjamaa ja Märjamaa - Rapla bussiliinide ühildamise. Lihtne see kõik ei
ole, aga paljut saab muuta ja venitada on täna juba lubamatu!
Teine rusikareegel ju ütleb, et punni kuidas tahad, kõiki busse omavahel
siduda ei saa ning see ongi täna üheks suurimaks takistuseks reisijate
arvu kasvatamisel. Kui ikka pead ootama kuhugi sõites MITMES, s.t.
rohkem kui kahes kohas pikka aega, isegi pool tundi, tund või lausa
mitu, siis no näidake mulle inimest, kes TAHAKS niimoodi sõita?
Ma eksin? Aga palun, lajatage letti argumenteeritud vastuväited ja ma luban, et tunnistan oma viga või vigu!
Muide, nagu näete, siis bussijaama ja raudteejaama asumine eraldi
kohtades tähendab ka seda, et on vaja rohkem mitte just odavaid
infoekraane? Vähe sellest, siis bussijaamas puudub ka igasugune info
rongide sõiduplaani kohta!?
Kui ametnik aga "istuks" jaamas? Vaataks aknast välja, siis kas temas ei
tekita küsimust see, kui üpriski palju tullakse bussi vastu ka autoga
ja vastupidi? Miks nii on? Sest ühendused ei ole head! Rõhutan, see pole
halb kui kasutatakse süsteemi P&S. Ja rõhutan ka, et ma ei eeldagi,
nagu saaks KÕIGI soove rahuldada. Aga mõtlema peavad sellised asjad
ikka panema!?
Üks koht, kugu võidakse plaanida uut bussijaama, on kesklinn. Mida see
annaks? Konkreetselt, millised oleks selle plussid? Lihtsalt sõidutame
busse vanamoodsalt ikka ühte ja samasse punkti, ainukese erinevusega, et
siin eh sõitjaid rohkem? Aga siin läbisõidul peatumine ei muuda ju
midagi halvemaks?
Muide, kui kandidaadid nii hoolega vaatamas kohapeal, siis peaks nemadki
ju asju märkama? Ka seda, et Hansaliinide nn depoo asub raudteejaama
lähedal. Seega ei ole väga suureks probleemiks ka busside ooteaeg
siinsamas, kui kahe sõidu vaheline aeg pikem? Aivar Sõerd näiteks peaks
ju eriti terase pilguga olema laristamise suhtes?
Eelmisel päeval oli vist libedust rohkem, sel päeval olid sõidutingimused enam-vähem normaalsed.
Teele jääv Ingliste ei olegi nii väike koht ja siinse paiga üheks
plussiks busside puhul ongi see, et need viivad inimesi ka otse rongile.
Niivõrd-kuivõrd, sageli Raplas eemal peatudes või ajaliselt
mittesobivalt, aga siiski. Kui aga iga inimene loeb ja riik tahab olla
õiglane kõigile ja tulevik on parem ja võrdõiguslased möllavad, siis ...
miks teiste suundade inimesed ei saa sama võrdseid tingimusi, eks ole?
Miks mina maale sõites pean tulema linnast VARASEMA rongiga, sest
hilisemaga ei jõua? Miks mina pean passima veel tund aega või rohkemgi?
Pole ju paha koht?
Ajaloolise tausta ja hea auraga Ingliste Rüütlimõisa kultuuriait on
just õige koht etenduste, seminaride, pidude, pulmade ja
muude tähtpäevade tähistamiseks ning sündmuste korraldamiseks.
Ingliste küla, mille keskmes rüütlimõis asub, on esmalt mainitud aastal 1456. Küla valiti 2007. aastal Raplamaa ilusaimaks.
Kultuuriaidas
on võimalik kasutada spordisaali, nautida sauna, kasutada 5 erinevat
saali, suurt 200 m2 katuseterrassi, grillida või pidada väliüritusi
iidses mõisapargis. Pargis on võimalik ka telkida.
Huvitav teada:
Pea 200 aastat kuulus Ingliste rüütlimõis von Staalide suguvõsale.
Liin kulgeb läbi Juuru, endise vallakeskuse. Nüüs kuulub Juuru Rapla valla alla.
Juuru Mihkli kirik, minulegi mõnevõrra tuttav.
Vasakul näha vana koolimaja esikülg, paremal kultuurimaja.
Kas Juuru bussijaam peaks asuma vana koha peal, koolimaja juures või
Kaupluse peatuses? Küsimus on oluline liinide sidumise suhtes, näiteks
selleks, et Kaiust Järlepa suunas liikuv buss ei peaks sõitma bussijama,
vaid saaks lühema sõiduga hakkama?
Aga huvitavaid kogemusi sel sõidul oli. Kinnitust sai tõsiasi, et leidub
inimesi, kes sihtpunkti saamiseks sõidavadki kolme või rohkemagi
bussiga (rongiga sh). Kas aga pidev ootamine ja ajakulu on meeldiv?
Vasakul vana vallamaja.
Mõisasid on Raplamaal nagu kirjusid koeri!
Kaiu on aga koht, kuhu olen üliharva sattunud. Oli küll koolikohale suht lähedal, aga "teisel pool".
Vanast haldusjaotusest tulenevalt on hooldekodusidki kohati väga
tihedalt. Väike hooldekodu kindlasti inimlikum, kui otstarbekas aga
majanduslikult?
Jõudsime Kuimetsa Rahvamaja peatusesse.
Infot liinimuudatuste kohta üleval veel ei ole.
Rahvamaja teed oli usinasti roogitud, aga libe.
Kuid uhke stend!
Uhke on ka rahvamaja! Selliseid iludusi ja maakohti nähes tunnen ikka,
kuidas tahaks, et maale ikka rohkem inimesi tuleks! Aga, need vahemaad,
ja paljud muud "puudused"...
Kas ka Agnese ja Gabrieli laste mänguväljak?
Aeg tagasiteele asuda. Sõitjaid kogunes tasapisi.
Kaiu-Kuimetsa piirkonna suurimad mured ongi ehk hõre liiklus (nüüd
mingid muudatused veebruaris vallaliinidel tulemas), ühenduste viletsus
nii nv kui võimalikult otse Tallinna suunaga.
NB! Maaliinidel (linnades ka muidugi) liigutakse palju abivahenditega. Bussid peavad maksimaalselt selle jaoks ka sobima.
Eeru kõrts Juurus.
Juuru koolimaja juurdeehitust osaliselt lammutatakse ja remonditakse Ma
ei teagi, mis saanud vanast internaadihoonest! Kuid kultuurielu siin on,
siin on ka Mahtra muuseum ja muudki. Kuimetsas muide ka karstikoopad ja
täna tuntud resto. Kuidas saaks aga tulevikus nii, et kogu piirkond
oleks atraktiivsem? Kuimetsa tornlinnus taastada ja Gabriel kutsuda?
Mahtra Sõja lahinguväljal midagi ette võtta?
Juurdeehituse 4 korruse asemel jääb alles kaks.
Tagasi Raplas. Vesiroosi peatus.
Mahlamäe, Rapla "lasnamäe"-. Nüüdseks on üpris paljud bussid siit
alustamas ja lõpetamas, kiitus! Kuid vaja saada veel üle koera saba ja
haarata maakonnaliinide alla suurem osa linnast!
Marketite asemel aga nüüd sammud talupoodi.. (Järgmine teema).
Pühapäev, 20. jaanuar 2019
Rapla Talupood ja Marju Kohvik.
Talupoega ühe katuse all ka kasutatud riiete pood!
Haugikotlett oli muidugi minu valik! Nämma ja head hinnad!
Kuid kellelgi aga soovi osta pardimune, siis neid müüakse Kupja-Hansu talus Raplamaal! Juta, telefon 55618151.
Pühapäev, 20. jaanuar 2019
Bussiga maale Raplast.
Raplast maalesõiduga nagu üldse Raplamaal ongi see probleem sagedasti,
et Tallinnast tulles ühistransport ei sobi. Seekord aga pakkus
vaatemängu ka muutlik ilm!
Bussiliinidest kirjutasin alles hiljuti ja olen ettepanekud asjaomastele ka teinud.
http://eestimaablogi3.blogspot.com/2018/10/vajalikud-muudatused-raplamaa.html
Kui vana võim pole aastate jooksul sellega hakkama saanud, peab lootma
uutele? kellele? Ja kas nemad "NÄEVAD" asju? Ja kas tahavad vaeva näha?
Rene Kokk aga vallavolikogu esimehena tunneb teemat? Aitab kaasa ka
Pohlaku poolt nimetatud "kõvera" haldusreformi vigade parandamisele?
Näiteks 7 küla liitumisele Kohila vallaga? Aga huvitav, kas Rapla vallas
püütakse ürituste puhul mitte ainult ÜHIStantsimisega tegeleda, vaid
inimesi ka ÜHIStranspordiga kohale tuua? Või tullakse ka sinna ja mujale
autoga, nagu Pohlak näib arvavat? Igal juhul ma ei näe Rene Koka poolt
mitte mingisugust aktiivsust nende vajalike muudatuste teemal, mille
olen teinud!? Et siis, EKRE ei tee KA maal asju, mida vaja ja kuidas
vaja?
Bussijaama tagune on autosid täis ja bussid tühjavõitu sageli? Ehk on
üheks põhjuseks eeltasutud piletisüsteemi mitterakendamine viletsa
bussivõrgustiku kõrval?
Kas reisijatel on kasu seisvatest või sõitvatest bussidest? Ning ooteaeg
on sisustatud ka Rapla bussijaamas omavalitsuste poolt väga sisukalt?
Busse oleks justkui tihedalt? Kui kõigi sõitjate eesmärk oleks vaid
bussijaama raadiuses, võiks ju ehk nii arvatahi. Ometi pole elu nii
lihtne!
Ridaküla ehk Riia bussipeatuse ümbrus. Bussid kolistavad siin sageli,
aga siin vast tõesti on reisijad juba oma autod valinud ja bussi ei
tulda. Aga aeg ja raha kulub!? Ning ei ole siin ka nii, et Maidla
suunalt bussid siia pöörates suunduks esmalt raudteejaama ehk Rapla
teise otsa, vaid too tee on hoopis bussideta? Kuigi maju tolle tee ääres
rohkem.
Oöma aga keeras ilusaks ja vaatedki on ilusad. Tõsi, iga maja just mitte!
Siit läheb aga tee A. J. Krusensterni sünnikoju.
Hagudi. Oleks ma tulnud linnas tavapärase rongiga, poleks ma enam siin
bussile istuda saanud. See rong enam ei peatu, ag Raplas ei ole seda
bussiliini ka rongiga seotud. Ometi kirjutasin sellest korduvalt? Ei
viitsi?
Purila peale. Siingi võis märgata seda, et kuskilt maakohast sõidetakse
suure ringiga Kohilasse rongi peale ja seda seetõttu, et sobival ajal
palju lähemale, Hagudi jaama, bussi ei liigu!
Enne maale jõudmist muutus aga ilm kardinaalselt! Kummardus
bussijuhtidele (juba üle 50 a siinkandis), et oma tööd iga ilmaga
tehakse!
Ja eks ilm muutub erinevas suunas, nii et pole halba ilma ilma peatsi saabuva ilusa ilmaga....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar