Blogiarhiiv

laupäev, 4. detsember 2021

Kagu-Eestis vajalikud muudatused bussiliikluses ja Elroni info - null! Dets 2018.

 

Teisipäev, 4. detsember 2018

Kagu-Eesti bussiliikluse vajalikud muudatused.

Nagu aeg on näidanud, ei ole Kagu-Eestis siiani põhjalikke ümberkorraldusi bussiliikluses tehtud. Kuigi mõnda aega tagasi lubati "jõuliselt liinivõrku parandada" ja ka info kättesaadavust, siis tegelikkuses on toimunud vaid kosmeetilised muudatused. Vaadates tänagi portaali peatus.ee, ei ole uue rongi sõiduplaaniga seoses mitte midagi muutumas paremuse poole, kohendatakse vaid Põlva linnaliini.
Seletusi:
* Peatust maakonnaliinidel Tartu Jaam ei ole ikka veel. (Eksmaavanema Laidre jt tegematajätmiste tõttu)
* Kõik rongipeatuste juures asuvad bussipeatused peavad kandma ühist nime ... Jaam ning see peab olema välja toodud liininimetustes.
* Nii Põlvas kui Võrus tuleb maksimaalselt üle minna variandile, kus maakonnaliinid läbivad linna, Põlvas peatuseni Põlva Jaam (Lao, Himmaste), Võrus Kubija või Kose. ( Ka äsja lisatud varahommikune Põlva - Võru liin seda ei tee, kuigi saaks vabalt asendada ka linnaliini ajal, kui sõitjaid on vähe? Et selle liini puhul kaasaegset varianti ei rakendatud, näitab, et KOV/ÜTK-d ei püüagi pakkuda reisijatele maksimaalset mugavust. Eriti kehtib see pea olematu linnaliiniga Võru kohta.)
* Kuna varahommikul nn keskusest väljuvad bussiliinid küladesse on enamjaolt tühjad ja reisijad hakkavad tulema alles "tagasiteel", tuleb otsida võimalusi erinevate linnade ja keskuste vahel olevate bussiliinide ühildamiseks. Näiteks Põlvast Rõnguni (läbi peatuse Palupera Jaam) jne. VÕIMALUSEL KUI AJAD VÄHEGI ÕNNESTUB KLAPITADA.
* Erilist tähelepanu pöörata bussiliikluse parandamisele L ja P.

* Lähimat ja pidevat infot leiab siit. Ka on meil kõigil siin vastavates albumites täiendavalt lisada infot sõiduplaanide muudatuste kohta.
https://www.facebook.com/groups/1455819854672586/

1. Maksimaalne arv Räpina, Värska, Põlva, Võru jt bussidest peaks Tartus peatuma ka peatuses Tartu Jaam! Vähemalt kõik need, mida on võimalik rongidega siduda.

2. E-R käivitada bussiliin Himmaste - Põlva - Tartu Jaam - Tartu, peatuses Põlva Jaam kl 6.40 - 6. 47. Buss sõidaks Ihamaru - Krootuse - Saverna või Ihamaru Karilatsi kaudu.

3. Liin 75 Põlva - Kauksi - Mooste - Ahja läbi peatuse Põlva Jaam, tagamaks sidumise L, P rongiga 383.

4. Liin 2L, Põlva - Mooste - Räpina väljumine 20 min varasemaks, läbimisega peatust Põlva Jaam kl 11. 06, tagamaks ümberistumise Tallinnast ja Tartust tulevalt rongilt.

5. Liin 17B Põlva - Karilatsi - Vastse - Kuuste - Lootvina - Põlva sobitada rongiga 387 Koidula - Tartu (Tallinn) peatuses Kiidjärve Jaam 15. 35 - 15. 43. (Vastse-Kuustes ei õnnestu siduda ühtegi bussi rongiga, kuna perroon ehitati valesse kohta).

6. Liin 93 Põlva - Kauksi - Räpina - Värska nihutada väljumist, läbides peatust Põlva Jaam kl 15. 34, tagamaks ümberistumise Veriora poolt tulevalt rongilt.

7. Liin 78B Põlva - Kauksi - Mooste - Rasina Mehitse, suunata läbi peatuse Põlva Jaam, võimalusel varasema väljumisega ca 10-15 min Põlva Bussijaamast. Rong Tallinnast/Tartust saabub 18. 11.

8. Värskast käivitada igapäevaselt bussiliiklus Värska (spa) - Ilumetsa Jaam - .... seotuna rongidega
Värska - Tartu (Tallinn) kl 6. 24 (E-R), 7. 27 (L,P), 15.12 ja (Tallinn) Tartu - Koidula kl 11. 14 ja 18. 29.

9. Liin 12 Põlva - Lootvina - Põlva muuta hilisemaks, tagades peatuses Kiidjärve Jaam  ümberistumise rongilt 382 (s. 10 . 48), võimaldamaks sõita Kiidjärvele, Maarja Külla, Mammastesse.

10. Liin 25A Võru - Peri - Ahja  muuta varasemaks, kuidas võimalik, tagades Taevaskojas normaalse ooteajaga ümberistumiseks, võimaldades sõita Maarja Külla ja Ahjale.

11. Liinilt 17B Põlva - Vastse-Kuuste - Põlva tagada Vastse-Kuustes JAAMA JUURES ümberistumisvõimalus Tartu (Tallinna) rongile.

12. Liin 62C Räpina - Veriora - Põlva suunata P peatusesse Veriora Jaam.

13. Liin 24A Räpina - Veriora - Võru siduda peatuses Veriora Jaam rongiga 383 kl 7.32, tagades mõlemasuunalise ümberistumise.

14. Liin 15C Põlva - Veriora bussilt tagada ümberistumine peatuses Veriora Jaam rongile 387 kl 15. 17.

15. Liinil 24D Võru - Veriora - Räpina tagada peatuses Veriora Jaam ümberistumine rongilt 386 kl 18. 25.

16. Tagada bussid Obinitsast (Meremäelt, Vastseliinast) Koidula Jaama Tartu (Tallinn) rongidele kl 6. 09 (E-R) ja 14. 57 ning Koidula Jaamast Obinitsasse (Meremäele, Vastseliinasse) kl 11. 30 ja 18. 45.

17. Tagada E - P bussiliinid Põlva Jaam - Väimela - Võru - Kose väljumisega peatusest Põlva Jaam kl 11. 00 ja 18. 16.

18. Liin 98A Põlva - Varbuse - Tartu panna käiku ka L, võimaldamaks sõite Talurahvamuuseumisse, Maanteemuuseumisse jm ka Tartust.

19. Liin 21B Tartu - Karilatsi - Võru muuta varasemaks ca 40 min tagamaks peatuses Vana-Kuuste Jaam ümberistumise rongilt 382 (Vana-Kuustes 10.30, mõistliku ooteajaga). Vajadusel muuta varasemaks ka Võru - Ihamaru - Tartu liin 21A.

20. Tagada (R, L, P?) bussiliin Vastse Kuustes rongijaamast kl 10. 50 ja 18. 00 Ahja- Mooste -Rasina - Mehikoorma ning tagasisuunas (L, P?) Vastse-Kuuste jaama juurde 8. 01 ja 15. 46 väljuvatele rongidele.

 

 

Neljapäev, 6. detsember 2018

Nalja nabani - Elroni info ei tea jälle midagi!


NALJA NABANI - ELRONI INFO EI TEA JÄLLE MIDAGI!

Ei vedanud seekord! Paar minutit jäin hiljaks töölt tulekuga (ei hakka rääkima, miks, ütlen vaid, et kellegi pohhuismist) ja nägin vaid "porgandi tuledes p...." Mis siis ikka, bensuka burgeril pole väga vigagi, kõva töötegemise järel kipub õhtul kõht ikka väga tühi olema. Võtsingi ühe burgeri, jalutasin perroonile. Olen kordi mõelnud, et küll on hea, et vähemalt selle peatuse juures bensukas. Muidugi, riiki pole siin millegi eest tänada, seda tänu saab väljendada vaid ärimehele. Nii et siit saab näksimist osta ja kui ilm vastik, siis ka kuuma kohvi! Selline lihtne, loomulik ja ilus asi! 
Igaks juhuks pidin küll ettevaatlik olema! Kui "muu transpordi rongiliiklusega integreerimiseks kulutatud miljoneid, siis siia pole "Hanke-Eesti" veel jõudnud. Paarkümmend meetrit kõnniteed (või parem kui natuke rohkem) käib üle jõu sellele riigile, kes tahab mingit idootset "maailma parimat raudteed ehitada", lihtsalt üle jõu! Aga mis siis ikka, elame ka selle üle. Lihtsalt häbi on kuulata ärplevaid poliitikuid või ametnikke!
Olen vihane? Ei ole. Lihtsalt ei mõista, kuidas minu maksurahast jagatakse tuhandetele loodritele priskeid palku, aga vastu ei nõuta midagi! Jõudsin siis perroonile, ilm natuke nadivõitu. Burks söödud, nägin Pääsküla poolt porgandit tulemas. Pidin peaaegu juba röögatama, et võõrsilt siia tulnu rongi alla sattumisest päästa! Aga õnneks ta märkas ise. Tundus aga, et porgand kuidagi valel ajal, ei läinud mul ju bensukas nii kiiresti!? Aga, ootame, peagi tuleb ka minu porgand. Kannatlikult nagu eestlane ikka!  Oih, vaatan paari minuti pärast uuesti Pääsküla poole ja .... järgmine rong!! Mis??? Kas Rail Baltic ongi tänase päevaga valmis ehitatud ja rongid kihutavad 3- min intervalliga Euroopasse? Vaatan siis kella ja näen, et ka minu porgand peaks paari minuti pärast tulema. Selge aga, et paari minuti pärast ei jõua, on ju see teelõik üheteeline. Üks neist kahest, mille kohta priskema palga teenijad aastaid või lausa paarkümmend aastat rääkinud, et "peaks ikka kaheerealiseks ehitama". Selliselt läbi nina iniseva häälega! ( Ma ise itsitan praegu, see pole õelusest kirjutatud, vaid tahaks avameelselt ja otse välja öelda ja parem ongi seda naljaga pooleks teha).  No hea küll, tirin oma sigaretti ja väga ei pabista. On ju suuremaid hilinemisi ikkagi harva. Mõtlesin küll, et lähen vaatan infotablood, et mis seal siis ka kirjas! No seda tablood, mida ei ole.  Ise hakkasin mõtlema, et kui palju on maksumaksjale maksma läinud Elroni juht!? No see põhiboss. Korrutasin teadaoleva palganumbri pea 5 ja poole aastaga, lisasin maksud jakui mõtlesin veel võimalikele preemiatele, siis ... oleme kuluanud pea MILJON eurot! Kui lisada siia juurde näiteks kulutatud  raha kuskil olemas olevatele infoekraanidele.... Siis järsku märkan, et lähedal miski kutt kapuutsi varjus pobiseb telefoni. Kuulsin vaid "...Tallinna poole..." ja näen, et kutt laseb varvast! Küsisin, et kas helistasite infosse ja mida öeldi!? "Puobin-pobin... rongid ei sõida..." ja läinud ta oligi. Ei tulnud inimesel endale pähegi, et ka ise teistele öelda! Ootasin veel paar minuti ja helistasin ise. Algul Elroni telefonile, aga sealt vastati, et "... kahjuks ei saa me teie kõnele vastata, sest oleme juba kodus.... bla-bla-bla"! Noo siis sellele, kuidas seda nimetadagi, PÄRIS infotelefonile. Sealt peale kokutamise ausalt öeldes muud ei tulnudki. Tore, et lubati küll tagasi helistada ja täpsustada, et kas Keilast on rongid liikuma hakanud. Kiitus, helistatigi tagasi! Aga peale kokutamise ei tulnud suurt midagi ikkagi!
Miljon palgaks ja ei ole suudetud teha ei toimivat infosüsteemi peatustes (need tablood, mille peale ka ehk pool milli või mill kulutati, ei toimi ega hakkagi toimima, kuigi ammu enne sai ette öeldud, milliseid oleks vaja!) ega pole suudetud isegi infotelefoni asukohta viia üle Balti jaama, Eesti Raudtee majja, kus asuvad ka liinide dispetsherid! No olgem nüüd ausad, kas see on tõesti normaalne, et on infotelefon ja sellel vastaja saab viimasena teada, mis toimub!? Või kas 5 aastaga miljoni-euro tegelased koos oma alluvate bandega (5 miljonit viie aastaga?) üldse on teada saanud, et nad midagi ei tea? Ega oska?
Alles mõned päevad tagasi kirjutasin siin loo, milleks on antud meile siin aeg. Ja sellel teemal natuke arutledes öeldi mulle heast südamest, et "...pole vaja nii palju muretseda ... seda enam, et paljud polegi väärt meil siin, et nende pärast vaeva näha... jne".  Ega vist ei ole küll! Kuid paraku olen ma selline nagu olen! Mis sest, et teisest küljest ma näen ja tean, et mida rohkem teistele mõtled, seda rohkem hakatakse seda (sind) ära kasutama! Ning lõpuks jõuadki sinna, kuskohast see jutt alguse sai! Et need, kelle heaks vaeva näed, ülisageli ei hooli ei sinust ega kellestki teisest. Ja nii näedki hoopis ärasõitnud rongi sabatulesid. Maha jäetuna, külmetades ja mõtiskledes! Oleks ma üksi, poleks muret. Aga maha jäetuna on mittemidagitegijate tõttu tuhandeid inimesi....
Aga mis sest ikka. Ega nagunii midagi ei muutu. Elron sai uue juhi, "Postimehe" sõnutsi (seega ei vasta tõele?) väga asjatundliku. "Postimehe" ajakirjanikud (palga välja teeninud?) ei suuda ju ennast kuidagi tasemele viia! Kas aga midagi Elronis muutub? Väga kahtlen. Kui just tal .... palk ei juhtu tõusma, ainuke asi, mis kiiresti võib ehk muutuda!?
Aga nagu öeldakse, iga halva asja juures on ka midagi head. Sain bussis sisutühja "Eesti Ekspressi" läbi sirvitud ja mõtled, kas ikka oleks olnud seda Est-Fori vaja, kui metsa raisataks sellise jama jaoks? Sain ilusaid pilte. Sain sõita bussiga nr 18 ja 35 minutiga Estonia juurde. Sain valideerida oma "peedipealserohelist" kaarti, mille peale raiskame ka miljoneid, sest sellest pole kasu, kuid kasu oli see, et olen vähemalt hetkel tallinnlane. Poliitilise aferismi tõttu paljud peavad ju maksma!  Sain jalutada läbi Tammsaare pargi ja näha pimedas ära kena väljaku. Kui kena, seda pimeduse tõttu päriselt ei näinud siiski. Sain jalutada. sain näha, kuidas järjekordselt sinised vilkurid trammipeatuses olid. Kuidagi sageli viimasel ajal? Tõsi, see polnud mupo, kes peaks muud tööd tegema, mitte pileteid kontrollima. Sest nagunii ei viitsita valideerida ja statistika artikkel võeti netist maha, sest "annab ekslikku infot". Mille? Kas viletsasti töötavate linavalitsuse ametnike tegemata töö kohta? Jah, just nii
Ja kui tühjast Balti jaamast möödudes koju jõudsin, siis .... meile lugema asudes selgus vapustav tase! Kuu aega tagasi saatsin linnavalitsusele kirja. Küsides, mis saab Vana-Pääskülas Ränduri kioskist ja reisiterminalist ehk siis, kuidas lahendatakse maakonnaliinide peatuskohad jms. Kuna küsimused olid lihtsad ja pakuksin abi, et ikka aru saadaks, kuidas teha, siis ootasin vastust mõne päeva jooksul. Kuu aega aga möödus ja saatsin meeldetuletuse. Kärmelt tuli vastus, et .... "PÖÖRDUGE TEISE OSAKONDA"! Mida? Kui palju teenib linnapea ja kui palju tema meeskond tööd teeb???
(Punkt 1. Elronile kõike siin kajastatut selgitatud ammu enne mõttetute tabloode ostmist,  Maanteeameti poolt küll,  kuid siinkohal olemas märksõna koostöö. Sest tegelikult saatsin neid ettepanekuid ka neile. Punkt 2. Vana-Pääsküla parem bussiliiklus tähendaks ka mulle võimalust maale sõita, mugavamalt, otse ja kiiremini).

Aga muidu, kas just nalja nabani oli, aga ikka elus! Ja see rõõmustab! Ilusat õhtut Teilegi, Elroni juhid, kodus olemiseks!

Selgituseks infotelefoni teemale: Selle asumine liinidispetsheritega üheskoos ei tähendaks, et rongid kiiremini sõidaks või saaks alati TÄPSE AJA öelda, millal üldse sõitma hakkavad, kuid info saaks olla konkreetsem ja reisijate vajadusi arvestav!

































4 kommentaari:

  1. Päris kõigega ikka kursis ei ole...kuigi jätate mulje, et ainult teie arvamus on õige ja asjakohane. Väike valgustus infotelefoniga seoses - kuna Elron on riigifirma, siis ei saa Elron ise midagi valida. Kõik teenused tuleb hanke korras hankida. Ehk ka infotelefon. See on sisseostetud teenus. Infotelefoni teenust pakutakse lepingu alusel ja infotelefonile vastavad lepingulise partneri töötajad. Ehk et need inimesed, kes telefonile vastavad, ei ole tegelikult kuidagi Elroniga seotud, ei tööta Elronis ja kindlasti ei asu nad Pääsküla depoos. See on eraldiseisev eraettevõte, kes pakub telefoni-teenuseid. Aga mu-udmoodi ei saa ka hallata kõiki sissetulevaid kõnesid, Elronis endas ei ole sellist ametikohta, kes 24H suudaks kõikidele kõnedele vastata. Seega - kui on hädaolukord ja rongid hilinevad nt taristurikke tõttu, siis on 24H infotelefonil olemas ainult info, mis on Elroni kodulehel. Infotelefon ei saagi kuidagi teada, kus mis rong parasjagu asub, millised ringluste muudatused tehakse jne. Ehk et enne tasuks endale selgeks teha, kuidas asjad tegelikult käivad ja millised reeglid on kehtestatud riigifirmale, kui võtta sõna teemal, millest tegelikult ei ole täit ülevaadet.

    Vasta
    Vastused
    1. Ega te juhuslikult Pääsküla depoos teisel korrusel istu? Kui lugesin ühe ja teistki korda kommentaari, siis jäi küll selline mulje. Sest ainult kontorirott depoos on selliseks kirjutiseks võimeline. Saamata aru, mida tähendab seisvas rongis istujale või ka peatuses ootajale teadmatus. Ehk püüaks ikka natuke asjast aru saada?
      Blogi autoril siin absoluutne õigus, ta vääriks vigadele tähelepanu juhtimise eest kiitust!

      Peab lootma, et ehk uus Elroni juht võtab luua kätte!

    2. Tegelikult on see, et kuna "muudmoodi ei saa, siis teeme niisama raha raiskava asja", lausa kuritegelik!

      Aga eks samas ole see ka mõistetav. Mõnevõrra. Sest ega Elroni ametnikud ju ise ka ajakirjanike küsimustele sisuliselt vastata oska, ongi selline tühja mula ajamine enamasti. Seega ei saa ka loota, et mõistetaks info täpsuse ja konkreetsuse vajadust.

  2. Tänan sisuka kommentaari eest!

    Huvitav oleks teada, kuskohast sellised seadused tulnud on, kes need teinud ja miks sellest vaikitud? Ning täiendavalt, kui (töö)päevasel ajal on olemas veel Elroni infoliin, siis kas sedagi "veab" sissostetud teenusetöötaja? Kui mitte, siis kuidas küll päeval on üldse lubatud Elroni ametnikel infot edastada ja helistajatele vastata? Et ühest küljest saab nii ja teisest küljest ei saa?
    Kuigi tegelikult ei ole vahet, kas telefonile vastavad Elroni, Eesti Raudtee või lepingulise partneri töötajad. Oluline on see, et see info on allapoole igasugust arvestust ja kas tõesti on maksumaksja see, kes maksab kinni halva töötegemise?
    Lisaks, oleks üpris lihtne, kui teeksite endale hoopis selgeks raudteega seonduva. Liinidispetsherid, kellest jutt, ei asu Pääsküla depoos! Ning mil moel ei saa infotöötaja teada, kus asuvad rongid, mis seisus on rikke kõrvaldamine igal hetkel, kas rike võib (eeldatavalt) olla lihtsalt ja kiirelt kõrvaldatav või on see potentsiaalne pikaajaline? SEDA kõike saaks teada ja infot selle kohta edastada just nimelt teise riigifirma, Eesti Raudtee dispetsheritega koosviibiv töötaja! Ning seda, kus rongid hetkel asuvad, peaks ju kajastama süsteemid "rongid reaalajas"? Või on see viimatei veel kolmanda teenusepakkuja oma, kes ei luba igasugustel infotöötajatel seda kasutada? Endale ei tundu see jutt absurdne?

    Kui aga täna on mindud seda teed, kus ostetakse kalli raha eest absoluutselt ebaadekvaatset ja mõttetut teenust, siis on midagi ikka väga mäda! Kas antud teemal on pöördutud kõrgemale poole, et selgitada vajadust adekvaatse teenuse järele? Või ongi tänapäeval piisav millegi tegemine linnukese pärast?

    Kui palju on juba räägitud sellest, et infosüsteem ei toimi? Väga palju, aastaid. Ehk ei saada Elronis vm sellest aru? Võin öelda, et mitte kunagi ei olnud probleeme, kui mina oma rongis reisijatele infot jagasin. Ei liiklusõnnetuste, avariide, rikete ega muu puhul. Peamine oli reisijale anda teada, et temast hoolitakse ja ESIMESEL võimalusel lubatakse anda täiendavat infot! See annab reisijale kindlustunde! Ning just seda sageli vajataksegi. Kasvõi selleks, et mitte kõhelda vaid minna otsima taksot vm transpordivahendit, et jõuda sinna, kuhu parajasti ajaliselt vaja jõuda!?

    Kas Elron aga tegeleb ka ooteruumide hangetega? Et reisijad saaks inimlikes tingimustes halbade ilmastikuolude puhul hilinevaid ronge oodata? Ahjaa, Elronit ei huvita ju reisija! Kui too pöördub Elroni poole perroonide, libeduse vm muredega, siis saadetaksegi ju reisija mujale?

    Aga tore, et viitasite, et riigifirmale on kehtestatud reeglid nende poolt, kes raudteest midagi aru ei saa ega selle toimimist ei tunne!Mina siiski tunnen, kuid bürokraatias olen ma tõesti nõrk. Ma vabandaks selle eest, aga paraku ... ma ei ole bürokraat!

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar