Blogiarhiiv

reede, 27. aprill 2012

LEEDU-LÄTI TURISM


Eks Lätis ja Leedus käiakse puhkamas Eestist vist häbematult vähe!?
Igatahes võiks rohkem käia. Ja oleks ülitore kui sealt rohkem ka siia tuldaks. Muide, ühe artikli pläralas anti väga kenasti nõu.
http://www.tarbija24.ee/822874/leedu-ootab-eestlasi-kulla/

27.04.2012 11:17
Allan :
Paar aastat ei ole käinud, aga enne seda käisin 6 aastat järjest. Odav, kena, toredad inimesed. Soovitan võtta Palangas kodumajutuse või Klaipedas hotelli vanalinna lähedal. Söögiga pirtsutajatele ei soovita, nautige lihtsat ja rammusat toitu (või käige kallimas kohas, kus on euroopalik toit). Palanga on orienteeritud slaavi maitsele (teenindajate esimene keel, muusikavalik kõrtsides jne). Kura säärel on esimene keel saksa keel ja hinnad krõbedamad. Ärge käituge, nagu Eesti oleks maailma naba ja nagu kõik peaks järgima mingit steriilset Tallinna-Helsingi-USA maitset. Kui pannkooki ei pakuta moosiga, võtke kohupiimaga, kui loomaliha on köömnetega ja veidra maitsega, uurige järgmises kohas, äkki kanaliha on ilma, kui söögilaua kohal on kuivanud lilledest pudenev vanik, ärge kurtke, et Eestis on hügieen paremal tasemel, vaid kiitke rahvuslikku stiili ja valige teine laud. Vene keeleta ei pruugi hakkama saada, aga õppige ära 2-3 leedukeelset väljendit (laba diena, aačiuu, prošau) ja teenuindajate süda sulab.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-1 -1  +1 +18
Täiesti usun, et sinna tasub sõita. Ehk sõidaksin isegi kui normaalse rongiga ja normaalsete hindadega kohale saaks. Jalgratas kaasas muidugi! Üksvahe tehti ka Läti tarvis dokfilmi Eesti vaatamisväärsustest. Huvitav kui palju seda Lätis näidatud ja kui palju see mõjunud? Minu ide Eesti SatTV tegemise kohta oleks hea võimalus selliseid reklaamfilme laiemale piirkonnale tutvustada. Aga see selleks. Esialgu tahaks rongigagi minna. Ikka kasvõi läbi Tartu ja 120 km/h.
Sest muidu oleme varsti kõle maa, kuhu tulevad ehk vaid ekstreemsportlased põlevkivikarjääridesse. Point selles, et praegusel kevadisel ajal tapame liigselt palju linde. Paljud linnud lõunamaalt tagasi tulnud ja väga paljud neist enam ei lenda. Praegusel ajal paljud neist toituvad teeäärsete umbrohtude seemnetest, nii ka raudtee ääres. Kui kiirusel 80 km/h jõuavad nad enamasti eest ära lennata, siis 120 juures üpris paljud neist hukkuvad, pole ime kui nädalas see arv sadades. Teha aga kiiruseks 160 km/h tähendab see olukorda, kus linnuparvedest võib üpris vähe järgi jääda! Kas ikka tahame seda? Näiteks, et aastas ulatuks seetõttu hukkuvate lindude arv kümnetesse tuhandetesse?
Ning polegi kaugel aeg kui siia ei tule suurt keegi. Meie Nokkija on loodus ja seda peab oskama hoida.

10 kommentaari:

  1. Vaata Soome, vaata Rootsi. Kui palju neil on 160 km/h ja 200 km/h raudteid. Kas nemad muretsevad linnuparvede pärast?

    Muideks, ma ei näe juttu äsja avaldatud Riia rongi "tasuvusuuringu" kohta.

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    kas näed kuskil, et kirjutataks asjade kohta, mis pole "kollased2? Usun, et sealgi räägitakse lindudest-loomadest!
    Aga teisest küljest, kas me ei võiks olla targemad? Soovitan, mine ükskord mingil kinnumeeste üritusele, näed, kuidas inimesed on millegi ilusaga ennast sidunud.

    Pole tasuvusuuringut näinud.

    VastaKustuta
  3. 10 rongile, ka 160 km/h, jääb ühtekokku vähem linnukesi ette kui 100 90 km/h bussile, rääkimata 1000 teoreetiliselt 110 km/h eraautost.

    Uuringut kirjeldatakse:
    http://uudised.err.ee/index.php?06251613
    aga seal pole muidugi täisteksti.

    VastaKustuta
  4. Tänud!Vaevalt, et tegelikkuses normaalse piletihinna puhul veidi väiksema kiiruse puhul eriti keegi sõitmata jätaks. Kiirusekummardajate kisa lihtsalt kõvem kui asi väärt on...

    1. Kindlasti vajalik dotatsuioon, sest kaudseid plusse palju ja teisest küljest, ega bussifirmad maksa infratasu.
    2. Tüüpiline uuring! Turismist populaarne rääkida, aga kui teema koha pealt "tupoid", siis ongi tulemus selline. Elva, Cesis, Valmiera, sigulda olulised nii turismi kui kohaliku elu koha pealt ja piletitulu oleks oluliselt suurem. Mine tea, ehk rohkem kui 40 %.

    Täieliku teksti puhul analüüsiks pikemalt, aga seni kuni analüüse tehakse pealiskaudselt, pole mõtet ka kommenteerida.
    Muidugi oluline ka väljumis- ja saabumisajad ning palju muud.

    Aga tänud, et artikli välja tõid!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muideks, ma tegelikult olen kunagi näinud ka rongide ringlust Tartus, aga ei mäleta.

      Mida Tartu kiirrong 0010 teeb peale Tartu saabumist kell 10:14 ja enne kiirrongi 0015 väljumist kell 17:19?

      Kustuta
  5. Tänud!

    Rong magab. Tühjalt.
    R sõidab tagasi 0013-na, P muidugi sealseisev (õhtul saabunud) tuleb "maratonile" 0013-0014-0017.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul tuli üks idee mida kontrollida.
      Valka edasi läheb 210, piimarongina (suurusjärk 12 peatust, sõiduaeg 1:33 83 km peale). Piimaronge on muidugi vaja Pukale jne.
      Oletame aga et 0010 seisaks Tartus suurusjärk 2 min (210 seisab 10 min) - ja läheks edast Valka 1 peatusega, nimelt Elvas.
      Kas 1 tunniga jõuaks?
      Valgast Riiga on 168 km. Lätlastel 3 rongi päevas - kõik 3 piimarongid. 20...23 peatust, sõiduaeg 3:20 jms.
      Seega 210 alustab Tallinnast enne 7, Valka jõuab 11:34, Läti rong jätkab 11:43, Riias 15:03.

      Oletame aga et Läti poolel oleks peale olemasoleva 3 piimarongi veel 1 kiirrong päevas. Nt. 3 peatust - peale Valgat Valmiera, Cesis, Sigulda.

      Kas 2 tunniga jõuaks?
      Siis 3 tundi Tartu-Riia, 5:20 Tallinn-Riia.

      Natuke aeglane - "palju peatusi". Aga mis oluline - 1 rong päevas. Tallinn-Tartu täpselt olemasolev rong - teenib ausalt ära olemasoleva piletitulu ja dotatsiooni. 6 tundi Tartust Riiga kasutab 7 tundi ilusalt ära, Riias seisaks 1 tund - saabub pisut peale 13, pisut peale 14 tagasi et 17:19 Tartust läbi saada.

      Eesti nagunii peab ju käigus 2 piimarongi Tartu-Valga, ja Läti 3 piimarongi Riia-Valga. 1 kiirrong päevas nende kõrvale võiks pakkuda veel paremat teenust Valga, Elva, Valka, Valmiera, Cesise ja Sigulda rahvale... isegi siis kui Tallinn-Riia reisijaid vähe on, siis Tartu-Riia ja Valka-Riia kiirrong oleks ehk popimad...

      Kustuta
  6. Tänud!

    Tegelikult täiesti nõus sinuga! Ja jõuaks ilusti, ehk võiks isegi ühe peatuse teha kuskil Riia eeslinnas. Noh nagu meil Ülemiste.
    Ja muidugi oleks siis hea kui kiirekas n.ö möödub piimarongist Tartus. Sest sellel veel üks pluss - Pukka jn saab sõita ka Tallinnast hiljem väljudes, sest tuled kiirekaga Tartuni ja kui tahad, istud ümber piimarongile. Nii nagu praegu istutakse ümber Koidula rongile. Ning kui juhuslikult keegi tahab väikestest peatustest Lätti sõita (matkale, siis saab omakorda piimarongilt Tartus ümber istuda Riia kiirekale...

    Aga...
    Probleem selles, et reedel tuleb see kiirekas tagsi varem, laup, pühap kui ka vaja pole seda üldse...
    Asi teatud mõttes koosseisude arvu taga jne. Tegelikult saanuks soovi korral mõlemad kiirekad laiali lammutada, ühest 6-vag teha kaks 3-vag jne. Või rohkem koosseise remontida ja säilitada need 1. kl vagunid, mis olid tehtud juhtpeadest...
    Või oleks üks 3- vag teise järel läinud õhtul mõnel päeval, üks Tartuni. Teine Riiani...

    Asi suuremaltjaolt tahtmise taga. Aga just seda tänapäeva eestis ei jätku...

    VastaKustuta
  7. Üllatus-üllatus - rongiga Riiga pidavat sõitma ilves:
    http://rus.tvnet.lv/novosti/politika/198759-prjezidjent_estonii_prijedjet_v_latviju_na_pojezdje
    Uudis on juba 26. aprillist - juba imestati, et selles eesti keeles juttu pole olnud.

    VastaKustuta
  8. Tänud, Anonüümne!

    Eks näis, kuidas see sõit toimub. Ausalt öeldes peaks seda sõitu kasutama igakülgselt kohalike oludega kurssi viimiseks, aga...

    Erinevaid variante oleks palju.

    VastaKustuta