ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

reede, 23. märts 2012

ÜHISTRANSPORT 10 - KASUTAJATE ARV 2


Juba viimased 5 aastat ühistranspordi kasutajate arv näitab vähenemistendentsi. Täiesti loomulik. Suureneb autodega sõiyjate arv, väga paljud inimesed on Eestist lahkunud, masu tõi kaasa koondamised ja töötute arvu kasvu - need siis osalt "objektiivsed" põhjused.

http://www.e24.ee/784280/uhistranspordi-kasutajate-arv-mullu-vahenes/
23.03.2012 09:44
... :
Mis kasu on ühistranspordist kui sa ei saa liikuda sel ajal mil sul vaja? Graafikud on nii hõredaks tehtud, et 3km ots jala teha on kiirem kui bussi ootamine + sõit. Ebanormaalne on sellises olukorras parkimistasusid tõsta, automaksu kehtestada vms et "autostumise" vastu võidelda. Auto ülalpidamine on tihti isegi kallim kui kõik kuu linnasisesed sõidud taksoga teha. Seda muidugi soodsate firmadega, aga takistavaks teguriks on kättesaadavus. Ma usun, et kui odavtaksode masinapark suurem oleks ja mingi kampaania kulutuste võrdluseks tehtaks, siis Tallinnas "autostumine" regresseeruks. Bussid/trammid/trollid sobivad ainult kindlale kontingendile ja ümberistumisi mittenõudvate sihtkohtade korral. Loll on -20 kraadiga oodata 10-20 minutit bussi, bussipeatusest jalutada trollipeatusesse, seal oodata teine 10-20 minutit, trollilt maha tulla ja jalutada veel 10 minutit tööle. Taksoga 15-20 minutit, oma autoga lisandub lume kraapimine ja parkimine.
teata ebasobivast kommentaarist
-8 -1  +1 +10
On ka teisi põhjuseid:
* Viie aasta jooksul on tegeletud rohkem uuringutega uuringute pärast ja liinide kardinaalset ümberkorraldust pole tehtud.
* Vajadus muuta liine, sihtkohti ja parandada maakondadevahelisi liine - tegevus selles suunas võib öelda, et põhimõtteliselt olematu!
* "Pargi ja Sõida" süsteemi toimimine allapoole igasugust arvestust. Teatud tase selles valdkonnas vaid raudteel.
* Ümberistumised tihti raskendatud, nii linnaliikluses kui maakondades. Ei peeta oluliseks ootamistingimusi. Peatused üksteisest kaugel (nt Tallinnas Risti ja Järve piirkond, Vastse-Kuuste, Keeni, Tartu rongi- ja bussijaam jne.)
* Piletid kallinevad, kuid liine vähendatakse, hõrenemine mõjutab sõiduvõimalusi halvenemise poole.
* Ei rakendata vajalikke soodustusi - näit 50 % perepiletile. Erinevad piletihinnad tallinnlastele ja väljastpoolt sõitjatele.
* Piletita sõidud, mupo jt vähene tegutsemine, eriti õhtusel ajal.
* Piletite mitteandmine. Võimalik ka et võltspiletite osakaalu suurenemine.
* Erinevused andmetes, mida annavad ametkonnad ja bussifirmad.
* Busside, rongide ja muu räpasus, ükskõiksus reisijate kontingendi koha pealt, s.t. vähene mupo aktiivsus.
* Rakendamata kord, mille järgi ametnikel, Riigikogu liikmetel oleks sõidukulude kompenseerimine vaid ühistranspordi kasutamisel.
* Puudulik info.
*Sõidusuundade ja sihtkohtade muutus toob kaasa vajaduse muudatusteks.
Ometi....
Ei ole rakendatud ühtegi bussiliini ega ümberistumist, mis vajalikud ja mille kohta ettepanekuid esitatud.
Näit. Hageri-Tallinn (Nõmme), Pärnu-Viljandi (läbi Soomaa), Koidula-Vastseliina, linnaliinid Männiku rongipeatuseni, Rapla maakonna liinide puudused...
Karta on, et eriti ükskõikselt vastavast Tallinna Transpordiametist tuleb mõttetu vastus ka Risti-Järve Ühispeatuse kohta.

Seni olen tänavuse koha pealt optimistlik vaid Sindi ja Pulli ühendamise ning Palupera-Otepää koha pealt. Kuigi....
Kindlasti on muidki põhjuseid.

Allergia paljudel ametnikel artiklite arvamusavalduste vastu. Ülaltoodud arvamus Postimehest loeb ise juba kokku suure osa põhjustest. Kui seda aga ei mõisteta, siis ei muutugi midagi. Kui ei taheta mõista.
23.03.2012 10:25
buu :
Minu käin tööl jalgsi. Sest no pole mõtet bussiga minna, kus ma esiteks saan väga palju ebameeldivad emotsioone, iga kord on bussis mõni, kes ei ole pikka aega ennast kasinud, iga kord on keegi, ks on eelmine õhtu kõvasti viina joonud jaa sibulat söönud, iga kord on mõned, kes vaatamata hommikule, libistavad taga pingis õlut jne jne
see räpasus ja hais ei meelita kuidagi sõitma. Lisaks veel asjaolu, et graafikust kinni ei peeta, pidevalt jäävad mõned bussid/trollid/trammid vahele, graafik on hõre, sõidukid on puupüsti täis ning ootepaviljonid on praktiliselt olematud ning taaskord räpased - süljelärakad, puruks pekstud taara, suitsukonid, väljaheited...
Eks se kõik on märk meie kultuurist.
Käin jala ning hoian nii ka oma tervist. Kusjuures ajaliselt ma kaotan vaid 15 minutit.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-0 -1  +1 +4

****************

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar