ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 29. märts 2012

KÄRPIDA EELARVET VÕI PUHKUSEREISE?


Asi on ikka väga mäda. Kui sotsid teataks avalikult, et mitmerealiste maanteede ehitamist ei toimu enne kui väiksemad Eestimaa teed muutuvad sõidetavaks, oleks neil minu hääl olemas. Ja arvan, et mitte ainult minu.

http://www.tartupostimees.ee/790872/kevad-sulges-tee-kauplusautole/

Muide, ka mõneprotsendine maksutõus poleks paha.

Selle kohta Postimehes tasuline artikkel, kus mainitud just maksutõusu. Väga hea, hr Mikser, võimalikku maksutõusu tuleb varakult ette selgitama hakata ja pole vaja karta sellest rääkimist. Ausus maksab rohkem...

Aga

Männik lisas, et kuna eelmise aasta tee-ehitused Lõuna-Eestis läksid plaanitust kallimaks, on tänavu kruuskatete remondiks kulutatavat summat ligi kolmandiku võrra kärbitud.


Kas kolmandiku võrra kärpimine tuleneb ainult ehituse kallinemisest või ka komandeeringute rohkusest? Ei nori ma siin midagi, kuid arvan, et suured tee-ehitused võiks olla tehtud läbimõeldumalt. Kasvõi nendesamade valgustuste olemasolu metsade vahel (millest varem kirjutanud) on kogu Eesti ulatuses aastas maksma läinud kindlasti rohkem kui mõne külavahetee remont maksaks.


Maanteeameti lõunaregiooni direktor Kuno Männik ütles, et 2013. aastaga lõppevas kehtivas riiklikus teehoiukavas Laaksaare–Meerapalu tee asfaltimist ette nähtud pole. Töö maksaks praegustes hindades umbes 675 000 eurot.

Kui palju maksab kilomeetri tee valgustamine - projekt, sada tonni(?) metalli postideks, kaablid, kallid valgustid, paigaldus, hooldus? Või kas selleks teeremondiks ei oleks jätkunud raha, kui tulumaks olnuks alandamata? Millal tulumaksu alandama hakati? Kui suur on saamatajäänud maksutulu?

Meeksi vallavalitsuse sotsiaalnõunik Astrid Laur, kes käib iga päev liinibussiga tööle Meerapalust enam kui 20 kilomeetri kaugusele Mehikoormasse, kinnitab, et alates 1974. aastast pole Laaksaare ja Meerapalu vahel tee kapitaalremonti olnud.

«Buss sõidab seda seitsmekilomeetrist juppi 20 minutit,» kirjeldas Laur. «Kui asfaldile välja jõuame, ohatakse bussis: «Tere, Euroopa!»

Kas on ikka väga euroopalik suhtumine, kus oma inimesed jäetakse hooletusse? Ning raha kulub kalliteks ettevõtmisteks ning bürokraatiamasina ülalhoidmiseks? Ehk tõesti. Kui kreekalik maailm ongi Euroopa...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar