ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 28. märts 2012

JAEKAUPMEHE JUURDEHINDLUS - RÖÖVELLIK?


Päevalehes paar artiklit, milles huvitav teema..

http://www.epl.ee/news/majandus/andres-arrak-korged-hinnad-tulenevad-vahesest-konkurentsist.d?id=64147083

http://www.epl.ee/news/online/vaikeettevotja-eestlane-ootab-poest-parimat-kvaliteeti-olematu-hinna-eest.d?id=64147439

On meil siis rendihinnad soodsad? Või hoopiski kõrged? On jaekaupmehed ahned või konkurents vilets?

Eks omajagu õigust ole mõlemal poolel. Kuid on asju, mis ilmselgelt seostab ahnuse ja juurdehindluse, käibe ja klientide arvu, kaubapartiide suuruse ja ostujõu.

Minu jaoks on arusaamatu näiteks suurte marketite konkurentsi põhimõtted. Jah, saan aru kui kellelgi meeldib käia just Selveris või Maximas või mujal. Väga hea meelega nähakse, et lemmikmarket jääb koduteele. Ja seda võimalust kaubaketid pakuvadki, veelgi rohke on "kasutamata reserve". Kui kõrvuti kaks marketit, siis ehk ehitaks igale poole nii, et kõrvuti on kõik meil levinud kauplused? Kas kaubandus õitseks ja kõik oleks rahul? Kümne marketi vahel ju "kümnekordne konkurents"? Ja valik hea ja juurdehindlus väike?

Laagris oli ja on Maksimarket. Nüüd on samasse ehitatud Rimi. Kui piltlikult enne külastas esimest 5000 inimest (möödasõitjat), siis nüüd külastab kummatki 2500 või ütleme, mõned astuvad mõlemasse sisse (odavamate kaupade otsingul?), 2800, siis kes on sellest võitnud? Väiksem klientide arv toob kaasa väiksemad kaubatellimused, seega kulub ühiku kohta rohke kauba vastuvõtjate tööd jne. Käive langes ja Maksimarket üritab vaikselt sente juurde kruvida? Kas Rimi on õnnelik "poolte" klientide üle?

Millest selline arusaam konkurentsist?

Väga palju armastatakse rentida kaubanduspindu. Iga boksi saab eraldi rentnik, igalühel oma raamatupidaja jt ning soov saada kasumit. Tihti tegemist ühe kaubamärgi "firmapoega". Müügil 100 erinevat riideeset. Ühele müüjale tundub, et paarkümmend jalutajat päevas pole koormav. Kuna kaup eriti ei lähe, lajatataksegi juurdehindlusega!? Kindlasti. Ehk võiks olla siiski veidi rohkem kaupa ja kaubamärke? Et ökonoomsemalt majandada?

Ehituspoes pakuti kasvuhoonet. Hinnaks 15 000 krooni. Ühe hiinamaise kökatsi eest. Mis viga küsida, paljud soovivad ise oma asju kasvatada, küll keegi lõpuks ostab...
Kliendikaardiga sai sama kätte 12 000 krooniga. Röögatu vahe ju? Eripakkumise küsimise peale kukkus hind 8 000 kroonini!!! Palju oli sisseostuhind? Kas kaup tuli otse tootjalt või oli veel vahendaja? Pakuksin, et selle kasvuhoone sisseostuhind oli 2 - 3 000 krooni, ma ei tea, aga umbes nii võis see olla. Seega üritati ühe ostja käest nüsida üle 10 000 krooni!!!??? KAS SEE POLE AHNUS??? Kas see pole lausa nöörimine?

Ja mingil määral ma mõistaks kui sama kaupluse töötajate palgad oleks sandikopikate asemel kaks või kolm meie keskmist palka...

Ravimite hulgilaos osteti kaupa , noh, ütleme keskmiste partiidena. Kaubapartii vastuvõtuks võis kuluda mitmeid tunde ühe-kahe inimese tööd. Sest enamus kaupa oli tellitud näiteks 5000 originaali, kastides oli aga sama nimetust 96. Seega üks kast oli poolik. Selle kontrollimine aeganõudvam ja võis sisaldada ka einevaid partiinumbreid. Seega iga nimetuse korral kulus tohutult lisaaega kontrollimiseks ja eraldi ladustamiseks. Mitme tunni asemel võinuks läbimõeldud tellimuse korral kuluda kordi vähem aega ja nii iga kaubaartikli või - firma puhul. Ehk hakkama saanuks väiksema tööjõukuluga. Ärgem unustagem, "palgakulu on väga suur ja oluline" nagu ütles üks ahne apteeker... Seega, miks ei suuda ettevõtte logistik asju paika panna ja tegeleb tihti pseudoprobleemidega? Miks ei ole arvutiprogrammis märget "originaali /kastis"? Miks mitte tellida 4992 originaali?

Kuni kohati on tõesti konkurents vilets ja asjad toimivad läbimõtlematult, on ka juurdehindlused suuremad kui olemas peaks.


Ahjaa, üks päev torkas silma mingi lastekaupade pood. Või isegi lausa vaid lapsevankritele orienteeritud. Kui palju ostetakse lapsevankreid? Eriti kui pood nurga taga ja paljud ei teagi seda? Kuid palka/kasumit oodatakse. Jääb vist üle vaid vankrihind kõrgustesse ajada, lootes, et keegi ikka ostab ja ühe vankri müümisega saaks palgad makstud ja kasumit ka....
Ehk peaks ikka olema vähe suurem pood ja suurema sortimendiga? Et tuldaks vaatama ka lastele suuski/kelke? Mingit lasteriietust? Jne...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar