ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

pühapäev, 18. märts 2012

JALGRATTAD RONGIS


Ratastega rongiga sõitmisel on rohkem nüansse kui üksikutest õpetussõnadest kuskil interneti sügavustes välja võib lugeda.
Ärge sisenege erinevatest ustest....enne kui te pole rongi korralikult tundma õppinud. Kuigi soovitatakse, et rataste konksud on mootorvagunis, siis see tähendab seda, et see on vagun kus mootor müriseb. Seni aga on selle vaguni esimene tambur varustatud kõrgete astmetega, teine mitte. Ajaloost võin muide vahele torgata, et vanadel kapsaussidel, ungarlastel D1, olid väljatõmmatavad astmed kõikides tamburites ja vagunisaatja või abi siis jooksid näiteks Nelijärvel vuta-vuta mööda perrooni ja tõmbasid neid välja.  Nüüd diiselrongides vaid esimeses ja viimases tamburis. Ja neid enamasti ei anna liigutada. Iga vähegi keerulisem süsteem ju maksab... Kuigi vaja pole neid niigi palju, sest kõrged perroonid jäänud vaid Tallinna ja Lehtsesse. Maale sõidu suunas.

Soovitus, et jaotuge erinevate uste juurde näiteks juhul kui teie grupis üle kuue ratturi, on ka natuke kõveravõitu. Sest kui te olete alles kooliõpilased, võib teil olla raske madala perrooni puhul ratast üle kõrge astme upitada (kuigi usun, et grupis noori hakkajaid poisse, kes aitavad). Rääkimata ratastest, millel matkavarustus. Siseneda kõrge perrooni puhul aga teisest uksest tähendab suisa ohtu teile endile!

ja loomulikult ei mahu rattahoidlasse üle 6 ratta. Kui seal aga pargitud 1-2 ratast, olete üldse jännis ja ei jää muud üle kui rattad pinkide vahele toppida. Iga rattur, kes teiste peale mõelda oskab, paigutab rattad muidugi nii, et maksimaalselt vähe segada teisi ja ühtlasi tagada ohutus. tegelikult ei luba reeglid takistada ohutut läbipääsu. Kuid ärge muidugi sõitmata jätke!

Mitmed aastad olen üritanud tagada rattakohti (ja samas ka kohti lapsevankrite jaoks) igas vagunis. Mingil hetkel võetigi osades vagunites üks pink välja ja nii võib mõnes rongis juhtuda, et saategi oma rattad paigutada suvalisse vagunisse. Kuid see mõte osutus kellelegi ülejõukäivaks ja nii polegi osades vagunites ruumi. Rattad ja ka vankrid takistavad nii teie endi kui personali liikumist, nii  et olge tähelepanelikud rataste paigutamisel ja mõelge teistele.

Kuna meil taastumas ka piimapukid, tõsi küll, mitte väiketalunike või üksiklehmapidajate jaoks, siis võib juhtuda, et te ei saagi siseneda vagunisse, kus rattakoht olemas. Kuid ei maksa karta, et peate järgmisel päeval uuesti tulema, ikka tulge peale! Sest ka järgmisel päeval võib olla samasugune rong, kuhu te justnagu taas ei pääse, sest sellel vagunil puudub jalgratta märk. Ega siis keegi teid maha jäta, ebamugavusi lihtsalt rohkem.

Varsti tulevad uued ronguid ja esita küsimusi millises sõnastuses soovid, saad teada vaid, et teie peale on tohutult mõeldud - IGAS rongis on rattakoht.... Millises (mitmes? Terves rongis?) vagunis, on aga strateegiline saladus, mida isegi Simm ei suutnud väljamaa turistide huvides välja nuhkida.

Aga sõitke meiega jälle!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar