Blogiarhiiv

reede, 2. september 2022

Viljandi kui kõige fotogeenilisem linn Eestis, 3. osa.

 

 
Bussid-rongid nähtud ja pilt selge. Toimib küll see kaks korda ODAVAM bussiliikluse variant ja saab edukalt Tõrvast vm tulija rongiga edasi sõita. Vähe sellest, on rongiga rohkem peatusi, kuhu saab, võrreldes peatusteta bussiga.
 

 
Rongi väljumise ootasin muidugi ära.




 
Teises suunas küll foorid punased, rongid Siniallikule ja kaugemale ei sõida. Aga võiks küll, nt Abjani. Eriti kui seal oleks Pärnu - Puka raudtee, kustkaudu siis veel rohkem sõiduvalikuid. Igal juhul asjalikum kui praegu plaanitab RB.



 
Kuna järgmise rongini oli aega, jalutasin Männimäele. Sealgi on, mida vaadata. 

 
Endise tikuvabriku raudteeharu võssa kasvanud.





 
Männimäel tohutult elanikke ja imestan ikka veel, et bussiliikluse korraldajad ei taha neid vedada, kommertsvedajad aga hoopis vinguvad, et keerulised ajad, pankrotioht jne. Miks ei võiks Tallinna bussid siit alustada ja siin lõpetada? Järgmine peatus oleks bussijaam, oluline aga, et inimesed saavad kodu lähedal bussile ning tagasi tulles vähema vaevaga koju? Miks eeldada, et reisijad tahavad nii kangesti ringi kolistada, et bussijaama ja bussile jõuda?



 
Osa maju siingi renoveeritud ja veidi kenamad, aga siiski tavapärased paneelelamud. Kuid siinkandis on ka vahvamaid kortermaju. Ka n.ö. üpris fotogeenilisi.


 
Kuskil siin avati ka uus market ja vana väiksem Konsum vist suleti. Ometi, hinnatõusudes ja madalates palkade on suur osa süüt ka marketite omanikel, sest kaubanduspindu aina lisandub, kliente aga mitte. Nagu ütleb Guido Pärnits, ka parklad jm tuleb kõik kliendil kinni maksta.






 







 
Järv on muidugi veel üks suur lisapluss. Ka pildistamise mõttes. Ringi kolades saab ju iga nurga alt pildistada ja seda ilusamaks see kõik muudab, olemisest ja naudingust rääkimata.




















 



 
Õhtune rong. Enamus reisijaid läksid autodele või jala, mõni ka linnaliinile. Maakonnaliine sel ajal siia isegi sõidab, aga praegu sõitjaid pole palju. Pean silmas rongilt ümberistujaid, sest raha paneb mõtlema, kui palju üldse on vaja sõita. Igal juhul on Karksi-Nuia jt kantide inimestel võimalus sõita olemas ja paremad kui neil, keda bussid rongile ei too.

 
Viljandi jaam on ilus, koos veetorni ja vanade põllukividest hoonetega. Ning kõik vägagi korda ning ilusaks tehtud.




 
Et tänane jalakäimise "mõõt" praktiliselt täis, siis kesklinna minekuks valisin ikka bussi.


 
Aga ennäe, marketi bossid valisid veel ühe reklaamiviisi!




 
Bussiaknast saab ka pildistada, mingil määral, aga sageli segavad klaasil peegeldused. Paalalinnas on ka huvitavaid ja ilusaid eramuid, kuigi siinne vist veidi tagasihoidlikum, kui järveäärne elamurajoon.


 
Väikepoodide vajalikkus on aga kindel värk.

 
 
Jalutama pikemalt siia tahaks aga küll tulla.





 
Haigla ehitus on toppama jäänud. Vihm aga uhub kaldaid ja loodetavasti lilleäri maa jääb püsima, mitte ei teki varinguid.
















 
Muidugi olnuks ka öösel kena jalutada ja pildistada.


 
Aimu saab kergesti sellestki, et siin tänavatel enamjaolt piisaks väikestest valgustitest majadel ja säästa saaks kõvasti. Aga poliitikute plaan on võimalusel pimendamist teha, mitte asju muuta. Eks tänavu talvel saab pimendamist paljudes kohtades näha. Omal ajal maal panin maja ümber valgustid ja ühe ka värava juurde, oligi tänava valgustuse probleem lahenenud, kulud aga sisuliselt olematud.

 





 
Hea, kui on kohvikuid, mis vara uksed avavad.







 
Seadsin sammud vaikselt vanalinna kaudu järve suunas.






 
Ning taas väga palju põnevaid ja ilusaid vaateid.














 
Väga lahe on aga kui liikluskorralduses kasutatakse põnevaid asju nagu kassid ja maasikad.









 
Maasikad on ka üks teatud määral sümboliteks, mida Viljandi puhul tuntakse.


 
Haljastuses peakski rohkem rõhku panema ilule ja otstarbekusele, seega tuleb istutada nii varjuandvaid kui ka dekoraatiivseid puuliike.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar