Blogiarhiiv

Pühapäev, 11. september 2022

Leivapäevale läbi triatloni summa. Info selge ja konkreetne?

 

 
 

11. septembril toimub lisaks Eesti Leiva päevale veel teinegi kultuurisündmus: Tallinna Maraton, mille jooksukoridor möödub muuseumist. Tulles ja lahkudes ergutage kindlasti jooksjaid, et jagada nendega oma rõõmsat meelt!

Soovitame tulla ühistranspordiga, jalgsi, tõuke- või jalgrattaga . Vaata kogu raja kaarti lähemalt siit.


  • Jalgsi, ratta- või tõukerattaga saab tulla mööda Lõuka teed ja Vabaõhumuuseumi teed. 
    Lõuka teel olev kergliiklustee on jagatud kaheks, osa on jooksjatele ja osa kergliiklejatele. Vabaõhumuuseumi tee lõik (Lõuka tn - Rocca Al Mare kool) on suletud autodele ja ühistranspordile, kuid mööda seda saavad liikuda kõik kergliiklejad.
  • Bussiliinidel nr 21, 21B, 41 JA 41B jääb ära liikumistee Vabaõhumuuseumi teel Lõuka tänavast Rocca Al Mare koolini, ümbersõit tehakse Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Lõuka tänava kaudu Vabaõhumuuseumi teele. Muuseumi ees on peatus! Busside sõidugraafikuid vaadake siit.
Niisugune info siis Vabaõhumuuseumi kodulehel. Mitte sõnagi sellest, et ära jääb ka Balti jaama osa. On viide sõidplaanid.ee, kus sellised vaated:

 
Mida tähendab SÕIDUPLAAN TÄNA EI KEHTI? Mul pole tõesti varem selle portaaliga nii väga tegemist olnud, portaali kujundus iseenesest tundub üsna hea. Aga, sõiduplaan ei kehti ehk et buss ei sõida? 
Ups, kribukirjas mingi marsruut. Kuidas ma peaksin teadma, mille kohta see käib? Äkki ongi tavapärane marsruut? Ja mida mulle marsruut üldse ütleb, kas ma pean hakkama otsima mingeid sarnaseid bussiliine, et aru saada, milliseid PEATUSEID see puudutab? Suvalised tänavanimed ei ütle suurt midagi.
 
Kas ei saaks kirjutada eesti keeles, et buss sõidab vabagraafiku alusel ja läbib neid ja neid peatusi? Tehke mis tahate, see pole mingi virisemine virisemise pärast vaid asi on tõepoolest segane! Muuseum võib soovitada küll, et vaadake SIIT, aga seal tulebki see totter muudatusplaan ette, mitte INFO, mille lingi Silja Kaigu kommentaaridesse pani. Aitäh, Silja, see natuke teeb asja arusaadavamaks. Kuigi kirjeldus, mille ta ka lisas ja kustkaudu buss sõidab, muudab omakorda veidi segasemaks. Reisijale ei ole vaja teada marsruuti (eriti neile, kes harvem ÜT sõidab või vähem linna tunneb) vaid seda, KUS BUSS PEATUB!?

Lähim ja täpsem info aga hoopis teises kohas, aga nagu selgus, polnud see teps mitte täpsem. Pigem juhend bussijuhtidele? Segadust veelgi rohkem. Aga vähemalt sain ärgates tänu FB-le teada, et buss ikka päris käigust ära ei ole!

 
Võid klikata ajutise sõiduplaani puhul millisele peatusele tahes, punased märked ja SÕIDUPLAAN TÄNA EI KEHTI! Ehk et olgu pealegi kirjas mingi marsruut, busse ei ole, sest ... sõiduplaan ei kehti?...


Mis on siin minu arvates valesti, on see, et tegu on mitte reisijatele suunatud väljenditega ehk tegu bürokraatliku eesti keelega? Või vaatan mina ainukesena tõesti valesti, kuidagi vildaka logistiku "keeletunnetusega"?
Õnneks on neid, kes aitavad Vabaõhumuuseumi FB lehel selgust saada.
Kuidas sellest aru saada? Siin soovitate tulla ühistranspordiga, sõiduplaanid.ee lehel aga sõidavad 41 ja 41B alles alates ca kl 16?
  • Heini-Sten Poidjutšenko
    Neeme Sihv 21 ja 41 sõidavad terve päeva, lihtsalt Balti jaama asemel Hobujaamast.
    • Neeme Sihv
      Heini-Sten Poidjutšenko Marsruut: Rannamäe tee, Põhja pst, Mere pst, Pärnu mnt, Vabaduse väljak, Endla tn, Suur-Ameerika tn, Endla tn, Paldiski mnt, Mõisa, Vabaõhumuuseumi tee, Kakumäe tee, Landi tn
      Sõiduplaanid.ee näitab sellist marsruuti. Kas see tä… 
      Vaata veel
    • Silja Kaigu
      Pühapäeval, 11. septembril 2022. a tööpäeva algusest kuni kella 16.00-ni suunatakse ümbersõidule trolliliinid nr 1, 4 ja 5 ning bussiliinid nr 2, 3, 4, 21, 21B, 24, 40, 41, 41B, 42, 43, 59 ja 66
      Bussiliinil nr 21 Landi ja bussiliinil nr 21B Kakumäe suunal alustatakse liikumisteed Hobujaama tänavalt busside seisuplatsilt, Hobujaama tänav, Ahtri tänav, tagasipööre Ahtri tänava ja Paadi tänava ristmiku juures paiknevas tagasipöörde kohas, Ahtri tänav, Mere puiestee, tagasipööre Mere puiestee ja Põhjapuiestee vahel paiknevas tagasipöörde kohas, Põhja puiestee, Mere puiestee, Viru väljak, ära jääb liikumistee Mõisa tänaval ja Vabaõhumuuseumi teel kuni Lõuka tänavani, ümbersõit tehakse Paldiski maantee, Rannamõisa tee ja Lõuka tänava kaudu Vabaõhumuuseumi tänavale.
      Bussiliinidel nr 21 ja 21B Balti jaama suunal: Kaarli puiestee, Estonia puiestee, A. Laikmaa tänav, Hobujaama tänava busside seisuplats. NB! Balti jaama ühistransport ei sõida!
    • Silja Kaigu
      Bussiliinil nr 41 Landi ja bussiliinil nr 41B Kakumäe suunal alustatakse liikumisteed Hobujaama tänavalt busside seisuplatsilt, Hobujaama tänav, Ahtri tänav, tagasipööre Ahtri tänava ja Paadi tänava ristmiku juures paiknevas tagasipöörde kohas, Ahtri tänav, Mere puiestee, tagasipööre Mere puiestee ja Põhjapuiestee vahel paiknevas tagasipöörde kohas, Põhja puiestee, Mere puiestee, Viru väljak, Pärnu maantee, Kaarli puiestee, vasakpööre Toompuiesteele, Endla tänav, Suur - Ameerika tänav, Endla tänav, Paldiski maantee.
      Bussiliinidel nr 41 ja 41B Balti jaama suunal: Vabaõhumuuseumi tee, Lõuka tänav, ära jääb liikumistee Vabaõhukooli teel Lõuka ja Mõisa tänava vahel ning Mõisa tänaval, Rannamõisa tee, Paldiski maantee, Toompuiestee, Kaarli puiestee, Estonia puiestee, A. Laikmaa tänav, Hobujaama tänava busside seisuplats. Ajutine peatus tehakse Vabaõhukooli tee ja Lõuka tänava ristmiku piirkonnas. NB! Balti jaama ühistransport ei sõida!
    • Neeme Sihv
      Silja Kaigu suur tänu. Ma pole neid ajutisi muudatusi kunagi eriti jälginud, seega ei leia neid alati ka üles.
      Kirjutasite:
      Põhja puiestee, Mere puiestee, Viru väljak
      Ehk siis buss peatub ka Põhja Puiesteel, Mere Puiesteel? Edasi ka Pärnu maantee bussipeatuses?
 
Lingil, mis siin üleval on liini 41 ja 41B kohta selline tekst:

  • Bussiliinil nr 41 Landi ja bussiliinil nr 41B Kakumäe suunal alustatakse liikumisteed Hobujaama tänavalt busside seisuplatsilt, Hobujaama tänav, Ahtri tänav, tagasipööre Ahtri tänava ja Paadi tänava ristmiku juures paiknevas tagasipöörde kohas, Ahtri tänav, Mere puiestee, tagasipööre Mere puiestee ja Põhjapuiestee vahel paiknevas tagasipöörde kohas, Põhja puiestee, Mere puiestee, Viru väljak, Pärnu maantee, Kaarli puiestee, vasakpööre Toompuiesteele, Endla tänav, Suur - Ameerika tänav, Endla tänav, Paldiski maantee.
  •  



  • Muidugi võinuksin ka valida ratta, kuid peale mu rattavargust (võimalik isegi, et kolleegide poolt), jätsin ma selle maha. Asendusratas oli, matkadel enam aga ei käinud ja ratas konutab nüüd maal. Sõita aga lastega, sellise korvrattaga, võiks küll olla mõttekas. Eriti kui sihtkoht väga kaugele ei jää. Liikuvuseksperdid aga teavad, mis on hea!
     
    Muidugi on kolmerattalisel mitmeid plusse, just lühemate sõitude jaoks. Oleksin saanud ju laadaltki kerge vaevaga kogu träni ära tuua ja nii kogu sahvri head kraami täis osta. Mis sest, et isegi sahvrit pole. Mis mees mina siis olen...? 

    Nali naljaks, lühidalt, mida arvab sellisest Pärtel-Peeter Pere (RE):

    Meie ostsime kolmerattalise elektrimootoriga kastika sel põhjusel, et sellega on aeglaselt sõita mugavam -Tallinnas on vahel vaja liikuda kõnniteedel, kuna sõidutee on liiga ohtlik kõrval, vahel on vaja pikalt seista ja manööverdada ebamugavates kohtades. Ja lisaks on talvel lumega ja jääga võimalik sõita. Elektrimootor annab lisajõudu, et jaksaks väiksematest lumevallidest läbi suruda ratast. Kaherattaline kastikas on mugavam ja sujuvam kiirema tempoga sõitmisel. Liituge äkki @kastiratas Facebooki grupiga - seal paljud jagavad kogemusi, et mis neile ühe või teise mudeli puhul meeldib ja ei meeldi. Meie kogemusel on Christiania jalgrattad kvaliteetsed ja sobivad siin kliimas kasutamiseks. Kastiratastel saab olla ka suur mõju, kui ettevõtted hakkavad neid kasutama oma tööriistade, kauba jms vedamiseks linnades.




    Samas mind see liiklussegadus teatud mõttes ei häiri nii palju kui ehk paljusid teisi. Aga samas, meiegi tuttavad jäid sest ilusast päevast ilma, sest nemadki said aru, et ÜHISTRANSPORT SEISAB! Mul ju lisaks see nauding, et saan maju ja paljut muud PILDISTADA. Taas seal, kuhu ma seekord poleks ka sattunud.

    Igal juhul päeva lõpuka (tagasitulekuks) selgus, et ülipalju inimesi sai tünga. Ja põhjust ei näe ainult netis vaid ka peatustes. TLT või kes iganes haldab sõiduplaanid.ee portaali, pani ülikõvasti pange. Tekst, mida kuskil nurga taga ja ka PEATUSTES jagati, oli nagu instruktsioon bussijuhtidele!?

    No kuidas mõista:
    "... pööre sellelt tänavalt üle sellele tänavale, edasi seda teed mööda selle tänavani, seejärel taas ümbersõit selle ja kolmanda tänava kaudu..."?

     
    Läbi vanalinna minek igal juhul oli tänase ilmaga nauding omaette ja muidugi, et "hoida jalgu", valisin lihtsaima tee. Peatused, kus buss peatuda VÕIKS, pidin aha ise välja mõtlema. Iseenesest mingi aimu ju saab, mida paremini Tallinna linna ja liine tunned, aga nagu päev näitas, paljud eksisid.

     
    Kas tänavu on eestlased leidnudki siis tagasitee vanalinna? Selliseid plaane keegi kuskil ju kavandas? Ma kardan, et mitte, kuigi endalgi tekkis mõnes kohas mõte tulla kaema. Hindu eelkõige.



     
    Näiteks siia?



     
    Linn aga on suures osas tõeliselt ilus. Kogu see arhitektuur ja ka värvid, mis oma sigri-migris säravad lausa fantastiliselt!

    Ka pildistamiseks annab see tegelikult tohutult motivatsiooni. ja muide ... kipub mindki vanalinna meelitama, nagu kirjutasin. Nii et iga nüansss mängib rolli.



     
    Turiste, nagu näha, paelub ka selline asi. Igal juhul kuulasin nad üsna põnevusega.



     
    Kui palju aga üldse sel üritusel siis osalejaid oli? Juhtusin kõikjale ajal, kui jooksjad möödas või tulemata?



     
    Muusika siin oli mingisugune tümakas, äri ei anna häbeneda ja tuuakse ikka letti kõik, mis Eestit ei reklaami? Muusikast tarbesemete ja toiduni?

     
    Haljastust küll võib ratastel kohale vedada, aga ehk võiks siiski ka sellises kohas suruemavõralisi puid kasvada?




     
    See on muidugi väike pluss ja siinkohal tegijad väärivad ka tibakese kiitust, et bussides ekraanid mingitki infot edastavad. Aga info neile, kes veel bussi pole jõudnud ehk siis peatustes? Paberil on, seegi kiitustväärt, aga info ise ju segane ja vildakas?
     

     
    Ei ole pihlakad...

     
    Alati pildistan ka vaateid bussiaknast. Äge laev ju!

     
     Korra võiks ka siiakanti jõuda maju pildistama? Väga palju erinevaid projekte ja lahendusi ning üksjagu rohelust, mis üsna meeldiv loomulikult.

     
    Miks tulin siia ringiga? Sest vabagraafik oli ju nii vaba, et isegi algpeatusest väljumise aegu ei tea, intervall aga väga pikk. Millal väljus Vabaduse väljakult liin 21? Pole õrna aimugi ja sellele bussile jõudsin praktiliselt peatusesse minut enne bussi. Tühja sest ringist. Bussis oli palju teisigi laadale sõitjaid, osa vehkisid bussist minema varasemas peatuses ja mingi vahemaa siis jala. Mina mitte.


     
    Siingi üks punt jooksis.

     
     
    Aeg tagasiteele asuda. Aga enne üks pilt muuseumi letist. Meenus Jorh Aadniel Kiir, kes korjas igasuguse info ja hoiatustega tikutoose portfelli ja "õiges kohas, õigel ajal" võttis toosi välja ning näiteks luges hoiatuse läbi ning hüppas rongi eest ära. Toots küll ei saanud aru, kuda õige toos peaks pihku sattuma?
    Aga see selleks, täna oleme sealmail, et infot on, natuke, ette alati kõiges ja KÕIKJAL olulistes kohtades ei hoiatata ning tekst on kahtlemata hoopis nõrgemal tasemel kui nõuka ajal tikutoosidelgi...


     
    Taas ajutisse peatusesse suundudes läksin ka põhipeatusest läbi, infot vaatama. Igaks juhuks. seal kohtasin sama prouat, kellega koos ka tulles bussis sõitsin. Hoiatasin, et buss ei pruugi siin peatuda ja temagi tuli kaasa, teised sealviibijad võib olla ei saanud keelest aru ja kaasa nad ei tulnud. Et vastassuunast tuli buss enne, jooksis ta siiski tolle peale. Ei teagi, kumb meist enne kesklinna jõudis?

     
    Õnneks ei pidanud ka siin seekord kaua ootama, sest buss tuli ca 15 min pärast. Polnud ju ka pinki, seepärast istusin vähemalt mina "põrandamatile", jalad ikkagi veidikene väsinud.

     
    Põhipeatuseski oli samasugune info. Miks aga ei võinuks seal olla selgelt ja SUURELT plakat üleval, et KUNI KL 16-NI PEATUS EI TOIMI JA KASUTADA TULEB TEISELPOOL RISTMIKKU ASUVAT AJUTIST PEATUST?

     
    Ega ma aga ikkagi polnud ka ise kõiges kindel. Sõitsid ju autod nüüd juba otsesuunas (kell hakkas 15 ligi saama), kuhu sõidavad bussid? Vähemalt otsustasin kui isegi on tavaliikluse aeg, siis käe püsti ajan ja näis, kas buss peatub. Uskusin, et kui nii ongi, siis küllap bussijuht ikka mõistab, seda enam, et kui juba öeldud, et muudatused kuni kl 16-ni, siis nii ongi.

     
    Niikaua jälgisin möödujaid ja mõtisklesin niisama. TLT näiteks kriitikat ei kannata ja igasugused karmimad mõtted viivad kindlasti blokeerimiseni SUHTLUSmeedias. Selle asemel, et püüda hoopis oma teadmisi täiendada? Või süüdi hoopis KEEGI kuskil mujal?

     
    Buss siis tuligi ja ... kõik need inimesed jäid maha. Kes huvipuudusest (ei jälginudki peatuses infot, k.a. kaarti?), kes teadmatusest, vahet pole, maha nad jäid ja niipea järgmist bussi ei tule. Kui nii s... info sel päeval ehk pidanuks mõni TLT töötaja siin juhendamas siiski olema?
     
    Mina aga sõitsin ja pildistasin bussiaknast. Tallinna erinevusi. Bussijuhina ma tõenäoliselt oleks peatunud ristmikul ja hõiganud kõiki bussi peale. Mis sest, et ka uisapäisa tormamine ehk ohtlikki, peaasi, et vähem oleks neid, kes pidid kannatama. Suhtumine, kus reisijad on kõige tähtsamad, pärineb mul raudtee ajast. Aga see kõik pole minu otsustada, nagu seegi, et ülemusena ma karistaks süüdlasi ja kui vaja, õpetaksin neid ise sellest, mida REISIJA näeb ja vajab!
     


     
    Mingit põhjust, kott head kraami täis, polnud ka ühessegi neist hiigelmajadest minna. Pealegi, raha kulub rohkem just seetõttu, et neid ettevõtteid liiga palju ja ise need ka sellega hinnatõusule kõvasti kaasa aitavad. Kui on võimalus, tasub maksimaalselt hoopis väiketootjate kauba manu pöörduda.
     
    Vist 1. oktoobril muuseumis ka Sibulapäev?
     

    Sel päeval ehk keegi ei jookse?



     
    Ülejäänud tee püüdsingi vaateid pildistada, hooneid nii erinevaid ja pea kõik omamoodi põnevad ja ilusad.
    Üksjagu omamoodi on aga muidugi Vabaõhumuuseumi palkmajade ja rookatuste juurest jõuda klaashooneteni, kaubanduskestuste jm  hoopis teistsugusesse maailma!



     
    Kastani-keerukoi möllab ka tänavu, aga tundub, et hiljem kui mullu?
     
     
     
    Trollidepoo muidugi ka üks fotogeeniline hoone.

     
    Kojujõudmiseks pidi ka jala vantsima, teine võimalus olnuks veel laadal kõõluda veidi üle tunnikese. Iseenesest ka miks mitte, igati mõnus ju seal olla ja ausalt ei olnudki tahtmist ära tulla! Igal juhul laadakorraldajatele ja müüjatele suur tänu tehtu eest!






     
    Kahtlemata on tegelikult oluline, kuidas miljooväärtuslikesse piirkondadesse uusi hooneid sobitatakse. Ja maitse asi muidugi, osa sobituvad kindlasti paremini kui teised. Igal juhul puhas nauding edasisi pilte teha ja nii ei tundu isegi jalgades väsimus nii suur, sest vaadata on nagu alati, väga palju!









     
    Mis mustrid, mis vaated!?

     
    Aga autod, liikumisviisid ja elukeskkond jäävad nagunii siinkandis teemaks pikaks ajaks, kui mitte igaveseks. Lärmi lüüakse gruppides igal juhul kõvasti ja kaua! Muidu, kus te jalgrattad on?  Või, kus on linnavalitsuse, PEÜTK ja MKM-i koostöö maakonnaliinide ja ekspresside linnaläbivaks muutmiseks ning ka tavaliinide võimalikult suureks sidumiseks? Autojuhid nüüd lärmavad küll hirmpalju, aga ega ka autosid täis tänavad ei ole ju ka mittekasutajate jaoks 100% parim elukeskkond?

    Kui ma nüüd tahtnukski nt Nõmmelt sõita Vabaõhumuuseumi, mille kuradi pärast peaksin kuskil Õismäe Parklas vm ümber istuma? Miks on liinid nii hirmsasti jupitatud, et "innovatiivset" ümberistumist peale surutakse ja reisijate sõiduvõimalusi hoopis ebamugavamaks ja halvemaks muudetakse? Nõmmelt peaks liin ikka vähemalt linna serva ulatuma?
     








     
    Endiselt tahaksin ka loota, et need postid linnapildist 99% kaoks! Kamoon, hakakem nüüd rohepöördega, selle pärispöördega tegema, idiootsete ideede asemel?








     
    Mnjah... Trepikoda on tõesti vanas vaimus, fassaad aga kas imelik või lihtsalt harjumatu?







     
    Jalakäijaid on Telliskivis igal juhul palju, seega oli nurisemine laiemate kõnniteede ja autode "pitsitamise" üle pigem põhjendamata?
     

























    Käik (sõit) läks igal juhul asja ette ja otsus oli õige. Mis sest, et käimist oli rohkem. Aga kui jäänukski uskuma PUUDULIKKU INFOT, mis siis? Jah, üksjagu raha jäänuks ka tasku, aga kogu see positiivsete emotsioonide punt jäänuka ka ju olemata?
    Kes ja kas vastutab? Boroditsh õppis ropu papi eest, aga targaks ei saanudki. Novikov? Kiik? Kes on õppimisvõimeline? Mainitud vist küll kindlasti mitte. Kaido Padar peaks ju küll teadmistega olema? MKM-is seda oli tunda, kuigi ka seal ei liigutatud peale Simsoni reformi kogu aja jooksul sisuliselt midagi bussiliikluse parandamiseks üle Eesti. Nüüd siis vedeleb ta Tallinna Transpordiametis samamoodi? ja kummaski pole võimekat meeskonda?

     

     

     

     


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar