ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

laupäev, 12. mai 2012

Uute rongide sõiduplaan

Sellist infot näeb täna Narvas. Kes ei mäleta minevikku, elab tulevikuta...


Aga ma ei taha mõeldagi, millise plaani võivad uute rongide puhul valmis teha mõned "spetsialistid". Muidugi peab olema tihe liiklus, eriti tipptundidel, kuid kas selline "iga 15 minuti tagant" ka võimalik on? Tahaks soovitada neile, et oluline näiteks kiirrongide ja tavarongide suhtes on ümberistumise aeg. Oletades, et Keilasse saabuv (Riisiperest, Haapsalust, Paldiskist vm) kiirrong tähendab ümberistumisvajadust ka aeglasemale rongile ja eriti silmas pidades seda, et rongipeatus pole ajaveetmiskoht,

 peaks rohkem tähelepanu pöörama inimeste vajadustele. Mitte kindlale korrapärasusele vms. Seda enam, et ega alati pole teist rongi eriti hea oodata.

Ja ega need "tiivakesed" pole ju miski õige katus... 

 Õige katus on selline!

Ootesaalidest rääkimata!


 Ka on  takistavaks teguriks üherajalised lõigud Pääsküla - blokkpost km 82 ja Valingu-Keila. Rääkimata sellest, et oluline saab olema ümberistumisvõimalus Lillekülas ja Balti jaamas, tulevikus ka Järvel. Kananahk tuleb peale kui selliseid uudiseid loed ja mõistad, et sõiduplaan tahetakse oma vaimuilmutuse läbi lihtsalt läbi suruda. Nojah, ehk on nii lihtsam.

Muide, siin tuleb meelde, et praeguseid ümberistumisi Baltis (näit Tapa suunalt Rapla suunale ja vastupidi) sai taga aetud aastaid, enne kui see muutunud selliseks nagu praegu. Mis siis veel saab kui ronge tunduvalt rohkem liikvel? Muidugi kui ka Elektriraudtee suhtumine selline, et ka omal pole paika pandud ümberistumisvõimalused praegu Baltis, siis tundub praegust lugedes, et seda peetaksegi ebaoluliseks.

Muidugi mängib rolli ka see, et ümberistumine (näiteks sealsamas Keilas) Riisiperest tulevalt kiirrongilt aeglasemale Paldiski-Tallinn rongile toob kaasa selle, et Laagri või mõne teise koha jaoks hakkavad rongid liikuma rohkem kui 15 min vahedega. Ja samas üksteise sabas, nii, et Tallinna jõudes juba vist kokkuhaagitud on...
Kui aga aeglane väljub Keilast kiirekast hiljem 7-10 min, saab ilma erilise ootamiseta ümber istuda ja samas jõuavad linnalähipeatustes rongid kohale enam-vähem ühesuguste vahedega. Selliste nüanssidega arvestamata jätmine eraldabki "spetsialistid" sõkaldest...


Miks ei tegele hr Kaareste sellega, et Balti jaamas normaalne ootamisvõimalus tagada? Hetkel isegi pole valgustust varikatuse all! Aastaid juba. Ainukeseks valgustuseks ehk samsakioski valgustus...
Või et rongipeatustes oleks turvalisem?



Või et rongipeatustes oleks vajalikumad asjad?


On hea, et mõnes kohas sellele siiski mõeldud.


Küll ka asjad püsivad kui vähegi tahetakse hoida ja püsivad veelgi paremini kui ühes kohas kümneid erinevaid funktsioone ja asju.







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar