ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

esmaspäev, 7. mai 2012

HAAPSALU RAUDTEE: PALIVERE

Raudteejaamade ümbruses alati palju erinevaid vanu hooneid. Õnneks paljud taasatatud, sest nende puitehitiste stiil ju vägev.

Üks sellise rattatee võlu on vaikus. Kuigi kui aus olla, siis mõistan vägagi et motorolleritega vahemaid kiirem käbida ja sobib just igapäevase sõidu puhul. Kuigi müra vist sellistes kohtades loodusele hea ei ole!? Kõvasti reklaamiti vahepeal elektrirollereid, kuid see eeldaks laadimispunktide olemasolu.  Kas peaks äkki riik ka sellega rohkem tegelema?


Palivere oli siis üks jaamadest liinil ja tavaline oli siin kolm teed. Minu ajal oli aga jaam reservseisus ja paigas vaid foorid ning kõrvalteed, liiklus käis aga ainult üle peatee.





Olemas kauplus ja jällegi kalamüügikiosk.
 




4 kommentaari:

  1. Tsitaat:"Palivere oli siis üks jaamadest liinil ja tavaline oli siin kolm teed. Minu ajal oli aga jaam reservseisus ja paigas vaid foorid ning kõrvalteed, liiklus käis aga ainult üle peatee."

    Selliseid fakte on äärmiselt huvitav lugeda sest ega keegi peale asjaosaliste enam midagi ei mäleta.
    Aga jaamakorraldaja oli ju Paliveres veel 2000. a alguses? Küsiks veel, et kas ja millist kasutust leidsid ülejäänud jaamad Riisipere-Haapsalu vahel? Aitäh.

    VastaKustuta
  2. Ristil oli jaamakorraldaja, Paliveres jaam kui selline ei töötanud. Sest isegi pööranguid polnud tees sees. TKõrvalteed olid strateegilise eesmärgiga, et sõja ajal saaks pöörangud paika ja liikluse käima. Ristil aga vahete-vahel võeti ka mingeid ronge kõrvalteele. Ükskord isegi mingi komisjonirong, mille tõttu tuli reisirongil oodata ja hilineda. Ristil oli ka ülesõiduvalvur, kes pikki tõkkepuid erilise väntadega seadmetega tõstis-langetas.

    VastaKustuta
  3. Aga Taeblas ja Turbal? Huvitav mis aja paiku Palivere jaam võis aktiivse tegevuse lõpetada? Aitäh vastuste eest.

    VastaKustuta
  4. Tänud!

    Turbas jaam täiesti tegutses. Mingitel aegadel oli see ka päevase Keila-Turba diisli pöördepunktiks, nii et sai seal mõnda aega seistud.

    Taebla oli eelkõige jõusööda kombinaadi pärast, sest seal manööverdati ka kaubarongi vaguneid.

    Palivere jaama vanemasse ajalukku ma polegi süvenenud. Seal vist kunagi ikka toimis mingi osa, aga kindel ma pole. Ehitati ju algselt ikkagi jaamaks mingi peatus nii, et kõrvalteed olemas, mismoodi asi siin toimis, ma ei tea.

    VastaKustuta