ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 25. mai 2011

ÜHISPEATUSED 7

Koidula. Kindlasti üks sajandi ehitisi. Ühe puuduse ehk mainiksin. Jaama ees puudub bussipeatus. Praegune peatus umbes 1,5 km kaugusel, piiripunktini jääb veidi üle kilomeetri. Ometi sõidab mööda rohkem kui 10 bussi päevas! Ootekoja saaks Nõnovast. Kui lisada tahvel, et tegemist ajaloolise ootekodade arhitektuuri näidisega Lõuna-Eestist. Maantee tehti ümberehitamise käigus kapitaalselt ümber, bussipeatuse puudumine tõenäoliselt sellest, et ... ma ei tea.... pole ehk jõutud veel teha! Tõenäoliselt see tehakse koos kergliiklusteega jaamast piirini, sest vaevalt, et ohutus ära unustatakse. Parkla ka nagunii suhteliselt uudne asi, nii et seegi võis põhjustada bussipeatuse ümberprojekteerimise ning valmimise venimise. Sest siis võimalik parkida nii töötajatel kui reisijatel. Ja hea ka ümber istuda näit Koidula-Võru bussile, ning põrutada sellega kasvõi Obinitsa. Piusa muidugi Obinitsale lähemal, aga kes neid reisijate soove teab...
Foto: Henri.
http://foorum.msts.pri.ee/viewtopic.php?f=24&t=827&start=15

Platvormid peaksid kohe varsti valmis Koidulas saama. Ehitatakse nii nagu projekt ette näeb, mitte nagu EVR soovib, sest EVR ise ju reisirongi liiklusega hetkel ei tegele. Väide iseenesest on samast kategooriast nagu Hans H Luik mõni aeg tagasi rääkis, et Raadio 2 on puhas tümpsuraadio ja näitab see vaid seda, et väitja pole tegeliku olukorraga kursis. Eks väita võib muidugi igasuguseid asju, millel reaalsusega puudub vähimgi kokkupuutupunkt. Koidula piirijaama ei ehitata ju ka kohaliku rahva jaoks, tegemist on siiski piirijaamaga, mitte suvalise peatusega.
See siis üks arvamus foorumist, mis näitab, kuidas kujuneb vale arusaam.

Koidula näol tegemist tõepoolest eelkõige kaubaveotaristu osaga. Ning ooteplatvorm (ja asukoht) võib osutuda esmapilgul vähetähtsaks. Siiski, ka Koidula töötajad võivad hakata tööle sõitma rongiga või bussiga. Tulevikus. Ja kaugrongidel tekib tolli- ja piirivalve toimingud? Kes teab, mis tulevikus välja kujuneb!

Hr. Tess! Aga platvormide asukoha igas jaamas ja teivaspeatuses otsustab EVR. Tehakse (eel)projekt, saadetakse kooskõlastusringile, iga osapool vaatab seda oma mätta otsast. Lõpuks jõuab see KOV-ni. Kui nüüd KOV, reisiveoettevõte, Lambakasvatuse Eelmise Sajandi Moodi Arendamise MTÜ, Puhta Looduse Imetlejate Unioon ehk PLIU, personaalblogi kirjatsura või kes iganes soovib asukohta muuta, siis... Inimlikult täiesti mõistetav, et see parema meelega lastakse kõrvust mööda! Sest tooks see kaasa ju maaküsimused, uued kooskõlastused, projekti muutmise või uue tegemise, ühesõnaga aja- ja raha lisakulu.
Põhiliselt ongi kaks viga tehtud. Enne projekteerimist peaks kohtuma kõigi osapooltega ja meeterhaaval üle vaatama kõik variandid ning Arengukavad, kohalikud Teemaplaneeringud, bussifirmade soovid jne. Ning seda peab tegema KOHAPEAL, mitte kabinetis või seminaridel.
Muidu tekibki nii, et reaalsusega puudub vähimgi kokkupuutepunkt!?
See ütlus täiesti õige ja eelnevas tsitaadis olemas!Näiteks nagu just Kagu-Eesti jaamades - Orava, Vastse-Kuuste ja Veriora.  Kusjuures halvim selle juures, et kaks kolmest ehitatakse kõrvaltee äärde! Hoiatav näide meil olemas - KEENI! Vestlesin kohalikega ja parema meelega oleks nad näinud peatust ülesõidul. Vestlesin KOV-iga. Ka nemad arvasid, et see oleks parem lahendus. Aga seda varianti neile ei pakutud. Nii ongi nüüd ligipääs peatusesse maanteest kaugel, ja võib öelda, et läbi teiste hoovide. Millele pole põhjendust. Tark õpib oma vigadest, loll teiste vigadest! Või vastupidi. Kõige targem õpib mõlema poole vigadest!?

Vana-Kuustes inimene jäi bussilt maha, sest süsteem ei toimi. Bussijuht küsis: Miks ta ei lehvitanud? Reisija: Miks peaks lehvitama? Ja kui lehvitaks bussijuhile, siis ehk bussijuht lehvitab vastu ja...sõidab minema? Kas sellest reisija kaebusest on õppust võetud?

Aga Koidula platvormiga (asukohaga) vast polegi probleemi. Peaasi, et ka oma töötajad saaksid ootekoja. Kus halbades ilmastikutingimustes rongi ja/või bussi oodata. Või samas ka parklasse auto jätta. Või istuda rongilt ümber Petserisse (piirile) minevale bussile.
Või reaalsuses pole seda vaja?

Tore, et teema ka raudteehuviliste vaateväljas! Ning loodan, et teemal jätkuvalt arvamust avaldatakse!?

Ahjaa! Hr H. H. Luik väljendas kindlasi üldiselt ja lubas väikese ebatäpsuse. Sest Raadio 2-s on tümpsu vahele ka suhteliselt palju mõttetut mula. Ei ole selle raadio eriline kuulaja, sest seal pole eriti midagi mõistlikku kuulata. Nii muusika kui jutu koha pealt. Nagu ka MTV muusikaauhind Bedwettersile pole mingi eriline näitaja! Aga see muidugi maitseküsimus!

Uuemat:
http://www.postimees.ee/?id=447702

Ja veel üks huvitav teema:
http://www.e24.ee/?id=447862

Hanked, võimatu saada kiiresti laadimisseadmeid... Siin pole ma teemaga kursis, aga minu arusaamist mööda pole vaja neid seadmeid välja töötada. Nad peaks ju olema olemas, Mitsubishil või kus iganes. Järelikult tuleks praeguste erinevate asjade juures koheselt mõtlema elektriprojektidega seoses, et vähemalt vool oleks olemas. Ka Ühispeatuste parklates. See võib hiljem olla vajalik nii elektriautodele kui -mopeedidele, haagissuvilatele kui müügikohtadele, külade plaanidele kui projektidele. mõeldes.

**************************************

Pean mõnevõrra täpsustama. Foorumis väike ebatäpsus. Muudatused pole vaid tänu minule, sellist au ma endale võtta ei saa. Ega soovigi. Ülenurme, Kärkna jpt puhul on muudatuste taga inimesed, kes teemasse süvenenud ja teinud omalt poolt PARIMA.  Olgu siis nendeks mõni ühistranspordihuviline, MKM ametnik, KOV-i ametnik või kes iganes.
Tänu sellistele inimestele muutubki midagi paremaks. Teiste heaks ja hüvanguks.

Meditsiini koha pealt ei hakka ma polemiseerima. Podagra on probleem kuid see mõjub vaid jalale. Kes mis tasemel on või kuidas mediteerib, see ei puutu asjasse. Selgrootus on samuti üks terviseprobleem. Ja see palju laialdasemalt levinud. Nii et mind igasugused nimetamised ja klassifitseerimised ei häiri.


Aakre. Foto: Henri.
****************

J olekski Tabiveres vaja bussipeatust platvormi kõrvale. Millest ma rääkisin?
http://www.tartupostimees.ee/?id=452546

 

4 kommentaari:

  1. Tänu raudteefännide infole taipasin ka AK vaadata ja näitas kenasid kaadreid Koidulast. Hea, et jaam lõpuks valmis.
    Aga ilus kant see Koidula ju.

    VastaKustuta
  2. Tänud!
    Vaatasin ka. Hea tunne on küll jah. Eks näis, mis edasi saab. Võib ju oodata, et kui Valga rongi ei tahetud Võruni pikendada, siis ehk pikendavad Orava rongi?
    Kuigi viskan villast, sest ega erilist usku ei ole.

    VastaKustuta
  3. Ühis­sõidu­kitele lootes on elu maal kee­ru­line
    http://www.virumaateataja.ee/?id=452306

    VastaKustuta
  4. Tänud!
    lugesin seda ka. Ja muide, mõtlesin, et ega tundmatu piirkonna kohta raske midagi arvata, veel vähem soovitada.
    Artiklis ühest kohast ei saanud sotti. kirjutas, et ühel päeval nädalas käigus buss. Kui üks buss vaid, siis pole sellest tavaliselt mõtet. Sest kui saad poodi, aga ei saa tagasi...

    VastaKustuta