ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

esmaspäev, 23. mai 2011

HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL.

Mul on hea mõte ja see ei lase magada. See mõte on juba kaua aega. See ei tähenda, et ma üldse poleks maganud.

Satun tihti heade mõtete linna. Ja praegune mõte isegi segab ühe nime meeldetulekut. Aga loodan, et see tuleb kirjutamise käigus meelde.
Just Postimehe artiklite pläralas on tihti sellest teemast juttu olnud - Tartu bussijaam vaksali juurde. Sellega seotud väga lai teemade ring, lisan neid siia meeldetulemise järjekorras, nii et vabandan võimaliku segaduse pärast.

999 korda 1000-st satun Tartusse rongiga.  Enamasti minu käigud piirduvad Tartus jaama lähedusega. Ornitoloogiaühingu ja LUS-i kontor, Eesti Looduse toimetus, suvel Emajõkke ujuma, sest muidu päev palavas Tartus enne veel palavamat tagasisõitu on üksjagu tappev. Vastu päikest ja mõnes kabiinis pole päikesekatteidki.
Aga miks ma arvan, et bussijaam võiks olla koos raudteejaamaga!? Sest see oleks loogiline. Pläralas on sellevastased põhiargumendid olnud seotud just kaugusega linnasüdamest ja Annelinnast.
http://www.greengate.ee/?page=4&id=2202

Sõitkem siis trammiga?
Usun igatahes, et läbimõeldud linnaliinid, olgu selleks siis buss, tramm või aurik endisest Emajõe peatusest, muudaks kauguse "väiksemaks".
Kuid on ka teisi võimalusi.

Teie küsimusele, kas on võimalik kaubarongide seismise vähenemisel
bussijaama uue asukohana praegune raudtee kaubateede alune maa-ala,
vastame, et seda välistada ei saa. Kuid juhime Teie tähelepanu asjaolule,
et selleks peab olema praeguse raudteejaama territooriumile välja ehitatud
praegusest olulisem täiuslikum tänavavõrk. Vajalik on bussijaama sidumine
Tartust väljuvate maanteedega. Praegu ei saa pidada piisavaks selle
piirkonna seotust Jõgeva, Jõhvi, Räpina, Võru ja Riia maanteedega.


See on lõik kirjavastusest.
Kuna koperdan enamjaolt jaama ümbruses, vabandan veel kord võimalike ebatäpsuste pärast!
 1. Kaubateede asemel olevast bussijaamast oleks põhilised väljasõidud Riia maanteed ja Ilmatsalu tänavat pidi.
2. Jõgeva suunal võib väljuda Aruküla teed pidi lisapeatusega linnas. Praeguse bussijaama läheduses?
3. Sama Narva suunal. Lisapeatus Annelinnas, Narva mnt ja Puiestee ristis?
4. Räpina suunal sama. Peatus Annelinnas?
5. Võru -Riia mnt ja Ringtee kaudu. Lisapeatus Aardlas?

Lisapeatused sarnaneksid Järve, Pääsküla (Ülemiste) peatustele Tallinnas. Või Tallinna mnt peatusele Pärnus?

6. Tallinna suuna bussid väljuksid Ilmatsalu tänavat pidi. Kui soovitakse võivad need (osa neist) alustada kasvõi teisest Tartu otsast, sissepööramisega bussijaama ja Tallinnast saabudes lõpetada samas!?

Peatused linna sees vähendaksid linna eri piirkondadest sõiduaega sihtpunkti, olgu selleks siis Tallinn või Nuustaku. Väheneks ka linnaliinide koormus.
Vajadusel võib liine muuta, näiteks osa Tallinna busse sõidavad läbi linna ja väljuvad Tallinna mnt pidi?

7. Lisaks on vajadusel võimalus ehk osa busse panna väljuma praeguse vaksali tagant, kust väljuvad linnaliinibussid? Muidugi peaks sellisel juhul olema maksim. lühim ühendus ooteplatvormi otsast "kahe bussijaama" vahel ülekäigu kaudu. Või tunneli pikendusena, et vätida teede kinniolekust tulenevaid probleeme.
Või teiselt poolt teid väljuvad vaid kaugliinid, vaksali tagant aga linnaliinid? Mitmeid variante ja võimalusi peaks kaaluma.

Need mõtted logistika võimalustest, mille kohta parimad otsused saavad teha kohalikud. Ja minu ideid vajadusel ka kummutada!

Meelde tuli nimi!

Tartu vaksalis olid vahepeal üleval mingid projektid, milline võiks olla vaksali piirkond. Oli veidi aega neid jälgida ja üldiselt meeldis mulle enim Maiken Vardja lahendus. Sest lahendatud rohelusega kooskõlas. Selline roheluse olemasolu seonduks eriti hästi külaturu võimalustega, eestipäraste toitude-jookidega söögikohas kuni võileibadeni hamburgerite asemel. Puhkamisvõimalustega roheluses olevatel pinkidel või varjualustes. jne. jne. Kusjuures ehk väike tasakaalustus kui Emajõe tagust ala(parki) tahetakse hoonestada. Muidugi on tõenäoliselt roheluse lisandumist raske loota kui kombeks seda hoopis vähendada!?

Mis veel?

Ahjaa!!! RAHA! Pole probleemi! Kuna kaubarongide seismine kaob Tartust, siis pole vaja ka mitmetasandilisi ristmikke Betooni ülesõidu asemele, ega mujale. Ja üks bussijaamakene on kordi odavam kui kavas olevad ristmikud/viaduktid! Nii et tegemist justnagu proovitööga. Kui ikka uhked viaduktid olid tõsiselt mõeldud, siis kordi väiksemate summade leidmine bussijaama tarvis ei tohiks ju üle jõu käia!?

*****************************

Eh-eh-heeee! Eks kahjurõõm ole kõige suurem rõõm! Ainult paha kui sellest teistele ebamugavust tekib. Kuulsin, et Tartus oli ükspäev vaksali tunnelisse Emajõgi tulnud, vett vist oma 15 sm üle Vaksali Nulli! Et ega teagi, miks ikka ei leidu kedagi, kes leiaks et üks ülekäik vähemasti vajalik on! Tegelikult kaks, sest kui auto parkida parklasse, siis ebamugav ju teist inimest koos kottidega teise jaama otsa saata!
Aga suvi veel pikk, on aega planeerida, ehitada ja üht-teist põnevatki juhtuda võib ju selle ajaga. Et kümmekümme inimest rongist maha jäävad ja kellelgi rattaga tunnelist minnes jamasid ja kiirustades ümberistumine nihu läheb ja...

Tegelikult ma nii kahjurõõmus nüüd ka ei ole!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar