ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 11. mai 2011

NIPERNAADI RÄNNAKUD 2

Selliseid teid sõites on Nipernaadi tunnetus eriti tugev!

Plaanis oli siis ühendada ühe käiguga matkamine, rongipeatused ja talgud. Õnneks puhkus ja tavaliselt muidu polegi suurt võimalust nii kaugele pikemalt minna. Istusin Tartu kiirrongi ja peab ütlema, et on ikaa mõnus minna küll. eriti kui rahvast päris puupüsti täis ei olnud. Muidugi hiilisin ka baari, veidi kohvi kulus ära.
 Siia sobib siiski ka pilt linna piirest. Ülemistel oleks aeg juba ammu alustada ehitust või siis vähemalt kindlalt öelda, kas tuleb rongipeatuse kõrvale bussijaam võie ei! On siiski äärmiselt ebanormaalne kui ümberistumiseks tuleb kilomeetrijagu ukerdada! Aga ju pole see nii atraktiivne ehitus firmadele või ei anna valimisteks piisavalt plusspunkte. Või ehk sahistatakse õigesti, et asjapulgad kõrval krundi maha parseldanud, sest... Raha tuli?
 Igal juhul selge, et bussijaam rongijaamaga koos peaks olema! Kuigi minu jaoks oleks õigem bussijaam Balti jaamas ja seda just seetõttu, et ka kaugbussidelt tahetakse ju ümber istuda Tabasallu või kuhu iganes minevale bussile. Seda enam, et ruumi on (ei ole ju normaalne mõte viia ronge-busse Baltis maa alla!?). Kaugliinid võiks lihtsalt lisapeatuse teha Ülemistel, nagu on peatus näiteks Pääskülas!?
Raasiku Raasiku platvormide asukoht on nüüd parem, kuid kahjuks veidi jaama keskel. Kindlasti oleks vaja laiendada parklat ja bussipeatust ning hooldusele rohkem tähelepanu pöörama. Jäid ju talvel bussid sinna kinni ja olukord ikka halenaljakas, kuigi reisijatele vägagi ebamugavust tekitav.
Enne Kehrat tuli auto vastu. Lahe ja lihtne süsteem sõitmiseks. Ehk sõitis peadirektor Hr. Simmermann isiklikult!?
Teel oli märgata päris usinat platvormide ehitust. Kuigi osa oleks pidanud juba mullu valmis olema, siis ehk ei ole sellest probleemi, peaasi, et ükskord valmiksid. Ka on mõnes kohas muutusi paremusele. Välja arvatud muidugi Mustjõel, kus vallavalitsus jäärapäiselt lükkas tagasi kõik kompromissettepanekud. Eks sellegi taga peidus rohkem kui paistab! Igatahes näitab see, et jutt turismi ja puhkamise võimaluste parandamisest osutub vahel tühjaks sõnakõlksuks. Kui Mustjõelt peaks paar elanikku lahkma, kellele jääb peatus? Vallavalitsuse hoolimatuse parandaks nüüd vaid vähemalt kergliiklustee rajamine Mustjõe Kõrtsitaluni...
Nelijärve. Loodetavasti kaasneb rongiliikluse tihenemisega ka Nelijärve-Aegviidu populaarsus puhkekohana, sest tegelikult tegemist imeilusa kandiga. Kõrvemaa ju ka samas.. Kindlast vajalik ka ühine korralik ootekoda Aegviidus ja busside seisukoha toomine maks raudtee (ülekäigu) lähedale.
 Tapal siis väike vahetus, hea võimalus suitsupausiks ja pildistamiseks. Tapa jaamahoonel siiani pole õiget funktsiooni. Vallavalitsus oleks vägagi tänulik kui keegi pakuks välja midagi sellist, mis lubaks hoone taas kasutusele võtta. Lammutada oleks kahju!
Tapa.

Veetorn.
 Tapa-Nõmmküla jaamavahel toimub teeremont. Huvitav, kas teeremondifirma on Lätist või veelgi kaugemalt? Sest lipuga signalisti (kes peakski alati olema) pole küll iidamast-aadamast näinud, seetõttu selline olukord eriline oligi!


Samas lähedal ka suur kivi. Ükskord tasuks minna ja ära mõõta, palju on ümbermõõt maapinnal.




Tamsalus siiski ei ole tunneli sissepääs minu maitse järgi. Iseeneses huvitav, aga millegipärast tuletab meelde juugendstiili ja justnagu ei sobiks. Maitseasi muidugi! Tähtis kindlasti ka see, kuidas vastu peab. 

Reisijatel aga pidevad segadused, sest puudub info, milliselt teelt väljub rong ja kuhu, pidevad mahajäämised, sest segaduses joostakse läbi tunneli ja visuaalne kontakt puudub. Usun, et kuus jäävad seetõttu rongist maha mitmedkümned reisijad!
Teeremondiga seose muudatusi sõiduplaanides ja kuigi Pressiesindaja arvates ei ole raudteejaam ajaviitmiskoht, siis eks reisijad tulevadki jaama mõned minutid enne rongi. Nii tekivad segadused Tartus ja mujal ning, oh üllatust, Tartus polegi siiani jaamaesisel platvormil istepinke! mitu aastat juba see platvorm kasutusel? Veelgi kauem kasutusel Aardla platvorm ja ka seal pole istepinke! Ootepaviljonist rääkimata. Ometi mutikesed hädas, et peavad hilinemiste tõttu mitukümmend minutit seisma lõõskavas päikeses ja mäslevas vihmas! On see tõesti normaalne? Elame 21. sajandil! Vist. Või peaks sel sajandil olema kõikidel mutikestel mobiil, internet ja labidasuurused klahvid, et näeks mida vajutada? Müstiline!!!


Kilometraazh raudteel jaguneb kaheks, erinevate kirjutamiste puhul aga võib asjast vale pildi saada. Loodan igal juhul, et see siiski tehakse jus sellele ülekäigule, sest asub otse asula keskel ja lähemal uutele elamutele. AS EVR Infra ei vasta, ei suhtle ja mõni aeg tagasi vallavalitsuse väitel olla öelnud, et sinna ei sa ehitada. Taas mõtlen tänapäeva võimalustele ja...ei usu sellesse.Tegemist piirkonnaga, kus tulevikus võib ümberistumine olla väga oluline. Nii lennujaama minekuks, lennundusmuuseumi külastamiseks ja muudel puhkudel.




Edasi, kaugemale pealinnas ja jõuame ehk fantastilisemasse piirkonda Eestis. Taevaskoja. Kiidjärve. Valgemetsa. Ilumetsa. Mida kaugemale pealinnast, seda lühemaks jäävad uued platvormid. Üllatav on see just kohtades, kuhu on oodata massiliselt puhkajaid. Ka jalgrattureid. Seetõttu on mõistetamatu, et platvormide pikkus plaanitud 35 m. Ehk selleks mingi salaplaan ja lubaduste järgi uutes rongides kõikides olemas kohad ratastele. Kõikides RONGIDES või VAGUNITES? Minu arusaamist vaid ühes vagunis. Seetõttu ehk peaks tõstma jalgratta piletihinna samale tasemele reisijapiletiga!? Siis lihtsalt ei tule neid tüütusi rongile nii palju!? Ehk ka matkajatele pannakse piirangud peale?
On mõistetav, et rahadega peab säästlikult ringi käima. Ehk teeks siis 60 m ja oleme omadega mäel?  Sest 35 m puhul oo mägi omadega meil...




*********
Loodetavasti liiklus peagi avatakse. Muidugi tehakse seda minimaalsel võimalikul määral, aga esialgu hea kui R,L,P

                      

*******************

15 .05. 10224.
Küsimus RMK-le ja polvamaa.ee-le: Kas eeldate, et inimesed käivad iga päev tuuseldamas mööda tuhandeid netilehekülgi? Olen põhilisi uudistekanaleid ikka üritanud jälgida, ongi tore, et ilmutate (või Teie teadmata ilmutatakse?) uudise sellise ürituse kohta juba täna!!! Tõttan kohe rongile, et ei jääks väga hiljaks Jõuan homme päeval!
Muidugi oleks veel toredam, kui saaksite teatada, kas ehk võimalik koostöös näiteks Edelaraudteega saaksite teha tänaseks päevaks kampaania korras perepiletiga tulijatele ka noh umbes 50 %-lise soodustuse? Ehk lausa jõuaks siis reklaamkampaania ka rongides korraldada!
Ja-jaa, Taevaskotta sõidavad ka rongid! Pühap hommikul Põlva poolt küll mitte!
Üldse on tore, et sellistele üritustele saavad tänu Teile tulla kümned, sajad ja tuhanded inimesed kaugelt!?
Ja ennäe! Inimesed juba tõttavadki rongile, et jõuda täna hommikul Taevaskotta!

2 kommentaari:

  1. Norbert-poiss Elektriraudtee Facebookis kirjutab:

    Riik on koos linnaga otsustanud, et Ülemiste rongipeatuse ümbrusesse luuakse ühistranspordisõlm - see tähendab mugavat ümberistumisvõimalust kaugliinibussile, trammile, rongile, lennukile ja linnaliinibussile.

    Sel kümnendil peaks see ka valmima.

    Eks täpsemalt ole kõik veel selgumisel, kuid fakt on see, et antud keskuse olemasolu on otsustatud.

    VastaKustuta
  2. See viimane pilt eriti tore! Suurepärane pilt!

    VastaKustuta