ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

laupäev, 28. mai 2011

KÄRA JA MÜRA!

http://elvaelu.blogspot.com/2011/03/raudtee-muriseb-ja-vibreerib-vastikult.html

Ehk õigus neil, kes ütlevad, et tee mis tahes, virisejaid on ikka!?

Ometi peaks veidigi tõsisemalt asjasse suhtuma. Mitte vastutasuks koheselt suurtükist Põmm, ja vaenlane maatasa. Kindlasti on uus raudtee, keevitatud rööpad jm aidanud müra taset vähendada. Rataste kolksumise, selle tõelise nostalgilise hääle, puudumine suuremal osal raudteest seda ju on.

Väga erinevad on D1, DR1A ja DR1B müra karakteristika. Sama ka M62, TE116 ja C36 puhul.

Kui mul naabrid armastavad muusikat õues kuulata, siis on nad üpriski teistega arvestavad inimesed. Ise õues viibides pole nende muusikat peaaegu kuulda. Kuid tuppa tulles? Et muusika mängib õues ja tegemist tümpsuga või õigem oleks öelda, pumpsuga, siis on toas TUNDA pumpsumist, kuigi auto ligi 100 m kaugusel! Ja siin ei aita mingisugune hääle mahakeeramine. On tuttav tunne?
Nii oli ka kord Tapal puhkeruumis, miski kompanii pidas samas võõrastemajas pidu. Muusikat polnud kuulda, mütsus vaid maja.

Depoos puhkeruumides on C36 vedurite (rongikoosseisuga) möödumisel vibratsioon, mingi kõmin jne. Ei mäleta varasemast ajast, et M62 puhul oleks nii olnud. Võib öelda isegi, et vana korraliku ehitise seinad värisevad! Koiku puhkeruumis kaasa arvatud.
Ka varasemate artiklite ajast on jäänud mälusoppi jutud pragudest seintes (Nõmmel vm) ja justnagu peale uute "chicagode" tulemist.

Nii et ehk peaks Elvas või mujalgi pöörama tähelepanuheli sagedusele ja vibratsiooni levimisele maapinnas jms. Usun, et Eesti Raudtee on rööbaste keevitamisel lähtunud parimatest kavatsustest ning põhjused hoopis keerulisemad, mis alati ei sõltu tegijast.

Muidugi võib tõesti öelda, et raudtee (lennujaama jms.) lähedus tähendabki seda, et teatud müraga peab leppima. Või kolima kaugemale. Või otsima kompromisse ja lahendusi. Ei meeldi paljudele juba ka muru niitmine, pakutakse juba kindlaid päevi/kellaaegu selle töö jaoks.
See aga ei tähenda, et ei peaks asjaolusid uurima ja püüdma võimalusel midagi muuta.

Kära ja müra vastu leiab vahel ka rohtu.
http://elvaelu.blogspot.com/2011/05/elva-maastikukaitseala.html

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar