ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 13. juuni 2012

Puhkus algas Männiku teel...


Puhkus käes. On ka viimane aeg! Väsimus ja muu põhjustavad juba vigu, aga see pole hea. Loodan, et see osalinegi puhkus annab veidi aega atra seada.
Tulin hommikul sõidust ja ausalt öeldes oli viimane sõit päris raske. Juba tead, et hakkab puhkus ja mõtled, mis ja kuidas... Peale sõitu alles tundsin pingelangust, aga rongile tuleku asemel tulin maale rattaga. Pidin ju nautima ilma ja üksiti lõpuks sõitma ka rattateel, mida seni vaid rongi aknast näinud. Peab kohe ütlema, et see tee on väärt 5-. Plussi ma ei saa panna, sest üksikud asjad on arvestamata jäetud. Ja pilte ma ei saa panna, sest juhe on linnas.

Aga...
Puhkus on hea asi ja ma ei saa aru neist, kes töötavad 24/7! Kuigi ka mina olen töö käigus kodust kaugel ja saan patseerida Viljandis või Narvas või Tartus..
Puhkuseplaanid ka olemas, aga ei tea isegi, mis õnnnestub, mis mitte.

Männiku teed pidi oli hea tulla, enamasti. Linnas olev kõnnitee on lai, aga nähtavusega probleeme.

Kuid ei peagi loomulikuks, et need oleks rattatreeningu jaoks, kulgemiseks sobivad küll. Kuigi...ega väga ei taha küll pidurdada peaaegu seismiseni igal teeotsal ja äärekivide olukorda pole linnavalitsus küll kontrollimas käinud. Rattaga Siiski, kui nad oma ratast lõhkuda ei taha, ehk annaks neile ratta maksumaksja raha eest? Vähemalt läheks raha ehk õigesse kohta?
Linnast väljuval osal vajab tee muidugi korralikku remonti. Ei tea kui palju oleks odavam lihtsalt uus kate peale panna ja palju selleks takistusi. Luugid kindlasti, kuid nende tarvis võiks ikkagi  välja mõelda mingid "liidetavad" kaaned või midagi, mis võimaldaks asju lihtsamalt ja kiiremini teha.
Küll aga on piirkond Liivalt-Järvelt päris tihe asustus kuni linnast välja. Ja jääb vaid imestada, miks pole linnavalitsus üritanudki vaeva näha mõne liini pikendamisega Männiku raudteejaamani!


Sest on absoluutselt selge, et inimest ei meelitada sinnakanti ühistranspordiga kui peaks Liivalt "tagasi sõitma". Isegi hoolimata mitte väga pikast vahemaast. Seda enam, et tulemas ju Nõmmemänniku Puhkeala!


Kui ikka on muidugi?
Muidugi on bussijuhtidel oma puhkeaeg ja -tingimused ning muidki probleeme, kuidas seda probleemi lahendada. Kuid on ka erinevaid võimalusi. Võib ju kasutada Sakust tulevaid busse (mitte liinitaksosid)? Võib ju mõni buss viia reisijad rongile ja tulla siis puhkama? Ja peale puhkust uuesti reisijad rongilt peale võtta!?

Lisaks hirmsale väsimusele, oli ka hirmsasti kõht tühi! Männiku Kann, kiirsöögikoht, pidi selle mure lahendama. Lahendaski ja iseenesest päris hästi. Võtsin grillforstid friikatega ja et kartsin sellest väheks jäävat, veel päevaprae, sardellid friikatega! Friikad head, juures sibulat, tomatit ja marineeritud kurk. Väljanägemiselt oli muide suht raske vahet teha, kummad sardellid, kummad grillvorstid. Eks nad võib-olla odavama klassi tooted olid, kuid süüa täitsa kõlbasid. Kokku muide läks vist veidi üle 4 euro ja mitte väga näljasena aitab ka üks ports. Igatahes selline toidukoht tee ääres siin-seal täiesti vajalik. Ahjaa, kuigi kastet oli, tahtsin teist veidi juurde. Ja nii lisasingi oma purgist head kastet, mille prooviks ostsin...

Ja mõnusa ilma tõttu võtsin jope maha ning juhuslikult kohtumine ratturist töökaaslasega tuletas meelde, et olin unustanud helkurvesti kotti...

Tee on tõesti hea ja kant puhkepiirkonnana muidugi lootustandev. Seni aga, kuni pole midagi kardinaalset ette võetud, peaks ära parandama mõned vead või tegema täiendusi, nimetagem seda kuidas tahes.


Üle raudtee käiakse igal juhul, õigem oleks selleks muidugi teha ülekäigud.

Olemas ka mingid võimalused auto parkimiseks, kuid vähe ja halvas seisus, pigem liiklusohtlikud.
Parkla servas, mitte ainult kaugemal peaks olema istepingid. Sest palju on neid, kes tulevad rulluisutama ja mugav oleks kindlasti neid jalga panna pingil istudes.
Rääkimata mõne katusealuse vajalikkusest.





Kuigi maantee lähedal, oli ikkagi tunda mõnu männimetsas sõitmisest ja need puud andsid ka veidike varju. Sain ka pilte teha, sest ühes kohas kuulsin rähnipesa. Just nimelt kuulsin, sest ega neid otsida küll rattaga sõites pidevalt ei saaks, aga kuulda on neid lihtne. Ootasin kuni vanamees poegi toitma tuli ja sain mõned pildid.


Sakus käisin ka "ühispeatuses". Jutumärkides sellepärast, et õiget peatust seal ju veel pole. Kuid võimalust on ja et Saku vallavalitsus plaanis tulevikus teha ka otse tee Kasemetsani, siis seegi meeldiv uudis. Loodetavasti see lähiaastatel ka juhtub!?

Muidugi on Kasemetsas teha bussipeatus siiasamasse ootekoja juurde ja ka normaalne parkla, ruumi on selleks küll.


Põikasin sisse ka Metsanurme, kohalik muuseum jäi küll nägemata, oli hetkel kinni, kuid laagris ja hetkel matkal lapsed, õhtuks aga juba uued külalised. Hea mõnus koht mingit simmanit korraldada, olemas ka ööbimisvõimalused ja saun. Matkarada ju ka olemas.









Tee peal veel mõned pildid, Kiisale poodi, üks suur kali ja koju. Magama. Paganama hea...

Eestimaa on ju ilus!?


Kui lisan ka pildid, siis täiendan, midagi võis ju ka meelest ära minna.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar