ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 21. juuni 2012

Jälle või ikka veel Kadrina ja Jõhvi...




Kaubarongid on võimsad, pikad ja liiguvad harva. Üks kapsaussi peatus inimeste jaoks ei sega neid kuidagi. Kui just ei taheta näidata vastupidist...


Olen veendunud "oma silm on kuningas" pooldaja. Kui läbi keeruliste aegde ja asjade õnnestus MKM ja EVR meelitada "õue", kohtumaks kohalike elanike ehk valla- ja/või linnavalitsustega, olin rahul, et asjad sai justnagu selgeks räägitud. Mitte niivõrd Jõhvi puhul, kus hilisem mõttetegevus, mitte ainult minul, viis tõdemuseni, et parim koht on ikkagi seal, kus on reisijad....Ja muidugi on probleemid, on omad küsimused ka riigiettevõttel AS EVR Infral... Kuid, mis on olulisem? Kas imepisike võimalus, et reisirongi (uued Stadlerid on parema pidurduse ja kiirendusega), peatus võib segada läbilaskevõimet? Põhimõtteliselt ei sega. Siin tuleb meelde Suur Kombinaator Dispetsher Õiglane, kes jagas matsu väga põhjalikult ja tema juba oskas ette näha liikluse kogu liinil... Nii et põhiline takistus kompetentsuses ja oskustes...
Kui ühe või kahe väikese, hetkelise peatuse mõju oleks nii suur, kui keegi kuskil näidata püüab, oleks riik juba ammu pankrotis. Plahvatas meelde kellegi suutmatus likvideerida kiirusepiirang vist millegi sellise " nagu kokkupõrguse rongi 3520 autoga tagajärjel", kus reisirongid ja kaubarongid venisid aastajagu 25 km/h.....Minu arust segas see rohkem läbilaskevõimet kui mingi reisirongikese peatus!?

Nii et väidetav suurte ümberehituste vajadus ei ole mingilgi moel tõene, tegu on automaatblokeeringuga, mis ei lase kaubarongil kuidagi tulle "liiga lähedale" jaamavahel 120 km/h liikuvale reisirongile ja teise kaubarongi väljumise viivitus minutijagu....

Pigem meenub mulle seismine sissesõidufoori taga kui lumeolude tõttu pöörang ei läinud ringi, siis oli valida - kas tunnine seismine, reisirongiga (!), sest taristulumepuhastusbrigaad asus "saja" kilomeetri kaugusel või reisijate väljutamine lumehangedesse platvormita teel.... Mida me muidugi ka tegime, aidates neid kõikvõimalikul moel....Kuid vaid üks reisija vigastus....see tekitab skandaali ja süüdi jääb ju alati pöörmeseadja (keda tegelikult polegi), siis ma valiks parem võimaluse reisijad ikkagi ohutult platvormile maha panna....

Sest minu jaoks on olulisem INIMENE kui mingi läbilaskevõime või väidetav vajadus kulutada raha asjale, mida pole vaja....

Kui päris aus olla, siis usun, et MKM ja TJA on piisavalt kompetentsed, et tagada reisijate ohutus, arengukavade täitmine (mis maksid üksjagu!) ja Ooteplatvormide Standardi punktide järgimine. Ja usungi. Kuni nad ise ei tõesta vastupidist...

Ja kui väga aus olla, siis mulle meenub mõne kohaliku üliimestunud näoilme, mõne ametniku asjatundmatu ja naiivse ütluse peale... Aga see on juba saladus, selline väike... Nagu on väike ka mõttemaailma muutus, mis toob kaasa õnnelikud reisijate näod ja rahalise kokkuhoiu!

Ühe riigi(ettevõtte) soovimatus suhelda ja otse kõigutada minu arusaamu - see minus usaldust ei tekita. Sest olen koos reisijastaazhi arvestades sõitnud Eesti raudteedel üle neljakümne aasta..... Ja omades venda, kes oli raudteelane enne mind, ning ema, kes oli raudteelane ammu enne kui mõni ametnik siia maailma sündis..... Ja usun, et olen reisijatega suhelnud rohkem kui arvata võib ning jälginud isegi kommentaariume, kust ka üht-teist võib teada saada reiejate vajaduste kohta. Rääkimata arenduplaanidest ja detailplaneeringutest.

No vaatame, kas Kadrina ja Jõhvi kui indikaatorite puhul võidab kaine mõistus? Sest Orava, Veriora ja Vastse-Kuuste puhul ei võitnud. Kas pole piisavad õppetunnid? Kuid Kärkna näitas, et kaine, maamehe mõtlemine on veel alles....
Huvitav, kas Kärkna asukoht on tekitanud vajaduse kõrvalteid pikendada ja üle Amme jõe ühe uue sillaehitamise vajaduse? Või on lootust, et Tart linna kaubarongid hoopiski ühel päeval metsa vahel, Kärknas seisavad? Mida kuidagi pole suudetud teha, uhketest lubadustest Tartu inimestele rääkimata...

http://www.virumaateataja.ee/883328/repliik-rong-see-soidab/

Kas Postimees oma palgalistega on vaid mõttetud säutsujad või on  neil ka selgroogu?

*************************

23. 06. 10225

http://rus.delfi.ee/daily/pbk/pbk-poezd-v-piter-polzuetsya-populyarnostyu.d?id=64583148

Ehk hakkab tulevikus Jõhvist sõitma eribuss Toilasse? Ja seda vana vaksali varemetelt? Või oleks ka turist mõttekas kutsuda bussijaama ja kaubanduskeskusesse? Lootes ja soovides, et turism tõesti areneks ja turist saaks kohaliku liiniga sõita näiteks Jõhvi - Toila - Saka Mõis - Jõhvi või hoopiski Alutaguse Seiklusparki?!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar