Toonekurge muidugi ei huvita meie majanduse kasv, kui, siis ehk muretseb ta siis kui röövelliku majandamise tulemusel konni vähemaks jääb...
Aga mis toimub inimeste maailmas, kus kõik on toimumas inimese hüvanguks....
Pole probleemiks kui matsid saavad kodust välja natuke hiljem. Et näiteks Soome tööle sõita....
Eesti Raudteele, riigile ja poliitikutele teadmiseks, kohalikud käisid ammu peatust vaatamas. Ainult, et eduka riigi rongid vuhisesid mööda....
Tabiveres platvorm valmis ja sõitjaid palju. Mis juhtuks kui Eesti Rahva Muuseum tuleks maale, kuigi rongipeatus maanteest kaugel? Kunagi üks ametnik vastas kirjale, et "vaevalt, et maantee rongijaamale lähemale tuuakse..."
Ometi pole peatuses ka mingeid uuendusi ja reisija peab rongi ootama lageda taeva all. Sest ega need libresse-tiivakesed halva ilma eest kaitse...
Ja väheoluline pole fakt, et piirkond ka matkajale atraktiivene ja matkaja ei jõua rongile 2-3 minutit enne. Vaid tihti palju varem. Seega, ikka ja jälle küsimuseks ootetingimused. Kui aga neid metallist "istmeid" isegi ei pesta?
Päris õnn, et kellegi mõtlemine (MKM?) tagas Kaareperes teedevahelise platvormi. Sest riigi(!)firma tahtis suruda rongid kõrvaltee äärde.Seda plaaniti väga paljudes kohtades, pidamata oluliseks rongide vahetusi, tehnilistest problemidest juhtuda võivaid hilinemisi jne.
Kus aga pole peatust, seal ei peatu ka rongid. Tahaks näha, kas säutsumine toob peatuse ka sinna, kus eestlane puhata tahaks või kus omal ajal vabadusvõitlust peeti. Kassinurme.
Kuigi Ooteplatvormide Standard näeb ette platvormi ehitamist võimalikult lähedale teise ühistranspordiliigi peatusele, siis lihtsam on viia see hoopis kaugemale. Jõgeva. Nii on nüüd juhtumas.
Pedjal õnnestus "hoida" asukoht stabiilsena, nii et vähesed reisijad peavad teiste õues koperdama. Kuigi võinuks juurdepääsutee tuua ka eemale, maantee poole, kust enamus sõitjaid tulevad. Aga ametnikud arvasid, et "vähemalt on võimalus jaamhoone varjus olla halva ilma puhul". Naljakas mõelda. Kuigi päris jaamahoone lammutati...
Vägeval muidu kõik tore... Aga jaamahoonet ka ju pole enam....
M-Klubis öeldi, et paljud hooned vajuvad maa alla. Kui pole armastust... Vägeval nii juhtuski riigi (?) suhtumise tõttu...
Rakkes viiakse platvorm kaugele, et inimene ei saaks bussile "lühimat teed pidi", vaid peaks ukerdama ringiga läbi küla....Kuigi eurorahade toel saanuks teha isegi peateele väikse jõnksu, et platvorm mahtunuks jaamahoone ette. Aga inimestevaenulikkus teada ju. Vaatame, kas vähemalt ülekäik tehakse!? Kuigi kaubarongide puhul pole sellestki kasu.
Kiltsis tegutsevad mutid, vaadake kui suured hunnikud! Pole aga näha valla tegemisi.
Tamsalus vähemalt on rong peatumas seal, kus ka bussid....ja reisijad.
Tapal on ärkamisaeg, auruvedur värvitud ja peagi ärkab elule ka vaksal....Selle koha pealt peab lisaks vallale kiitma ka Eesti Raudteed.
Eestimaa on ilus ka rongijuhi aknast Miks seda ei näe poliitik Riiga sõidul? Sest teda ei huvita see maa.
Ega huvita ka see, et mõni kodanik võib jalad murda, Sest seal ei peatu tema rong ja säutsuda pole vaja...
Tegelikult aidanuks ju seegi kui EVR oleks paar ämbritäit segu viitsinud treppidele panna ja kelluga natuke ära siluda. Või praeguseks taotleda uutele platvormidele ajutist kasutusluba. Trepid ja ülekäik ju valmis, puudub vaid tiivakeste kate ühel pool. Ja asi venib ja venib.
Jäneda ja Nelijärve kohad, kus hea puhata ja toimib ka maaelu.. Kuid pole jällegi pinke-laudu ega ootekoda.
Ja näe, rongiliiklus ikka veel alles....
Nelijärve. Olemas ka väike parkla, kuid taas pole matkajal kuskil halva ilma eest varjuda ega võimalust ka pingil istuda.
Aegviidus isegi väga uhke parkla, kuigi alguses ka seda ei tahetud kuskil teha. Vallavalitsus plaanib vanadesse hoonetesse suusakeskust või midagi sarnast, kuid selgelt jääb neil rahalist tuge puudu. Edukas riik muidugi aitaks ja leiaks ehk mooduse isegi midagi reisijale ehitada. Sest jaamahoone ju erastatud...
Mustjõel ei soovinud ei riik EVR ega KOV nihutada asukohta sentimeetritki. Kuigi kohapeal elab vaid paar inimest ja kaugel turismitalu, kuhu sõidetakse tihti puhkama ja toimuvad rahvarohked üritused. Mustjõelt jalaminekuks sinna aga veidi pikk maa ja pole õiget teedki. Peaks see kedagi huvitama?
Lahinguvälja ehk end Vikipalu - kena piimapukk.
Kehras asi lahenes enam-vähem sobivalt, loodetavasti saab varsti ka ooteruumi. Seda ei tee muidugi riik vaid kohalikud ärksad inimesed.
Parila. Veidi üllatav on , et uusi elamurajoone ei tehta sinjna, kus hea ühistransport. Küll aga võiks ka siin olla väikenegi katus pea kohal.
Vesse. On seda vaja? Või on vaja ära kulutada raha? Ülemiste peatuseni kukesamm.
Ehk olnuks mõttekam raha kulutada siia? Ja võimaldada reisijatele pääs viaduktile?
Kuigi meil üldse suhtumine kuidagi poolik. Ülemistel saab ühelt platvormilt viaduktile, teiselt mitte...
Tõestus, et raudtee lähedal peaks olema puhkamisvõimalusi. Grillipidu Balti jaamas.
Seni kuni pole kliimaseadmeid (mis pole tervisele üldiselt sugugi mitte head), saab kasutada rongis aknakardinaid...
Kiltsi. Kena ja tore koht, ideaalsed võimalused luua mõnus koht reisijatele. Seni on vaid ümberistumisvõimalus bussidele ja hale putka.
Aga sõita on raudteel ilus...
Ja rongiga saab sõita erinevatele üritustele. Kui saab.
Nava.
Jõgeva lähistel, Pedja jõgi.
Kuskil aga tehakse kõvasti tööd.
Ja sõitjaid on.
Kuigi areneme tigukiirusel, hoolimata sellest, et varblased säutsuvad vitteris...
Raudtee aga kulgeb edasi.
Siit algas Sonda - Tudu - Avinurme - Mustvee kitsarööpmeline raudtee.
Püssis hoiti veidi raha kokku, sest likvideeriti üks mittevajalik kõrvaltee. Ja see kokkuhoid pole väike!Väga hea, et ei läinud nagu plaaniti, muidu oleksime taas kõrvalteed pidi logistanud. Kokkuhoid tuleb ka Soldina ja Auvere ärajäämise arvelt.
Ja lastel hea sõita...
Ja loodetavasti saab Peterburi rong peatuma ka Kiviõlis.
Balti jaamas jätkub remont veel pikka aega. Kuid olen kindel, et tulevikus jääb teedest puudu, täpsemalt platvormidest. Eks näib, kellel õigus...
Kohalik võim, soovitavalt muidugi riigi toel ja euroraha kasutades võiks ikkagi teha peatustes täiendavaid asju. On ju tihti need kohad sobivad kaubanduseks ja erinevate teenuste jaoks.
Ja üle tuleb vaadata ka piirded. Nende paigutus ja asukoht tihti otsesõnu totter. Muudab liikumise hoopiski ohtlikumaks ja mõne "transpordivahendiga" ei saagi läbi.
Narvas peaks muidugi bussiootajad tooma ka vaksalisse ja bussid panna peatuma otse treppi. Ja kuigi nõuetele vastavaks ehitamine nõuab hirmsasti raha, siis saaks ju asju ka järk-järgult teha?
Tallinnas vajalik tuua tramm sadamani.
Just selline võiks olla mõnigi müügikoht ühispeatustes.
Uute rongidega võib jalgrattakohtadest küll puudu tulla. Seda enam, et ratastega sõidetakse aina rohkem.
Ka väikestesse maakohtadesse tahetakse sõita.
Rääkimata Pärnust, kus ikka ei paista tunnelist valgust. Ometi oleks vaja kiiresti peatus üle viia Papiniitu koos busside juurdepääsu rajamisega ning lisada paar kiirrongi.
Uute rongide ajaks peaks olema tagatud ka ohutus ülesõitudel.
Ja teatud vabaajaveetmistele ei tohiks olla kohta.
Kui kaugel on Männiku puhkeala planeering? Ja millal tekivad turvalised ülekäigud?
Lillekülaski alustatud vana platvormi lammutamist. Kas uus saabuva suuna platvorm tuleb keskmise haru asemele? Otsene ümberistumine kolme suuna vahel peaks toimuma ühelt ja samalt platvormilt, antud kohas see ülimalt oluline.
Loodetavasti kunagi keegi saab aru, et selline olukord ei ole normaalne ja tagatakse vajalik nähtavus. Esimest korda vist teatasin sellest kolm aastat tagasi. Võimalik, et see põõsas ja puude mõned oksad on väga erilise kaitse all, kuid midagi pole siiani muutunud.
Tartus vajalik bussijaam tuua kaubateede asemele.
Kasemetsas puudub ikka veel ümberistumisvõimalus bussile ja korralik parkla.
Kiisal aga tuleb jaamahoone taga lubada vaid peatumine ehk "Suudle ja Sõida" süsteem. Parkla aga rajada eesolevale platsile.
Ootekojad ei pea loomulikult olema nii suured!
Ajaveetmised on erinevad.
Ja kuskil tuleb muidugi istuda, kui jalad väsinud.
Haljastus võib olla erinev ja erinev võib olla ka ootekoda.
Mõned fotod: Albert Z.
Hea on nautida ilu rongiaknast.
Kuid signaalid peaksid olema arusaadavad ja nähtavad.
Ja millegipärast usun, et riigis, mida tuuakse teistele eeskujuks, suudetaks ehitada ka platvorm vajalikku kohta. Oletades, et raudteest paremale ei saa ehitada, aga vajalikud kaks erineva kõrgusega platvormi (diiselrongidele ja kaugsõidurongidele), võib vasakule teha ju kaks platvormi!? Üksteisele järgnevalt ning ühinemiskohta ülekäik?
Seda enam, et edukas riigis on siin reisijad, kaubanduskeskus ja bussijaam. Ning ohutum koht ülekäiguks võrreldes praegusega, mis väga ohtlikus kohas ja olematu nähtavusega.
Kadrinas platvorm väga halvas kohas. Ometi on olemas edukale riigile sobilik variant.
Tegelikult võiks Peterbudi rong peatuda ka Argviidus. Jah, koht pole suur, kuid poleks mingi ime, kui turistile meeldiks puhata kohas, kuhu kunagi tuldi puhkama täis rongidega. Ja kohapeal piisavalt võimalusi. Vajavad vaid tutvustamist.Ja edukas riik peaks ju sellega hakkama saama?
Seda enam, et meie oleme ju looduslähedased?
Kuigi vahel võib keegi arvata, et reisijaid vähevõitu, siis tegelikult sõidetakse palju ja erinevatesse kohtadesse.
Õpilasgruppe sõidab aina rohkem. Vahel ka Torisse. Hea kui on buss vastu tellitud, kuid millal saab liinibussiga edasi sõita Soomaale?
Kuskil ühispeatused toimivad. Kui edukad me siis õieti oleme? Ja kui palju mõtleme oma inimestele, majandusele ja külalistele? Ohutusest rääkimata.
Väga vahvad raudtee pildid, Teil seal ikka pönev elu tundub olevat:D:D
VastaKustutaRongiga ikka maru söita-näeb palju loodust ja huvitavaid inimesi!!
See kurg seisab oma pesakese peal marudalt:D:D
VastaKustutatänud, Pirtsu!
VastaKustutaEks see ole tegelikult tore küll, näed palju ümberringi. Rohkem tahaks näha millegi paremaks muutumist ainult.
Ühe foto allkirjas väike näpukas sees. On Koogiste, aga peaks olema Tammiste.
VastaKustutaJa mis Nõmme-Männiku puhkeala rajamisse puutub, siis kuulda pole siiani midagi. Ja ega vist enne järgmisi valimisi ei ole ka midagi kuulda.
Tänud Oliver!
VastaKustutaParandan.
Aga teises küsimuses kardan sama.