ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

laupäev, 9. aprill 2011

AMETNIK JA RAHVAS 3

http://www.e24.ee/?id=416300

Tõeline tipparvamus! Või ehk mõni parem sõna selle jaoks?

Postimehes pealkirjas Keskpäevatund: kas soovime elada magusas vales? Juttu Veerpalu saagast, aga pealkiri sobiv siiagi!
Artiklit lugedes tekkis tunne, et peale kõikide platvormide valmimist langeb reisijate arv veelgi. Tegelikult see siis hea, sest uued rongid nagunii mahutavad vähem? Ja nii langeb arv ka diiselrongides ning vist veelgi rohkem, sest platvorme rohkem! Nii oleks hea ju reisirongiliiklusest lahti saada!? Ehitame veel rohkem platvorme ja liiklus kaob iseenesest!?

Hea küll, vabandan kui iroonia kellelegi liiga torkav tundus. Aga aeg oleks küll ikkagi öelda tegelikud põhjused välja, sest komme lugedes selge, et reisijad teavad väga hästi neid !

Muidugi on ebamugavas sisenemises-väljumises oma osa, see tuli ka kommidest välja. Ja seekord ja ka edaspidi ei tule poliitikud tõepoolest kommentaariumisse oma arvamust välja ütlema. Nagu enne valimisi tuldi ja au Silver Meikarile ning mõnelegi teisele. See võis küll teatud eneseületamist nõuda ja seetõttu see julgus veelgi austustväärivam! Kui head lahendust ei suutnud keegi välja pakkuda, siis abistamiseks võiks võimaluse leida. Üks võimalus oleks ikkagi püüda klienditeenindajal või abil olla peatuseks valmis aitama, kuigi see segab piletimüümist. Sest reisija peaks olema tähtsaim ja pealegi oleme inimesed. Seega võib inimlikkust ikka oodata küll!

Ega muidugi ka reisijate endi hulgas on ikka matslikkust küll! Äärmiselt paljud ja lausa peaks ütlema, üllatavalt paljud ei oska enda järel uksi sulgeda. Rääkimata kaasreisija aitamisest või naisterahva enda ees uksest sisse laskmisest.

Põhilised reisijate arvu languse põhjused on:
* Väga halvad sõiduplaanid (pikad vahed, vahed tipptundidel, ümberistumisvõimaluste puudumine). Tartu ja Viljandi rongist olen vist kirjutanud, aga on juhuseid, kus Keila suunalt tulleski 1 min Aegviidu rongini. Siin on olnud lootust paremusele, sest IRL lubas Lilleküla reisiterminali väljaehitamist. Kui nad aga suhtuvad sellesse samuti kui Vastse-Kuuste ja Orava probleemi, siis muidugi...
* Dubleerivad rongid. Öise seismise asemel kihutavad hommikul Aegviidu poole 2 elektrit ja 1 diisel. Vaadake ajalisi vahesid!
* Kuigi ümberistumised pole õigustatud suure reisijate arvu juures, siis ometi peaks ehk osa Riisipere ronge sõitma vaid Keilani ja seal ümberistumine Paldiski rongile. Muidu võib ühe täis rongi asemel kaks pooltühja (optimist ütleks pooltäis!).
* Parklaid on vaja! Ja bussipeatused rongipeatuste juurde! Ja võimalust jätta valve alla laadima peagi tulevad elektrimopeedid. Jne.
* Kunagi parseldati maha kõik M62 vedurid. Poolakad muide ehitavad need ümber, sest nii odavam kui uusi osta. Meil aga oleks võinud välja mõelda lumetõrjeseadmed nendele veduritele igas võimalikus variandis. Siis polnuks ka nii suuri häireid rongiliikluses. Samuti tuleb tagasi tuua lumeväravad ja kuusehekid. Samuti leida võimalus pöörmepuhastajate töölerakendamiseks. Ja elektrisoojenduste täiustamiseks.
* Üheltki Aegviidu rongilt pole võimalik ümber istuda ühelegi Tartu kiirrongile Aegviidus. Ega vastupidi. See võimalus vähemalt R ja P annaks lisarongide puhul Paremad sõiduvõimalused Tallinna ja aegviidu vaheliste peatuste elanikele.
* Soodsam kuupilet ja perepilet 50 % soodustusega - neid pole!
*Vähe tähelepanu siseturismile. Olid ajad, kus Aegviitu sõitsid korraga sajad inimesed. Kui viitsiks, võiks tänapäevalgi asju paremaks teha nii Aegviidu kui Kloogaranna suhtes. Rääkimata Taevaskojast, Soomaast, Elvast...
* Otsime veel? Palun! Balti jaama jube emotsioon! Turvalisuse puudumine kohati. Jne...

Nii et hr Kaareste, kahtlase väärtusega jutu asemel veidi rohkem ausust ja tegusust! Ja kommide lugemist! Küll siis tulevad ka reisijad! Ärgem unustagem, et reisijate samal tasemel arvu juures oleks piletitulu kasvanud!?

2 kommentaari:

  1. Nii, hakkas silma viimane löik- perepilet peaks rongides alles olema 20% soodukaga ainult, aga muu suhtes Teil jumalast öige tähelepanek, vaja välja möelda uus plaan kuidas rohkem inimesi tuleks rongidega söitma-teha rohkem sooduskampaaniaid? Samuti on pidevad remonditööd inimesed segadusse ajanud hilinemised jne.

    VastaKustuta
  2. Jah, hilinemiste teema karm!
    Aga praegu perepilet vist jah 20, kuid 50 % oleks äärmiselt vajalik ja ka bussides muidugi! Sest see tooks inimesi just perega sõitma! Mõtle, kui kalliks läheb perel praegu Tallinnast Taevaskotta ja tagasi sõitmine!? Muidugi ei sõideta sinna siis rongiga vaid autoga!!

    VastaKustuta