Blogiarhiiv

reede, 24. august 2012

Uued rongid toovad parema sõiduplaani?


Päris paljud meist põnevuses uute rongide saabumisest, tõenäoliselt ka skeptikud ja pessimistid. Kui palju siis muutub rongiliiklus paremaks, tihedamaks ja mugavamaks?

http://tja.ee/index.php?id=12234&parent=382&document=62594

Mis siit välja võib lugeda? Kuigi jutuks EVR infrastruktuurist, siis sealhulgas ka praegune Edela infra!? Igatahes on näha, et 2013 teises pooles ja 2014 esimeses pooles rongiliiklus tiheneb. Vähemalt Keila suunal ja ka Aegviidu elektrirongide osas. Mis muutub aga diiselrongide sõitjate jaoks? Rakvere rong "kaob" ja praeguse ühe rongi asemel Narva peaks sõitma kolm rongi? Ju siis üks neist praegune Rakvere töölisrong, mis siis sõidab Rakvereni, Kiviõlini või Narvani !? Aga lõunane kiirrong, mille järele ka väga tugev vajadus? Nii kella 12 paiku, peatustega Aegviidus (tagamaks ümberistumist elektrirongidelt), Lehtses, Tapal, Rakveres, Kiviõlis, Jõhvis, ehk ka Kadrinas ja Püssis. Näiteks. Ja samal ajal ka Narvast tagasi. Sest kolm rongi eeldatavalt tähendab ronge Tallinnast hommikul ja lisaks nagu pragugi, peale kl 16 ja 18? Või siis hommikune Peterburi muutub hinnasõbralikumaks ja kolmas rong ongi see lõunane?

Küll aga jääb samaks Tartu - Valga, Tartu - Koidula, Tallinn-Tartu rongide arv. Ja ei pikene kiirrongid ei Koidulani ega Valgani? Rääkimata Pärnu, Viljandi, jt selle suuna rongide arvust. Mis siis muutub mugavamaks ja paremaks? Ah-haaa, on küll midagi! Piusa hakkab sõitma ka õhtune rong! Nii võib siit välja lugeda. Iseaasi muidugi, kas ka laupäeval, millist teatavasti ei suudeta pragugi käigus hoida! Aru võib saada ka, et igal juhul plaanitakse õhtune rong Koidulasse seisma kupatada, mitte Piusale jätta!?

See on "analüüsitud"dokumendist, mis teatab siis "avaliku reisijateveoteenuse kasutamise vajadusest"! See, et pidevalt pläralates jm sõitjad rahulolematud rongide ületäituvusest, sõiduplaani hõredusest jms, ei ole piisav vajadus. Harju Maakonna Teemaplaneeringu järgi sooviti tõsta Raasikul, Kehras, Aegviidus jm peatuvate rongide arvu, võimalik, et see on tõenäoliselt osa sellest protsessist. Kas siis süüdi maakonnad ja linnad, kes pole pidanud vajalikuks oma ühistransporti parandada?

Eks seda kõike saab muuta, aga kas ja millal seda tehakse? Millal siis saab rongiliiklus olema tõeliseks alternatiiviks autosõidule?

Ja millal käivitub piisav rongiliiklus Valga-Koidula suunal?

Ning...kus on Tallinn - Riia rong kolm korda päevas?

Väga mage perspektiiv. Õigemini, polegi mingit perspektiivi... Tuletab meelde Majesteedi hooplemist M-Klubis, kui ta oma Majesteedi-nim lihasalatit tegi (Mis pidi olema teine maailmakuulus m-tähega firmaroog, esimene oli Molotovi kokteil...). Magister maitses ja ütles, et pole üldse mingisugust maitset Monsenjöör aga arvas, et "väga mage salat". Monsenjöör ei lasknud aga millestki end häirida. nagu ka mõned valitsejad, kelle toetus aina tõusvat...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar