ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 16. august 2012

Mõtlemisainet OLE-le

Kas see ikka paneb mõtlema? Ja kas ollakse hoolikamad ülekäikude ja muu tegemisel? Ja kas Jõgevale ilmub ülekäigu signalisatsioon?

http://www.ohtuleht.ee/488779

See on jube!, 09:21, 16. august 2012
See on jube , mis seal ida mõjutustega Eestimaa külmapealinnas toimub! Need puust plated, mis sinna jaama ülekäigurajale on pandud, on ajast ja arust! Logisevad, kui üle astud, oled vabalanguses, raudtee kõrvale on ooteplatvormiks on pandud selline, kus auk on sees, imestan, et keegi pole veel sellest läbi kukkunud! See raudteejaam tuleks sulgeda, kui inimelu austades ei osata remonditöid teha! 


ring, 07:37, 16. august 2012
Häbi teil olgu raudtee ohutuse eest vastutajad ja igasugu juhtivad konnad.
Koik teavad, kui ligadi-logadi infrastruktuur on.
Ainult plakatite ja reklaami peale oskate kulutada ja enese heaolule. 

**********************

17. 08.

Eile õhtul hilja koju jõuds võtsin Õhtulehe kätte ja lugesin edasi. Kuigi pani see artikkel kõvasti mõtlema, tuli ükskord ikkagi ka Une-Mati. Hommikul nüüd ärgates aga kripeldasid ikka mõned mõtted ja ausalt öeldes, need teevad hinge valusaks. Üldiselt lähtun mõttekäigus Õhtulehest ja kogemustest, vedurijuhti praegu segama küll ei hakka...

 
Ervin, 07:13, 16. august 2012
Tõsiselt jultunud ajakirjanik kes teeb sellisest kurvast sündmusest tasulise päevaloo. 
 

..., 11:18, 16. august 2012
Mis paneb inimesi kaitsma linnavalitsust? Jogeva rongijaam on ohtlik, seal on ka lapsi surma saanud. Mis vabandus see on et ratastooliga inimene oleks siis voinud ara roomata- kas sa inimene motled ka mida sa kirjutad?
Jogeva linnavalitsusel on siin suu- EUs on direktiivid toidu ohutuse ja tookoha ohutuse suhtes jne ja igal pool mujal riikides EUs on ka linnavalitsusel kohustus teha avalikud koha ohutuks nii tavainimesele kui invaliididele. Ma ei saa aru kuidas see asi ei kehti JOgeva rongijaamas voi Tartus emajoe aares kus inimesed sisse voivad kukkuda- moni utleb et moned on olnud purjus aga ma ei tea et inimese purjus olek peaks talle elu maksma, samahasti voib seal ka onnetus juhtuda lapsega voi inimesega kes libiseb.
Nomedad linnavalitsused- see rongijaama probleem Jogeval on juba aastakumneid, selle asemel et mingeid mottetuid kontserdeid korraldada Kultuurimajas voiks raha kulutada oigesse kohta ja tekitada jalakaijate silla seal, nad isegi pole mingeid piirdeid pannud ja tulesid nagu autodel on! Sa pead arvama kas rong tuleb voi mitte ja koikidel inimestel ei ole selge silmanagemine naiteks vanuritel. 
 
 
Loen neid kommentaare ja ei jõua ära imestada..., , 17:56, 16. august 2012
elan ise juba üle 30 aasta Jõgeval ja peaaegu 20 viimast aastat ületan ka mina 2 korda päevas raudteed, hommikul tööle ja õhtul koju ja pole need ülekäigud sugugi nii hullus seisus kui siin räägitakse, olen näinud palju, palju hullemas seisus ületuskohti, aga sellepärast pole veel keegi rongi alla jäänud. Inimesed on ikka ise ka väga hoolimatud, olen korduvalt näinud kuidas inimesed lausa rongi ninaeest läbi tormavad, et küll ma jõuan, ja kui korrakski rong peatub, hakatakse kohe nii rongi alt kui üle rongi turnima, sest pole ju aega mõni minut oodata. Ja veel, kas siinsetes kommenteerijatest ka keegi teab, mitu mitteametlikku ülekäigurada on linnlased ise teinud kahe ametliku, umbes 200 m vahega ülekäiguradade vahele? Seega ei muudaks ei tunnel ega viadukt midagi, inimesed käivad ikka sealt üle kus nemad tahavad, tuleks ehitada hoopis kõrge aed ette, kus üle ronida ei annaks, siis jääks ehk ka edaspidi õnnetused tulemata 
 
 
ka jõgevlane, 18:56, 16. august 2012
lugesin eelnevat jõgevlase kommentaari ja see on täiesti õige.ise küll üle raudtee iga päev käima ei pea aga olen ka vahel nn.vales kohas üle läinud ja ikka veendudes,et rongi ei tule. on küll olnud jutuks siin need tunnelid ja viaduktid aga kõik vist jäänud valimiseelseks lubaduseks.jah tõesti oleks mõistlik ehk panna mingi foor neile kahele ametlikule ülekäigule, mis hoiataks rongi lähenemisest. aga tunneli ehitamisel ju sel juhul mõtet pole kui kõik kõnnivad ikka suvalisest kohast üle, siis juba raha kulutada mõttekamatele asjadele linnas ja nali naljaks...mõttekam oleks ehk tõesti linna ulatuses piirata raudtee traataiaga, ehk ei ronita siis sellest üle. 
 
Ma ei teagi, kas alustada plärala asjadest või artiklist. Teatud mõttes vihastas nii artikkel kui pläralas mõned plärajad. Aga siia tõin asjalikumad. Nähes, kuidas Eesti Raudteel tööd tehakse, on ikka kõvasti kive nende kapsaaeda vaja visata. Remondiperioodil on inimeste pääs rongile või üle raudtee tihti ikka masendav! Ülekäigud tõesti väga lohakalt paigaldatud või puuduvad need üldse, Lehtse platvormi treppidest rääkimata. Tegemist ikkagi kuritahtliku hoolimatusega! Siinsed kaks viimast plärajat aga ometi omanoodi õiget juttu kirjutanud. Ja artiklist selgub, et Tamsalus saadi tunnel eurorahade eest, seega jutt rahapuudsest vaid kattevari oma tegemata jätmisele? Tehes uued ülekäigud, käiakse ikkagi üle raudtee ka mujalt. Aed on tõenäoliselt vajalik, kuigi seegi kallis lõbu. Ometi, odavam kui viadukt, mis selgelt paljudele ebamugav, mõeldav oleks ehk siiski tunnel ja muidugi üks, mitte mitu jaama piires. On ju rahagi tegelikult tähtis ja läbimõelduna saab ja rahasid paljuks muuks kasulikuks kulutada.
 
Mida siis aga ütlevad asjamehed? Maavanem hr Svjatõshev kirjeldab ülekäigu saaga käiku ja arvab ka, et "kui see üks viadukt päästab kümne aasta peale ühe elu, on see väga vajalik!". Nojah, muidugi oleks õigem teha tunnel (veel kord mainin, mitte viadukt, sest teha kinnist lifi ja eskalaatorit - mitte mingil juhul), kuigi selle tegemine ja ka kasutamismugavus kitsaste teede vahel kaheldav. Vaadake või Tartut, kus rataste või vankritega treppe mööda kolistamine ebamugav ja kui ikka lift nässu läheb, siis võib see nii olla kuude viisi.
Seega, õigem oleks ikkagi ülekäigud varustada !inteligentse" signalisatsiooniga. Eelkõige selles mõttes, et see ei tohiks töötada seisvate kaubarongide puhul jms.
 
Hoolimatusest tehtud (ajutised, aga mitte ainult) ülekäigud on aga tihti kurja juur ja üllatav, et Pressiesindaja mingilgi moel ei vabanda! Kuigi, teisest küljest, kui vabandaks, tunnistaks oma süüd ju kasvõi osaliselt!? Samas lisab ta, et rongi kiirus ei saanud ju enne jaama olla suur"40 km tunnis või veelgi vähem". Vägisi tahaks uurida tolle päeva hoiatusi, kuid arvestades ajutise platvormi asukohta ja kuna tegemist kaugema ülekäiguga, siis tegelikult võib rong sellel läheneda vabalt 80 km/h või rohkemgi! Ja tegemist pole "väljaspool jaama" asuva ülekäiguga, Pressiesindaja võiks ikka raudteest midagigi jagada.
 
Kes asja uurib? Politsei, TJA väitel, kes ise uurimist ei korralda. Ja see pole enam normaalne. Olukorras, kus hoolimatusest tulenevalt potentsiaalselt OHTLIK ülekäik  võib kaasa aidata õnnetuste tekkimisele, peaks just uurima, kuidas ja mida tehti. Eriti, kui nemadki peaks teadma, millist jama pidevalt toimub remondi käigus. Nüüd aga jätkab EVR ikka samas vaimus, heal juhul OLE abil plakateid üles pannes. Mis nagunii puruks pekstakse. Aga kui selline uurimine tagab mõnegi süüdlase karistamise, siis " on ju hea, kui selle tagajärjel kümne aasta jooksul päästetakse kasvõi üks inimelu..." Kuigi kahjuks ei saa me enamasti kunagi teada, mis on aidanud õnnetust ära hoida. Vahel siiski. Kunagi Türil andsin igaks juhuks signaali, midagi tundus olevat valesti ja hiljem lahtiste tõkkepuude tõttu sõitu jätkata soovinud autojuht seda kuuliski.

Siiski peaks keegi oskama oma vigu tunnistada...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar