Blogiarhiiv

kolmapäev, 25. juuli 2012

HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 18 - TEHTUD! OSALISELT!


LÕPUKS OMETI!

SELLINE ASI TEEB RÕÕMU JA TAHAKS OMA SILMAGA KAEDA!

http://www.tartupostimees.ee/918412/vana-vaksalihoone-uhked-ootesaalid-jaid-avapeol-tartlastele-kitsaks

Minu jaoks kribib hinge aga ikka üks asi. Et kõrged külalised kohal käinud ja ei huvitu, et paljud reisijad ei pääse endiselt normaalselt teisele platvormile.

Eestimaa Blogi
25.07.2012 15:04
Pagana hea tunne on tõesti, et kõik valmis!
Peaaegu kõik muidugi. Sest kõrged külalised ei peaks vaid pilte vaatama, kuhu riputada, vaid peaks tagama ka selle, et invaliidid, lapsevankritega ja ratastega reisijad ka turvaliselt teisele platvormile pääseksid. Alles oli invalift katki, väiksemat sorti matkasellidel äärmiselt ebamugav rattaid üles tirida ja lapsevankreid peab süles tassima!!! On arusaamatu Eesti Raudtee jonn, et keeldutakse tegemast ülekäik platvormide mõlemasse otsa. Need vajalikud ka siis kui tunnelis mingi avarii või sinna ei pääse.

 -0 -1  +1 +20

Aga rongide liiklustihedus peab suurenema ja selleks tuleb vaeva näha. Kolmnurgale peaks taastuma nii tavarongid kui isegi kiirrongid!
Häid rongielamusi sullegi ja teistele!
teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +13

tunnelist
25.07.2012 17:42
Natuke kahju on ikkagi sellest, et raske pagasi või lapsevankriga reisijatel on pea võimatu teisele perroonile saada - vaadates pilti keldrisse viivast trepist ei tule mõttessegi rongiga Tallinna sõita, oma kehvade põlvedega trepist küll käia ei tahaks, ja veel kohvrit käeotsas tassides. Kuidas siis nii, et lifti, kaldteed ega isegi mitte trepil vankri või kohvri lohistamiseks sobivaid lahendusi ei olegi? Kas muinsuskaitse ei lubanud? Isegi bussijaamas on lift olemas, raudteejaamas aga mitte.


25.07.2012 20:16
Nii palju kui asja mittejagavate ametnike vastustest selgub (millest tegelikult ei selgu midagi) ja siis neist mittemidagiütlevatest vastustest järeldada, ollakse lihtsalt arvamusel, et on ju olemas tunnel, seega pole midagi rohkemat vaja.
See, et seal sadu kordi inimesed hädas olnud ja kirunud totakat riiki jne, see ei jõua selliste inimeste teadvusesse, kes pole ise pidevalt kohal olnud. Seegi näitab midagi, sest tegelikult peaks mõtlemis- ja kujutlusvõime võimaldama ka normaalsel inimesel aru saada, et olukord ei ole normaalne. Kuid näed, ei jõua see kuidagi kohale.

Nii et kellegi taipamatusest või hoolimatusest tekkinud tõrvatilk võib kergesti inimeste rõõmu- ja uhkusetunde ära rikkuda.

Kahe rongi aeg on kahe jaoks sobivaim enamikule inimestele. Kuid tegelikult peaks Tartust lähtuma Tallinna poole 2-3 piimarongi kõrval tulevikus vähemalt 8 kiirrongi. See on miinimum. Ja osa neist peaks tulema Võrust ühtepidi, osa teistpidi. Kummaltki suunalt piimarongide kõrval vähemalt 2 kiirrongi. Rääkimata kolmest-neljast Riiast tulevast rongist või veelgi kaugemalt.
teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +10





Rongilt tulles esimesed emotsioonid on sellised...kahetised!
Nõuka ajal öeldi, et pole midagi igavesemat kui ajutine. Ega see kehtib ka tänapäeval. Ülekäiku ei ole ja kuidas nüüd pääseda linna?
Kusjuures, mina pole suutnud leida siiani lifti käivitamiseks vajalikku võtit! Mitte ühtki viidet selle kohta!


Uputus polegi ebatõenäoline? Kas siis rakendatakse paadid? Võtmega?


Tunnelis aga vaid üks siin. Trepist üles tulles jääb see nii seina lähedale, et matkajal ebamugav. Alla minek aga lausa tsirkustükk. Enamus paremakäelised lükkavad ratast paremal, kuid siin vasakul, seega on raske ratta allaviimine väga raske, eriti lastel.

 Kuid vaksal muidugi ilus!! Tahaks tegijatele igatahes kõva aitäh öelda!!!

















Säilitatud ka tülikesi vanast.









Tõsiselt soe tunne!!! Eriti kui oled hiljuti olnud Narvas ja Balti jaamas.

Tõsi küll, Narvas oli ka midagi võrratut!
Siiski on mitmeid puudusi. Püüan teha lühidalt kuid põhjalikult nende asjade kohta, mis esialgu silma torkasid.
Tunneli ülaosa valgustus lõõmab ka päikesega võidu, lambid peaks olema eraldi ahelas ja ehk hämaruseanduriga.

 
Vaksali esisel väga pikal platvormil siiani puuduvad istepingid ja olemas vaid üks prügikast. Juhuk, kui vaksaliesisel suitsetamine pole lubatud, peaks olema viidad ja suitsetamiskoht ehk vabal alal Tallinna poolses otsas? Kuid istumine peaks olema ju lubatud?


Infot võis leida igasugust. Rongide ja busside sõiduplaanid, kultuuriürituste  ja matkainfo ning kindlasti veel vaja palju muudki. Kuid kindlasti peaks need olema ühes kohas ja nähtavad nii rongilt, bussilt kui taksolt tulles, autodest ja matkajatest rääkimata.
Asukoht oleneb erinevatest lahendustest tulevikus ja tegelikult otsustada ongi vaid kahe koha vahel. Muide, ka praegu võib olla sees üks info ja väljas teine, kuigi tegelikult ei tohiks olla raske panna ühesugune info üles igale stendile? Kindlasti peaks olemas olema Edelaraudtee rongide sõiduplaan ka Viljandi ja Pärnu suuna kohta, Tartumaa busside sõiduplaan, juhised bussijaama pääsemiseks jne.




Kas endise kaubaaida poolsesse otsa? Mis saab aidast? Siin asub ka rattahoidla, mis aga tulevikus jääb kindlasti väikseks.
Teisel pool ruumi rohkem, mis aga saab sealolevast vanast hoonest? Kas on piisavalt ruumi korraliku rattahoidla jaoks? Milliseid teenuseid ja kus kavatsetakse vaksalis ja selle läheduses tulevikus pakkuda? Kas ja khu tuleb bussijaam? Kuidas lahendatakse vaksalist sinnapääsu küsimus?



Igasugune info peaks olema ka vene ja inglise keeles!
Ka väga sobiv mõttetera, mis tõlgitud vist ... inglise keelest?


Need ongi need kuulsad kõlarid, mis tegid häält kui Tartu sattus President! Kas edasine vaikus on tingitud puudulikust keeleoskusest? Paarkümmend aastat tagasi leiti välisriikide toetusi venekeelse töötajaskonna keeleõppeks. Kui kaua see veel kestab? 

Küll aga ei ole ma kindel kas kõlariinfo kostab ka siseruumides? Kas oli meeles kõlareid sinnagi paigaldada?



Vaksalis infotabloo, mis peaks kuvama vahelduvalt rohkem infot!
Olemas ka meie tingimustes uudne piletiautomaat, millel kohe üks suur puudus. Automaat väljastab kaardimaksel esimesena maksekviitungi, siis tagastab kaardi ning alles seejärel alustab pileti trükkimist. Juba praegu kipuvad inimesed aga lahkuma kohe peale kaardi võtmist! Seega võib inimene osutuda tähelepanematusest jäneseks! Seega tuleks esimesena sundida aparaati väljastama kaardi, seejärel pileti ja alles siis kviitungi? Ning enne protsessi peaks ekraanil olema ka see järjekord koheselt nähtav?

Kui palju enne rongi väljumist lõpetab automaat piletimüügi? Ka 1. klassi piletite?

Vaksalis peab leidma koha pangaautomaadile, kasvõi Hosteli seinal, mis kasutamisvalmis ööpäevaringselt.

Olemas ka infolett ja juba saab midagi ka osta. Väga abivalmis inimesed, kuid keegi peaks väga põhjalikult selgitama, mida kõike oleks vaja teada - ümberistumised, turismiinfo jne. Seda aga pole tehtud! Ka ei ole saada sõiduplaanivoldikuid, ei rongide kohta ega ka Tartu linna bussiliiklusest.

Ja kus on turismiinfo???

Vaksali lähedal olemas ka väike toidupood, mis on kindlasti plussiks.

Sõitjaid palju ja palju ka vaksali ja rongide uudistajaid, kellest mõni tuleb, nutuvõru suu ümber, kaasa viia!






Noojaah
26.07.2012 19:39
kena küll, aga kas see ka ära tasub.
Tihedat rahvavoolu pole ette näha, rongiliikluse tihendamiseks pole reisijaid ja komme restos aega parajaks teha, on minevikku vajunud.
Ühe korraliku transpordikeskuse jaoks pole jälle hoone ees ega kõrval ruumi ning tänavad jäävad kah kitsaks. Paari rongi jaoks uhke jaamahoone. Kaugbussid logistavad mööda elurajoonide kitsaid uulitsaid ja peatuvad kesklinna plekkputka juures. Rong omaette, buss omaette.
Ajad muutuvad, aga linn vaatab tagasi.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +1
muidu nõus
26.07.2012 23:07
kuid kaugbusside peatus taskus on ikka reisija seisukohalt väga mugav - sattud kohe keset elu, ei kaota aega linnaliinibussi ootamisele ega pea pagasiga kusagil trügima, lähed otsejoones koju, hotelli või asju ajama. Raudteejaam on, jah, eemal ja omaette, mina ütleks, et just see on ju keset elurajooni, Maarjamõisa ja Tähtvere vahepeal. Palju on heietatud bussijaama sinna kolimisest - minu meelest paha mõte, sest siis tuleks ka kõik reisijad kuidagi sinna transportida, lähedalt tulla on ainult Tähtvere villade rahval - kui paljuke neid on. Rong võiks olla linnadevahelises liikluses "tegija", kui neid oleks rohkem, kui linnaliinibusse oleks tihedamalt. Kuid mingil restoranil või kohvikul jaamas küll mõtet ei näe, piisaks R-kioski kohvimasinast ja võileibadest, mida saab kaasa osta. Tasku tugevus teiselt poolt on just mitme erineva söögikoha olemasolu. Ilmaski ei tahaks süüa Ränduri pubis koos mustlaste ja peadparandavate joodikutega, kuid cookbook ja pizzeria on täitsa toredad kohad, eriti cookbook, kus saab ka raamatuid vaadata ja kvaliteetset kohvi nautida, imetleda linnavaadet peale selle. Need kohad ei ole "jaama puhvetid," tänu sellele julged seal ka midagi süüa.
 
Tasub, tasub ikka! Ja bussiliiklusega ühildamine äärmiselt vajalik! Seda enam, et normaalse rongiliikluse puhul tuleb paljudel bussidel pillid kotti panna või kolida linnade ümbrust teenindama...


2 kommentaari:

  1. Tere!

    Nüüd on olemas veel üks põhjus, miks minna Tartusse! Sellises hoones on küll mõnusam viibida, kui näiteks Balti laudas.

    Mis puudutab tunnelit, siis võib ju kasutada kaldteed, vähemalt linnapoolsemas otsas. Aga jah, platvormile saab ainult trepi kaudu...

    VastaKustuta
  2. Tänud, Roman!

    Kindlasti, see vaksal jätab hinge juba ülevad tunded!

    Tunnel on äärmiselt ebamugav nii invaliididele, ratturitele kui lapsevankritega liiklejatele (siinid valesti ja vale koha peal). Seda enam, et autoparklast tulles peab pika ringi tegema. Ja mingi takistus või rike tunnelis, üleujutus, mida niigi olnud jne - mis siis? Sajad inimesed ukerdamas mööda raudteed? Praegugi mõnigi hilineja paanikas ja tormab uisapäisa otse üle raudtee.

    VastaKustuta