ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

laupäev, 28. juuli 2012

Kas järgmise tiiburi peale mahume?


Einoh, ega pole vaja ju kodunt välja tulla eks ole...

http://www.ohtuleht.ee/486496

Ma ei tea veel, mida Läänemaalt ja Hiiumaalt vastatakse! Ammusele kirjale....

*****************************

Raudteed tuleks eriti promoda Hiiumaa külastajatele, keda võrreldes Haapsallu tulijatega näib olevat hordidena. Meenutagem, kui pikad autodekolonnid kulgevad nädalavahetuseti Rohuküla-Tallinna trassil! Praamid on pungil täis, teine osa autodest jääb nädalavahetuseks Rohuküla sadama parklasse. Kui kasvõi kolmandik autokasutajaist otsustaks saart külastada rongiga, oleks raudtee taassünd õigustatud. Sest tunnistagem ausalt – Haapsalu on vaid üks linn sadade seast, ent Hiiumaa (ja Saaremaa) taolisi saari on Läänemeres vähe, rahvas käib neid vaatamas puht uudishimust.
Pakun, et rongiliiklus muudaks eriti äratasuvaks nädalavahetuse koguperematkad jalgratastega. Tallinnast laed kogu kraami rongile, Rohukülast rongilt praamile ning oledki Hiiumaal või Vormsil. Täna veel hädavajalik eeldus – sõiduauto – võib jääda koju või üldse ostmata (jalgrataste kaasavõtmine bussiga on jäänud Eestis naljanumbriks).
Teine argument, mis tõotab rongidele head täituvust vähemalt suurürituste ja nädalavahetuste ajaks on roolijoodikute üha karmistuv ‘tagakiusamine’. Hirm vahele jääda istutaks nii mõnegi seltskonna sõiduauto asemel rongipingile, kus pingevaba suhtlus võib alata reisi esimestel minutitel. Loodan muidugi, et rongid päris joomapunkriteks ei muutu.
Kui jalgrattaliiklus oleks Eestis prioriteet, saaks rongi ja jalgratta sümbioosist üldse uus transpordiharu. Näiteks Haapsalust Tallinna läheksid koos jalgrattaga, säästes pealinnas ühistranspordi kulu. Jääb vaid hirm selle ees, et rongikäitaja ei tule jalgratta mugava kaasavõtmise ideega kaasa. Oletan, et see eeldab eritüüpi vagunite kasutamist (ausalt öeldes ei teagi, kuidas asi praegu on rongides lahendatud).
 
Jalgrattaliiklus ongi pririteet, vähemalt sõnades. Sest uute rongidega tuleb vist osadel rongidel keelata ilma jalgrattata rongile tulek, kuna suure propageerimisega võib juhtuda, et nad ei mahu lihtsalt rongi! Rongide tellimisel pole ratastega ega turismiga üldse arvestatud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar