Elron kaalub Tallinnas ja pealinna ümbruses asuvate olemasolevate raudteede kasutamist Ülemiste-Kopli, Ülemiste-Viimsi-Miiduranna ja veel mitme sarnase reisirongiliini avamiseks, rääkis Raadio 2 hommikusaates ettevõtte juhatuse liige Märt Ehrenpreis.
"Oleme vaadanud ja planeerinud Tallinna liikluse parandamiseks liine nagu Ülemiste-Kopli, Ülemiste-Viimsi-Miiduranna, Maardu-Viimsi, Keila-Ülemiste," ütles Ehrenpreis uusi liine puudutavale küsimusele vastates.
Neil liinidel saaks Ehrenpreisi sõnul kasutada vanast ajast säilinud kaubaveoks mõeldud raudteid: "Rööpad on paljudes kohtadses maas, kaubaliikluse jaoks vanast ajast."
Lisaks kavandab Elron Tallinna kesklinna lähedale Kristiine terminali rajamist, et reisirongiliiklus saaks Tallinna ühistranspordi kui tervikuga koos töötada, ütles Ehrenpreis.
Loosungeid, mida Ehrenpreis siin loobib, on ennegi loobitud. Muide, tuletan meelde, kui uusi perroone porgandite jaoks planeeriti, teatas Elron (Elektriraudtee), et nende asukohad jm pole nende asi. Nii nagui pole ka Rohuküla liini läbilaskevõime, jaamade muutused jm? Oleks ju vaja nt jaama Laitse ja Jaanika vahele?
Kopli - Ülemiste pole iseenesest paha võimalus, kuigi kordi olulisem oleks Lilleküla vm kohast lähtuv Tabasalu - Vääna-Jõesuu - Keila-Joa - Laulasmaa - Kloogaranna raudtee. Miks aga siiani pole Lillekülas millegi loomisega alustatud, on põhiküsimus. Mingit terminali kümnete miljonite eest pole vaja, küll aga kiiresti perroonide ehitust ida- ja edelasuuna jaoks. Niivõrd väike asi käib aga jutupaunikutele üle jõu?
"Kuidas veeremiga varustada, kas rööbasbussid või rong - see on juba järgmine täpsusaste," lisas ta.
Ehrenpreis avaldas ka lootust, et lõpuni saab ehitatud Haapsalu suuna raudtee: "2027. aastast plaanime seal sõita, oleme valmis."
Kurb on muidugi see riigi tase, Rohukülla peaks rongid sõitma juba ca 2018-st aastast, kümmekond kaotatud aastat on kuritegu inimeste ja keskkonna vastu ja põhisüüdlased on teada! Ometi valiti just need petised riiki juhtima!
Esimene partii uusi Škoda ronge jõuab Elroni kasutusse 2024. aastal. Liinile lähevad need 2025. aasta esimesel poolel.
Uutes rongides on palju uuendusi, rohkem istekohti, rohkem jalgrattakohti, teistmoodi laiemate istmetega esimene klass ja toitlustusalad. Rongid lähevad ka pikemaks.
"Kõik uute rongide rongiistmed saavad oleme numereeritud," ütles Ehrenpreis. See tähendaks, et püsti sõitmine kaob ära.
Ah et kui rong on täis, kõikidel numereeritud kohtadel on juba reisijad, siis Jõgeval, Rakveres jm jäetakse inimesed maha, sest püstiseisjad "kaovad ära"?
Vanade rongide osas on plaanis moderniseerimine.
"Konkureerime autodega. Vaja on meelitada inimesed autodest rongi," selgitas Ehrenpreis uute rongide rolli.
Eeldusel, et taristu on valmis, siis jõuab tulevikus ka Tallinnast Tartusse alla kahe tunni.
"Rongide tippkiirus tõuseb 160 kilomeetrini tunnis. Pooleteise tunniga Tartusse on täiesti realistlik," ütles Ehrenpreis.
Kulla Ehrepreis, vanad rongid on ammu minema viidud või Kuusakoskist sulatusahju saadetud!? Miks Elron küll nii kergekäeliselt lasi sel juhtuda, et ühtegi vana diisel- ja elektrirongi alles ei jäetud?
Ahah, vanu porgandeid peate silmas? Need pole ju vanad, on vaid kohatine vilets mootor, jahutussüsteemid vm.
Lapsik on aga keskenduda vaid minutite võitmisele, 10 miljoni euroga minuti kohta. Kui tahta inimesi rongidesse meelitada, on vaja hoopis reservaegu igal llinil (nagu edelasuunal täna), lisapeatusi nagu Tabivere ja täna veel ka Aegviidu, seda siis kuni elektrifiitseerimise tekkimiseni tapani. Vaja on Põlva suunal rongidel sõita, mitte seista. Konkureerimisel autodega on kõige olulisem tekitada asjalik sõiduplaan, aga Elron on nagu ma ei tea mis, ikka kuulatakse mingeid hampelmanne, mitte neid, kes midagi ka asjast teavad.
Ühesõnaga, jällegi on tegu mingi üsna mõttetu uudisega!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar