Blogiarhiiv

laupäev, 15. juuli 2023

Sõit jätkub, Eestimaa kahel pool teed.

 

 
Sõit jätkub Tänava tallu ja siis koju tagasi. Ja vabandan veel kord, kui autost tehtud pildid viltused, peegeldustega jms. Eestimaa on ikka ilus!
Küll aga pole me kõik panustanud sellesse, et oleks veel ilusam ja parem.

Suksud kadakate vahel Ranna Rantso lähedal.
 


 
Nii, sõidu pealt ja vahel peatudes saab pilte teha ka vägevatest hoonetest. Või lagunenud hoonetest või elu hääbumisest. Mis hooned siin on, mis toimub ja milline on tulevik? Eks peaks parema pildi saamiseks siia pikemalt tulema.







 
Teeäärne müügikoht võib asuda ka kalmistu/kirikaia väravas. KOV-id liiga vähe näevad vaeva võimaluste loomisega, kuigi meie puidutööstustele oleks kioskite, lettide jm tootmine ka ju abiks.

 
Mõnes kohas ei olegi tee remondi käigus plastist ja metallist käkerdisi paigaldatud, on omajagu head ootekojad hoopis. Pingid on aga kitsad ja matkajatele häid puhkepausi olusid ei paku. MKM ei taha ka mitte kuidagi panustada, asendades iganenud bussipeatuste sildid kaasaegsete ja ohutustki tõstvatega.

 
Politseiakadeemia?



 
Ülihea koht teeäärse müügikoha loomiseks, aga laguneb. Oleks muudki otstarvet sellisel platsil.


 
Siin nägimegi ainukest juhti, kes segast peksis sel päeval.


 
Mõni külapood paneb uksed kinni või saab uue mõtte, mõni aga õnneks säilib. Kuigi eks vaeva ja tööd ole palju.

 
Majad, mida näed, on väga erinevad.

 
 
Üks Tänava talu poolt toodetavatest siirupitest valmib sellest taimest.

 
Ameerika autode shou?

 
Aga saa sa nüüd aru, mis lehvib tuules...

 
Isegi puidust koda veel alles. Küll vale nurga all ja ka iganenud sildiga.

 
Siin siiani peatumata ja ka seekord. Peaks panustama küll.


 
Vaheldusrikkus ja mitmekesisus käivadki käsikäes.

 
Vahel on nii, et tee kiiruga mitu pilti tahes, post jääb ikka keset pilti....

 
Ohoh, jälle lagunev ja kaduv ajalugu!

 
Vaheldumisi ilu ja eluga.

 
Taasiseseisvumise alguses unustati mõned asjad ära, nüüd tuleb palju uuesti teha ja eks ka sellel ole osa elektri hinnatõusus. Küll aga ei edene liinialuste maade parem kasutamine kuidagi. Küll mõeldi rapsi külvamisele biokütuste tarbeks, küll võiks siin kasvavaid noori puid haljastuseks kasutada jne. Kuigi ühest küljest võivad liinialused olla ka mitmekesisuse mõttes olulised.

 
Üks mõttekas lahendus siinsetes peatustes on - kohati näeb ka infostende. Vahel küll ilma igasuguse infota. Ja ahjaa, üheski peatuses pole parkimiskohti ei rekadele ega ka P&S kasutajatele. Sõnades on sellest palju lubatud, aga nagu ikka tegudes ei suudeta kärbsepesagi teha. KOV-id ja riigiasutused on pidevalt könni staatuses.


 
Hea on aga alati müügikohti näha. Võimalus maal ellu jääda, olgu tegu aia- või metsasaadustega.



 
Kõikide erakondade poliitikud vajaks loodusekoolitust, kindlasti ka üks keskkonnavaenuilikumaid - EKRE. Nad isegi Jaak Madisonil lasevad sulaselget jama genereerida, kahjustades sellega veelgi erakonna mainet. Ja sellise tasemega poliitikud on Euroopa Parlamendis??? Oh seda valijate rumalust....





 
Busse siin ikka sõidab, erinevatel suundadel. Aga nagu esimeses teemas juba kirjutasin, tase on äärmiselt vilets ja mine millisesse valda/linna tahes, poliitikute ükskõiksus kohutav! Siiani pole suudetud isegi Märjamaa - Rapla busse raudteejaama suunata ja rongidega siduda, Sipa, Laukna jm kohad sisuliselt ei pakugi võimalust ühistransporti kasutada. Aga omavalitsejad oma palkasid tõstavad heameelega.
 
Pildil lisaks kahele "bussile" näha ka kaks ootekoda. Neid nimetatakse ka varjualusteks ja eks saab kohe ka aimu, kumb neist mingitki varju pakub! Kindlasti kordades vähem kui vallavanemate kabinetid...




 
Oh, mis uhke kaasaegne loss!






 
Väga lahe teeots tugitooliga!

 
Lisaks teistele võis kohata ka punnpäid.

 
Kahju muidugi, et enam pole siin kitsarööpmelist raudteed. Aga võiks koos kaasaegsete koosseisudega ka muuseumi üle tuua ja vägevaid elamusi pakkuda. Rapla - Virtsu on küll pikk vahemaa, aga asi võiks toimida ja ka kohalikku elu kõvasti elavdada! Piisaks kaasaegsetele rongidele ka 100 km/h, sellised pole maailmast kadunud.
Mitmed vanad jaamahooned aga erakätes ja väga kenasti korda tehtud.




 
Üsna kobe bussipeatuses, varjuline. Taas vaid koda vale nurga all.



 
Ja taas Raplas. Seekord sõitsime läbi linna.


 
Rapla keskväljak. Palju plusse ja palju miinuseid. Aga illustreerin ka sõidu ajal pildistamise võlusid - ikka mingi post keset pilti.
Eriti keskkonnasõbralik pole ka see väljak, küll aga vähemalt veekraan olemas. Võimalikult märkamatu, nagu kardetaks, et liiga paljud üles leiavad, aga siiski olemas.

 


 
Aranküla. Ka siia oli mõte teha rongipeatus (Juuru jm kohtade parim võimalus ümberistumisteks), aga mitte keegi seda ei vajanud. Selline on reaktsioon tihti. Ei põhjendusi ega arvamusi.


 
Ilus!


 
Ning et rong oli kohe tulemas, ei hakanud Kohilani kimamagi. Väga hea ju siitki peale tulla.


 
Ning väga vinge, et siin puud alles jäeti!
 
Poliitikud ja ametnikud, sõitke mööda Eestimaad! Soovitavalt alla piirkiiruse. Silmad ja kõrvad lahti, asjatundjad kõrvalistmele. Palk on vaja välja teenida, P... laiaksistumine seda ei taga!

Ilusat suve jätku!







 

 

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar