Blogiarhiiv

teisipäev, 5. aprill 2011

MÕTISKLEKS PISUT...

http://blog.elektriraudtee.ee/2010/04/vastus-lugeja-kommentaarile-seoses.html

Millest tuleneb ooteplatvormide kooskõlastamise järjekord? Kuidas on ooteplatvormide asukoha otsustamine antud raudtee ettevõttele ja miks ei tehta ikkagi koostööd omavalitsustega enne projekteerimist? Miks ei muuta ükski asutus seda süsteemi? On siis selline kord tõesti normaalne?

Püüdsin leida mingeid normdokumente selle kohta, kuid ei midagi...

****

Rongipeatus ei ole mingi ootamise koht. On öeldud, kommenteerides ootapaviljonid puudumist. Oletame, et ei ole. Aga kui mutike Pukas tuleb bussiga ja vahe on ligi tunni? Kus peaks ta siis ootama aja enne neid paari minutit, millal ta "võib rongi ootama tulla"? Miks siis bussipeatustes tihti on mingidki paviljonid? Kas bussipeatus on kogunemiskoht?

Ja kui rongipeatus pole ootamise koht, miks siis Lagedil, Raasikul, Lillekülas, Kehras, Aegviidus jm on pidevalt kohal noored, kes platvormil õlut joovad, lõhuvad või lihtsalt raudteel laaberdavad? Kui palju on nendes kohtades neid trahvitud?

***

Pukas juba on inimesed avaldanud rahulolematust, et jaamahoone platvormist kaugel. Ootesaali vist küll ei lubata, aga võiks ja 21. sajandil eeldaks seda küll!? Kui aga loodetakse pigem jaamahoone "haihtumist", et ei peaks tulevikus ootamatult mõne seadusemuudatuse tagajärjel tagama inimlikud ootetingimused, siis peaks ju väga meeldima mõte platvormide ehitamisest kaugemale, bussipeatustega kokku? Sel juhul ju paviljoni pärast muretseks keegi teine?
Sest täpset põhjust välja ütlemata ehitatakse platvormid jaamahoonest kaugemale ka Rakkes, Kehras jm! Ka bussile minek peab olema tagatud "võimalikult lühimat teed pidi!" Kus on Rakkes see lühim tee? Jaamahoone tagant ja ringiga üle ülesõidu?

***

http://www.maaleht.ee/news/tarbija/tarbijauudised/maanteemuuseum-kutsub-sel-suvel-valkla-kortsi-ette-kauplema.d?id=43368285

Ei tea, kas ikka on meil vaja müügikohti? Ametnike huvi selliste kohtade vastu tekitab küll tunde, et ega kliente poleks ja vajadust pole ja raha pole ja...

http://www.maaleht.ee/news/uudised/eestiuudised/kuhu-on-kadunud-teeaarsed-aiasaaduste-ja-marjade-muujad.d?id=32557653

***

Ehk muudaks elu Eestimaal paremaks kui mõni poliitik võtaks mingi teema oma hoole alla? ...päevade patroon jne!?

Kas aga enamikule meeldiks olla patroon asjas, kus teha oleks vaja võimalikult vähe? Siis tõsiste teemade jaoks ei jätkuks meil nõlvakuid ja kulbokeid!? Üldse ma ei saa aru, miks hr Kulbok pidi vaksaliteemaga jagama? Ta ju ei tahtnud omale hääli valimistel? Või mingis dokfilmis olnud Ülgase mees pidi omal jõul tegelema sadade tonnide prügi koristamisega?

Arvestades sisutühje vastuseid ja teema laiaulatuslikkust, vaevalt et leiduks poliitikute hulgas kedagi, kes võtaks Ühispeatused oma mureteemaks. Seda enam, et opositsioonipoliitikul pole mõjuvõimu ja koalitsiooni poliitikul piisab üldsõnalisest jutust, sest valimised möödas... Või leiduks mõni mõjuagent??

*****

3 kommentaari:

  1. Mulle suviti meeldib rongiga söita kuskile ja siis edasi matkates tee ääres müüakse marju, seeni jm aiasaadusi-see oleks hea kui need muujad tagasi tuleks tee äärde!!

    VastaKustuta
  2. Mul ongi kahju sellest, et selline maaelu omapära on teede äärest kadunud. Eks vist rongipeatuses ostaks isegi midagi kui võimalik oleks. Kunagi Riiga sõites hommikul vara tegime kiirkäigu kohalikku poodi Limbazis, tollal ju meil läti kaupu polnud ja siis alati lidusime poodi, ostsime sulatatud juustu, õlut, shokolaadi, suitsu jms. Kusjuures mina maksin pataka kilekottidega, need maksid meil vist 20 kopikat ja väljaspool Eestit neid eriti polnudki olemas. Müüjad neid ootasidki!

    VastaKustuta
  3. Kevad tulemas ja eks tahaks isegi matkale minna! Aga kas siis pole üldse muutusi paremusele?
    Kuskilt lugesin taas teemat mahetoodete müügi vähestest vöimalustest. ehk oleks siiski vöimalik taastada need taluturud jms? Kui huvitatud sellest on talunikud ise vöi nende organisatsioonid?

    VastaKustuta