Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Maakonnaliinide peatused Jõgeva linnas ja Pärnust Kärdlasse Delfi moodi. Aug 2021.

 

Teisipäev, 17. august 2021

(Märkus: 2021 tehtigi Aia ja Pae peatused)

Maakonnaliinide peatused Jõgeva linnas

 

 
Jõgeva, erinevalt Raplast, Võrust või Põlvast, ei oma sisuliselt peatusi linnas ja see on piirkonna bussiliikluse suurim puudus. On ka olemas nt Piiri peatus, kuid sisuliselt seda ei kasutata.Sarnasus eelnevatega on vaid selles mõttes, et bussijaam asub linna servas. Tegu oleks justkui linnaga, kus kardetakse paaniliselt busse ja -peatusi. Mida muuta?
 
Variante on mitmeid, nii puuduste kui plussidega, aga peale kordi olustiku läbimängimist tundub parim olema see:
 
Peatusi on vaja 4 - Jõgeva Jaam (just selle nimega), et igal reisijal tekiks otsinguga selge vihje, et tegu võimaliku ümberistumiskohaga. Lisada post nr 3.
 Jõgeva Piiri (Aia tn ristmiku ees).
 Jõgeva Tähe (umbes Tähe 8 ees). Võib ka mõne teise maja ees, aga parem on võimalikult lähedal raudteele (ka alevikust tulekuks üle veel puuduva raudteeülekäigu. 
Tinglikult Jõgeva 4 (Spordihoone ja Tallinna mnt vahel?) Aia tänaval. Lisaks Jõgeva Aleviku Tee ringristmiku ja Pedja jõe silla vahel. Asukoht tänava ääres võrreldes mingi peatusega Tallinna maanteel tähendab võimalust igal (maakonna)liinil peatuda, olenemata sõidusuunast, Tallinna maanteel see võimalus kaoks.Väga hea oleks muidugi, kui seal peatuks ka kommertsliinid.

Võib ju tunduda, et Jõgeva on väike linn, kõik käe-jala juures, tegelikult on aga praegune süsteem üdini reisijavaenulik ja inimeste jaoks loeb juba iga liikumiseks kuluv meeter. Seda ka ses mõttes, et normaalseks ei saa pidada olukorda, kus buss n.ö. sõidab sihtkohast mööda ja reisija peab kohalesaamiseks TAGASI vantsima. Näiteks bussijaamast Piiri või Tähe piirkonda. Ehk vaja on valikuid, kus ta ajavõiduks vm põhjusel saab enne sihtkohta väljuda või ärasõidul siis  liikuda endale sobivasse peatusesse bussile minekuks. Sõita peab muidugi saama ka linna sees. Peatuste rohkuse vajalikkust ja mõttekust näitab eelmainitud linnade kogemus.
 
Siimusti, Kaarepere, Vägeva (Tallinna maantee) suuna bussid väljuks liinil Jõgeva Jaam - Tähe - Piiri - Jõgeva 4, tagasitulevad bussid siis vastupidi. Kas ka UKU, on juba edasine otsus.
 
Kuremaa ja Torma - Mustvee suuna bussid aga Jõgeva - Jaam - Jõgeva 4 - Piiri - Tähe - Jõgeva Aleviku Tee. Teine variant on väljuda nagu Siimusti bussid, sel juhul oleks kogu liinivõrgu skeem sarnane ja reisijal seega lihtsam ülevaade ning väljasõit Tallinna maanteele tähendaks juba n.ö. liini trassile jõudmist ja edasi juba suurt teed mööda Jõgeva Aleviku Teeni.
 
Kui mingil ajahetkel liiklus häirib pöördeid vm mõnel ristmikul, võib tagasiteel buss Aia tee asemel liikuda bussijaama, pöörates, Puiestee tänava kaudu (kuid seda vaid Kuremaa suuna esimese variandi puhul), kuid arvestama peab ka vajadust peatuda bussijaamas posti nr 3 järgi parkla ja taksopeatuse kohas, võimalikult lähedal jaama ülekäigule.
 

Kui vaadata tulevikku ja bussiliinid peaks linna läbima ehk olema liidetud, näiteks Siimusti - Palamuse vms, tuleb ka selle jaoks trajektoor paika panna. Näiteks Jõgeva 4 - Jõgeva Jaam - Piiri - Tähe - Jõgeva Aleviku Tee?

 

 

Laupäev, 21. august 2021

Pärnust Kärdlasse - Delfi analüüs

 

 
Kristi Sarapi lugu. Keegi kirjutab:
 
 "Kuidas saada Pärnust Kärdlasse? Bussiga võimatu. Lennujaamad on mõlemas linnas, aga lennuk ei lenda. Isegi Tartust Kärdlasse ei lenda! Isegi mitte kord nädalas! Ainuke võimalus on Tallinna kaudu bussiga ja ööbimisega Tallinnas ja Kärdlas! Hullem, kui sõita Põhja-Soome! Ja see on probleem siinsamas Eestis," kirjutab murelik liikleja Lääne-Eestist. Püüame reisi virtuaalselt ise läbi teha.
 
 
Ma vaatan ka peatus.ee Muidugi on portaali suur viga selles, et see näitab igasuguseid sõna otseses mõttes lollakaid suure ringiga ümberistumisvariante, reisija peab ise aimama, kustkaudu kulgemist võiks otsida. Noh, selline paaritunnine tegevus, et edasi-tagasi paika panna.  Teen mingi konkreetse päeva otsinguga, aga seda, millistel päevadel VEEL samad bussid käigus, on juba keerulisem otsida. Avad bussimärgisega liini, on nimetus, pole nädalapäeva...
UUS PORTAALI VARIANT SITT VANAGA VÕRRELDES! Aga Transpodiameti keenjused sellest ei huvitu....

Pärnust Virtsu buss 325 kl 7.05, Lihulas 8.20.
Lihulast L20 8.25, Haapsalus 9.10
Haapsalus liin 705 kl 9.35, Heltermaal 11.25, Kärdlas 11.51.

Sõiduaeg 4 h 46 minutit, sh praamisõit ja ooteaeg kokku ca 1,5 tundi, muud sõiduaega seega veidi üle 3 tunni.

Aga ka see ei ole normaalne tõesti! Ja kahel põhjusel:
* liiga palju ümberistumisi, kuigi see parem kui too, mille Sarap välja suutis otsida.
* Tallinn - Hiiumaa nn otsebusse sisuliselt polegi, paar-kolm korda päevas on parim, mida suudetakse pakkuda.

Kuna olen teemat korduvalt lahanud ja põhjalikult, siis lahendused on teada, aga diletandid omavalitsustes ja Transpordiametis ning ükskõiksusest hiilgavad poliitikud on takitsuseks. Vaja on kindlasti Mai - Lihula - Rohuküla otseliine ja vähemalt 4x päevas kõikidel nädalapäevadel.

Muidugi peab siin olema veel midagi. Eeltasutud sõit nende maakonnaliinidega täies ulatuses ning lisaks bussipileti ettenäitamisel tasuta sõit ka laeval! Vaid sellistel puhkudel on loota autode arvu mingitki vähenemist!
 
Rohkem ma hetkel võimalikke sõiduvariante otsima ei hakka, sest see nõuaks kõigi variantide puhul tunde. Ja mina pole Transpordiameti kõrgepalgaline, ammugi mitte Kirke Williamson....


Loo leidsin Hiiumaa FB grupist ja alles nüüd hakkasin kahtlema kogu selle jama peale. Aga naljakillud jätan alles, kuigi artikkel aastast 2016.

Naljakas on see lugu igal juhul, sest "spetsialistide" arvamus on nagu lastelalin:

Läänemaa GoBusi juhataja Andrei Mändla sõnul pole sellist liini (Pärnu-Kärdla) kunagi olemas olnud ja arvatvasti ei tule ka, sest nõudlus selle järele puudub. Mändla soovitab Pärnust Kärdlasse reisijatel sõita hommikuse Kärdla–Tallinna bussiga Kärdlast 7.45 Haapsallu kella 10.05-ks ja sealt 10.30 Pärnusse (v.a esmaspäev) ja tagasi 16.00 Pärnust Haapsallu kella 18.30-ks ja sealt 18.35 edasi Tallinn-Kärdla bussiga (alates 20 juunist). Saab ka muidugi läbi Tallinna liikuda.

Hansa Bussiliinid AS Hiiu regiooni juht Martin Kagadze vastas selle liini olemasolu ja vajaduste kohta samuti, et nõudlust pole ja liini pole kunagi olnud. "Nii see kahjuks on jah. Samuti mängib siin olulist osa kehtiv ühistranspordi seadus, mis reguleerib liinilubade väljastamise tingimusi," ütles Kagadze.



Tegelikult on nõudlust küll ja veel, aga sellised keenjused suudavad ju veel tänagi näha vaid kahte peatust, antud juhul Pärnu ja Kärdla ja see on ikka tõeline lapsikus. Sest reaalsuses sõidetakse ikka kõikide liinile jäävate peatuste vahel? Eriti Pärnust Haapsallu?

********************************

Üks variant:

Pärnu - Lihula - Virtsu - Lihula  - Rohuküla.
 
7. 05 - 8.00 - 8.20/35 - 8.55 - 9.40
10.00 - 10.55 - 11.15/30 - 11.50 - 12.35
14.35 - 15.30 - 15.50/05 - 16.25 -  17.10
17.35 - 18.30 - 19.00 - 19.20 - 20.05
 
Rohuküla - Lihula - Virtsu - Lihula - Pärnu 

10.10 - 10.55 - 11.15/30 - 11-50 - 12.45
13.05 - 13.50 - 14.10 - 14.30 - 15.25
17.40 - 15.25 - 15. 45/05 - 16.25 - 17.20
20.35 - 21.20 - 21.40 - 22.00 - 22.55 *

* Haapsalu suunalt saab Virtsus praamile, aga Saaremaalt praami ära ei oota. Eelmine praam saabub 20.57. Proovida saab ka muid variante (jõudmaks varem Rohukülast/Virtsust Pärnu), aga sisuliselt tähendaks need bussijuhtide ööbimist Virtsus vms.

Murekohaks on juhul, kui bussiliin läbiks Virtsut, töö- ja puhkeaja seadus, seega peab bussijuht Rohukülas puhkama minim 30 min, seetõttu reisijate ooteajad seal kõiguvad 20-25 ümber. Oluliselt lihtsam oleks otseliiniga Pärnu - Lihula - Rohuküla, kuid see tähendaks:
a) tühjemat bussi ehk
b) nii nagu 4 bussi päevas Pärnust Rohukülla, oleks vaja ka Pärnust Virtsu või teise variandina, Lihulas tuleb tagada ümberistumine Lihula - Virtsu bussile. Lisaümberistumise ebamugavus?

Ja sõiduajale lisandub ka Virtsus ooteaeg, mida osadel puhkudel saab ka välistada. Keeruline see kõik teha oleks, isiklikult arvan siiski, et peaks Pärnu - Rohuküla otseliini käivitama? Liiga suur oleks Virtsu põikega ajakadu reisijate jaoks. Ja kui arvestada, et kogu piirkond Pärnu - Lihula ja ka Lihula - Rohuküla trassi ümbruses vajab tihedamaid ühendusi, oleks mõttekas käivitadagi 4 Rohuküla ja 4 Virtsu liini? Sõiduaegu paika pannes jätsin mõtteliselt peatusi liinile vähem kui tavaliselt maakonnaliinidel.
 
Pärnu - Rohuküla sel juhul: 
 
Pärnu - Lihula - Rohuküla
 
8.10 - 9.05 - 9.50 
11.10 - 12.05 -12.50
15.40 - 16.35 - 17.20
18.40 - 19.35 - 20.20

Rohuküla - Lihula - Pärnu

9.55 - 10.40 - 11.35
12.55 - 13.40 - 14.35
17.25 - 18.10 - 19.05
20.25 - 21.10 - 22.05

Muidugi saab siin intervalle ka muuta. Ehk saab mõnel puhul LISAKS sobitada ka ümberistumise Lihula - Virtsu bussidele Lihulas. Kommertsliinide puhul pole kindlust, et alati peale saab.

Virtsuga oleks siis lood sellised ühe variandi põhjal (ajavalikuid hoopis rohkem):

Pärnu - Virtsu

7.05 - 8.20
 10.35 - 11.50
12.40 - 13.55  
16.45 - 18.00
 
Virtsu - Pärnu
 
8.35 - 9.50
12.00 - 13.15
14.10 - 15.25
18.25 - 19.40

See kõik on väga hüpoteetiline, sest kui mõlemaid liine käivitada, siis rahale mõeldes tuleb arvatavasti  osaliselt praeguseid liine asendada ehk sõita kõikide peatustega, sel juhul on Pärnu - Virtsu sõiduaeg 1.30 kanti. Pärnu - Rohuküla tuleb loomulikult kiirematena käima panna. Üksiti ei tohiks nende ajad väga kattuda, nii tekiks vähemalt 8 liini Pärnu ja Lihula vahele, osaliselt siis praegugi olemasolevate arvel. Nii oleks ka uute liinide lisandumine säästlikum.


16 kommentaari:

  1. Ruth Treiman
    Läbi Tallinna on väga lihtne .

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Ruth Treiman just! Tallinnast saab 6 tunniga maakoju, tund võitu!👍😆

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi · Muudetud

    Ruth Treiman
    Sylvia Kesa Minu ema ja mina sõidane nii juba aastaid, kui vaja bussiga reisida. Pärnu ja Hiiumaa bussid väljuvad samalt (kõrvuti) platvormilt . Kiirliin ja ekspressbussid.
    Seda tunne kodumaad(Pärnu- Lihula- Haapsalu või Pärnu- Vigala- Risti) harrastasin vääääga ammu 😄
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Ruth Treiman Pärnust? Huvitav kus ma bussiajad leian 🤔
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Ma midagi leidsin
    "Pärnust Hiiumaale" https://www.rome2rio.com/map/P%C3%A4rnu/Hiiumaa#r/Bus/s/1

    Vasta
    Vastused
    1. Ruth Treiman
      Sylvia Kesa sealt samast, kust te hetkel kirjutate- tahvlist, telefonist, läpakast.
      Tallinn -Pärnu vahel sõidab"miljon" bussi, st iga poole tunni tagant. Soovitasin seda seepärast, et ei peaks oma kodinatega liialt tihti ümber istuma. See on vaid üks variant.

      · Vasta
      · Jaga
      · 7 h tagasi

      Sylvia KesaAutor
      Ruth Treiman mis Tallinn Pärnu? Ma käin Tallinnast Pärnusse tööl, ma räägin kuidas Pärnust Hiiumaale edasi saaks!

      · Vasta
      · Jaga
      · 7 h tagasi · Muudetud

      Triinu Piil
      Sylvia Kesa Üritataksegi selgitada, et Pärnust Hiiumaale on tunduvalt lihtsam sõita läbi Tallinna. Kõigepealt bussiga Pärnust Tallinna ja edasi Tallinnast Hiiumaale.

      · Vasta
      · Jaga
      · 7 h tagasi

      Ruth Treiman
      Sylvia Kesa Lp Silvia, selle ajaga, mis te siin virisete oleksite juba poolel teel Hiiumaale, ükskõik millega ja kuidas😊

    2. Sylvia KesaAutor
      Ruth Treiman Jutt käis üleüldisest Pärnu-Kärdla liinist, kas on olemas üldse! Kes siin viriseb?!

      · Vasta
      · Jaga
      · 6 h tagasi · Muudetud

      Sylvia KesaAutor
      Triinu Piil aga see mind ju ei huvitanud, mind huvitas Pärnu-Kärdla liin! Tallinnat tean isegi! Miks peab Pärnust Tallinna sõitma ja sealt Hiiumaale, kilplastele võibolla meeldib jah!

    3. Neeme J. Sihv
      Ruth Treiman huvitav teada, kui hoolimata kohalike liinide mõningasest ebamugavusest, siis miks valida aeganõuva?

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Neeme J. Sihv
      Triinu Piil mis mõttes on läbi Tallinna lihtsam?

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Ruth Treiman
      Neeme J. Sihv Kuna olen läbi aastate(juba lapsena) seda teed reisinud, siis saan teile vastata: aeg on sama. Kiirbuss Tallinna- ekspress edasi. Ei ole postipeatusi, kus bussijuht peatub, müüb pileteid jne ega ooteaega ümberistumiseks.
      Kui Hiiumaa buss jõuab Tallinna on kõrvalboksis juba Pärnu buss ootel ja vastupidi.
      Sõidu hind tuleb veidi kallim, kuid mugavus loeb.
      Olen lapsena loksunud läbi Vigala, seisnud Lihula sööklas vihmavarjus ja vaatanud Haapsalu raudteejaamas seda suurt maali(seda enam pole)ikka oodates seda bussi, nii siia kui ka sinna. Sõitnud väikebussiga Haapsalu- Pärnu liinil ja Rohuküla - Pärnu bussiga.
      Ja lõpetuseks tegelikult on see aeg isegi pool tundi lühem😄
      2

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Neeme J. Sihv
      Ruth Treiman Seega praegused üksikud võimalused Pärnu - Haapsalu 2.30 on sama aeg, mis Tallinna kaudu? Ei ole ju? Tõsi, see vist vaid hommikul Pärnust minnes.

    4. Ruth Treiman
      Neeme J. Sihv me võrdleme praegu erinevat. Mina mõtlen reaalselt aega punktist A punkti B ja sõidumugavust.
      Näiteks sõidan Kärdlast suure reisikotiga Pärnusse
      Üks kiire ümberistumine ja 20 meetrit pagasivedu. Bussid mugavad ja vahepeatused puuduvad. Aga igaüks sõidab ja seikleb nii, kuis endale meeldib.
      Rohkem arutelus ei osale. Ilm on ilus, võtkem suvest viimast!

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Neeme J. Sihv
      Ruth Treiman ma mõtlen ka reaalset aega.
      Pärnust Virtsu buss 325 kl 7.05, Lihulas 8.20.
      Lihulast L20 8.25, Haapsalus 9.10
      Haapsalus liin 705 kl 9.35, Heltermaal 11.25, Kärdlas 11.51
      Poolikut ja seega ka valeinfot jagades on hea poole pealt minema hüpata. Ja ega hädalistele tõesti pole vaja aega kulutada, eks?

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi · Muudetud

      Sylvia KesaAutor
      Ruth Treiman mis kellaajast ja nädalapäevast te räägite? Ja ümberistumine on Haapsalus? Eks ma uurin ise ka, kui Pärnusse jõuan ja teen endale selle asja lõplikult selgeks, FB ei saa midagi aru, üks räägib aiast, teine aiaaugust!

  2. Martti Rohusaar
    Pärnu - Kärdla bussiühendus? Tundub üsnagi perspektiivitu ettevõtmine, soovunelmate vallast. Samahästi võiks ju Kullamaa - Kolgata ekspressi ihaleda. Või kui mitte sedavõrd üle võlli keerata, siis kindlasti on kuskil keegi rahulolematu, et puudub otseühendus Mustvee - Keila vahel.
    2

    · Vasta
    · Jaga
    · 5 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Martti Rohusaar ma nüüd Pärnut ja Kärdlat küll nendega ei võrdleks aga eks igaühel tõesti oma soovunelmad!
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 4 h tagasi · Muudetud

    Neeme J. Sihv
    Martti Rohusaar tundub? Äkki siis natuke mõtiskleks? Või peate silmas bussi, millel vaid kaks peatust, seega Pärnu ja Kärdla ning Mustvee ja Keila?

    Vasta
    Vastused
    1. Martti Rohusaar
      Neeme, mõtiskleda mulle meeldib. Ühine transpordisüsteem meeldib mulle ka, aga hiidlase ja pigem öise inimesena eriti ei kasuta. Loodan, et tulevikus on liikluskorralduse optimeerimisel rohkem arukust maksma pääsenud ja... mis ma ikka heietan. Aga praegune olukord - graafikute kohatine idiootsus ja eestlase vaimne geenirike, mis ei soosi tundideks kellegi tundmatu kõrvale istumist, ei jäta erilisi illusioone. Propaganda on äge, kõik on ratsionaalne, mõistuspärane, õige asi. Aga intuitsioon sositab õelalt vasakult õlalt, et lähema paari dekaadiga ei jõua me kuskile - bussid vurisevad tühja ja kirumine jätkub.
      1

      · Vasta
      · Jaga
      · 1 h tagasi · Muudetud

      Neeme J. Sihv
      Martti Rohusaar hea jutt! Eks hiidlased muidugi kahe dekaadiga suutsid palju ära solkida ka bussivõrgus, aga mure suurem, seda suudeti solkida kogu Eestis. Aeg-ajalt ma ikka naeran, et ainuke koht Eestis, kus bussiliiklus paremaks läinud, on minu koduküla.
      Püüdma aga peab.

  3. Merle Kuur
    Tobe jah. Kunagi liikus vähemalt kord nädalaski rohukülast pärnu.
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Merle Kuur autota elu on küll võimatu, masendav, saaks Rohuküllagi, saarel mul auto ootab, Hiiumaal ei tule autota elamine kõneallagi aga vot saa sinnani, ikka Tallinnast ainult aga võibolla teised tahaksid ka Hiiumaad avastada, kui pole transporti, ei hakata ka minema, loogiline, eelistatakse paremaid kohti! Aga no Neeme Sihv on bussiliiklusest nii palju rääkinud, mis mina seda enam jahun, kuigi see läheb mulle korda ikkagi!
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi · Muudetud

    Urmas Lauri
    Merle Kuur mis pōhjusel seda otseliini enam pole? Pakkuge variante
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Urmas Lauri mida siin pakkuda on! Pole sõitjaid! Aga kui liini pole, kust need sõitjad tulevad?! Järgmine aasta kevad mina paneks küll ühe Pärnu-Kärdla liini tööle ja alles siis saab öelda, kas tasus end ära!
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi · Muudetud

    Urmas Lauri
    Sylvia Kesa liin ju oli. Ka siis polnud sõitjaid nii palju, et seda pidada tasus

    · Vasta
    · Jaga
    · 8 h tagasi

    Merle Kuur
    Urmas Lauri kindlasti sellepärast et polnud reisijaid. Kuigi minu meelest see peatus teistes peatustes ka ja inimesi bussis ikka oli

    Vasta
  4. Urmas Lauri
    Merle Kuur on ju võimalus liini taastamist rahvaalgatuslikult nõuda - allkirjad, sooviavaldus transpordikeskusesse jms
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Urmas Lauri see ei pea ju suur buss olema, võib ka see väiksem marsatüüpi olla, nii tore oleks, kui Hiiumaalt keegi sellel liinil tööd saaks, kasvõi 1 kord päevas edasi-tagasi

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi

    Urmas Lauri
    Sylvia Kesa hea mõte

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Urmas Lauri loodan, et Hiiumaa vallaametnikel natuke lugemist ja kevadised ideed juba olemas 😎

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi · Muudetud

    Urmas Lauri
    Sylvia Kesa valimised ju tulemas, söötke idee volikokku pürgijatele valimisteemaks
    1

    · Vasta
    · Jaga
    · 7 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Urmas Lauri las näevad ise vaeva

    Vasta
    Vastused
    1. Neeme J. Sihv
      Sylvia Kesa 1 kord päevas ongi üks suurimaid põhjusi, miks sellised liinid ei toimi. Minimaalne on 4 kuid parim oleks leppida tõsiasjaga, et buss ise parvele ei sõida. Ja peatused liinil väga läbimõeldult ning täies ulatuses sõit eeltasutud. Ratas käib Hiiumaalt, tema arendab bussiliiklust kõvasti

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Neeme J. Sihv
      Urmas Lauri kuidas sööta just volikokku pürgijatele? Palju neid on ja kuidas nende kõigi kontakte leiab?

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Sylvia KesaAutor
      Neeme J. Sihv 4 oleks vast palju, ehk hommik ja õhtu 🤔

      · Vasta
      · Jaga
      · 3 h tagasi

      Neeme J. Sihv
      Sylvia Kesa ei. Inimesed vajavad valikuid ja kõikjal, kus just selelst lähtutud, on ka sõitjaid lisandunud. Mai - Lihula - Rohuküla oleks liin, mingi 14-15 peatusega oluline ka kõigile teel, seega on tihedus veel olulisem. Seda enam, et nt "õhtu" tähendab üldiselt nii kl 17 kui ka ehk 19-20 vahel väljumisi. Keegi ühele jõuab, teisele mitte. Piltlikult. Sest ühendused ju sellega ka Pärnu - Haapsalu vahel

  5. Neeme J. Sihv
    Et mingitki normaalset bussiliiklust Pärnu jaoks korraldada, oleks kõige olulisem küsimus täna, kas buss peaks sõitma Virtsu kaud või mitte?
    LAIAS LAASTUS OTSE SÕIDUAEG HAAPSALLU u 1.40, VIRTSU KAUDU 2.10?

    · Vasta
    · Jaga
    · 3 h tagasi · Muudetud

    Neeme J. Sihv
    Sylvia, kui oluline see erinevus on? Pean silmas seda, et kui õnnestub busse sõitma panna, siis kindlasti tekib ka Saaremaale pääsu küsimus nagu ka Saaremaalt Haapsallu ja Rohukülla. Võib olla vähem ehk, aga siiski

    · Vasta
    · Jaga
    · 3 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Neeme J. Sihv ma praegu vaatangi kaarti, Pärnu-Lihula/Virtsu-Haapsalu-Rohuküla liin? Kuidas see liin ära ei tasuks? Mina aru ei saa! 🤔

    · Vasta
    · Jaga
    · 3 h tagasi · Muudetud

    Neeme J. Sihv
    Ei saagi saada aru! Seda väidavad vaid need, kes suudavad korraga kahte peatust näha.
    Kusjuures veidi ajavõitu saaks kui Pärnust minnes Lihulast kõrvalt otse sõita, aga ajavõit väike.

    · Vasta
    · Jaga
    · 2 h tagasi

    Neeme J. Sihv
    Lihtsalt paljud tähtsustavad ennast ja oma sihtkohta vaadates aega üle kõige, mõtlemata sellele, kas buss käiku jääb. Ehk ära tasub. Virtsu annaks palju juurde, kuid Pärnu - Haapsalut vaadates lisandub tsipa üle 30 min

    Vasta
  6. Neeme J. Sihv
    Sylvia Kesa, ühes võid raudpoltkindel olla - siin ei ütle sõnagi Antti Leigri, Hergo Tasuja, Aivar Viidik ega teised sügisel taas elu edendamist lubavad inimesed!

    · Vasta
    · Jaga
    · 3 h tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Neeme J. Sihv ju neil autod 🤷‍♀️ Ega inimene, kes ise asju ei koge, ei saagi aru saada..

    Vasta
  7. Neeme J. Sihv
    Ning kui hiidlased viitsiks tööd teha, oleks igal parvel Heltermaal vastas ka Käina - Emmaste suuna buss.

    · Vasta
    · Jaga
    · 42 min

    Sylvia KesaAutor
    Neeme J. Sihv ja sealt ka edasi aga seda nimetatakse hajaasustuseks ja seal elavad inimesed ei lähe enam kellegile korda (ega ka sinna tahtvad turistid), siinkohal ei saa mainimatta jätta, et Kärdla ja Käina ei ole kogu Hiiumaa! Luidja Nurste lõik on üldse katmata (seal ju keegi ei ela, ega käi) Kõppu sain teada, et buss käib aga mis päeval ja kell 🤷‍♀️ Seda juttu, et Hiiumaal peaks buss minema nii põhjast, kui lõunast (tehes ringi Hiiumaale peale), rääkisin ma aastaid tagasi! Kesk-Hiiumaale ma ei tea kas üldse saab (vaevalt) Minu arvates on kogu see bussiliiklus üks kamarajura, läbipaistmatu, raskesti arusaadav ja leitav! Nii palju oleks vaja teha ja võiks teha aga kohalikud tegelikut turisti ei salli, siis pole tööd, pole raha (või käiakse mujal tööl) ja kogu ring hakkab otsast peale! Aga mis see minu asigi on, vaatan kuidas ise hakkama saan (nii nagu mulle on pidevalt korrutatud, kui olen mõne ettepanekuga lagedale tulnud!)

    · Vasta
    · Jaga
    · 26 min · Muudetud

    Neeme J. Sihv
    Sylvia, Luidja - Nurste - Emmaste lõik on mul lahendustes kaetud ehk et ringliinid sõuidavad mõlemat pidi, seotuna Heltermaal parvedega.
    Kõigega nõus, näed asju täiesti õigesti.

    Vasta
  8. Kunagi 2000 aasta paiku oli liin 400 Pärnu-Lihula-Haapsalu-Rohuküla. Väljus vist vaid reedeti kuskil 16:00 ajal, millega oli võimalik jõuda 18:30 Hiiumaa praamile. Teenindas seda liini Pärnu ATP Mingi aeg hiljem korraks sõitis Pärnus Rohukülla ka Venderloo.

    Vasta
  9. Loomulikult vastust ei saa! sest esitatakse väiteid, ise teemat valdamata (või soovist hämada ja varjata):

    Rinno LigeAdministraator
    Sain aru, et küsimus "peale tööd" Hiumaale. Peale tööd ei saa Tallinnast ka Hiiumaale. Kiirbuss väljub 16:55. Seega kuidagi ei jõua. Kui tööandja vastu ei tule pole võimalik kuidagi. Samas hilisemale bussile pole reisijaid, korduvalt proovitud. Peale tööd saab Hiiumaale näiteks Haapsalust, mõnuselt.
    5

    · Vasta
    · Jaga
    · 1 p tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Rinno Lige sain info, et viimane väljub jah kell 16.00, tänan info eest! Küsimus on nüüd selles, mitu bussi päevas sõidab liinil Pärnu-Haapsalu

    · Vasta
    · Jaga
    · 1 p tagasi

    Rinno LigeAdministraator
    Sylvia Kesa , kindlasti palju vähem kui Tallinn-Haapsalu. Näiteks Tartu -Haapsalu mitte ühtegi. 89. aastal oli pühapäeval Rohuküla-Taru liin. See oli kohutav piin. Sõitis mingi 5 pool tundi ja istuma sain vb Põltsamaal 🙂. Tulevikus ma väga väikse nõudlusega bussiliinidesse ei usu. Buss ise kallis ja bussijuht tahab ka väärilist palka saada. Lisaks veel keskkonna probleemid. Tulevik on ikka miskit sorti sõidu- või autojagamine.

    · Vasta
    · Jaga
    · 1 p tagasi

    Sylvia KesaAutor
    Rinno Lige ootoot, Tartust läheb küll buss Haapsallu, äkki see oli kell 16 🤔 Minu lühim aeg on olnud 3,5 ja bussiga 6 tundi maakoju

    · Vasta
    · Jaga
    · 1 p tagasi · Muudetud

    Rinno LigeAdministraator
    Sylvia Kesa , no vot. Vb küll ja kõvasti kiirem kui toona. Ilmselt teenindab see liin pigem vahepealseid paiku. Haapsalu Taru on igaljuhul mõistlik läbi Tallinna.

    · Vasta
    · Jaga
    · 1 p tagasi

    Neeme J. Sihv
    Rinno Lige Mismoodi hilisemad bussiliinid olid siis paika pandud? Milliste peatustega, mis kell? Kuhu sõitis, Kärdlasse?

    · Vasta
    · Jaga
    · 13 h tagasi


    Neeme J. Sihv
    Rinno Lige mismoodi hilisemad bussid toimisid

    Vasta
    Vastused
    1. Neeme J. Sihv
      Nagu arvata oligi, vastust ei saa.
      · Jaga · 3 p tagasi
      Rinno Lige
      Neeme J. Sihv , mul pole lihtsalt õrna ainugi.
      · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme J. Sihv
      Rinno Lige Siiski väitsid, et pole reisijaid ja korduvalt proovitud?
      · Jaga · 3 p tagasi
      Rinno Lige
      Neeme J. Sihv jah, reisijaid pole ja kahjumiga keegi ei sõida. Kui oleks kasumlik siis oleks väljumine iga poole tunni tagant.
      · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme J. Sihv
      Rinno Lige demagoogia on tasemel,väga kõval tasemel.
      · Jaga · 3 p tagasi
      Rinno Lige
      Neeme J. Sihv soovitab bussifirmade poole pöörduda miks nad ei sõida ja oma tark nõu neile esitada. Kellel selle vastu on kui busse Tallinn Hiiumaa rohkem oleks. Kardan, et bussifirmade vastust tean juba ette.
      · Jaga · 3 p tagasi
      Sylvia Kesa
      Rinno Lige Tallinnast käib mu meelest piisavalt, lisandus ka LuxExpress
      · Jaga · 3 p tagasi · Muudetud
      Rinno Lige
      Sylvia Kesa , seda minagi, Neeme J. Sihv arvates ikka vähe 🙂
      · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme J. Sihv
      Rinno Lige vähe. Käina suunal eriti.
      Ja küsimuse esitasin vallale ning teistele, miks hiidlased oma busse niisama sõidutavad
      · Jaga · 3 p tagasi
      Sylvia Kesa
      Neeme J. Sihv vot edela suunas käib küll vähe (jätkuvalt Kärdla ja Käina ei ole kogu Hiiumaa)
      · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme J. Sihv
      Sylvia, kogu point ongi selles, et kohalikke liine nati on, aga neil puudub mõte, sest Rohukülas tulijaid ei oodata ja sinna ka mandrilt pole normaalseid võimalusi.
      · Jaga · 3 p tagasi
      Neeme J. Sihv
      Ehk hiidlane toetab laristamist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar