Blogiarhiiv

Pühapäev, 6. märts 2022

Rongiga Karksi-Nuia. Jaan 2021.

 

Teisipäev, 19. jaanuar 2021

Rongiga Karksi-Nuia.

 

 




 
Plaan oli vaadata veidi Viljandimaa bussiliiklust. Muidugi vaatasin ka rongiaknast välja. Ollepal on bussipeatus. Muidugi ümber nimetamata Ollepa Jaamaks. 
Elron on küll millalgi pidanud siinseid väikseid peatusi mõttetuteks ja täna olen Ollepa osas tõesti sama meelt. Ei tea küll sõitjate arvu, aga eeldatavalt on see pea olematu. Võimalik, et sama lugu ka Käreverega. Kindlasti aga mitte Sürgaverega.

 
Peale pikka jagelemist sai aga siin uus bussipeatus nimeks Võhma Jaam. Kuid Sürgavere Raudteejaama nimeline bussipeatus on endiselt eksitav, sest see ei asu rongipeatuse juures. 
Samas tuleb aga Võhmas keskendudagi bussijaama siiatoomisele? Muidugi, vaja oleks ka normaalset ooteruumi koos tualetiga. Miks siia? Sest iga buss peaks jaama läbima ja on ju päris mitu rongi päevas, mis eeldakski ümberistumisvõimalusi. Siin on nendega nüüd lood veidi paremad, aga paraku pole ÜTK ikka veel aru saanud, mis on mis! Omajagu totter on ju seegi, kui mingi liin lõpetab bussijaamas ja Kõosse vm sõitmiseks on Võhma Jaam juba nõudeliini osa. Ehk et hoidutakse siia sõitmisest, vältimaks võimalust, et keegi rongilt tahaks siiski bussile tulla? Ka see probleem on ÜTK-l teada, aga endiselt lahendamata.
Muide, Imavereski bussiliine aina väheneb ja ei huvitu mitte üks osapool sellest, et sealseid liine siiani pikendada. Lapsik see ju on, aga vastutust pole ning pohuism on lubatud ametnike elustiil!



 
Olustvere peatuse juures.

 
Tegeliku rongipeatuse juures pole bussipeatust aga siiani.


 
Viljandisse saabumisel püüdsin näha, kas nüüdseks on enne jaama ohutu ülekäik tehtud. Sellest oli juttu korduvalt juba aastaid tagasi. Loomulikult mitte! Selle asemel on plakat, mis hoiatab, et raudteel ei käida? Huvitav, aina räägitakse sellest, kuidas ohutusega tegeletakse, aga...?



 
Ilus kujundus. Ehk peaks linnaski mõne maja halli seina puhul kasutama ilusaid pilte?


 
RB rahadest saaks tehtud normaalse Pärnu raudtee ja kui tahaks, saaks teha siitki, Abja-Paluojani vm variandiga. Seda juhul kui tehtaks ka Pärnu - Abja-Paluoja - Tõrva - Valga-Tartu raudtee. Muidugi, suur ettevõtmine aga mõeldav.









 
Bussiootekoda on siin aga nadimast nadim. Ning ka bussipeatus ise siiani ümber nimetamata, ju see siis siingi linnavalitsuse jaoks ülejõukäiv! Üldse oleks nimedega vaja tõsine analüüs ette võtta, sest linnas peatused nagu Turg, Raamatukogu, Bussijaam jm, neid aga asjaga vähem kursis olija portaalidest otsida ei oska. Iga sellise nime ees peaks olema ikkagi VILJANDI. Nagu ka Viljandi Jaam.






 
Muidu on peatustes info korrektselt olemas. Ja nagu näha, siis õhtuse rongi ajal tuleb siia lausa kolm bussi! Mõnda aega tagasi Viljandimaa ÜTK hakkaski maakonnaliine jaamast läbi suunama, aga peale mõne bussi siiatoomist jõud vist rauges.
Tegelikkuses on üks olulisemaid asju maakonnaliinide puhul just see, et liinid tuleb suunata läbi linna, mitte ei pea need alustama ja lõpetama bussijaamas. Osa busse lõpetaks siis Männimäe kandis ehk Jakobsoni kooli juures, osa ehk Viiratsis, Peetrimõisas jne. Ning bussid, mida saab rongidega siduda, tuleb suunatagi siiani! Ka Mustla jt suundadel. Aga ega siin suurt lootust mõistlikkusele pole, sest siin on need Seeder jt nagu ütleks Kiir. Isamaa erakondlasi aga ka teisi üldiselt ju ühistransport ei huvita! Ehk vaid enne valimisi kaagutatakse kõvemini sel teemal!

Igal juhul pole ÜTK teinud erilisi edusamme ja nii nadi maakonnaliinide sõiduplaani siin küll näha ei tahaks! Pühap isegi 4 liini vaid!


 
Ja mõningase ootamise järel saabuski Karksi-Nuia buss. Kiire võimalus see otseselt just pole, sest sõidab läbi ka Tuhalaanest ja Pollist. Kuid see-eest tasuta ja täiesti mõeldav variant Tallinnast vm rongiga tulles.




 
Ja olgu Viljandis linnaliiklus kui hea tahes, ikkagi sõidetaks rõõmsamal meelel ilma ümberistumisteta.


 
Siinse peatuse olid vist naljahambad ristiud Maailma Lõpp! Ja miks mitte? Oleks ju väga lahe? Näiteks bussiliin Mustla - Viljandi Jaam - Maailma Lõpp?


 
Kolmeõue.

 
Ilm oli aga nauditav ja ilusaid vaateid palju.







 
Kohati näha veel ka vanu puidust ootekodasid, mis annavad asjalikuma kaitse ilmastiku eest. Tõsi, ootekoda peaks olema nurga all ja soovitavalt heledates toonides, et ootaja ka bussijuhile oleks paremini nähtav.




















 
Selline ootekoda, eriti kui sees oleks laiad pingid, oleks headeks puhkekohtadeks ka matkajatele.



 
Meie oma "pisa torn". Kui paljud teavad sellisest kirikust?



















 
Karksi-Nuia linnake asub imeilusas kohas.





 
Aga söögikohad on siin pühapäeviti vist kõik kinni.

 
Mulgi värk on tore lett, kuid kuidagi väike ju? Ja isegi Polli mahlasid ma siin ei näinud! Võib olla kuskil muul riiulil?


 
Kena bussijaam siin olemas, aga sees oli külmem vist kui väljas! On see ikka normaalne? Selge, et kui kütad, siis jõlguks siin ehk pundid, aga ikkagi!?



 
Viljandimaa üks plusse bussiliikluses on see, et nii kommerts- kui maakonnaliinid sõidavad sageli pikki otsi ehk et ei lõpeta viimased esimeses suuremas asulas. See on efektiivsuse mõttes igati hea. Näiteks Viljandi - Karksi-Nuia - Abja-Paluoja.
















 
Eks ükskõiksust tajud siin ja seal. Ekraan näitab detsembrikuud, kui sealt üldse midagi välja loed. Peegeldus.

 
Imelik on aga siinsed arusamad vahel küll. Kui buss sõidab Pärnust Valka, siis miks on sõiduplaanis Valga - Pärnu? Või buss sõidab siit Viljandisse, aga kirjas on Viljandi - Karksi-Nuia? Tagurpidi antsud? See lollus peaks asjapulkadele ammu teada olema, aga seegi asi korrastada käib üle jõu?


 



 
Taas üks mõttetu ootekoda.





























 
Kui näed ära, milline elanike arv siin linnaosas on, siis on selgemast selgem, et maakonnaliinid peaks siiani sõitma.






 
Raha on vaba ja pangad rõõmustavad? Aga ühest lubadusest on vähe kui samas suuri käkke mõne teise reformiga tehtud.




 

 
Bussijaama juurest raudteejaama sõitmiseks valisin linnaliini, kuigi peatus.ee järgi saanuks ka maakonnaliiniga sõita. Seesama Karksi-Nuia liiniga saaks ka linna sees sõita? Vaid Raamatukogu peatus on sisenemiseks, teiste juures märge puudub.



 
Koroona aeg, aga rong oli ikka väga tühi! Vaid üksikud reisijad tulid Viljandis peale.

 
Paala ülesõit. Omal ajal oli arutelusid ka sellel teemal, et siingi oleks rongipeatus. Viljandi linn seda ei soovinud. Nagu mõni põhjendas, et bussijaama mahvia....

 
Edelaraudtee pole aga siiani täitnud seadust, mille järgi Pärsti ülesõidul peaks olema signalisatsioon.










 
Kärumuuseumit Kärus peaks külastama.


 
Siin puudub siiani bussipeatus Käru Jaam, kuigi liine on, mida saaks rongiga sobitada. Järvamaa ÜTK ja valla tegemata töö.




 
Kehtna vallal sama lugu. Lelle Jaam ümber nimetamata ja peatus perrooni juurde üle toomata. Nende puhul ei imesta, eks see ühistranspordi vastasus ole olnud läbi aegade suur.



 
Sama lugu Keavas.



 
Raplas aga näha, et saavad bussid küll teeveeres peatuda. Millal Rapla vald bussijaama siia üle toob, on teadmata.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar