Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

Kuressaarde. Sept 2020.

 

Pühapäev, 13. september 2020

Kuressaarde.


Kuressaare asub maailma otsas, nüüd vist selle bussiga sinna ei sõidaks? Kuigi väliselt selliseid võiks ju olla, mugavama sisuga, siis sõidaks uhkesti! LAZ bussiga sõidaks veel rohkem, aga jummala eest, mitte tolle mootoriga.... Lapsena linna sõites panin ikka tavaliselt paki maha enne bussijaama jõudmist....
Miks aga nii pika sõidu ette võtsin? Kala!!! Saaremaa Toidufestivali info lubas kala ja palju! Aga see polnud ainus põhjus! Nimelt, eeskujuks paljudele teistele Eestis oli see, et ringi sai sõita tellimusbussidega, valida lausa kahe vahel! Ja seda elementaarset, üliolulist ja igati mõttekat asja saab vaid kiita! Vähe on ju neid kohti ja üritusi, kus nii tehakse. Ja et saada seda tunnet paremini kätte, läksingi.

Võin veel ette öelda, kuigi hiljem kordan, aga veendumus, et me vajame 4-päevast töönädalat, sai veelgi rohkem kinnitust. Saaremaale, mul kui hetketallinlasena või üldse Eesti teise otsa puhkama sõita on mõtet ainult siis, kui selleks on kolm puhkepäeva. Ning nagu korduvalt öelnud, et see ka sadat kanti kasulik ja mõttekas inimestele ja majandusele! Eriti oluline on see täna, kui koroona endiselt ohustab turismisektorit.
Muide, kui rääkida töönädalast (32 või 36 tundi), siis nt bussiliikluses annab see võimaluse sama raha eest bussiliiklust maal tihendada. Seda seetõttu, et üldjuhul on puhkepäevade liiklus palju hõredam ja kui see juhtub kahe asemel kolmel päeval, saabki liiklust tihendada. See on aga eriti eeltasutud bussiliikluse puhul kõige olulisem.
Muidugi on sellest kasu ka majutusasutustel, muuseumitel jpt.


Muidugi, kui oleks Rohuküla raudtee valmis (poliitikute mökutamine, pagan küll, aga lootust siiski juba rohkem...) valiksin Ristini rongi ja annaks taevas, et ametnikud tulevikus taipaksid ka eeltasutud bussiliiklust käivitada Risti Jaam - Virtsu ning arendada Kuivastu - Kuressaare. On ju täna nii, et ma poleks tellimusbussile isegi saanud, kui pidanuks hommikul minema. Varasem buss Virtsu peaks igal juhul olema ja muidugi vastavalt ka Kuivastust edasi.
Seda enam, et teadaolevalt sõidavad bussid Riisipere ja Vana-Pääsküla vahel sageli peatusteta ning sõitjaid seal eriti pole. Lisaks veel Keilast jt kohtadest paljud sõitasoovijad sel suunal.


Tallinna ringraudtee?





Harku - Lihula - Sindi uus 330 kV kõrgepingeliin.


Ellamaa ülesõidu lähedal suur puukool.


Hea on mõelda, et suhteliselt peagi võib rong Ristini sõitagi. Ja see peaks panema ametnikke juba täna mõtlema varasemale Saaremaale jõudmisele. Eeltasutud buss võib selle jaoks vägagi sobida, ning see ei pea sugugi ju praamile sõitma. Muidugi peab Ristil ka ümberistumine võimalikult lihtne ja mugav.



Elu Läänemaal edeneb ja nagu ministridki rõhutanud, raudtee mõju on igal juhul tuntavalt positiivne.




Pildistasin muidugi ka rohkesti bussipeatuseid jm. Ja nagu ikka, ei saa siin millegagi rahul olla. Ootekojad sobimatud ja vale nurga all, kohati paigutatud valgustus on planeeritud valesti, puuduvad kaasaegsed sildid, parkimiskohti ei vaevuta tegema jne jne. Tähelepanuväärne oli aga see, et siinkandis üpris paljude peatuste juures infostendid!

See ootekoda on iseenesest üks ilmastikukindlamaid. Vaja oleks aga neisse laiad pingid paigaldada, et ka rattamatkajatel oleks vajadusel võimalik puhkepausi pidada. See on lihtne teha, aga olulise mõjuga.


Seni pole ÜTK suutnud ka siin bussiliiklust parandada, Haapsalu - Kullamaa - Märjamaa peaks pikenema Raplani.





Lihula.





Mõned parklad sel teel on, aga kindlasti saaks sageli tagada parklad just bussipeatustesse. Pargi & Sõida süsteemi on ametnikud ise ammu välja mõelnud, aga nad ei paista aru saavat, millest ISE sageli räägivad.




Virtsu ei edene millegipärast teenindus jm asjad. Miks küll? Üldse oli näha palju lagunevaid hooneid või müügisolevaid.











Tegelikult oli sõitjaid päris palju. Ekraanidel aga ei näe endiselt Eesti reklaamkanalit.


Minu õnneks oli tuul nõrk, seega polnud ka kalade toitmist karta.



Siin peaks olema kindlasti tee vähemalt kilomeetrijagu kolmerealine? Et enne sadamasse jõudmist oleks ruumi nii autojärjekorrale kui möödasõiduks?




Siin aga võetakse kõrgepinge liini traate vähemaks ja see on lindude jaoks "hea sõnum". Muidugi pidanuks liini üldse maha võtma, aga loodetavasti seda lähiaastate jooksul ka tehakse.



Idüll.






Hea, et mõned kaugliinid ka lähiasulatesse põikavad.


Uus ja kena, aga ikka valesti paigaldatud....



Riik peaks olema ettevõtja toetaja. Parklaid peaks eelkõige, kui on vähegi võimalust, planeerima sinna, kus on külapood, kiosk vm. Koos tualettide jm vajalikuga muidugi. Vaid nii saavad paljud väikeettevõtjad ellu jääda.



Sookured kogunevad. Päris palju on tänavu neid nähtud inimeste poolt, mõnel aastal tundub äraminek hoopis märkamatum olema.




Kuskil on ka jupikesed kergteed. Kuigi tundub tõesti, et väga paljud tulevad siia ikkagi autoga, millel siis rattad katusel. Kohalikke väljaspool asulaid väga rattaga sõitmas ei märganud.



Maakonnaliinidega sõitma ma ei jõudnudki. Kuressaares olemas ka linnaliinid, ometi tundub, et ka siin peaks kõik maakonnaliinid võimalikult palju linnast "hõlvama". Sest tänapäeval mugavuse tõttu eeldatakse, et saab võimalikult "ukse ette", olgu siis kodu, töökoht vm ja seda isegi väiksemas linnas. Ehk sobiks siingi Võru mudel, kus maakonnaliinidega saab ka linnas sõita? Või sõidaks bussid lausa Kuivastu - Nasva jms? Või linna saabudes teeks väikese tiiru linnale peale, enne kui bussijaama suundub?
Muide, ka sadamst ehk spaast oli siiski üksjagu vantsimist bussijaamani.



Saaremaal aga uhked bussid! Ja vähemalt reedel tundus maakonnaliine päris palju liikvel olevat.




Üks võimalikest variantidest, kuidas ooteruumides saaks rohkem infot üles panna.





Kuressaare aga jättis puhta ja ilusa linna mulje. Seepärast oli ka lust teha palju pilte. Nii majadest kui lihtsalt detailidest.





Mis mulle ka väga meeldis, oli see, et igas söögikohas tundus olevat pakkumisel vähemalt üks kalaroog. Olgu või lõhest, aga siiski. Loomulikult oli aga reedel suhteliselt vähe külastajaid päeval näha ja nagu kuulda arvamusi, siis üldse ollakse nõrga kohaliku palgataseme tõttu rohkem loobutud väljassöömisest. Ka päevapraadide jm pakkumine isegi olevat vähemaks jäänud. Inimesed ei saa lihtsalt sageli lubada endale neidki.











Siin aga siis "kivisse valatud" peatänav. Kardetavasti suurte vihmade ajal uputused jäävadki, sest kivist vesi läbi ei imbu! Uhke ja ilus küll, aga natuke läbimõtlemata.




Muidugi on nii Kuressaare kui Saaremaa üldse imeilus koht puhkamiseks. Kuid selleks on vaja veel palju siin paremaks teha.  Toidufestivali laupäevane üritus Külla Külla näitas, et külades on veel elu! Kuid Saaremaa on väärt rohkemat!





Esimene kalasupp sai ära proovitud.

































Õnneks on linnas ka varjelist rohelust.




































Õunakohviku üritus toimus aga pühapäeval, aga paraku ei plaaninud ma õhtuni koha peale jääda.



Üleujutas mõjutas linnas enim üksikuid kohti ja jäljed sellest näha.


Muide, mitte ühtegi joogiveekraani mulle linnas silma ei hakanud.





Bussijaamas soodsad söögid.

















Järgmine kalasupp. Kuigi see pubi võib paljudele isegi märkamatuks jääda.









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar