ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

reede, 26. oktoober 2012

Raudteekapital.

Eile siis oli Kapitalis jupike ühispeatustest.

Klipp saate lõpuosas.


eraldi ka siin


Kuigi kokkuvõttes võib öelda, et saade jäi pinnapealseks, siis isegi selle lühikese aja jooksul sai teada nii mõnegi tõe. Õigemini, see oli teada, kuid väljaütlemine ja eriti vigade tunnistamine näitab mõttemalli pisukest nihet. Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson tunnistas kahte olulist asja: et prognoosid liiga optimistlikud ja paljud asjad valminud pidukese gigantomaania tähe all. Ka Nordeconi esindaja juttus oli tõeteri, kasvõi selles, et senini visatud midagi kiirest paberile ja pärast algab vaidlus ja jama. See oleks nagu Eesti raudtee suust kukkunud tõde...
Eero Pärgmäe suust oli meeldiv kuulda, et seoseid hakatakse rohkem arendama. seegi hea. MKM saaks ju näiteks ooteplatvormide koha pealt hindeks tugeva nelja, aga teatud nõrkused Orava, Keeni, Lilleküla jt kohtade tegematajätmised toovad miinuse juurde. See, kas miinus kaob ja hinne tõuseb, sõltub paljuski nende puuduste kõrvaldamisest, millest siin korduvalt kirjutanud, eriti Kadrina ja Jõhviga seoses, aga samuti Energia, Kalevi-Kassinurme, Sõmeru ja Vorbuse peatused. Muidugi, teoreetiliselt peale hinde suuralandaja EVR-i võib hinnet  mõjutada ju ka koostöö või selle nõrkus omavalitsustega, transpordiettevõtetega ja Maanteeametiga. Ja seda nii positiivses kui negatiivses suunas. Kangus põhjendatud lahenduste nõudmises ja tagamises on ju igal juhul positiivne, nii lihtsalt ei tohiks alluda projekteerija-planeerija lohakusele ja tegematajätmistele. Muidugi peab jätkuma mõttemallide muutumine - Asjad tuleb enne tegemist põhjalikult läbi arutada ja võimalikult paljude nurkade alt.

Aga kiita tahaks võttegruppi, võtted olid vägagi head, eriti meeldis mulle rongi väljumine Tallinn-Väiksest. Kuigi natuke mindi ka liiale - ma ei tea kaugeltki piisavalt peatuste ega ümbritseva elu-olu kohta. Kõik muutub ja täieneb pidevalt ja püüan võimalikult paljule pihta saada.

Mis aga muidu raudteel uudist. Talv tuli ikka ootamatult, osa ronge hilines, kuid mul vedas. Peaaegu plaanis Tallinna, hilinesin paar minutit pigem mitte enda süül ega ilmast sõltuvalt, vaid valesti koostatud sõiduplaani tõttu. Ja reisijaid pidin kurvastama sellesama Tapal kaduva ümberistumise tõttu...





Narva värvid...





Püssi eest peab tänama MKM-i ja TJA-d. Koht sai parem ja raha hoiti kokku ühe tee likvideerimisega. Reisirongiliiklus ei pea kolistama mööda tagahoove...



Kiviõli seikluspark valmimas. Ootab kliente. Võimalik, et ka Peterburi rongile tuleb Kiviõlis tulevikus peatuda. Ja siit ta tuleb! Ainult, et Narva linnake ei saa kuidagi niikaugele, et bussijaam asuks rongijaamas ja info oleks piisav ja ootesaal poleks kottpime... Aga äkki ikka ei tahetagi?


Eestimaa ei ole inimtühi ja soe valgus akendes paitab ikka hinge...



Sõmeru. Vaat nii, vuhinal, sõidavadki rongid mööda. Mõni ju arvab, et Rakveresse sõidu jaoks pole küll mõtet peatust teha. Kuigi tuhanded reisijad soovivad ka Tallinna ja mujalegi sõita...

0010. Veel saab Narva poolt tulles ümber istuda. Et aga ümberistumised pole veel nii harjumuspärane plaane tehes, et unuma kipub, siis pühapäevast keerad kella ja...rong on läinud...








Aga kuskil ehitus jätkub ja peab lootma, et hästi läbimõeldult...

Mitte nii, et mingi agul ärgu oodaku ja lootku, et neile mõeldakse...

Kaua Eesti Raudtee udus ja sombus eksleb?


2 kommentaari:

  1. Tegelikult päris hea, et Maanteeamet saab aru, kui mõttetu on panna ühte suurde liiklussõlme 500 miljonit krooni, kui sellest saadav ajavõit on 1,5 minutit! Ja kaotatakse selles, et kohalikud ärid on ebaedukad, liiklejad ekslevad keerulises liiklusskeemis.

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    Tahaks ju ka uskuda, et suured projektid, mis teatud mõttes alati kellegi (kohalike) elu ebameeldivamaks teeb, mõeldaks rohkem läbi. Ohutus natuke ehk tõesti võidab, kuid kas ei suuda autojuhid, jalakäijad ehk lihtsalt inimesed ise natuke rohkem mõistust liikluses kasutada, kõrvalteedelt ettevaatlikumalt välja sõita jne. Ehk mitte kiirustada ja arvestada teiste liiklejatega? Raha saaks mõnelgi puhul kasutada vajalikumate asjade jaoks. Raha ei ole ju vaid selleks, et Nordeconile jt "tööd ja leiba" anda ehk suurfirmadele head sissetulekut tagada.

    VastaKustuta