Püüdsin alustada uue sõiduplaani koostamist. Parim oleks seda teha töörühmana, kes aeg-ajalt koos käib, et alustada n.ö. nullist ja igasuguste täiendustega kursis olles töötada välja kondikava ning siis järk-järgult seda täiendada. MKM-st soovitati lahkelt esitada ettepanekuid, kuid see tee oleks tupik. Ei tea ju alusplaani, Elektriraudtee blogis olevat saab võtta vaid naljanumbrina ning selle arendamiseks ei ole küll mõtet energiat raisata. Võiksin selle loogiliste tõestustega pulbriks teha.
Nagu juba kirjutanud, siis uus sõiduplaan peab olema vajaduspõhine, mitte aeg-intervalliga tabel kogu päeva ulatuses. On ju vaja Aegviidust ja Raplast hommikuti ronge tihedamalt kui tunni tagant ja sellevõrra saaks päevaseid vahesid ehk veidi hajutada ehk pikendada.
Elektriraudtee mingit huvi sellise tegutsemise vastu ei näidanud üles, mida oli ka oodata. Eks siis hiljem saan taas öelda: "Aga ma ju rääkisin..."
Muidugi on sellise plaani koostamine väga keeruline, kuna pole selge isegi riigi tellimus ega rongide arv. Meedias pidevalt korrutatav "iga 15 min tagant" vms sarnast ei saa tõsiselt võtta. Siiski tähendab see ohtu, et pidevalt korrutatav mõte muutub tõeks ja nii tehaksegi. Mis on sellise teo suurim oht?
See, et kui plätserdatakse valmis mingi läbimõtlemata plaan, siis sellega mingi ajaperioodil harjunud inimesed saavad tunda edaspidi aastaid kestvaid sõiduplaanide muudatusi, nagu senini toimunud paljuski. Aga see mõjub halvasti reisijate arvule ja ühistranspordi populaarsusele. Tekib sama seis, mis praeguste arengukavade ümber toimuvaga või Viljandi sõiduplaaniga.
Senine üritamine tagada võimalikult palju ümberistumisi (Tapal, Tallinnas, Tartus, Lillekülas jm) - on vindunud pikalt, paljugi võinuks teha kiiremini. Tagasilööke tuleb igaltpoolt, värskeim näide on pühapäevast kehtima hakanud muudatused, kus kaob populaarne Natva rongilt ümberistumisvõimalus Tapal Tartu kiirrongile, sest seda unustati arvestada plaani tegemisel. selline unustamine muidugi väga tavapärane ja tõestab, et plaani tegemise puhul ei tehta midagi suvaliselt ega umbes. Nagu Elektriraudtee kuldsed sõnad olid. Ainult, et sõnad ei vasta tegudele...
Selle muudatuse kohta tegin kirja ja tahaks näha, kas EVR Infra on suuteline kasvõi ajutise muudatusena selle pühapäevast käivitama või pean reisijatele teavitamisel vabandama soovimatuse pärast midagi nende heaks teha!?
Ma ei teagi, kuidas Elektriraudteele jt selgeks teha, et sõiduplaani tegemine palju keerulisem protsess kui võiks arvata. On selge, et nad sellest siiani pole aru saanud, tõestuseks kasvõi möödunud aastate sõiduplaanid, kus isegi ühelt elektrirongilt vahel teisele istuda ei saanud. Nii et igal juhul olen üpris pessimistlik tuleviku suhtes kui senini toimunud koostöö ja kodanikuühiskond jääb ka edaspidi toimima vaid sõnades.
Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
Blogiarhiiv
-
▼
2012
(805)
-
▼
oktoober
(65)
- Linn tükkideks!
- Kui seda Metsa ees ei oleks...
- Lendav Läänlane.
- Läänemaa tulevik poliitikute südametunnistusele...
- Veerennist ringiga?
- Saab küll!
- SÕBRA MÄLESTUSEKS...
- Kas Haapsalu raudtee saab vaid lisarahaga?
- Ääremaalt Tallinna.
- Sügis lõppenud...
- Raudteekapital.
- Rongide sõiduplaan tulevikus.
- Kellel trumbid?
- Olen riigile ilmatuma odav...
- Troll nr 2.
- Ääremaa röövlid!
- Laagri Ühispeatus.
- AMETNIK JA RAHVAS 23 - MÜRINAGA ÜLE INIMESTE!
- Meikargate üllatav lõpp!?
- Hurraa, Edasi RMK!
- WELCOME TO ESTONIA! HAAPSALU. Autumn.
- Kommertsivaba oaas...
- Kuhu tee viib?
- Nipernaadide erinevus rikastab?
- Ausus ja arvamus viib allakäigutrepile?
- Sammuke hukule lähemale...
- Mis on mugavus?
- Maksude tõstmine väheneb...
- Edu valem.
- Võimas!
- Suitsupääsuke versus raha.
- Pöidlad pihku, et leiduks...
- AMETNIK JA RAHVAS 22 - WHAT THE F...?
- ERM paremasse kohta - lootus kadunud?
- Õhtu nii ilus ja muul ajal ka muidugi...
- Tubli, Silver!
- Auu, Maanteeamet!!!
- Seaduse mäng piiri peal.
- Ümberistumine.
- Küla teenusekeskus!
- Üks lugu.
- Raske teekond.
- Uus vana multifilm.
- Järve-Risti Ühispeatus
- Tänud Virosi järve erikorrespondendile!
- RB kosilased juba isamehi otsimas...
- Tule või Ukrainast, kui ikka lõikava....
- Sport Tartus.
- Emotsionaalsem hetk...
- Tänavavalgus ja kanalisatsiooniluugid.
- Parvlaevaga Kärdla bussijaama ei saa...
- Seen kasvab ja kaob...
- Spetsialisti tunned kaugelt...
- Prrr, kui napikas...
- Ma tapsin hiireviu.
- Liiva veetorn ja jaam.
- Vasakule-paremale vaat...
- Bussid kaovad saartelt?
- ÕPPIDA, ÕPPIDA, ÕPPIDA!
- Linnukesega raudtee
- Me ise hukutame end!
- Edusammud elektrirongide sõiduplaanis
- Koera(omanike) poolt ja vastu!
- Rohkem streike!
- Kelle süü?
-
▼
oktoober
(65)
Tuleb loota, et Elektriraudtee diiselrongide sõiduplaanid pole nii käpardlikult koostatud kui suvisel ajal Tallinn-Keila rongide sõiduplaanid!
VastaKustutaTänud, Anonüümne!
VastaKustutaPraegused plaanid nende blogis on äärmiselt vale lähenemisega. Rongide tihe liiklus on hea, aga absoluutselt ei suudeta aru saada, et reisirongid on inimeste jaoks.
Käpardlikult on koostatud enamus sõiduplaane. Sest enam ei koosta neid asjatundjad vaid täielikud diletandid! Vähe sellest et "unustatakse" ära ümberistumised, ka peatuste vahelised sõiduajad ei vasta reaalsusele.
VastaKustutaVeiko.
Tänud, Veiko!
VastaKustutaParaku nii ta on! Hulleim on veel see, et kuidagi ei suudeta anda muutmise muutmise telegrammi!