ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 23. oktoober 2012

AMETNIK JA RAHVAS 23 - MÜRINAGA ÜLE INIMESTE!

Tallinna linna ja Eesti riigi arusaamad ühistranspordist ikka äärmiselt imelikud. Heakene küll, Veerenni ülesõit kaob!

http://www.tallinnapostimees.ee/1014828/veerenni-raudteeulesoit-suletakse-jaadavalt/

Transpordiameti juhataja Andres Harjo mainis, et kui 16. liini busside koormust vaadata, siis pärast Baltika kvartalit kuni Luite tänava piirkonnani on ühissõidukid suhteliselt tühjad. Seetõttu ongi vaja kaaluda, kuidas 16. liini edaspidi kavandada, sest seoses Veerenni raudteeülesõidu sulgemisega pikeneb ka busside marsruut.

«Oleme kaalunud ka sellist varianti, et lõhkuda 16. bussiliin kaheks,» ütles Harjo. See tähendab, et tihedam liiklus oleks kuni Veerenni tänava dispetšerpunktini ning veidi harvemini sõitvad liini 16A bussid suunduksid Luite asumini.

Nojah, T-Väikses istuti päris aktiivselt rongidelt ümber 16 liini bussile. Seegi võimalus kaob!

Kuidas jalakäijad ja ratturid piirkonda pääsevad? Kahekilomeetrise ringiga? Raudtee ületajaid selles piirkonnas on ülimalt palju! On see nüüd inimesesõbralik lähenemine?

«Kindlasti vaatame aga läbi kõik variandid, kuidas oleks võimalik Luite inimesi võimalikult hästi teenindada. Peame uurima, kui palju Luite kandi elanikke kasutab Veerenni ja ühte Liivalaia tänava peatust. Päris lõplikku otsust praegu veel ei ole.»

Tegelikult pidanuks Eesti Raudtee hoopiski Kitseküla peatuse veidi ülesõidule lähemale nihutama, nii paarsada meetrit. Saanuks ka Tapa suuna inimesed bussiliini kasutada! 

Ja mis siis õieti on sulgemise põhjuseks? Brüsseli nõuded? Ohei, meie ametnike üliaktiivne ühistranspordi "arendamine"!

«Veerenni ülesõidu sulgemine oli Eesti Raudtee nõutud liikluskorralduse muudatus, sest nad tahavad rongide liikumiskiirust tõsta ning ühetasandiline Veerenni ülesõit on liiga ohtlik,» selgitas Link.

Jaamavahe Ülemiste - Tallinn asub linnas. Selle läbimõtlemata piiramine rikub ära suure piirkonna liikluse, ka jalgsi. Ja põhjust tõsta kiirust üle 80 km/h tunnis pole mitte mingisugust põhjust! Suur osa ronge on sellised, mis peatuvad ka Kitsekülas. Võimalik, et selliste arv vajaks veelgi tõstmist! Samuti saab kiirust üle 80 km/h ületada vaid osa ronge. Ja sedagi põhimõtteliselt vaid ühel suunal! Kus on ametnike loogika? Pealegi, palju rohkem ronge hakkab ju tulevikus peatuma ka Lillekülas! Või kas ikka hakkab?

Vaatame edasi.

http://www.tallinnapostimees.ee/1014958/arengukava-tahab-siduda-rongiliikluse-teiste-uhissoidukitega/

Paberlehes oli selle artikli pealkiri:

"Tallinn eirab transpordi arengukava soovitusi."
Eirab küll tihti, eriti just mõistusega tehtud ettepanekuid! Kuid millest selline pealkiri? Minu teada kuulub ooteplatvormide asukohtade protseduuri juurde ka kooskõlastamine!? Eesti Raudtee, Elektriraudtee, Edelaraudtee, MKM, TJA, omavalitus jne. Kes siis eirab? Lilleküla kohta sai korduvalt tehtud ettepanekuid, mitte ainult mina muidugi. Pärast kaklust rusikatega ei vehita!? Mida siis teha, et kaklused ära jääks? Või peab vaid võimetus vihas käsi laiutama, sest keegi pole süüdi ega eksinud ega eiranud?

Paraku käib praegu just Lilleküla raudteepeatuses hoogne ehitustöö ning uued, eurostandardile vastavad perroonid on ehitatud vanade kõrvale, ehk Endla tänavast mitusada meetrit eemale.

Kus on artikli kommentaar Eesti Raudteelt? Ahjaa, unustasin, et küllap pressiesindaja ajaks nagunii mingit ahtrat kägu...

Aga no häbi on, no on häbi!

Ministeerium pakub rongi- ja linnaliikluse ühendamiseks ka teisi kohti, näiteks Männikul Kitsekülas või Laagris.

Mind eiratakse, see on normaalne, pean sellest lihtsalt üle olema. Aga kes eirab või viivitab arengukava täitmisega? Sõidab maksumaksja raha eest mürinal üle maksumaksja? Ei suuda tööga toime tulla? Kümneid asutusi ja endiselt jätkub isetegevus!

Markii ütles:

"Otsekohe isetegevus lõpetada!" Peab vist taas valima M-Klubi mehed valitsusse...


triip 22.10.2012 21:51
16 bussi teema ajas nüüd vere keema... Luite asum ja Luite asum.. Kullakesed - lisaks Luite asumile on sinna ka päri palju erinevaid ärimaju tekkinud, kus käivad inimesed tööl! Veerenni 58, Veerenni 56 - suured mitmekordsed ärimajad, lisaks Kaare tee ehitusmaterjalide keskus - seal töötavad inimesed!!! Hommikuti ja tööpäeva lõpus on nendes viimastes nö. tühjades peatustes inimesi nagu murdu!
Käed eemale 16 bussist!!! Ei lühenda, ega hõrenda selle marsruuti - niigi käib juba praegu harva!

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-1 -1  +1 +51

AJ 22.10.2012 21:58
Kuna autoga sealkandis liiklemine juba pikka aega alati probleemne, olen leidnud Kaare tee Estpaki kauplustesse "uurimiskäikudeks" paljupakutud ühistranspordi ja seda just 16. bussiliini näol. Nagu nüüd mõistan, on ühistranspordil sinna inimeste jaoks aamen? Hakka veel kahte bussi ootama. Seni oli 4 peatuse jagu, siis kaks liini ja 2+2 peatust sõita. Kellegi mõte ei küündi vajalikkuse tasemele. Nagu kunagi 23 bussiga oli, keegi piiga Tln LV teatas, et vastu tulles sõitjate soovile...( jala käia?) lõpetati liin kesklinnas bussijaama asemel.
Marius - Veduri tn. elanik 22.10.2012 22:24

Täiesti rumal planeerimine. Veerenni ja Järvevana ühendus on üks olulisi kesklinna tukssooni. Mõned aastad tagasi just rekonstrueeriti Veerenni tänav ning ehitati ringtee koos Tehnika ja Filtri tee ühendustega ning nüüd köndistatakse see ühendus ca. pooles mahus.

Samuti pole mitte kunagi olnud Veerenni raudtee ülesõidul ühtegi õnnetust, seega selle ohtlikuks on suht minimaalne, mis sest, et see on ühetasandiline.

Samuti on Järvevanalt likvideeritud tagasipöörded Tartu mnt poole ning Järvevanalt Veerenni poole.

Muidugi, elan ma selles piirkonnas nagu aru saate ning selline iditootne liikluskorraldus teeb tõsist meelehärmi.

Samuti pole sellise korralduse planeerimisest avalikust informeeritud, tänud muidugi, et nüüd seda tehti, kui kõik valmis hakkab saama.

Peab soetama helikopteri, et kesklinnas ning linnast väljas saaks käia. 

Õnnetusi muidugi olnud, selles aga enamasti süüdi vaid purjuspäi sõitmine, isegi politseiniku poolt ja ikkagi autojuhtide ülbus! Pole ma kordagi seal rongiga autosid taga ajanud...

 
Its 22.10.2012 22:34
ELEMENTAARNE, et riigis peab toimima ühtne SÜSTEEM. See on mingi tšaikaga sõitva parteibossi möla, et "võta järgmine".
Ja riiklik süsteem peab võimalikult ühtima rahvusvaheliste lendude-randumiste-saabumistega.

Praegune olukord on häbiplekk! Rongi asendama pandud buss väljub kahe kilomeetri kauguselt. Suvilapiirkonnas käivad inimesed raskete kottidega...
Rongi vastu käima pandud buss lahkub enne rongi, kui viimane hiljaks jääb. Ei suudeta kommunikeeruda. Isegi palve peale mitte.

Kõigil on "nii raske", et ei suudeta oma ametisse sisse elada ja korralikult organiseerima hakata - oma töölauda, ettevõtte sisestesse suhetesse, ettevõttevahelistesse suhetesse.

Aga milleks pingutada, kui alati saab dotatsioone küsida. Ja neid antakse, nagu Kaitseväes aukirju - mitte midagi ei pea selleks õnnestuma.





7 kommentaari:

  1. Tere!

    Oli küsimus, et "Kuidas jalakäijad ja ratturid piirkonda pääsevad?" Loodan, et Veerenni ülesõidu kadumine ei tee valu jalakäijatele ja ratturitele, ehk siis ülekäik peaks säilima.

    VastaKustuta
  2. Tänan Roman!

    Loodan samuti. Kuigi ettevaatlikuks teeb Eesti Raudtee senisne komme põhiliselt SULGEDA - paigaldada aedasid ilma, et mõeldaks inimeste vajadusele. Sama lugu ka Pääsküla pool, kus rohkem räägiti vajadusest tagada inimeste mittepääs üle raudtee selleks mitte ettenähtud kohtades. Mis iseenesest ju õige. Ainult, et millegipärast ei räägitud tookord üldse ülekäikude tihedusest ja asukohtadest.

    Ülesõidu sulgemise vastu räägib ka asjaolu, et kui isegi ülekäik tuleb, peaks seegi olema signalisatsiooniga. Ehk teisisõnu, olulist kokkuhoidu ei tule.

    VastaKustuta
  3. See on ikka tüüpilise eestlase mõtlemine. Igamees peab saama oma koduhoovist peale- ja mahasõidu 1. klassi maanteele või fooriga ristmiku. Samamoodi peab rong peatuma iga 200 meetri järel, sest HÄRRAL/PROUAL ei kõlba 200 meetrit rohkem jala käia. Suur rong aga kiirendab ja pidurdab, kiirendab ja pidurdab.

    Ja muidugi see, et "Ja põhjust tõsta kiirust üle 80 km/h tunnis pole mitte mingisugust põhjust!"
    Milleks meile "liiga suured" kiirused, liiga kiire sõit ajab vankri kraavi jne. Miks peaks rong üldse linnas uimerdama, kui ta peatub vaid näiteks Balti jaamas? Lihtsalt sellepärast, et teiesugused ennasttäis lambad PEAVAD SAAMA üle raudteetammi/raudteetammil kakerdada?

    VastaKustuta
  4. Tänud, SUUR Siil!

    Väga fantastiline sõnavõtt! On näha, et arusaamad transpordist ja elust on loomariigis ikka võõrad! Vaevalt, et normaalne inimene nõuab oma koduhoovist väljasõitu HÄRRADE mõistusega loodud maanteele! pigem eeldava, et härrad oskavad asju natuke laiemalt näha. Kui aga härradeks lehesodis talveuinakut otsivad siilikesed, armsad loomad, siis pole lootustki, et inimesed olulised...
    Kui siilike ei saa aru, et jaamavahe (s.t. raudtee, kas tead, mis on raudtee?) liiga LÜHIKE selleks, et kiirust arendada, siis pole ju lootustki, et mõistus rohkem jagab!? Ja ära solva lambaid! Õpi natuke rohkem nägema loomariigis, siis äkki märkad midagi ka inimeste maailmas...

    Aga hea mõte, et rongid tuleb linnadest kaugemale viia, sest linnas ukerdavad loomad! Siilidega eesotsas....

    VastaKustuta
  5. Tüüpiline eestlane kipub olema ehk selline, kes ei suuda mõista teiste inimeste vajadusi. Hea inimene on ikka see, kes püüab teistega arvestada, näha asju laiemalt! Selliseidkommenteerijaid, kes tümitavad teiste tegemisi inimeste heaks, kipub olema väga palju ja paraku on tihtipeale oma tegemistes arengule piduriks.

    VastaKustuta
  6. Kuule Siil. Veerenni tänav pole mõne mehe väljasõit koduhoovist. See on 1 / 7'st Tallinna kesklinnast väljuvast liiklussoonest. Loen nad üles, mida mõtlen. Tartu mnt. Pärnu mnt. Paldiski mnt. Narva mnt. Luise, Gonsiori ja Veerenni. Raua ja Juhtkentali viivad samuti Tartu ja Narva mnt'le välja. See on sisuliselt blokaad. Lääne suunas sai sellest raudtee silmusest läbi 4 kohast: Rohu viadukt, Luise, Pärnu mnt ja Veerenni. Uus sõlm Siselinna kalmistu taga pole veel kaugeltki valmis. Loota et see midagi lahendab, on varavõitu.
    Veerenni ülesõidu sulgemine on olulisel ahendav kogu Tallinna liiklusele.

    VastaKustuta
  7. Tänud, Anonüümne!

    ma saan asjast aru, et nn teine Veerenni ülesõit, mis ületas Ülemiste - Liiva raudteeharu, kaob ära, kuna tekib ligipääs uuelt ristmikult-viaduktilt. Seega kaob nn väljaapääs sealt Järvevana teele? Tolle asja kohta ma ei oskagi väga kommenteerida, pole nii üksikasjaliselt süvenenud süsteemi. Ülesõit aga üle Ülemiste - Tallinna raudtee peaks kindlasti jääma!
    Ma ei saa midagi parata, aga Siili taoliste inimeste õelutsev ja inimvaenulik suhtumine mind ärritab.

    VastaKustuta