ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 2. oktoober 2012

Edusammud elektrirongide sõiduplaanis


Elektriraudtee plaanib järgmisel aastal paremat sõiduplaani.

http://blog.elektriraudtee.ee/2012/08/elektrirongide-soiduplaan-1-september.html

Parem on see kindlasti! Kui palju, see iseküsimus.

Anonüümne ütles...
Selline plaan tundub olevat katsetus a la "täidame Exceli tabeli korduva mustriga ja vaatame, mis edasi saab."

1. Kaubarongide liikumisgraafik ainult öösiti? Ebareaalne.

2. Klooga-Randa nii palju ronge ööpäevas? Ei ole mõistlik. Ratsionaalsem oleks panna Klooga ja Klooga-Ranna vahele kurseerima mingi odava süstikvaguni, mis looks ühenduse Paldiski rongiga.

3. Nõmme peatust ekspressrongides ei ole? Suur viga. Mõnes mõttes ei ole uute rongide saabumisel ekspressronge ehk enam üldse vaja, kui Flirdi kiirendus on jõuline ja mugav. Praeguste sisikonda loksutavate rongide puhul on küll mugav. Kui aga tahate kindlasti ekspressronge, siis pange enne igat ekspressrongi üks Keila rong liinile, et väikestest jaamadest saaks ümberistumisega ekspressi peale.

4. Pääsküla rong on mõttetu igand, seotud ainult depooga. Tegelikult peaks see rong sõitma hoopis Laagrini: seal on olulised linnanliinibusside peatused ning ka kaugliinide bussipeatus. Lisaks sellele suur tööstusküla. Sel põhjusel peaks ka ekspressrong peale Nõmme ka Laagris peatuma. Pääsküla asub tänapäevase taristu mõttes täielikus perifeerias.

5. Kui te läänesuunal iga kümne minuti tagant ühe rongi välja tulistate, kuidas need Balti jaama tagasi jõuavad? Päeva lõpuks tekib mõnus ummik? Võtame või Riisipere rongi: 8.50 väljub, 9:52 on Riisiperes. Jõuaks ta siis niimoodi tegasi, et 10:50 uuesti väljuda...

Arenguruumi veel igatahes on. Aga minu soovitus: hankige kuskilt üks nõuka-aegne sõiduplaan ja vaadake vähemalt seda. Kvantiteet ei tähenda alati ka kvaliteeti.


Elektriraudtee ütles...
Tere,

Üritame siis mõnele kommentaarile ka tagasiside anda:

Nõmme peatus ekspressrongidele - ekspressrongide puhul ootame innukalt praegu kestvate remonttööde lõppu (misjärel tõusevad lubatud sõidukiirused). Siis tulevad esimesed katsesõidud uue veeremiga ning saame täpse ülevaate kui kiiresti tava Keila rong sõidab ning kui palju kiiremaks (peatuste arvelt) oleks Keila ekspressrongi vaja teha.

Ühtsest piletisüsteemist - ootame hetkel pikisilmi Tallinna linna piletimüügisüsteemi kasutuselevõttu (septembris), misjärel paari kuu jooksul võtame nende süsteemi üle. See tähendab, et Harjumaa ühine piletimüügisüsteem ongi siis kasutusele võetud.

Aegviidu väikestest peatustest - elektrironge me ekspressidena sellel liinil ei plaani rakendada, sest ekspressrongidena sõidavad seal siis meie diiselrongid (nt Tartu tavarong).

Pääsküla rongist - Pääsküla rongid on graafikusse märgitud, kuna need rongid on ette-anded või koju-tulekud liinirongidele. Pääsküla liini rongi väljumistee arv kindlasti kasvab, kuna a) tõuseb liiklussagedus elektrirongidel b) meie depoosse hakkavad hooldusesse sõitma KÕIK Eesti reisirongid (st Tartu, Valga, Viljandi jne rongid).

Kaubarongid - lausa seadusega on kirjas, et reisirongiliiklusel on eelis kaubavedude ees. Meie täidame riiklikku tellimust ning täna on sellise sageduse vastu riik soovi üles näidanud. 


Nagu võiski eeldada, head nahka siit ei tule ja lollust on rohkesti. Tagasitulevate rongide plaane pole, aga siis paistaks asi veel lollim.Kasvõi hommikused saabumised Aegviidust. Võiks arvata, et praegused tuubiltäis rongid (remondi ajal) panevad aru saama, et hommikused saabumised peavad olema tihedamad. Muidugi, kui peale esimest Aegviidu elektrirongi saabuvad Rakvere, Tartu ja Pihkva diiselrongid, siis saab ehk reisijad veetud. Seda võib ju vastusest välja lugeda!? Seda enam, et kui reisijatele tutvustada sõiduplaani kavandit, siis peaks seal olemagi need Elektriraudtee diiselrongid ka sees!? Neid pole pandud. Ja kui siis lisada, tekib veelgi suurem lollus. Kas tippaegadel sõidab kahe elektrirongi vahel sinna suunas üks või kaks diislit? Kas Aruküla, Raasiku ja Kehra inimestel ongi võimalus Tartu ja Narva suunas sõita vaid ümberistumisega? Või hommikul sealt poolt tulevad rongid ikka peatuvad nendes peatustes, et sealsed inimesed normaalselt tööle-kooli saaks? Millise intervalliga kui kaua peab Aruküla reisija Aegviidus ootama ümberistumisvõimalust Tartu rongile? Kui see muidugi ikka peatub...

Helgemad pead võivad muidugi ju otsustada, et Raasikult Tartusse saab ümberistumisega Balti jaamas...

Isegi kui ekspresse (mis mõttes?) Aegviidu liinile ei tule, siis mille jaoks peavad KÕIK elektrirongid peatuma Vesses, Parilas või Mustjõel? Kas otsustajad ei tea, et kiirus on olulisim konkurentsis? Raasiku jt peatuste sõitjad sunnitakse loksuma endiselt? Ahjah, unustasin, et uutel rongidel kiirendus nii hea, et platvormi lõpus 100 sees...

Tõeline tipptase on muidugi Pääsküla etteandeliinid! Tekib kaks varianti. Kas kõik diislid peavad tulema Tallinna sobivaks ajaks, et sõita 10 või 40 min peale täistundi Pääskülla või seisavad nad kaua Tallinnas? Millistel teedel kui hommikul rongide liiklus nii tihe? Või vahetavad ka vedurijuhid uutel rongidel kabiine staadlerikiirusel? On sõiduplaani tegijatel muidu ka teada, et lõppjaamas peab kabiini vahetama? Seniste väljaütlemiste põhjal tundub, et mitte. Ja veel palju asju uudiseks. Igatahes Elektriraudtee FB lehel ei suudeta ühelegi vähegi tõsisemale küsimusele üldse vastata!

Anonüümne ütles...
Sellel aasta pärast kehtima hakkval plaanil on Vasalemma ja Riisipere vaheline sõiduaeg 24 minutit ehk täpselt sama palju nagu tänasel päeval.. Sellest võib vist järeldada, et uute rongide tulekuks seda teelõiku korda teha ei jõuta ja need hakkavad seal sama moodi venima nagu praegusedki :(
Elektriraudtee ütles...
Sõit Vasalemma-Riisipere vahel lüheneb aja mõttes kindlasti järgmise aasta teises pooles.

Konkreetselt kui palju saab öelda kevadel, kui oleme läbi viimas esimesed katsesõidud seal (pärast raudteerenoveerimistööde lõppu). 


Anonüümne ütles...
Kindel on see, et sõiduplaani koostaja(d) läänesuuna rongidega sõitnud pole. Missuguse haridusega ja kogemustega on sellise plaani koostaja, kes kavandab Pääsküla, s.o. lühema maa rongi sõidu 10 minutit pärast pikema maa rongi väljumist ? Viimasesse tuleb sõitjaid piisavalt, Pääsküla rongis sõidab 10 minuti pärast heal juhul mõni üksik reisija. Kas koostaja üldse teab, kui palju (vähe) on Rahumäe, Hiiu, Kivimäe ja Pääsküla jaamu kasutavaid potensiaalsed rongisõitjaid ? Pääsküla ja pikemate liinide väljumisaja äravahetamisel jääks mõlemasse rongi arvatavalt võrdne arv reisijaid. 

Selle võib kohe välja öelda, et raudteeasjadest jagamine pole tänapäeval üldse vajalik, tähtis ongi haridus, vahet pole, mis alal. Seda räägitakse meedias söögi alla ja söögi peale...
Muigugi, on hea, et vahemaad jaamade vahel samaks jäävad. Tuleb meelde muistne jutt, kus vahemaa kirikuni oli enne 8, nüüd 7 versta. Ei, mitte eurorahadega ei tehtud teed otsemaks, vaid Pada-Peetri pull ajas ühe verstaposti ümber...

See selleks.  Kas aga 10 min intervalliga Tallinnast väljumine ei ole mitte laristamine? Ka keset päeva kui sõitjaid on vähem? Või sõidavad päeval ainult 2-vagunilised? Ja nagu eespool küsiti, kas Klooga-Randa peavad tõesti nii paljud rongid sõitma? Ühe asjaga olen ma igatahes rahul, tõestus, et sõiduplaan tehakse linnukese, mitte inimeste pärast on nüüd olemas! Peab vaid õnne tänama, et sõiduplaani koostajaks pole täismaksimalistid, siis oleks ka öine aeg sama plaaniga kaetud ja igasugune transiit kaob üldse ära! Või ehitatakse kaubarongide jaoks uus raudtee! Tehnoloogilistest akendest ma üldse ei räägi, Seadus näeb ju ette reisirongide eelise...
 Vastassuuna sõiduplaani ei toodud välja vist aga seetõttu, et sarnane intervall-loogika ei klapi veel, selle kallal üritatakse ajusid ragistada. Tõenäolisim variant on, et saabuvate rongide puhul lähtutakse "põkkuvast intervall-loogikast". S.t. et Keilast tulevate aeglase ja kiirrongi ees sõidab Pääsküla etteande rong ja Lilleküla Reisiterminalis peale omavahelist põkkumist saabutakse sõbralikult koos Balti jaama....

Pakuksin välja ka Aegviidu suuna diiselrongide sõiduplaanid.
Tartu 08. 30 ja 08. 50
Narva 08. 40 ja 09.00

Järgmisel tunnil dubleeritakse samadel kellaaegadel. Et ronge rohkemaks ei jätku, siis rohkem ronge päeval Tartusse ja Narva ei sõida! Olemasolevad jõuavad tagasi pärastlõunaseks ajaks ja siis peale katsetusi selgub, kas õnnestub õhtul veel mõni rong sinnakanti saata...

On täiesti mõistetamatu, kuidas sellist totakat varianti üleüldse üks ettevõte saab kavandada??? Aga saab ju, nagu näha! Ja see tuuaksegi avalikkuse ette täiesti süüdimatu näoga, arvates, et rahvahulgad juubeldades jaamadesse tormavad!

Aga... mina ei usu, et sellise plaani (liiklussageduse) vastu on riik soovi üles näidanud!? Sellisel juhul on üldse ime, et sellises riigis veel normaalseid tööinimesi alles jäänud, sest nii lollist riigist oleks ammu valdav enamus jalga lasknud!

See, et Laagri, Nõmme ja Järve pole olulised ühegi kiirrongi jaoks, taaskordne tõestus. Mis sest, et neis toimuvad olulised ümberistumised ja isegi staadlerikiirendus ei õigustaks ju Järvele sõitmist Keilast läbi Tondi! Huvitav, kas sellise plaani koostaja on üleüldse kunagi toast välja saanud või on see lasteaia diplomitöö? Klotide liigutamise tulemus? Lugupeetud Soobel arvas, et minu vastuseis intervall-plaanile on lapselalin, kuid siin on tegemist kordi hullema asjaga! Ehk mõjub kontaktvõrk noorendavalt?

Anonüümne ütles...
Väga hea plaan Tallinn-Aegviidu suunal ja kohe kindlasti mitte ei peaks rakendama taas neid n-ö kiirronge ja väikseid peatusi ära jätma. 

M-Klubis ütles Milord ka ühe plaani kohta: " Ma ei saa küll mitte midagi aru, aga väga hea plaan on!"...

Plaani koostajad on ära teinud ka haldusreformi!

 http://blog.elektriraudtee.ee/2012/08/eesti-reisirongiliikluse-tulevikust.html

Oma plaanides oleme intervall-loogikaga (rongi väljumine nt iga tunni aja tagant) katnud kõik Harjumaa lõppjaamad – Aegviidust, Paldiskist, Riisiperest ja Raplast sõidavad rongid pealinna suunas edaspidi iga tunni aja tagant, seda mõlemal suunal.

Vastus Elektriraudteelt andis mõista, et intervall kehtib pigem Tallinna saabumisel, siit aga selgub, et ikkagi kuskilt jaamast väljumisel. Kas aga Tondile vm jõudmisel on normaalne intervall 5 ja 25 minutit?

 http://www.elektriraudtee.ee/ettevottest/uudised/268-eesti-raudtee-taristu-remonditoeoede-vahekokkuvote

Ei teagi, kelle kapsaaeda see kivi, aga tundub, et Elektriraudtee. Sest Eesti Raudteel peaks ig kui viimase ametnikuni olema jõudnud info, et Vaeküla ja Auvere platvorme ei tule. Et Püssis on platvorm valmis. Et küsimuse all on uued peatused Energia ja Sõmeru!
On selge, et vähemalt praegu Elektriraudteed (ja riiki?) ei huvita ei reisija, piletitulu ega erinevate ühistranspordiliikide sidumine! Seda loeb väga lihtsalt sellistest asjadest välja.

Tihti tavatsetakse öelda, et riik on halb peremees. Kui riigi esindajad teevad oma tööd nii, siis pole riik üldse mingi peremees!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar