Blogiarhiiv

esmaspäev, 8. oktoober 2012

Järve-Risti Ühispeatus


Rein Veidemann on öelnud, et Eesti ühiskond on läbinisti monoloogiline. Kahe käega toetan seda arvamust!!!
Nii on minu ja kindlasti paljude teiste puhul enamusel juhtudest dialoogi tekkimise asemel toimunud vaid monoloog. Räägin (kirjutan) mina oma, ametnik oma monoloogi. Kui üldse kirjutab. Ja tihtipeale ei saada aru, et asjalik ettepanek nõuab ka süvenemist ja asjalikku vastust. See näitab juba elementaarset viisakust ning austust!
Linnavalitusest sain selle teema kohta asjaliku vastuse. Kuigi...mitte eriti lootustandva. Seetõttu tegin uue kirja, ennem veel kord koha peal käies.

Seda, et aina suureneb arengukavade arv ja osakaal ametnike töölaual, on ammu tunda. Rääkimata planeeringutest, uuringutest jne. Ja teada ka see, et kõik need ei oma üldiselt mitte mingisugust jõudu. Veel kord Ike Volkovi intervjuust.

 http://www.ohtuleht.ee/494852

Teie lahendus Tallinna praegustele ummikutele oleks siis mitte teede laiendamine, vaid elu korraldamine nii, et inimesed ei peaks sõitma läbi linna?
Jah! Liiklus tuleb hajutada. Ma leidsin Tallinna peaarhitektiks oleku ajal oma kappidest 28 eri aegadel tehtud uuringut trammiliikluse kohta. Korraldati aga eurorahade eest järjekordne tellimus – 3,8 miljoni krooni eest, nagu see polegi raha! Tulid jälle spetsialistid väljamaalt ja rääkisid tarka juttu, mis on teada juba aastast 1980: tuleb hakata tegema trammiliini Lasnamäele, ja nii edasi!

Bussijaam asub Sossi mäe all. Linn pole aga väike ja kasklinnast Pärnusse või Kärdlassee vm sõiduks tuleb jõuda bussile ja valikuid põhimõtteliselt kaks: kas sõita bussijaama või Vana-Pääskülla Tallinna linnas tekkimas mitu ühispeatust - Lilleküla, Ülemiste, seesama Vana-Pääsküla. Olemas Balti jaam. Normaalse (ma mõtlen normaalset, mitte planeeritavat lollust, millest varem kirjutanud) rongiliikluse korral saab mõnest kandist Vana-Pääskülla ka rongiga. Pole ju mõtet sõita "tagasi", bussijaama!? Ikka edasi!

Kuid....miks peab sõitma nii kaugele linnatranspordiga, mis on esiteks ajakulukam ja teiseks ebamugav. Liiva rongijaamast tullakse väga tihti bussidele ja vahemaa (isegi Ristile) pole eriti suur. ;uide, Liiva uute platvormide ehitamise plaani on tehtud ettepanektd nihutada asukohta veidi lähemale ülesõidule, eks näis, kas sellest ka asja saab. Viljandi mnt bussipeatusele lähim Risti, mitte Järve peatus. Nii et igatepidi on Risti peatus optimaalne just ümberistumisteks. Kuna Järvele planeeritav (ka trammitee pikendusena9 ühispeatus võib valmida tõenäoliselt paarikümne aasta pärast, nagu senine praktika Eesti Vabariigis tõestanud, siis tuleb teha "hädavariant" ehk nagu vanasti öeldi, "ajutiselt".


Linnaliinide linnast väljuva bussi peatus on Säästumarketi ees, lähedal on Nõmmele suunduv tee. Planeeritav ühispeatus peaks minu arusaamist mööda asuma tulevikus praeguse parkla alale kuid nagu öeldud, see on kauge (mitte kindel) tulevik. Linnaliini busside osa on väike ja vahel võib seal peatuda kaks bussi. Arvestades, et ka kaugliinide busse võib korraga sattuda peatusesse kaks, siis on vajalik piisav ala nende jaoks.


Sobiv koht on siin. Mõnevõrra võib see segada tanklast välja sõitmist, kuid probleem pole mingilgi määral oluline.

Saabuva suuna peatuse puhul ruumipuuduse kartust pole, kindlasti leiab sobiva lahenduse ka taksodele.




Liiva peatus oluline just rongi-linnaliini bussi ümberistumiste koha pealt.

Kõne all olnud Järve uus rongipeatus samuti teatud määral vajalik ja see juba tulevikumuusika.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar