Vastus on KINDEL EI!
Tartu ehib ennast õige varakult kultuuripealinna tiitliga, aga kultuur longab, inimestele ei mõelda ja keskkonnale ammugi mitte. See tuletab meelde eelmist pokazuhhat kui Tartu oli UNESCO kirjanduspealinn, aga reisiraamatukogu pole vaksalis siiani. Tõenäoliselt huvitab Tartu (ja tegelikult ka ümbritsevate regioonide) poliitikuid vaid RAHA ja ametnikke soe koht!?
Jalutasin mitmeid kordi seekord vaksali juurest linna peale ja vaatasin siinolevat mitme nurga alt. Kes neile küll RAHA eest on nõu andmas, ei tea, aga nõu on auklik nagu sõel! Võib olla piisabki praeguste poliitikute tasemest vaid hüüdlauseteks nagu TARTU - HEADE MÕTETE LINN? Kus on need head mõtted?
Unustada RAHA ei tohi. Tartu sai vist lõviosa eurorahadest, mis olid ettenähtud MUUDE TRANSPORDIVIISIDE ÜHENDAMINE RONGIDEGA. Kas see oli 2,7 või koguni 3,7 miljonit? Tehti ära küll üsna palju, aga (vist RE eestvedamisel) teadlikult ehk meelega jäeti maakonnaliinide peatus jaama juurde tegemata, kuigi siin peaks olema kogunisti BUSSIJAAM. Ruumi kaubateede asemel on piisavalt ja küllap oleks see isegi SüKu jaoks parem asukoht, nii et keskus võiks olla mitte linna vaid regiooni tõmbekeskus!
Näiteks siia rajada SüKu + linnavalitsus hoone või hoopiski arendada meditsiiniliste teenuste koondamist jne - võimalusi on ülipalju luua ÜHISPEATUSE juurde kõige olulisemat. Sellist, mis võimaldaks ka kaugemalt maakonnast ja naabritegi juurest tulla kohale ning ka tööle ühistranspordiga.
Lisan veel seda, et probleem Tartus ja ümbruskonnas bussiliiklusega on väga suur ja ka tähtis. Esiteks on ühistransport ebaefektiivne (sh RAHA kasutamine) kui ei hõlma maksimaalselt võimalikke reisijaid ja teiseks, tänu aastatepikkusele uimerdamisele on teedel vurnaud lühemaid või pikemaid vahemaid tuhandeid ja isegi kümneid tuhandeid autosid aastas, selle asemel, et säästa ja hoida keskkonda.
Miks saab Elva inimene otse, ilma ümberistumiseta sõita nt Lõunakeskuse kanti, aga ei saa Annelinna? Või Kallaste suunalt saab Salvestisse ja Peetri kiriku juurde, aga Lõunakeskusesse ei saa? Kui sinna otsesõiduga saamine pole oluline ja soovitatakse kasutada linnaliine, siis miks üldse LINNA SEES PEATUDA? Peatuste populaarsus on ju alati olemas, pole iseenesest vahetki, millisest suunast sõita!
https://eestimaablogi.blogspot.com/2022/01/mida-jareldada-populaarseimatest.html
https://eestimaablogi.blogspot.com/2022/01/mida-jareldada-populaarseimatest.html
Rongireisijatestki kahju. Sai ju ammu enne porgandeid öeldud, et ronge on rohkem vaja. Sai ka pärast öeldud, et tellige mõnigi vagun juurde. Aga nii nagu Tartu poliitikud on mömmid, nii on ka Toompeal.
Kui kultuuripealinn tähendab mõne bussi puhul raha kulutamist kujundamiseks, siis see pole veel otstarbekas suhtumine.
Rattaid siiski vaksali juures on, seega mõnevõrra neid kasutatakse. Muidugi on rattateed koos seonduvaga vajalikud ka linnas liikujate jaoks, seega on need ja ka tunnelid Riia maanteel igati asja ette.
Kui siinne plats on eraomaniku käes, tuleb see rentida ja asfalteerida, senikauaks, kuni saab valmis bussijaam kaubateede asemel. Kui linnavalitsus seda ei tee, tuleb neil oma soojad kohad ja kultuuripealinna aupaiste unustada. Kui teed tööd, tee seda hästi!
Seniks on imekombel siia ilmunud mingi post! Aga mida pole? Sõiduplaane! Seega, pole ka busse? ja selge, et kui ehk mõni Elva või Ilmatsalu suuna buss siia mahuks, siis enamus mitte, aga 100% kindlalt peaks siinset läbima ka Alatskivi, Räpina jt bussid
Vähe sellest, proovige leida portaalis peatus.ee seda peatust. Tartu otsinguga. Ei leia? Peab ikka kõlupea olema, kui ei suuda aru saada, et ka peatuste nimed peavad olema nii nagu arenenud maades - TARTU JAAM siinkohal.
Ja veel, kui ka oleks siin bussid, siis perroonilt tulles vähegi võõram inimene ei tea, kus on peatus. Puuduvad viidad:
SUUND LINNA.
Vähe sellest, proovige leida portaalis peatus.ee seda peatust. Tartu otsinguga. Ei leia? Peab ikka kõlupea olema, kui ei suuda aru saada, et ka peatuste nimed peavad olema nii nagu arenenud maades - TARTU JAAM siinkohal.
Ja veel, kui ka oleks siin bussid, siis perroonilt tulles vähegi võõram inimene ei tea, kus on peatus. Puuduvad viidad:
SUUND LINNA.
SUUND MAARJAMÕISA.
MAAKONNALIINIDE PEATUS.
Miks siin ei ole näha rongide ajal maakonnaliinide busse? Kõik ei pea siin ka pikalt seisma, näite Alatskivi, vm bussid võivad alustada Lõunakeskusest (töötajaid sealkandis ju igast maakonna paigast?), peatuda Tartu Jaam ja seejärel juba kesklinnas? Isegi mitte praeguses bussijaamas. Ja kesklinnas planeerimine peab toimuma ikka tulevikkuvaatavalt, näiteks nn autovabaduse puiestee peaks olema bussipeatuste osa?
Vaatasin täna peatus.ee kaarti, aga sellist bussipeatust pole isegi sinna veel lisatud!? Aga äkki nurisen ilmaasjata ja linnaametnikud on peale aastakümneid midagi taipama ning tegema hakanud?
Koduleht:
Koduleht:
Tartu eesmärk on pakkuda keskkonnasõbralikku liikumiskeskkonda, mis
arvestab kõiki liikumisviise. Eriti soositakse kergliikluse ja
ühistranspordi kasutamist.
Googeldasin - ei midagi! Vaid korra leidsin Tartu.ee viite tekstiga
6 päeva eest — Ühel
ajal peatusesse jõudnud bussidest maha jäädes tuleb aga järgmist
sobivat väljumist oodata üsna pikalt, sest busside väljumisaegade vahed
on ...
Aga klikates jõudsin vaid infoni bussiliikluse kohta, ei rohkemat...
Aga veel täna on vaja igasugune pokazuhha kõrvale heita ja ülikiiresti asuda kardinaalseid muudatusi tegema. Bussijaam üle vaksali juurde, kesklinna maakonnaliinide peatused Kaubamaja piirkonda kujundada, suunata liinid läbi linna jne!
Kuid tegin ka pilte, et kiita! Puid on palju ja seega siin-seal mõnus varjuline liikuda. Kuid valgustuspostid liiga suured ja valesti paigaldatud, valgusteid on vaja ikka kõnni- mitte sõiduteede jaoks. Maksumaksjale MITMEKORDNE KULU!
Siia muidugi kulus suur osa euroahadest, aga see tõesti ka vajalik.
Kuivõrd aga peab olema suuri ettevõtteid linna südames, kas need ongi omanike soovil siin, või tahaks välja kolida? Kuivõrd siia tuuakse või siit viiakse midagi raudteevagunitega?
Igatahes nii palju haruteesid siin vaja ei ole ja kui ka üks ettevõtete ukse alla alles jääb, saab teised kõik üles võtta.
Igatahes nii palju haruteesid siin vaja ei ole ja kui ka üks ettevõtete ukse alla alles jääb, saab teised kõik üles võtta.
Tunneli renoveerimise mõttekus oli kahtlane, aga kindlasti, kui juba tehti, pidanuks selle ka 3 tee alt läbi viima. Ühekorraga saanuks ka lahenduse tuleviku jaoks bussijaama alale liikumiseks.
Ja veel kord veendumaks - RUUMI on küllaga bussijaama, tervisekeskuse, linnavalitsuse, SüKu või muu tarbeks. Linnavalitsus oluline ka selleks, et ametnikud saaks oma sõidud teha erineva ühistranspordiga, mitte raiskama raha auto per kärss!
Plussiks on siis väikepoe olemasolu ja see eriti tänuväärne seepärast, et selline äri tänases majandusolukorras üsna keeruline.
Kui korduvalt rääkisin, et sadade tuhandete ehk sisuliselt miljoni kulutamine pole tunneli pikendamiseks mõttekas ja eelkõige on vaja ülekäike perrooni otsa, siis tehti nägu, et ohutus jm ei võimalda. Nüüd on aga ülekäik olemas, mõne tuhande euro eest ja ei mingit probleemi? Vähemalt parklasse saab otsemini ja see on pluss.
Mitmed olulised kohad siin ka toimivad ja seda enam peaks inimesed ka maakonnast saama siia otsesõiduga. Kui raudteel ollakse nõus maksma 1 minuti ajavõidu eest 10 miljonit, miks peaks inimesed kaotama kümneid minuteid või isegi tunde mujal? Eriti kui selleks kuluks sadu kordi vähem minutilise ajavõidu kohta?
Aga siia peaks ma ka jõudma, nui neljaks.
Varasemalt oli busside ka info, kuidas rohelisele kaardile raha laadida. selle asemel, et sama info ka peatustesse üles pann, on see bussidestki kadunud?
Sageli soovitatakse, eriti "spetsialistide" poolt kasutada rongidele ümberistumiseks Pauluse peatust. Väidetavalt mugav ja kiire, aga tegelikult pigem inimeste üle irvitamine. Ja millised Räpina, Alatskivi vm suuna bussid Pauluses peatuvad? Kui sealtpoolt liinid lõpetaks Elvas, Lõunakeskuses, Ülenurmel või Ilmatsalus, siis võiks veel rahul olla kuidagi. Väikesega paremuse poole muutumise eest.
Teiseks väidavad needsamad, et mugav ja kiire on linnaliinidega bussijaama sõita, aga see on samasugune inetu irvitamine. Tavaliselt nendel väitjatel ja/või mittemidagitegijatel, sh Reno Laidre, pole õhkõrna imugi ühistranspordi kasutamisest. Küll aga võimalusel kaabitakse maksimum maksumaksja kaukast oma muretu autosõitja eluviisi heaks.
Teiseks väidavad needsamad, et mugav ja kiire on linnaliinidega bussijaama sõita, aga see on samasugune inetu irvitamine. Tavaliselt nendel väitjatel ja/või mittemidagitegijatel, sh Reno Laidre, pole õhkõrna imugi ühistranspordi kasutamisest. Küll aga võimalusel kaabitakse maksimum maksumaksja kaukast oma muretu autosõitja eluviisi heaks.
Ohhoo, kui ilusaks kollaseks see maja siin võõbatud!
Tunnelite üle siin on aga küll heameel Ja nüüdseks pole muret enam ka bussiliinide jaama suunamisega, ristmik võimaldab igasuunalisi pöördeid.
Rattureid Tartus üsna palju ja vahel liigeldaks kaootiliselt vahel aga enam-vähem eeskirjade järgi.
Autoomanikke soositakse aga rohkem ja nende heaks on ka kordades rohkem raha kulutatud. Muide, Tiksoja ülesõidu kahetasandiliseks ehitamiseks pole küll vaja miljoneid kulutada, küül aga sinnagi vajalik linnalähipeatus Tiksoja Jaam ehk siis perroon, bussipeatused vahetult ülesõidu läheduses ja suur parkla. Et ei oleks ainukl põhipeatus ja saaks parkimisprobleemidele lahenduse. samuti on vaja peatust ümbruskonna inimeste, sh Maaülikooli üliõpilaste, Näituste jt töötajate tarvis.
Tegu peaks olema tulevikus ikkagi Jõgeva - Elva linnalähitsooni ja väga tiheda rongiliiklusega? Mida selle heaks ära tehakse? isegi Põlva suunale 6x päevas rongi käivitamine ammu võimalik, aga nii tubli ühisrindena seistakse selle vastu! Kui sama tublilt oma tööd tehtaks? Selle asemel pürivad rahapõletajad, eesotsas näiteks Igor Taroga Riigikokku ja Brüsselissegi või Kuldar Leisiga Roosiaeda või mujale, selle eest et keskkonnavaenulikku autoliiklust suurendada. Pole tõesti mõistust võin on vajadus olla suur aferist nii oluline? Aga mis teha, eks Kruuse, Laidre jt suured "eeskujud" on ju ees!`?
Tegu peaks olema tulevikus ikkagi Jõgeva - Elva linnalähitsooni ja väga tiheda rongiliiklusega? Mida selle heaks ära tehakse? isegi Põlva suunale 6x päevas rongi käivitamine ammu võimalik, aga nii tubli ühisrindena seistakse selle vastu! Kui sama tublilt oma tööd tehtaks? Selle asemel pürivad rahapõletajad, eesotsas näiteks Igor Taroga Riigikokku ja Brüsselissegi või Kuldar Leisiga Roosiaeda või mujale, selle eest et keskkonnavaenulikku autoliiklust suurendada. Pole tõesti mõistust võin on vajadus olla suur aferist nii oluline? Aga mis teha, eks Kruuse, Laidre jt suured "eeskujud" on ju ees!`?
Olen oma tööd alati teinud võimalikult parimal moel ja tõepoolest ei suuda mõista sellist suhtumist! Heakene küll ehk tehti või jäeti hoopis midagi tegemata oma parima arvamise tagajärjel, aga kui ka korduvatest selgitustest aru ei saa, siis peaks peeglisse vaatama ja lahkuma sellistelt kohtadelt? Kuhugi tegema midagi, millega hakkama saaks? kasvõi lavatsilt maasikaid ja kurke korjama või tänavaid pühkima?
Sellele majutusele peab silma peale panema, heasti jaama lähedal. Eriti kui vaja rongiga sõita või homme ka maakonnaliinidega jätkuvalt sõitmiseks.
Linnavalitsuse transpordiosakonna spetsialistid peaks siia kontoritesse üle viima?
Huvitav, et turisinfo jaoks siin ruumi on, aga turiste ja külalisi ju väga ei oodata? kui oleks vastupidi, olekski siin ka maakonnaliinid, ka selleks, et kogu Kultuuripealinn 2024 raamesse jäävatesse kohtadesse sõitmiseks, olgu tegu siis Võru või millega tahes. Või Põlvaga, sest kui ikka ei suuda sinna rohkem ronge käivitada ega ka mitte Tartu Jaam peatusest maakonnaliine....
Töötukassa, Tervisekskus jm, aga kohale ei saa? Nii ka need ääremaad aina rohkem välja surevad ja muutuvad nursipaludeks.
Veel, puust ja punaseks - siin on ruumi pea kõikidele maakonnaliinidele. Ja veel - bussijaama siiatoomine ei tähenda, et KESKLINNAST enam bussile ei saaks, sest maakonnaliinid peaks valdavalt kogu linna läbima ju!
Ka sellele mõtlemine on ju saanud piisavalt infot ja selgitusi?
https://eestimaablogi.blogspot.com/2022/03/elvast-bussidega-aksi-mustveesse-jm.html
Ka sellele mõtlemine on ju saanud piisavalt infot ja selgitusi?
https://eestimaablogi.blogspot.com/2022/03/elvast-bussidega-aksi-mustveesse-jm.html
Selge on see, et vaksali, Maarjamõisa ja Lõunakeskuse ümbruskond on täis töökohti ja ametiasutusi, aga ka koole on siin leida. Seega, inimene peab saama PÕHISUUNDADEL kohale vähima võimaliku ajakuluga ja mugavalt. Päriselt mugavamalt, mitte nii nagu "asjatundjad" seda defineerivad. Ja kordan ning jäängi kordama - poliitikud ja ametnikud ei ole tänini tasemel vaid elavad nagu parasiidid maksumaksja kulul! Häbitunnet ei maksa muidugi lootagi, sest kui pole inimlikkust pole ka häbitunnet!
Krt, jäi vaatamata, kas see ekraan on kahepoolen? Sest jällegi, tänaseks ei ole ametnikud hoolimata kallitest ekraanidest teinud kõige olulisemat - reaalinfot jm ekraanil jooksvalt. Sh ka BUSSIJUHTIDE jaoks, et nood saaksid aimu rongide hilinemisest. Sest ei ole mingit kasu puuduliku infoga ja/või vales kohas asuvatest KALLITEST ekraanidest. Need ei näita teie head tööd, väitke seda palju tahes! Vastupidi, näitab, et te ei ole piisava tasemega vastaval kohal olemiseks.
Iga kell hea söögikoht! Hinnad norm, maitse toitudel väga hea - kõike tõestab juba järjekorra olemasolu.
Reno laidre: Jätsime maakonnaliinide peatuse teadlikult jaama juurde tegemata. Ühel linnal nagu tartu peab ikka olema kaks ühistranspordi peatust.
Miks peaks, seda ta ei saa isegi aru, aga selge, et sellised mehed on suurimad süüdlased miljonite raiskamises ja keskkonnavaenulikus tegevuses! Ja on seda JÄTKUVALT, sest oma eksimusest aru ei saa ja jätkab kuritegelikkus viivitamist!
Miks peaks, seda ta ei saa isegi aru, aga selge, et sellised mehed on suurimad süüdlased miljonite raiskamises ja keskkonnavaenulikus tegevuses! Ja on seda JÄTKUVALT, sest oma eksimusest aru ei saa ja jätkab kuritegelikkus viivitamist!
Aga veel täna on vaja igasugune pokazuhha kõrvale heita ja ülikiiresti asuda kardinaalseid muudatusi tegema. Bussijaam üle vaksali juurde, kesklinna maakonnaliinide peatused Kaubamaja piirkonda kujundada, suunata liinid läbi linna jne!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar