Blogiarhiiv

reede, 17. märts 2023

Kuremaale ja tagasi Jõgeva jaama.

 

 
Nagu arenenud riikidele kombeks, peaks siinse peatuse nimi olema Jõgeva Jaam (nagu Rakke Jaam, Saue Jaam, Jõhvi Vaksal, Askim Stasjon jne). Et viidata ka kaugemalt tulijale - tegu on ühispeatusega ja bussid seotud rongidega. 
Väga hea siinne lahendus siiski pole, sest perroonid on üsna kaugel ja neid lähemale tuua Eesti Raudtee ei soovinud. Ümberistumiste jaoks on aga iga meeter oluline vahemaa.
 
 
Jõgevamaa bussiliikluse eripärad 
* kohati üsna hea sagedus, aga ei saa nt Jõgeva suunalt sõites Mustveest kaugemale.
* Puhkepäeviti nadi bussiliiklus, pühapäeval lausa katastroofiliselt.
* Pühade ajal bussid ei sõida! Peale paari kommertsliini. 
 
* Uusi peatusi on tehtud, aga siiski on vaja neid juurde - Jõgeval siis Jõgeva Keskus, Tähe ja Jõgeva Alevikutee, Mustvees mõlemal teel, kus bussid liikumas, Mustvee ja lähimate, erinevad Raja peatuste vahele. Lisaks Aidu järve juurde ja Laiuse Mägi.


 
Mustveega on see mure, et vaja on vähemalt 3x päevas Omedu - Jõgeva Jaam otseliini, rongidega seonduvalt. Mustveest ju Omedu suunas väga palju elumaju ja samas proovi sa sobitada Jõgevale sõidu võimalusi. Tegelikult oleks vaja neid Alatskivilt alates ehk isegi kiirliinina? 
Näiteks Kallastelt alates buss peatuks Ranna, Omedu , Raja, Mustvee, Torma, Laiuse Mägi ja edasi juba kõikides Jõgeva peatustes?

Teine, mida ammu olen põhjendanud - oleks Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Elistvere Mõis - Tabivere Jaam liin 4x päevas. Aga ei taheta kahjuks liinivõrku arendada, nagu ei taha Elron ka Tabiveres rohkem ronge peatuma panna. Ometi tooks see tublisti sõitjaid juurde ja seda nii bussidesse kui rongidesse.




 
Jube on aga mõelda kui VPÖV tõesti tasuta bussiliikluse kaotab. Aga eks oleme väärt seda, mida valisime. Selle üle arutleti ka bussi oodates ning üsna kurvaks tegev valik. Eks see muidugi tähendaks ka liinide kinnipanekut siin-seal.


 
Jõgeva Keskus bussipeatuse koht. Inimesel peab olema võimalus keskusest otse bussile saada või maha tulla, seda siis nii Mustvee, Torma, Kuremaa, Palamuse kui teistel liinidel. 

Jõgeva (ka Mustvee) vallavalitsus ei suuda, oska või taha ka kommenteerida, miks neid peatusi kuidagi teha ei taheta/saa!? Tegelikult on ju asi nii kristallselge kui veel saab olla, mis põhjendusel vallavalitsustest käru keeratakse?

 
Buss, millega sõitsin, läbis ka Piiri peatust ja see igati loogiline.

 
Aga siin ei peatunud. Tähe bussipeatuse koht. Nagu ütlesin, esialgu piisab märkidest ja kõva pinnasega platsist ootajatele et aasta aega peatusi testida. On ääretult tobe nende majade elanikel näha bussi akna alt mööda sõitmas, aga peale ei saa...


 
Kevad tuleb! Päike on üsna palju paistnud ja kiiresti ka paksematki lumevaipa "aurustanud".


 
Elad siin ja tahad Palamusele, Kuremaale vm? Osta auto, soovitavalt elektriauto? Raha pole? Käi jala. Paar kilomeetrit bussijaama ja siis kodust mööda sõites saad bussiaknast kodule lehvitada... 
Jätkuvalt küsin, et kas vallavalitsuses peetakse seda tõesti normaalseks?

 
Miks ikka veel siin pole bussipeatuse märke üles pandud? Ajutine tasku vast tuleb teha, aga seegi ei tohiks kulukas olla?

 
Piirkonnas muidugi erinevad külad, nagu Sadala, Laiuse jt, kuid arvestama peab ka kaugemale sõitjate sõiduaegadega. Ehk peaks peateelt kõrvale jäävate kohtade jaoks veidi rohkem omi ringliine tekitama, mitte ei peaks kõik kaugema otsa liinid neid külasid läbima? Kohalikud oskavad muidugi paremini arutada selle üle.
Samal ajal osa liine kipuvad sõitma ühel ja samal ajal. Muidugi on ka sõidusihid erinevad, nt Laiuselt sõidavad õpilased Kuremaale, kuid teisalt muudavad sissepõiked Jõgevalt Mustveesse sõitmise üsna ajakulukaks? Usun , et saab nii paremini kui samas ökonoomsemalt.

 

 
Bussist pildistades on osa pilte muidugi kuhugi kaldu ja osad peab üldse kustutama. Aga osad jäävad. Sest maju ja üldse vaateid on nii erinevaid ja mulle meeldib vaadata. Kunagi on needki pildid ajalugu.




 
Peegeldus segas pildi, aga vahva maja!




 

 
Sõiduplaan näeb tihe välja, aga tegelikult on siin igasugused erisused. Tartu suunaga on Kuremaal väga viletsad ühendused, jääb loota Jõgeval rongi peale saamisele. Aga lootus on lollide lohutus...
Küll aga tuleb olemasolevate liinide baasil luua mainitud liin Jõgevalt tabiverre ja seal ka rongidele peatus lisada.



 
Kuremaalt tagasi tulin pika ringiga, läbi Palamuse ja Kaarepere. Tore sõit!







 
Paunvere.






 
Oma võlu on meie majade puhul seetõttu, et asutakse sageli põllul ja majade ümbruses alati puid. Uuemate majade puhul veel enamasti väikesed puud, aga kasvavad needki. Kahtlemata on need ak elurikkuse jaoks olulised, nagu ka metsatukad keset põldusid, teeäärsed alleed jm.



 
Minu pakutud liinid Jõgeva Jaam - Tabivere Jaam oleks ka Luua jaoks olulised.


 
Kaarepere Pikkjärv.



 
Metsaviiru taga on Kassinurme mäed. Võiks olla üsna tegus turismi sihtpunkt, aga kaugemalt rongiga tulles ei klapi ka siinsed bussid alati.



 
Ehk peaks siitkaudugi tulevad bussid pigem Aia tänavat kasutama?





 
Ja Eesti Raudtee - kus on ülekäik? Kas te tõesti arvate, et inimesed peaks Tähe-Piiri suunda saamiseks aleviku poolt ületama raudtee perrooni juures?

*******************************
 
27. märtsist on mõned muudatused, aga pealiskaudsed.
 
Vaja on:
 
188, väljumine Mustvees 6. 50 asemel 6. 45, saabumine Jõgevale 8.20
161, Jõgevale saabumine 13.30
209, Jõgevale saabumine 15. 15.35 asemel 15.28.
238 Jõgevalt  kl 13.45 asemel 13.55 
218 kl 19.25 asemel 19.40.

Kõik liinid Jõgeva - Piiri - Tähe - Jõgeva Alevikutee peatustega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar