Neljapäev, 7. veebruar 2019
Roheliste Pärnu raudtee on tupik?
Pärnu. Tänaseks rongiliiklus lõpetatud ja meil ei leidu erakonda (ehk 
vaid EKRE), kes sooviks, et raudtee siit, silmapiiril paistvast 
tupikust, kaugemale ulatuks. Ma ei räägi Rail Balticust vaid normaalsuse
 piiridesse jäävast raudtees, RB on maksumaksja orjusesse määramine!
Mida aga teeks rohelised, meie keskkonnasäästmise "pioneerid"?
Rohelised olid varem ja on ka tänu Pärnu ühenduste kardinaalse ja läbimõeldud ühenduste vastu. 2-3 aastat tagasi soovisid nad RB raha "kantida" Tartu raudteele, sama soovivad nad ka täna, tuues välja tasemel "argumendid". Olen väga ja väga roheline, aga see erakond koosneb pigem mingist muust värvist?
Roheliste valimisprogrammist:
2. Toetame loodust ja raha säästva raudteevõrgu arendust: suuname Rail Balticu olemasolevasse transpordikoridori, mis kulgeb Tallinna, Tartu ja Valga kaudu ning elektrifitseerime esimeses etapis raudtee kuni Tartuni. Eesti ei vaja olemasolevale põhja-lõunasuunalisele ja Riiga jõudvale raudteele dubleeriva struktuuri rajamist keskkonna ja kodude hävitamise arvel, vaid kogu olemasoleva raudteevõrgu parendamist
4. Taastame Haapsalu ja Pärnu raudteeühendused.
Vaat sedaviisi! Tuleb välja, et ollakse valmis kulutama raha läbi 
metsade ja rabade, eemal inimasustusest, kulgeva raudtee taastamiseks!? 
Muidugi oleks väga hea, kui Lelle-Pärnu raudtee saaks rongiliikluse 
tagasi, kuid rahalises mõttes tasuks seda teha vaid juhul, kui peale 
Eidaperet "nihutataks" raudtee Vändrale, Seljale, Torile, Sindile 
lähemale, et inimesed rongi ikka kasutaks! Mil moel siis saab roheliste 
lubadusi pidada raha säästvateks? Mil moel on kaine inimese jutt see, 
kui tahetakse äsja remonditud Tartu raudteed uuesti remontima hakata?
Roheliste tippdemagoogid juba ammu väitnud, et Pärnul on ühendused Riiaga olemas, aga nad eiravad Pänumaa eluliselt olulist ja absoluutselt vajalikku RAUDTEEühendust Riiaga ja kaugemalegi! Mitte ühegi argumendiga pole nad suutnud seda väidet ümber lükata, püütakse vaid Tartu piirkonda arendada teiste arvelt! Tartust Riiga on aga raudtee olemas, remonditud ja see vajab vaid kvaliteetset ja tihedat kiirrongiühendust! Kuigi ise pean Tallinna ja Pärnu vahel parimateks hoopis kahte teist raudteeühenduse varianti, oleks ka korrigeeritud trass Lellest Pärnusse kordades parem kui mitte midagi!
Kuigi rohelistel on mitu väga head ideed, sh kogu Eestimaad väga positiivselt mõjutav 4-päevase töönädala idee ning soov 4-realiste asemel ehitada väiksemamahulisi teid (2+1), siis tuletan meelde, et ehitada saab kohatin isegi turvalisi 1+1. Selleks aga ongi vaja kõrvale head raudteeühendust, mis siis oluliselt vähendakski autode arvu Pärnu - Ikla - Riia maanteel ja teistel teedel. Ilma raudteeta on lahendused poolikud! Aga muidugi mõistan ma, et demagooge ajab marru, kui jätkuvalt näidata nende jutu vastuolulisust ja esitada küsimusi. Kas aga sellised inimesed suudavad ka riiki juhtida?
Roheliste tippdemagoogid juba ammu väitnud, et Pärnul on ühendused Riiaga olemas, aga nad eiravad Pänumaa eluliselt olulist ja absoluutselt vajalikku RAUDTEEühendust Riiaga ja kaugemalegi! Mitte ühegi argumendiga pole nad suutnud seda väidet ümber lükata, püütakse vaid Tartu piirkonda arendada teiste arvelt! Tartust Riiga on aga raudtee olemas, remonditud ja see vajab vaid kvaliteetset ja tihedat kiirrongiühendust! Kuigi ise pean Tallinna ja Pärnu vahel parimateks hoopis kahte teist raudteeühenduse varianti, oleks ka korrigeeritud trass Lellest Pärnusse kordades parem kui mitte midagi!
Kuigi rohelistel on mitu väga head ideed, sh kogu Eestimaad väga positiivselt mõjutav 4-päevase töönädala idee ning soov 4-realiste asemel ehitada väiksemamahulisi teid (2+1), siis tuletan meelde, et ehitada saab kohatin isegi turvalisi 1+1. Selleks aga ongi vaja kõrvale head raudteeühendust, mis siis oluliselt vähendakski autode arvu Pärnu - Ikla - Riia maanteel ja teistel teedel. Ilma raudteeta on lahendused poolikud! Aga muidugi mõistan ma, et demagooge ajab marru, kui jätkuvalt näidata nende jutu vastuolulisust ja esitada küsimusi. Kas aga sellised inimesed suudavad ka riiki juhtida?
Äkki ma liialdan? Oh ei, olen väga täpne! Ennegi vaielnud mõnede 
"rohelistega", nüüd peab taas esitama küsimusi, mille ei osata ega 
taheta vastata! Kuid võimule tahaks küll! Pirukas nii ahvatlev?
Vaadake aga Transpordi ja Turismi gruppi! Roheliste "kopajuhtide" postituses saab pilt selgeks! Tupik ja kõik!
Esmaspäev, 11. veebruar 2019
Kas ühistransporti tuleb reisija peatusest või mitte?
Alustuseks sellest. et Valga - Kuressaare bussiliin kadus ja et inimesed
 suurt midagi asemele ka ei soovi, siis vinduvad asjad tavapäraselt. 
Tõsi, nüüd olemas tänu Valgalaste jt kiirele tegutsemisele käigus buss 
Võru (- Kubja) - Valga - Pärnu, koostöös Go Busiga! Rõõmustav! Ja ometi 
kripeldama jääb, miks ei sõida see buss Virtsuni? Just nimelt sinnani, 
mitte Kuressaareni! Buss peatub küll väga paljudes peatustes ja seetõttu
 on ka sõiduaeg üsna pikk, aga teadmiseks, reisijad tulevadki peatustest
 ja möödakimavatest bussidest sageli on veel vähem tolku! Tõsi, 
pärnakate jonni tõttu on sõit eeltasutud vaid Võrust Valgani! Kuid nii 
aeglase bussi puhul oleks tasuta sõit vägagi mõeldav!
Muide, ettepanekule neid asju planeerida, vastasid vaid saarlased. Kippu
 ega kõppu pole ei Valgast, ega Pärnumaa ÜTK-st. Tüüpiline muidugi. On 
ju hea loota, et ma olen ja jäängi ainukeseks, kes midagi paremaks 
muuta/taastada soovib?
Aga kui sama buss jätkaks Pärnust Virtsu otse, jõuaks sellega kenasti 
12. 55 parvele!? Ja samal ajal tulevalt parvelt saaks taas bussile, mis 
siis tagasisõitu alustab? Kuivastus saaks aga istuda ka bussile, mis 
Kuressaarde sõidab ja vastupidi. Eeldatavasti sel ajal neis kohti on? Ja
 kommertsvedajal pole midagi lisanduvate reisijate vastu? Saarlaste 
hetkel olemasolevad kohalikud liinid ajaliselt ei sobi. Aga ehk võiks 
olla, Laimjala kaudu? On ju ka Laimjalas sel ajal ülipikk paus 
bussiühenduses Kuressaarega? Igal juhul on võimalusi, mida peaks 
tõsiselt kaaluma ja mitte ootama, sest ... inimesed ju ei nõuagi 
ühenduste taastumist!? Ehk teeks lihtsalt asju paremini, kui need olid? 
Juba alustamine Võrust on väga hea ja edusamm!
Aga nüüd põhiteema juurde. Oli varahommikune buss, lausa öine võiks öelda, millega sai aga Kuressaarest ka Tallinna enne kl 8.
 See lõpetas sõitmise ja nüüdseks õnneks olemas see buss vähemalt 
esmaspäeviti. Aga miks liin lõpetas? Reisijate vähesuse tõttu? Aga MIKS 
REISIJAID VÄHE OLI? Ikka selle krampliku vanadest arusaamadest 
tulenevalt? Liin 527 teeb peatused Saaremaal, siis Lihulas ja järgmine 
peatus Vana-Pääsküla. Isegi Järvel ei peatu! Ma ei räägi mitte 
Kuressaare poole sõitmisest vaid isegi Tallinna saabudes ei peatu! Kas 
tõesti arvatakse, et reisijatele meeldib loksuva linnaliiniga sõita 
Vana-Pääskülani? Või et Ristilt ei oleks sõitjaid ega ka mitte 
ümberistujaid? Ma tean, et nii mõnigi hakkab siin rääkima KIIRUSEST ja 
konkurentsist! Tulgem taevast maa peale! Kiir- ja tavabusside sõiduaja 
vahe on vaid 15 min ja seda siis ca 4-tunnise sõidu puhul! See-eest aga 
kaotatakse tohutult ju reisijaid? Enne jätkamist tuletan veel meelde, et
 sisuliselt on alates Riisiperest üldse "tühi maa" ja sõitjaid loota ei 
oleks, isegi kui peatuks. Küll aga ...
... oleks sõitjaid kui buss sõidaks Kuressaarest Riisipere Jaama? 
Peatustega Lihulas, Kullamaal ja Ristil. Riisiperest väljub rong 6. 26 
ja jõuab Tallinna 7. 28. Nii oleks sõiduaeg Tallinna ca 4. 20. Vaid 
veerand tunnikest rohkem kui tavaliselt bussiga. Kuid see-eest oleks 
reisija jaoks LISAKS kümmekond olulist peatust rongisõidul, sh Keila! 
Ning kui liini kirjelduses sees Riisipere JAAM (tänud Saue vallale, et 
nimed paika pandud), siis teab iga reisija, et võimalus ümberistumiseks 
rongile ja vastupidi?
(See eeldab vast õigeks ajaks jõudmiseks parve veidi varasemat väljumist Kuivastust? 4. 45 praeguse 5. 00 asemel?)
Üks nüanss veel. Kui buss sõidaks seotuna selle rongiga, tasuks ju 
Riisiperes ka Tallinna suunalt tulev rong ära oodata tagasisõiduks? 
Tõsi, ooteaeg oleks ca poolteist tundi. Kui aga puhkeaeg ei oleks 
oluline, siis ... ehk sõidaks edasi, kunagise Riisipere - Tallinn järgi?
 Näiteks Kohilani? Muidugi ei oleks sealtpoolt oodata massiliselt ehk 
sõitjaid, kuid midagi siiski. Just ses mõttes, et Saku ja Kohila 
piirkonna jaoks oleks see oluline võimalus läänesuunale pääsemiseks. Kui
 vaadata "kõveraid", siis ega Sakust läbi Kohila Kuressaarde vm 
pääsemine ei olekski mingi suur ring. Oluline veel seegi, et nii sõites 
jõuaks ka Kohilas rongi(de)le, nii tallinna kui Rapla suunale. 
Tunnike Kohilas puhkepausi ja tagasi, võttes peale taas reisijad mõlema 
suuna rongidelt, seejärel reisijad Riisipere Jaamas ja läheb sõit taas 
Kuressaare poole lahti. Kiirliinina, peatusest Riisipere Jaam kl 9. 05 
väljudes, tehes peatuse Lihulas, peaks isegi jõudma ehk 10. 15 parvele? 
Sellele jõuab praegu Tallinnast ka liin 725, aga ehk olekski parem, kui 
too liin varasemaks nihutada, et see jõuaks varasemale parvele ja seega 
ka varem Kuressaarde? Ei usu, et siin kuidagi negatiivseid mõjusid 
tekiks. Pigem hoopis positiivne mõju, sest mida rohkem reisijaid tulemas
 Kuresaarest Tallinna suunas, seda rohkem neid ka tagasi sõitmas? Ega 
saarlased ometi kõik ju Tallinna page?
Varieerida saab neid variante muidugi mitut moodi. Kui arvestada, et 
parvede puhul võib ikka juhtuda hilinemisi ja tagada varuaeg, saaks buss
 sõita hoopis otse Keilani. Tegelikult pole tööpäeviti ka järgmise 
rongini üle mõistuse kaua aega Riisperes, kuid ootetingimused on seal 
muidugi olematud. Lisaks on olemas bussid ka Riisiperest (endisest 
Nissi) peatusest, nii et juhul kui ka rongist maha jäädakse, pole 
ebamugavus ehk liiga suur!
Nii on ka võimalus parve aega mitte muuta, panna buss väljuma Virtsu Sadamast hiljem, lisada peatuseid, arvestusega, et jõutakse Riisiperes rongile kl 7. 11 (tööpäeviti käigus). Sel juhul Tallinna jõudmine kl 8. 14.
Nii on ka võimalus parve aega mitte muuta, panna buss väljuma Virtsu Sadamast hiljem, lisada peatuseid, arvestusega, et jõutakse Riisiperes rongile kl 7. 11 (tööpäeviti käigus). Sel juhul Tallinna jõudmine kl 8. 14.
Ja veel, kui on piisavalt sõidukilomeetreid kokku hoitud, siis ehk 
õnnestub kokkuhoiu arvel veel teinegi Kuressaare - Riisipere Jaam liin 
päevas käiku panna?

 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar