laupäev, 4. detsember 2021

Roheliste Pärnu raudtee on tupik ja kas ühistranspordi reisijate arv sõltub peatustest. Veebr 2019.

 

Neljapäev, 7. veebruar 2019

Roheliste Pärnu raudtee on tupik?


Pärnu. Tänaseks rongiliiklus lõpetatud ja meil ei leidu erakonda (ehk vaid EKRE), kes sooviks, et raudtee siit, silmapiiril paistvast tupikust, kaugemale ulatuks. Ma ei räägi Rail Balticust vaid normaalsuse piiridesse jäävast raudtees, RB on maksumaksja orjusesse määramine!

Mida aga teeks rohelised, meie keskkonnasäästmise "pioneerid"?

Rohelised olid varem ja on ka tänu Pärnu ühenduste kardinaalse ja läbimõeldud ühenduste vastu. 2-3 aastat tagasi soovisid nad RB raha "kantida" Tartu raudteele, sama soovivad nad ka täna, tuues välja tasemel "argumendid". Olen väga ja väga roheline, aga see erakond koosneb pigem mingist muust värvist?

Roheliste valimisprogrammist:
2. Toetame loodust ja raha säästva raudteevõrgu arendust: suuname Rail Balticu olemasolevasse transpordikoridori, mis kulgeb Tallinna, Tartu ja Valga kaudu ning elektrifitseerime esimeses etapis raudtee kuni Tartuni. Eesti ei vaja olemasolevale põhja-lõunasuunalisele ja Riiga jõudvale raudteele dubleeriva struktuuri rajamist keskkonna ja kodude hävitamise arvel, vaid kogu olemasoleva raudteevõrgu parendamist 4. Taastame Haapsalu ja Pärnu raudteeühendused.

Vaat sedaviisi! Tuleb välja, et ollakse valmis kulutama raha läbi metsade ja rabade, eemal inimasustusest, kulgeva raudtee taastamiseks!? Muidugi oleks väga hea, kui Lelle-Pärnu raudtee saaks rongiliikluse tagasi, kuid rahalises mõttes tasuks seda teha vaid juhul, kui peale Eidaperet "nihutataks" raudtee Vändrale, Seljale, Torile, Sindile lähemale, et inimesed rongi ikka kasutaks! Mil moel siis saab roheliste lubadusi pidada raha säästvateks? Mil moel on kaine inimese jutt see, kui tahetakse äsja remonditud Tartu raudteed uuesti remontima hakata?
Roheliste tippdemagoogid juba ammu väitnud, et Pärnul on ühendused Riiaga olemas, aga nad eiravad Pänumaa eluliselt olulist ja absoluutselt vajalikku RAUDTEEühendust Riiaga ja kaugemalegi! Mitte ühegi argumendiga pole nad suutnud seda väidet ümber lükata, püütakse vaid Tartu piirkonda arendada teiste arvelt! Tartust Riiga on aga raudtee olemas, remonditud ja see vajab vaid kvaliteetset ja tihedat kiirrongiühendust! Kuigi ise pean Tallinna ja Pärnu vahel parimateks hoopis kahte teist raudteeühenduse varianti, oleks ka korrigeeritud trass Lellest Pärnusse kordades parem kui mitte midagi!
Kuigi rohelistel on mitu väga head ideed, sh kogu Eestimaad väga positiivselt mõjutav 4-päevase töönädala idee ning soov 4-realiste asemel ehitada väiksemamahulisi teid (2+1), siis tuletan meelde, et ehitada saab kohatin isegi turvalisi 1+1. Selleks aga ongi vaja kõrvale head raudteeühendust, mis siis oluliselt vähendakski autode arvu Pärnu - Ikla - Riia maanteel ja teistel teedel. Ilma raudteeta on lahendused poolikud! Aga muidugi mõistan ma, et demagooge ajab marru, kui jätkuvalt näidata nende jutu vastuolulisust ja esitada küsimusi. Kas aga sellised inimesed suudavad ka riiki juhtida?

Äkki ma liialdan? Oh ei, olen väga täpne! Ennegi vaielnud mõnede "rohelistega", nüüd peab taas esitama küsimusi, mille ei osata ega taheta vastata! Kuid võimule tahaks küll! Pirukas nii ahvatlev?

Vaadake aga Transpordi ja Turismi gruppi! Roheliste "kopajuhtide" postituses saab pilt selgeks! Tupik ja kõik!


 
 

Esmaspäev, 11. veebruar 2019

Kas ühistransporti tuleb reisija peatusest või mitte?


Alustuseks sellest. et Valga - Kuressaare bussiliin kadus ja et inimesed suurt midagi asemele ka ei soovi, siis vinduvad asjad tavapäraselt. Tõsi, nüüd olemas tänu Valgalaste jt kiirele tegutsemisele käigus buss Võru (- Kubja) - Valga - Pärnu, koostöös Go Busiga! Rõõmustav! Ja ometi kripeldama jääb, miks ei sõida see buss Virtsuni? Just nimelt sinnani, mitte Kuressaareni! Buss peatub küll väga paljudes peatustes ja seetõttu on ka sõiduaeg üsna pikk, aga teadmiseks, reisijad tulevadki peatustest ja möödakimavatest bussidest sageli on veel vähem tolku! Tõsi, pärnakate jonni tõttu on sõit eeltasutud vaid Võrust Valgani! Kuid nii aeglase bussi puhul oleks tasuta sõit vägagi mõeldav!
Muide, ettepanekule neid asju planeerida, vastasid vaid saarlased. Kippu ega kõppu pole ei Valgast, ega Pärnumaa ÜTK-st. Tüüpiline muidugi. On ju hea loota, et ma olen ja jäängi ainukeseks, kes midagi paremaks muuta/taastada soovib?

Aga kui sama buss jätkaks Pärnust Virtsu otse, jõuaks sellega kenasti 12. 55 parvele!? Ja samal ajal tulevalt parvelt saaks taas bussile, mis siis tagasisõitu alustab? Kuivastus saaks aga istuda ka bussile, mis Kuressaarde sõidab ja vastupidi. Eeldatavasti sel ajal neis kohti on? Ja kommertsvedajal pole midagi lisanduvate reisijate vastu? Saarlaste hetkel olemasolevad kohalikud liinid ajaliselt ei sobi. Aga ehk võiks olla, Laimjala kaudu? On ju ka Laimjalas sel ajal ülipikk paus bussiühenduses Kuressaarega? Igal juhul on võimalusi, mida peaks tõsiselt kaaluma ja mitte ootama, sest ... inimesed ju ei nõuagi ühenduste taastumist!? Ehk teeks lihtsalt asju paremini, kui need olid? Juba alustamine Võrust on väga hea ja edusamm!

Aga nüüd põhiteema juurde. Oli varahommikune buss, lausa öine võiks öelda, millega sai aga Kuressaarest ka Tallinna enne kl 8. See lõpetas sõitmise ja nüüdseks õnneks olemas see buss vähemalt esmaspäeviti. Aga miks liin lõpetas? Reisijate vähesuse tõttu? Aga MIKS REISIJAID VÄHE OLI? Ikka selle krampliku vanadest arusaamadest tulenevalt? Liin 527 teeb peatused Saaremaal, siis Lihulas ja järgmine peatus Vana-Pääsküla. Isegi Järvel ei peatu! Ma ei räägi mitte Kuressaare poole sõitmisest vaid isegi Tallinna saabudes ei peatu! Kas tõesti arvatakse, et reisijatele meeldib loksuva linnaliiniga sõita Vana-Pääskülani? Või et Ristilt ei oleks sõitjaid ega ka mitte ümberistujaid? Ma tean, et nii mõnigi hakkab siin rääkima KIIRUSEST ja konkurentsist! Tulgem taevast maa peale! Kiir- ja tavabusside sõiduaja vahe on vaid 15 min ja seda siis ca 4-tunnise sõidu puhul! See-eest aga kaotatakse tohutult ju reisijaid? Enne jätkamist tuletan veel meelde, et sisuliselt on alates Riisiperest üldse "tühi maa" ja sõitjaid loota ei oleks, isegi kui peatuks. Küll aga ...

... oleks sõitjaid kui buss sõidaks Kuressaarest Riisipere Jaama? Peatustega Lihulas, Kullamaal ja Ristil. Riisiperest väljub rong 6. 26 ja jõuab Tallinna 7. 28. Nii oleks sõiduaeg Tallinna ca 4. 20. Vaid veerand tunnikest rohkem kui tavaliselt bussiga. Kuid see-eest oleks reisija jaoks LISAKS kümmekond olulist peatust rongisõidul, sh Keila! Ning kui liini kirjelduses sees Riisipere JAAM (tänud Saue vallale, et nimed paika pandud), siis teab iga reisija, et võimalus ümberistumiseks rongile ja vastupidi?
(See eeldab vast õigeks ajaks jõudmiseks parve veidi varasemat väljumist Kuivastust? 4. 45 praeguse 5. 00 asemel?)

Üks nüanss veel. Kui buss sõidaks seotuna selle rongiga, tasuks ju Riisiperes ka Tallinna suunalt tulev rong ära oodata tagasisõiduks? Tõsi, ooteaeg oleks ca poolteist tundi. Kui aga puhkeaeg ei oleks oluline, siis ... ehk sõidaks edasi, kunagise Riisipere - Tallinn järgi? Näiteks Kohilani? Muidugi ei oleks sealtpoolt oodata massiliselt ehk sõitjaid, kuid midagi siiski. Just ses mõttes, et Saku ja Kohila piirkonna jaoks oleks see oluline võimalus läänesuunale pääsemiseks. Kui vaadata "kõveraid", siis ega Sakust läbi Kohila Kuressaarde vm pääsemine ei olekski mingi suur ring. Oluline veel seegi, et nii sõites jõuaks ka Kohilas rongi(de)le, nii tallinna kui Rapla suunale. 
Tunnike Kohilas puhkepausi ja tagasi, võttes peale taas reisijad mõlema suuna rongidelt, seejärel reisijad Riisipere Jaamas ja läheb sõit taas Kuressaare poole lahti. Kiirliinina, peatusest Riisipere Jaam kl 9. 05 väljudes, tehes peatuse Lihulas, peaks isegi jõudma ehk 10. 15 parvele? Sellele jõuab praegu Tallinnast ka liin 725, aga ehk olekski parem, kui too liin varasemaks nihutada, et see jõuaks varasemale parvele ja seega ka varem Kuressaarde? Ei usu, et siin kuidagi negatiivseid mõjusid tekiks. Pigem hoopis positiivne mõju, sest mida rohkem reisijaid tulemas Kuresaarest Tallinna suunas, seda rohkem neid ka tagasi sõitmas? Ega saarlased ometi kõik ju Tallinna page?

Varieerida saab neid variante muidugi mitut moodi. Kui arvestada, et parvede puhul võib ikka juhtuda hilinemisi ja tagada varuaeg, saaks buss sõita hoopis otse Keilani. Tegelikult pole tööpäeviti ka järgmise rongini üle mõistuse kaua aega Riisperes, kuid ootetingimused on seal muidugi olematud. Lisaks on olemas bussid ka Riisiperest (endisest Nissi) peatusest, nii et juhul kui ka rongist maha jäädakse, pole ebamugavus ehk liiga suur!
Nii on ka võimalus parve aega mitte muuta, panna buss väljuma Virtsu Sadamast hiljem, lisada peatuseid, arvestusega, et jõutakse Riisiperes rongile kl 7. 11 (tööpäeviti käigus). Sel juhul Tallinna jõudmine kl 8. 14.

Ja veel, kui on piisavalt sõidukilomeetreid kokku hoitud, siis ehk õnnestub kokkuhoiu arvel veel teinegi Kuressaare - Riisipere Jaam liin päevas käiku panna?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar