Pühapäev, 26. august 2018
Jõgevamaal elu otsimas 2.
Elu maal ei ole ainult maja ja lehmad. vaid hoopis midagi rohkemat, ühistranspordist pangaautomaatideni. 
Härjanurmes olevast Kalatalust tagasi pöördudes jäin bussi ootama. 
Teadmata, et ka tee otsas saanuks seda teha, sest bussipeatuse silte 
seal pole. Nii marssisingi kaugemale, Härjanurme bussipeatusesse. Silt 
näitab, et Jõgeval saab "sealt". Kuid teadsin, et tulin teiselt poolt ja
 seega ka teisele poole teed kobisin. 
Üpris hea ja sobiv ootekoda kõikjale Eestis. On vaja maakohtades vaid 
laiemaid pinke (matkajatele) ning osades kohtades suuremat varianti, kus
 olemas ka müügivõimalused. Muidugi vaja ka stende info jaoks.
Siinpool igati vahva pink, aga sõiduplaane pole. Nii imestasingi kui 
buss õigel ajal järsku teiselt poolt tuli ja mööda kimas! Aga õnneks ta 
tuli ka Jõunes ümberpööramise järel tagasi. Olin valmis juba põnevusega 
järgmist bussi ootama ja sõitma Jõgevale läbi Puurmanni!
Jõgeva bussijaamas ei ole rongide sõiduplaani.
Perroonilt ei ole ka uut tablood toodud sinna, kus seda oleks vaja, vaid see "vegeteerib" seal, kus inimesed ei liigu!
Unustada ei tohi ka seda, et tabloo peaks olema nii busside kui rongide 
jaoks korraga toimiv, hetkel on bussi- ja rongipeatuses ERIEVAD tablood.
 Ja bussijaama ekraanilt ei ole info praktiliselt nähtav, sest paigutus 
vale!
Miks nii tehakse? Õigemini, ei tehta nagu vaja?
No ei ole võimalik, et mitte keegi ei saa aru, kuidas vaja teha!? Või tehakse vaid seepärast, et palka saada?
Seekord läksin pikemale ringile, kuigi tee osaliselt tuttav. Kuid kellaaeg ja nüansid teised. 
Juba oli näha Küüslaugufestivali suunasilte. 
See ongi osa maaelust. Töö, kodu ja ühistransport. 
Ettevalmistused küüslaugufestivaliks. 
Kergliiklustee vajalik või on siin piisavalt vähe autoliiklust? Ja kas 
näiteks Mustvee - Jõgeva vahel peaks kergliiklustee kulgema ainult 
maantee kõrval või on põhjust põigata ka kõrvale? Näiteks allikate 
juurde? 
 Väljusin Kaareperes. Teekond rongipeatusesse on siin üpris lühike, aga ronge sõidab vähe. 
Kuid kenasti olemas viit, mis näitab jaama olemasolu. 
Olemas aga ootekoda, kauplus ja nagu vaja, siis peatus on ka müügikohaks. 
Kaarepere jaam. Peale Pikkjärve viadukti valmimist suleti ülesõit ja 
alles ülekäik. Eks see oli ka mõneti mõistetav, sest Pikkjärve ülesõit 
oli ohtlik ja seda osati ka siinne. 
Kaarepere jaamahoone - üks ilus maja! 
Kaarepere oli üks jaamasid idasuunal, kus taheti perroon ehitada 
kõrvaltee äärde. Õnneks õnnestus selline totrus mitmel pool lõpetada ja 
nii saavad rongid siin ka vahetusi teha 
Olemas ka väike parkla Palamuse poolt tulles (olemas ka teisel pool raudteed). 
Viimase ajutise sõiduplaani puhul ära parandatud ka "väike" viga, 
lisandunud on lühikeste perroonide tähistus, nagu põhiplaaniski. 
(Läänesuuna ajutiste sõiduplaanide puhul see ikka veel korrast ära). 
Kuid ka siin, Kaareperes, ei paista, et sõiduplaan võiks olla seal, kus 
see peaks olema.
(Et mul meelest ära ei läheks - laupäeval uuriti Küüslaugufestivalil 
kuidas saada Tartusse ja edasi Põlvasse. Pakkusin välja viletsate ehk 
olematute  valikute kõrval ürituse puhul käiku pandud bussi Jõgevale. 
Täpsustamaks Jõgevalt väljuvate rongide aegu, helistasin Elroni infosse.
 Ja kuigi korduvalt üle küsisin (ma polnud festivalil koduõlut joonud), 
mällu aga jäi, et mulle pakuti kahe rongiga õhtul võimalust Tartu kaudu 
Põlvasse sõita!?) 
( 21.09.18.
Tänase vaidluse valguses - kuhu Kaareperes paigaldatakse uus elektrooniline ekraan? Juhin tähelepanu, et elekter olemas kogu jaama taristul, seega saaks ekraani paigaldada (kahepooleslet nähtavana?) perrooni otsa, ülekäigu lähedale. Nii et sellelt näeb infot ka ülekäigul ületaja kui perroonil oleija. Näiteks viimased rongide hilinemiste korral! sest kunagi ju jõutakse ka selleni, et ekraanil hakatakse kajastama ka olulist reaalaja infot? Praegu ju on hilinemiste puhul olukord kõige halvem, sest ka infotelefon sageli ei tea mitte midagi!
Tegelikuses oleks teist ekraani vaja ka parklasse, aga siin neid kaks nii et läheb keeruliseks. Kuid igal juhul on mõttekas leida parimad kohad! Üks tuleks paigutada ülekäigu piirde taha nii, et see oleks nähtav ka perroonilt? Tõsi, siis varjaks see ülekäiku ületavale inimesele mõnevõrra rongi. Kuid perroonil (piki perrooni) ei ole info ka reisijale nähtav, näiteks kui ootab infot hilinemiste kohta?
Tõenäoliselt oleks parim variant, kus Kaareperes paigaldatakse kaks ekraani, mõlemale poole raudtee kõrvale ülekäigu juures?)
Tänase vaidluse valguses - kuhu Kaareperes paigaldatakse uus elektrooniline ekraan? Juhin tähelepanu, et elekter olemas kogu jaama taristul, seega saaks ekraani paigaldada (kahepooleslet nähtavana?) perrooni otsa, ülekäigu lähedale. Nii et sellelt näeb infot ka ülekäigul ületaja kui perroonil oleija. Näiteks viimased rongide hilinemiste korral! sest kunagi ju jõutakse ka selleni, et ekraanil hakatakse kajastama ka olulist reaalaja infot? Praegu ju on hilinemiste puhul olukord kõige halvem, sest ka infotelefon sageli ei tea mitte midagi!
Tegelikuses oleks teist ekraani vaja ka parklasse, aga siin neid kaks nii et läheb keeruliseks. Kuid igal juhul on mõttekas leida parimad kohad! Üks tuleks paigutada ülekäigu piirde taha nii, et see oleks nähtav ka perroonilt? Tõsi, siis varjaks see ülekäiku ületavale inimesele mõnevõrra rongi. Kuid perroonil (piki perrooni) ei ole info ka reisijale nähtav, näiteks kui ootab infot hilinemiste kohta?
Tõenäoliselt oleks parim variant, kus Kaareperes paigaldatakse kaks ekraani, mõlemale poole raudtee kõrvale ülekäigu juures?)
Niisiis, Jõgevalgi asub kallis tabloo seal, kus ta asuma ei peaks. Vähe 
sellest, sellised ei toimi veel tänagi, peale aastatepikkust "usinat 
tööd", nii nagu peaks. Milla saavad 3 sellist tablood asuma kummaski 
otsas ülekäikude juures ja kolmas bussijaamas?
Ning millal hakkavad sellised tablood (kus vaja) tööle kahepoolse ekraaniga?
Eriti hea küsimus on aga: Millal hakkavad need tablood kajastama nii 
busside kui rongide aegu ja lisaks reaalajalist infot? Näiteks 
hilinemiste, planeeritavate muudatuste jm kohta?
Tore oli aga, et Jõgeval paistis üksjagu istepinke olemas olevat. 
Bussijaamas aga on teis tüüpi tabloo, halvasti nähtav ja ei näita 
rongide väljumist. Küll aga annab teavitusi mingitest horoskoopidest 
jm!? Reklaam? Kes teenib? 
Katusealune ja lähipiirkond sobib aga väga hästi turu jaoks. Või on see asukoht kohalike jaoks ebamugav? 
Laupäev. Küüslaugufestival Kuremaal (Järgmine postitus blogis) 
Ühistranspordiga oleks olnud sisuliselt võimatu ükskõik mis suunast aga 
festivalile tulla. Sest nagu öeldud, nädalavahetuse bussiühendus on s...
 mis s....! Õnneks oli Jõgevalt pandud sõitma mõned tellimusbussid. Ja 
nagu järgmisest teemast selgub, siis suurem osa kasutajatest teatud 
aegadel olidki rongilt tulijad! 
Palusin Jõgeva FB grupis võimalusel reisiraamatukogu täita. Mitmed 
inimesed olid õnneks valmis seda ka tegema ja loodetavasti on peagi 
riiulitel jälle valikut! 
Kilutsi jaam.... 
.... ja tühi bussipeatus! 
Aga Tamsalus iga kord tore vaadata, et istutatud on palju puid! 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar