Esmaspäev, 31. detsember 2018
INIMESED, JÄÄGEM INIMESTEKS!
"Postimehele" teeb hukkunud loomadest rohkem muret kitsede poolt näritavad puuoksad! 
MIS INIMESED ME OLEME???
*******************************
Kolmapäev, 30. jaanuar 2019
Ida-Virumaa bussiliinid.
Kohtla-Nõmme. Kui aastaid tagasi sõitsime kohapeale vaatama, kuhu peaks 
perroonid tulema, oli siin kutsu juba peatuse kohta märgistamas!
Tõsi, peatus lõpuks tuligi, aga meie edukal riigil võtab veel mitu 
aastat aega, et siia ka bussipeatus teha. See on küll uskumatu laiskus 
ja ükskõiksus, aga nüüd, enne valimisi on taas asutud rääkima 
siiasõitvatest bussidest.
Nii kirjutas Eve East.
"Põhjarannik" kirjutamas ka teemal.
Muidugi hea, et siin saab lugeda, "Postimees" pole veel selles lehes 
artikleid tasuliseks muutmisega ära solkinud. Ühena esimestest saame 
teada, et endiselt plaanitakse bussiliine vana aja meetoditega. Ma ei 
tunne selle piirkonna ühistransporti väga põhjalikult, aga millegipärast
 ma ei ole veendunud, et sundida inimesi veel rohkem ümber istuda oleks 
hea mõte!? Iidlat silmas pidades? On ju tegelikkuses nii, et ükskõik 
kus, ükskõik kustpoolt tulles, ei ole inimese jaoks ainus sihtkoht, vaid
 soovitakse erinevatesse kohtadesse linnas. Ja ALATI ei ole linnaliinile
 ümberistumine absoluutselt mõttekas, vastupidi, see PELETAB INIMESI 
ÜHISTRANSPORDIST EEMALE!
Tegelikkuses peaks hoopis vaatama seda, kas liini 43 ei saaks PIKENDADA?
 Ehk et ühendada see osaliselt näiteks Mäetaguse liiniga? Nii peatuks 
bussid jätkuvalt kõikides peatustes linna sees. Või õnnestuks 114 ja 43 
ühte liita, kulgedes mõlemat pidi ja haarateski endasse nii 
Kaevandusmuuseumi kui Kohtla - Nõmme Jaama? Üleüldse peab maakondlik 
bussiliiklus maksimaalselt olema seotud rongipeatustega ja peatuvate rongide aegadega. Tegelikkuses peaks alustama taotlemist, et mõlemad Narva ekspressrongid peatuks ka Kohtla-Nõmmel,
 sest on ju nii muuseumi kui muu puhul paljuski olulised turistid ja 
hetkel on just kõige "magusamad" kohaletuleku rongid need, mis mööda 
kihutavad! Kerge see ei ole, sest Elronis puudub lai silmavaade. Ja see 
lühinägelikkus võib tähendada, et väga paljud puhkajad jätavad tulemata!
43. liin lüheneb
Kõige suuremad muudatused ootavad ees 43. liinil (Kohtla-Nõmme − Iidla) sõitjaid.
Praeguste plaanide järgi see buss enam 
Iidlasse sõitma ei hakkaks, lõpp-peatus oleks Jõhvi bussijaamas, 
ümberistumisvõimalus Iidla suunal on postkontori peatuses.
Teine suur muudatus on Kohtla-Järve Järve 
linnaosas nn alumise ringi (Torujõe − Olevi − Kalevi tänav) väljajäämine
 ehk siis buss sõidaks otse mööda Järveküla teed.
Kolmandaks hakkaks buss rongiaegadel sõitma 
kaevandusmuuseumi asemel Kohtla-Nõmme raudteejaama. Kuidas seda Elroni 
suvise ja talvise sõidugraafikuga kõige paremini klapitada, pole veel 
päris selge.
Lisanduma peaks kaks väljumisaega (tööpäevadel praeguse 16 asemel 18, puhkepäevadel 9 või 10 asemel 11).
43. liiniga seotud plaanide tutvustamiseks ja
 arutamiseks kohtuvad Toila vallavalitsuse ning ühistranspordikeskuse 
esindajad Kohtla-Nõmme elanikega 31. jaanuaril kell 18 Kohtla-Nõmme 
rahvamajas.
Mind see imestama ei pane. Kuidas asju klapitada, pole IKKA VEEL selge, 
aga loomulikult ei ole leitud aastate jooksul aega ka nõu küsida! Ometi 
olen ma korduvalt ja juba pikka aega soovitanud võimalusi, kuidas teha. 
Aga kui otsustada puhtalt artikli teksti järgi, siis tundub, et päris 
hästi ikka aru ei saada. Sellestki, mida tähendab rongipeatus ja 
kaevandusmuuseum? Mis mõttes rongiaegadel hakkab buss sõitma muuseumi 
asemel rongijaama? Mis mõttes???
Rongipeatuse üks mõte ongi, et rongireisija saaks mitte ainult 
Kohtla-Järvele vaid ka muuseumi!? Seega, sõiduplaan peab tagama kaks 
asja ja seda võimalusel iga rongi puhul. Näiteks alustab buss 
Kaevandusmuuseumis, jõuab Jaama (Peatuse nimi Kohtla-Nõmme Jaam, mis peab olema ka iga liini kirjelduses sees)
 enne rongi, et reisijad saaks rongile, seejärel oodanud rongi ära, 
sõidab uuesti kaevandusmuuseumisse ja seejärel Jõhvi läbi Kohtla - 
Järve. Järgmise rongi ajaks on buss uuesti kohal, tulles Jaama taas läbi
 Kaevandusmuuseumi. IGA rongi puhul peab olema võimalus mõlemat pidi 
ümber istuda! Mismoodi teisiti asju üldse plaanitakse?Ja loomulikult on see vajalik ka puhkepäevadel, sest rongiga muuseumisse võidaksegi tulla rohkem just nimelt puhkepäevadel kui klassiekskursioonid välja arvata.
Valaste.
Valastet ja Sakat Jõhviga ühendav bussiliin 
nr 105 saab väljumisaegu lisaks ning erinevalt praegusest hakkab sõitma 
ka puhkepäevadel.
"Ühe selle liini bussi tahaks panna sõitma 
Jõhvist otse Valastele, mitte Toila kaudu, see muudaks kohalejõudmise 
oluliselt kiiremaks. Küll aga võiks see buss sõita läbi Uikala küla, kus
 praegu buss üldse ei käi," ütles Luts, et selle liiniga pole asjad veel
 lõplikult selged. "Oluline on see, et saime liinikilomeetrid kokku, 
kellaaegadega on veel lihvimise asi."
See on rõõmustav uudis! Kuigi loomulikult ei tohi viivitada mitte aastani 2020, hankeni, vaid võimalus tuleb leida kiiresti.
Mitu väljumisaega lisaks? Ida-Virumaal ei ole küll õpitud nõu kuulda 
võtma, aga ehk oleks aeg? Kuidas on võimalik, et siiani pole buss 
suunatud Jõhvi Jaama, et saaks ka rongilt ümber istuda ja tesistpidi 
rongile? Bussiaegade peab püüdma maksimaalselt arvestada rongidega. Seda
 nii kohalike kui külaliste heaks! Muidugi ei oleks paha, kui osa busse 
sõidakski Jõhvi Jaam - Valaste - Toila - Jõhvi Jaam. Ning Valaste, Toila
 ja Ontika bussiring peabki (puhkepäevadel) olema nii hea, et päevaga 
saaks kolm kohta läbi sõita!? Ja oluline pole mitte liinikilomeetreid 
KOKKU SAADA, vaid ikka vaadata vajaduste järgi. Uikala peaks ehk tõesti 
saama oma liinid, aga mitu korda päevas on nende jaoks piisav? Arvestama
 peab sellega, et kui soovikski sõita päevaga läbi Toila, Valaste Juga 
ja Ontika, siis otseliin Uikala kaudu ju neid KÕIKI ei saa haarata?
Loos mainitakse ka seda, et liinivõrk on paigas ja et Heiki Lutsu sõnul"Oluline on see, et saime liinikilomeetrid kokku, kellaaegadega on veel lihvimise asi." 
 . Kas peamine ongi kilomeetrid kokku ajada? Esimese asjana pidanuksi 
ära tegema selle, mis aastate jooksul tegemata!? Rongidega ühendamine 
maksimaalsel võimalikul moel. Kuna pole lootagi, et perrooni "õigele 
kohale veetakse", siis tuleb bussipeatus luua perrooni juurde! Olgugi, 
et see mõnevõrra ebamugavam, kuid kiire ja mugav ümberistumine, niivõrd 
kui see võimalik, peaks olema prioriteet. 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar