Kolmapäev, 24. oktoober 2018
Isamaalised lubadused ja neist arusaamine rongbussi näitel.
Miks ja kuidas ei liigu Pärnu rongi asendusbussi sõiduplaani teema?
Ehk poliitilise suunitluse tõttu? Teame, et Isamaa Erakonna poolt on 
suurim vastuseis eeltasutud bussitranspordile ja selle käigus selle 
erakonna poliitikud, eesotsas Helir-Valdor Seederiga ja tema kiiluvees 
Andres Metsoja, Igor Taro jpt, on korduvalt rõhutanud, et tähtsaim on 
liine optimeerida, siduda, pakkuda reisijatele paremaid ja mugavamaid 
võimalusi. Kuidas nendest korduvatest ütlustest aru saadakse? Mina saan 
küll aru, et need jutud on õiged ja tõesed. Mis sest, et parimaid 
tulemusi saab vaid koos eeltasutud bussiliiklusega. Kuid viimase vastu 
oli just isamaa Erakond (nendega koos lõõritas ka Reformierakond). 
Sealhulgas oli vastu ka Raplamaal asja otsustamisel Kehtna Vallavolikogu
 esimees. Ning teadaoleval samal teemal, otsustamiste ja rahajagamise 
küsimuses esitas hiljuti eelnõu just Andres Metsoja. Nii et 
eelteadmisena on selge, et Isamaa Erakonna poolt on palju aktiivset 
tegevust. Kuid kas see jõuab ka jutust kaugemale? Kas nad ISE ikka 
saavad mida tähendavad nende ideed ja sõnad ühistranspordi KORRALDAMISE 
koha pealT? Vist mitte, sest mitte keegi neist ei ole kordagi minule 
teadaolevalt tulemustele orienteeritud tegevusega silma paistnud!
Rongi asendusbussi sõiduplaani teeb PÜTK. Pärnumaal, kus ka asja veavad 
eeltasutud süsteemi vastased. Tulemuseks on nõrk, olusid mittearvestav 
ja asjatundmatult koostatud hädatapuplaan! Et midagi oleks, aga et see 
ei toimiks ja võimalusel aja jooksul "tõestaks", et paremat polegi ja 
sureks oma loomulikku surma?
Koostasin sõiduplaani kavandi, mis tõepoolest arvestab Isamaa Erakonna ideede ja mõtetega. Eesmärgiks optimeerida liine võimalikult väikeste kuludega, aga maksimaalse kasumlikkusega, sh olemasolevate killustunud liinide ühildamisega. Lisaks, arvestanud ka sellega, et võidaks võimalikult paljude asulate inimesed ja seega, sõiduplaan pakuks neile tänases päevas parimaid tulemusi. Parimad, mugavamad ja optimaalsemad tulemused, nagu soovinud "vastased" Isamaa erakonnast!
Koostasin sõiduplaani kavandi, mis tõepoolest arvestab Isamaa Erakonna ideede ja mõtetega. Eesmärgiks optimeerida liine võimalikult väikeste kuludega, aga maksimaalse kasumlikkusega, sh olemasolevate killustunud liinide ühildamisega. Lisaks, arvestanud ka sellega, et võidaks võimalikult paljude asulate inimesed ja seega, sõiduplaan pakuks neile tänases päevas parimaid tulemusi. Parimad, mugavamad ja optimaalsemad tulemused, nagu soovinud "vastased" Isamaa erakonnast!
Millised on tulemused? PÜTK-i juht Andrus Kärpuk tõdeb vaid, et "raha 
anti vaid kolme bussi jaoks". Andres Metsoja asja sisut rääkides hiilib 
kõrvale. Kehtna vallast ei ole siiani saanud ühtegi asjalikku vastust, 
kuigi neid puudutab see sõiduplaan vaat et enim. Kehtna, Eidapere, 
Järvakandi, Kehtna kool. Viimane siis eriliselt oluline ka teiste 
piirkondade, Pärnumaa, Viljandimaa jm jaoks, sest just nende õpilase 
õpivad Kehtnas. Kui palju kuulas PÜTK Kehtna valda, kas üldse kuulas ja 
kas valda üldse huvitab TEGELIKKUSES ühistransport?
Rapla vallaga pole minule teadaolevalt PÜTK mingeid arutelusid pidanud.
Mida teeb Maanteeamet? Laseb asjadel isevoolu teed minna?
Uue sõiduplaani käikuminekuni on jäänud veidi üle kuu aja...
Pühapäev, 21. oktoober 2018
Rakke - buss ja rong
Aga tore, et Vägevale enne rongi jõudsin. Plaan oli võimalusel ka Rakkest läbi hüpata.
Rongi tulekust andis aimu juba rongile autoga vastutulija.
Ajutine projekt, kino rongides.
Siin siis ongi hea näide bussi- ja rongijaama sobimatusest. Eesti 
Raudtee ei teinud isegi ülekäiku mitte ja ümberistumisteks on bussijaam 
liiga kaugel. Tasemel toimimiseks. Muidugi võivad siin isegi ülekäigu 
puhul segada liikumist mõni seisev kaubarong, kuigi selliseid nüüd vähe.
 Seepärast on selge, et bussijaama plats peaks jääma "Pargi &Sõida" 
parklaks, bussipeatus tuleks aga tuua jaamahoone taha. Ruumi siin on ja 
kui vaja, saaks ehk ka laiendada. Autod saaks jaama taha sõita vaid 
"Suudle & Sõida" süsteemi järgi. Kas aga Väike-Maarja valda see 
huvitab?
Ja kogu bussiliikluse siiasuunamine pole ju probleem, sest on ju peatus 
Rakke Jaam juba olemaski!? On muuseas väga hea tunne teada, et siingi 
peatuse nimi "standardiseeritud"!
Ka siin on sõiduplaan perroonil. Mõnda aega tagasi Elroni sõnul 
otsitakse paremaid võimalusi, aga .... miks nii lihtsa asja puhul 
aastaid otsitakse, kui juba enne uute perroonide tulekut sai sellest 
korduvalt räägitud, kuidas tuleb midagi teha?
1. nov mõningad muudatused sõiduplaanides ja õnneks ongi toodud jaama 
juurest läbi nt liin 12 Rakke - Koeru - Aruküla. Tõsi, praeguse 
rongiplaani järgi ümberistumiseks vaid 1 min. Seni see buss jaama ei 
läbinud, nii et iseenesest väga kiiduväärt tegu. Kas aga Elron teab, mis
 ajal see rong 210 tulevikus sõitmas?Muide, praeguse bussijaamani 
rahuliku kõnniga 5 min, aga.... Rakke - Lasinurme- Salla - Rakke jõuabki
 kohale 5 min enne Tartu rongi väljumist. Ning .... ei peatu Rakke 
Jaamas, vaid rongile tuleb tulla bussijaamast ringiga.
Ka õhtul on Rakke Jaam - Koeru liin täiesti olemas. Isegi Tartu poolt 
tulles on üks võimalus Koeru sõita. Kuid üldiselt on sellest vähe ja 
sidumisi peaks olema rohkem
Hädakorral saaks ju ka platsi laiendada? Tuua bussid jaama juurde "teiselt poolt puud"?
Üllatusega aga avastasin üksjagu palju lagunevaid kive perroonil.
Muidugi läks Rakkest Rakveresse suunduv buss minema enne rongi.
Aga oleks aeg ehk ministeeriumid siia üle tuua? Üks valitsuslinnak, 
innovatiivne ja äge, siia ehitada!? Vägeva kõlab ju vägevalt?
Liigub ka turismibusse.
Kas tuleb Jõgeval siia bussipeatus?
Tallinna. Vaja veel Kiltsis ära käia. Seal bussipeatus ümber nimetamata,
 aga mingi seotus bussidega on. Näiteks liin 59 saabub enne ja väljub 
pärast rongi. Või siis mingil kellaajal sõidab peale saabumist Aaveresse
 ja saabub tagasi peale rongi tulekut, nii et saab Väike-Maarjasse 
sõita. Väga tore!
Kui palju raha aga siia, mittetöötava süsteemi alla maetud?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar