Taas Kärdlasse ja tagasisõit.
 
 
Teisel
 päeval taas aeg Kärdlasse sõita ja seekord ma ei plaaninud sõita edasi,
 Luidjale või kuhugi. Palavust ju natuke oli ja seetõttu oli mõte 
korrakski ennast vette kasta. 
TS laevad aga annab teada 23.07, et võimalusel sõitke bussiga!
 Vallalehel on selle uudise pealkiri "Hiiumaale saab - Ootame Sind"! TS 
Laevadel on muidugi hea sellist plära soovitada, neid ju ei huvitu, kas bussile üldse saab!
Mandri
 ja Hiiumaa vahel sõidavad täna jätkuvalt Tiiu ja Leiger – reedel toimib
 parvlaevaliiklus Hiiumaa suunal täiesti tavapäraselt.
Laupäeva
 hommikust esmaspäeva hilisõhtuni sõidavad Hiiumaa liinil Leiger ja 
Regula. Vaatamata muudatustele saab Hiiumaale jätkuvalt tulla ja 
Hiiumaalt minna – keegi ei pea sõitu ära jätma. 
Kui
 e-pileteid ei ole enam saadaval, siis on pileteid võimalik osta 
sadamakassast. Kui jätad auto sadamasse ja reisijapiletit veebist osta 
ei saa, siis suundu kassase. 
Autoga
 ja broneeringuta sadamasse tulles tasub siiski arvestada tavapärasest 
pikema ooteajaga. TS Laevad kedagi kaile ootama ei jäta ning vajadusel 
teeb lisareise, et kõik soovijad pääseksid mandrilt Hiiumaale ja 
vastupidi. 
TS Laevad soovitab võimalusel reisida auto asemel liinibussiga. 
 
 
 
Käinas
 tasub ööbida küll, kui vähegi rahulikumat piirkonda tahta. Praegu vist 
küll ujula ei töötanud, aga mingil ajal seegi plussiks. 
 
 
Siin me oleme!? 
 
Näe, isegi bussiaknast ei saa rahulikult pildistada, et hiidlane ette ei tuleks! 
 
Taas mõni sõitja lisaks, kuigi buss üsna tühi. 
 
Kärdlas
 tiir tehtud, aga et homseks lubati tormi, siis otsustasin Tallinna ära 
sõita. Ei taha mitte laeval kõikuda ja öökida, mis parata.  Mõnus oli 
küll ja heameelega jäänuks kauemaks. Mõtlesin, mis siin ikka. Kobin 
bussi peale ja sõidan. Kuigi ausalt oleks tahtnud, et Hiiumaa vallas 
oleks selle ajani natukenegi ennast liigutatud ja nõutud 
Transpordiametilt tuge. Ratas ju sõitis ka autuga mööda Eestimaad ja 
lubas igal pool, et endiselt eeltasutud bussid, endiselt tegeletakse ja 
arendatakse ning et kõikjal head ühistransporti väga vaja! Kuid Taavi 
Aas jääb vist isegi Simsonile alla - ta ei suuda midagi head ära teha. 
Juba mitu aastat! 
Ja nii oleksingi tahtnud sõita kohaliku liiniga 
Heltermaale ja Rohukülast siis teise liiniga rongile. (Tegelikult pole 
selle parve ajal isegi Rohukülast ühtegi bussi Haapsallu). Nii pidin 
leppima kommertsliiniga.
 
 
Aga
 ei ole see  nii lihtne! Tallinnani vabu kohti pole. Võinuks ju minna ka
 kohaliku liiniga või nagu läksin, sellesamaga Haapsaluni. Kuid pole ju 
mandril Rohuküla - Haapsalu - Turba Jaam liine! Rong on nii lähedal ja 
samas ei saa kätte, sest maakonnapiire ületavaid liine ei suuda 
kohalikud poliitikud ette näha, mätas on ju nii madal! Haapsalu linn jt 
on omalt sama kohmakad ja käpardlikud nagu Hiiumaa vald! PEÜTK-st ma ei 
räägigi. 
Seega,
 Haapsaluni vaid ja et pole sugugi kindel nagu sealt võiks kahele 
hilisemale bussile saada, peab jääma ööbima. Võib olla viimases ehk ka 
olnuks kohti, aga nii kaua ma ringi kooberdada ei tahtnud.  Ning kui 
selgus, et ööbimiseks ülihea pakkumine....
Küsimus Transpordiametile ja vastus:
Lisabusse on kohe vaja selliseid, mis igas piirkonnas ka kohalikele sõiduvõimalusi parandaks. Te enda tegemata töö ju?
Miks lisabusse praamidele sõidutada?
Miks mitte käivitada Hiiumaal bussidega 4× päevas ringliin?
Miks
 sõidutada lisabusse MÕLEMALT saarelt Tallinnani kui sama raha eest 
saaks 2×rohkem busse Virtsust ja Rohukülast Turba Jaamani? Järgmisel 
aastal Risti Jaamani, sh ekspressidele?
Miks
 ei võiks needsamad kohalikud bussid mõlemalt saarelt tuua parvele 
lisaks Tallinna sõitjatele ka need, kes soovivad sõita Pärnusse vm? 
Rohuküla- Virtsu - Pärnu? Läbi Türi Tartusse, kus ka viletsad ühendused?
Rohepööre a la Transpordiamet? On teil valdkonnast mingit aimu, et suudate vastata?
· Vasta · 6 p tagasi · Muudetud
Autor
Transpordiamet
Neeme
 Sihv Transpordiamet paraku maakonnaliine tellida ei saa. Aga idee on 
suurepärane. Sellega tasuks pöörduda kohaliku vallavalitsuse poole, kuna
 maakonnaliine tellivad vallad ja kohalikud ühistranspordikeskused.
· Vasta · 5 p tagasi
Neeme Sihv
Transpordiamet
 tänud. Ja vallad soovitavad pöörduda ÜTK-de poole? Kes siis lõpuks 
juhib ühistranspordi arenguprotsesse? Valdades ei saada aru, ÜTK-d ei 
saa aru....? Hiidlased raiuvad kui rauda, et kõik hästi!
Kärdla:
Tallinnani
 vabu kohti pole. Võinuks ju Kärdlast minna ka kohaliku liiniga või nagu
 läksin, sellesamaga Haapsaluni. Kuid pole ju mandril Rohuküla - 
Haapsalu - Turba Jaam liine! Rong on nii lähedal ja samas ei saa kätte, 
sest maakonnapiire ületavaid liine ei suuda kohalikud poliitikud ette 
näha, mätas on ju nii madal! Haapsalu linn jt on omalt sama kohmakad ja 
käpardlikud nagu Hiiumaa vald! PEÜTK-st ma ei räägigi.
Vallad
 ei saa/ei oska/ei taha ju tellida (maakonna)piire ületavaid liine? Hea 
kui nad midagi teispool valla piiregi üldse märkavad, rääkimata siis 
maakonnapiiridest. Turbast sõidavad bussid Ellamaale, Ristilt sõidavad 
Haapsallu, vahe on olematu, ametniku tugitooli jagu!? Nagu krd lasteaed!
 
 FB-s jagati infot:
27.07.2021
Lisareisid Triigi-Sõru liinil 30.07 ja 01.08
    Reisiparvlaev
 Soela teostab lisareisid 30.07 ja 01.08 liinil  Sõru-Triigi kell 13:30 
ja Triigi-Sõru 14:30. Seoses lisareiside teostamisega võib esineda 
hilinemisi järgnevates graafikujärgsetes väljumistes, eeldatavalt kuni 
30 minutit.
 
Ehk on ikka kohalikes ametnikes viga? 
 
Kommentaar: 
Läksid
 kui soojad saiad. aastaid on asjaosalised rääkinud, et üle 4 reisi ei 
jõua, sinna vahele ka et pole tarvis teile ju. Tegelikkuses nüüd selgub 
et jõuab 5 reisi küll ja need lisareisid täitusid väga kiiresti. Kui 
veel lisada arvutus, et umbes 50 % keskmise täituvuse juures on reis 
kasumis, siis jääb tõesti arusaamatuks, miks see Sõru Triigi nii valus 
teema on pidevalt.....
Ülimalt
 huvitav! Räägin ka aastaid, aga.... "pole vaja ja kõik hästi? Nüüd 
tuleb aga välja, et mujalgi "pole vaja" ja taas vallavanem ei suuda 
vastata? Ehk ikka uusi poliitikuid ja ametnikke Hiiumaal vaja?
 
Haapsalu
 inimesedki käivad Hiiumaal puhkamas ja tahaks paremaid ning sagedamaid 
ühendusi, õhtul ehk isegi hilisemal ajal. Aga ei morjenda see 
poliitikuid. 
 
Ka Käinas oli neid, kes bussile soovisid, aga nägid vaid trääsa. 
Ja
 need valevorstid, kes (esimesest teemast tõin ma nad poollõõpides 
mängu), kes Hiiumaal raiuvad kui rauda, et bussiliiklusega kõik korras? 
Nad ei suuda isegi ühelegi küsimusele vastata! Muide, ka vallavalitsus 
ei suuda ühtegi argumenti ümber lükata, lihtsalt vaikitakse! Sealhulgas 
vallavanem.
 
Lisan siia 2020. aastal tehtud etetpaneku koos täiendava sõiduplaaniga Rohuküla - Turba - Tallinn 
Küll oli aga hea meel, et Käinas ühtekomateist paremaks saab, seda oli hea näha.




  
Suuremõisas
 lisandus ka reisijaid, segadust ka kohanumbritega (mitmel inimestel 
samade kohanumbritega piletid), aga vähemalt oli selge, et parveni veab 
välja. Hea autosõitjatele muidugi, et Tiiu sõidab tänagi (neljapäeval), 
mahuvad peale. Kohalikud bussid ei pea ju mahtuma, piisaks sellest, kui 
saaks iga parve puhul Heltermaalt peale kõmpida ja Rohukülast taas 
bussile. 
 
Kohalik
 liin siin ringi hiiliski, aga mõni hiidlane raiub nagu rauda, et 
sõitjaid pole. Muidugi, krt, põle, kui mandril ei saa edasi ei Turba, 
Tartu, Rapla, Pärnu ega ühelgi muul suunal!!! Samalt praamil polnud 
isegi Rohuküla - Haapsalu bussi vastas!
 
Tagasivaade Suuremõisale. 
 
 
Mõnusad vaated. 
 
Heltermaale
 jäetakse ka autosid, aga taas küsimus, kuidas Rohukülast edasi!? On`s 
poliitikud siis nii autousku, et rohkemat näha ei suuda või ei viitsita 
tööd teha? 
Muidugi on mõnel inimesel teine auto teisel pool. Muidugi
 saab hädakorral ka mõne kohaliku bussiga Haapsallu ja seal Haapsalu - 
Tallinn bussile ehk istuda. Aga kellel neid asju nii keeruliseks on vaja
 teha?
Muidugi
 on praeguse ja varasemate valitsuste tegematajätmine ka see, et lasti 
vanad laevad mujale müüa ja ei ostetud suuremat reserviks.
 
Kui bussiliiklus oleks paika pandud korralikult, ei saaks Heltermaal nii väikse bussiga hakkamagi! 
 
Puit läheb! 
 
Seekord mahtusid õnneks kõik autod parvele. 
 
Kui
 olid pikad järjekorrad, nuriseti, et moottorratturid panid kõigist 
mööda ja miks tagasi ei saadetud. Aga üldiselt suudetakse neid 
liiklusvahendeid ka "nurkadesse" sokutada ja tore ongi, kui vähemalt 
nemad ei pea pikas järjekorras seisma? 
 
Ilm oli mõnus ja nauditi kõrgeimal tekil sõitmist. 
 
 
Kõht oli täis, aga kiirema lahkumise tõttu pidin midagigi kohalikku siit kaasa ostma. 
 
Söögid tunduvad siin aga üpris head olema. 
 
 
Kühmnokkade punt lasi aga farvaatrist kiiremalt jalga. 
 
 
06.02.22
 
Lisan siia paar kommentaari, mis eriti hästi iseloomustab arusaamu. Ma arvan, et üpris palju ametnikke just nii asju vaatavadki, ainuke küsimus on - kuidas te oma ametikohale saite?
 
 Urve ReimannRohukülas võiks küll iga laeva vastus buss olla ,et sealt edasi pääseks Haapsallu ja Tallinna,kõigil ei ole autot istumise all,aga liikuda on vaja
 Erki KallasUrve Reimann kellel reaalselt liikuda vaja,see omab autot. Neid tühje busse 1-2 inimesega küll ja veel. Laevadel sõites joonistub pilt hästi,palju jala minejaid on.
  Urve ReimannErki Kallas kui Rohukülast edasi ei saa,siis ei ole ju mõtet liikuda,on ainult hommikune varjant,sest õhtuse bussiga sõites,ei pääse TAllinnast enam edasi,kuna hilisemad väljumised on ära võetud praktiliselt.Suvel on sõitjaid kindlasti palju.
  Neeme SihvErki Kallas olete vallavalitsuse või miski muu ametnik? Te arusaam täpselt selline, sp ka asjad ei arene.
 Reisijate arvu üle ei saa mitte kuskil otsustada selle üle, mis on vaid selle, mis oleks kui asjad paigas on. See on sama hea kui lugeda reisijaid N. Peatuses, kus buss/rong ei peatu.
 
 


  
Kindlasti on ka siit neid, kes tahaks rongile saada ja kohalik liin saaks seda pakkuda. 
  
Ehk
 peaks hakkama kahjutasu küsima, kui selgub, et busse pole millega edasi
 sõita? Ei oska siin majas keegi sellega tegeleda? Siis küsige, krt 
Piisab praegu Palivere suuna busside pikendamisest vajalikel aegadel 
Turba Jaamani, varsti juba ainult Risti Jaamani! Ja muidugi, mitte 
lihtsalt pikendamisest vaid ikka Rohukülast alates. Sealt suunast 
sõidetaks ju otsebussiga ka Uuemõisani? Täiesti loogiline lähenemine. 
 
Posti tänava remont edeneb tasapisi. 
 
Siin tänav aga korras ja ehk niipea siin ka rappimiseks ei lähe. 
 
Busse uhab aga nii et vähe pole! 
 
Aga näe, Hiiumaale õppima kutsuvad küll! 
 
Hm, busside puudust ei paista siin ka olevat! 
 
 
 
Häh, välja on parem vaadata. 
 
Ja nagu plaanitud, Turba! Küll tasulise, mitte eeltasutud bussiga ja küll mitte Turba Jaama. 

  
 
Väike jalutuskäik kulub ära. 
 
Muide, endiselt ei suuda Elron varahommikust rongi Turbani sõidutada. 
 
Pole ma ainuke rongile mineja. 
 
Turba
 on saanud hea arengutõuke, tipp-poliitikud aga, et mitte liiga kiiresti
 raudteed taastada, pakkusid välja, et vaja ka analüüsida mõju. Nemad 
analüüsivad? Milleks demonstreeritakse enda pealiskaudsust?
 
Siit sõitis kunagi kirtsarööpmeline, turbarappa. 
 
Ja ikka pole Eesti Raudtee suutnud tööga peale hakata! 
 
 Ja jõudiski lõpule seiklusrikas (mere)reis!
Kuid
 ikkagi ootan endiselt vastuseid ja selgitusi Hiiumaa vallalt, Läänemaa 
KOV-idelt, PEÜTK-lt ja MKM-ilt. Mida loomulikult ei tulegi....
**********************
03.08.
Hiljuti
 sõitis Urmas Paet Hiiumaale ja ütles, et edasi kohaliku bussiga sõitis 
üksi ja POLE HÄDA MIDAGI! Tõsi, Paet on sellest erakonnast, kes jättis 
Rohuküla raudtee taastamise unarusse ja siiani seda ei soovi! Samast 
erakonnast, kes täna riiki juhib ning mitte grammigi ei tee asjade 
paremaks muutmiseks! Meheraas pidanuks eputamise asmel hoopis tõstatama 
probleemi, MIKS ON BUSS TÜHI! Kuid see ei sobi erakonna agendaga - 
suruda peale autostumist!
Hiiumaa
 inimeste esindajate inimlik palve, et vähemalt eeloleval 
nädalavahetusel oleks praamiühendus Hiiumaaga tavapärane, põrkus vastu 
bürokraatlikku tuimust. 
See,
 et Hiiumaal on tulemas kõige külalisterohkem nädalavahetus aastas ei 
huvita neid, kelle pädevuses on praamiliiklust korraldada. Eesotsas 
majandusministriga.
Juba kaks nädalavahetust on Hiiumaal praamile saamise ooteaeg veninud kuni kaheksatunniseks. Ja see jätkub.
Hiiumaa
 ettevõtjate kahju on suur, sest nii mõnedki on pika järjekorra hirmus 
tühistanud varem kavandatud Hiiumaa-reisi koos majutuse ja muude 
teenustega. Rääkimata sellest, et kuni kaheksatunnine ooteaeg polegi 
inimlikult aktsepteeritav.
Selles
 olukorras oli Hiiumaa juhtide ettepanek, et vähemalt ühel 
nädalavahetusel laabuks praamiühendus enam-vähem normaalselt, mõistlik 
ja inimlik, arvestades, et senisel kahel nädalavahetusel oli prioriteet 
ühendus Muhu- ja Saaremaaga. Seda küünilisem on otsus see ettepanek 
tagasi lükata ning ka suve kõige külalisrohkemal nädalavahetusel jätta 
Hiiumaa ettevõtjad ja kõik hiidlased kehva olukorda.
Sel
 majandusministri otsusel pole ainult majanduslik hind Hiiumaa 
ettevõtetele, vaid ka sõnum kõigile hiidlastele, et isegi teie 
kompromissi otsiv tagasihoidlik soov ei loe. Eesti riigivõim ei tohiks 
nii käituda. Eriti Eesti väiksemate ja pealinnast kaugemate piirkondade 
suhtes.
PS Lõppude lõpuks on ülim aeg hankida veel üks parvlaev, et praegune olukord varsti jälle ei korduks.
*****************************
Kuigi
 jutt sisuliselt õige, siis ei saa võtta tõsiselt jutupaunikuid, kes ei 
saa või ei taha aru saada ja muuta! Sest miks siis Reformierakond riigi 
tüüri juures lubab ÜHELE OSAPOOLELE IGAL NÄDALAVAHETUSEL KÄRU KEERATA? 
Midagi RE 17 aastat siiski arendas - sedasama bürokraatlikku tuimust!
 FB:
Hiiumaa üks liidritest:
 
Ei
 ole vaja ümber nurga juttu ajada. Mis su konkreetne probleem on ja kas 
oled selle vallale edasi andnud kirjalikult? Kui jah, siis kas oled 
vastuse saanud? Kui oled ja ei ole vastust saanud, lasen kohe 
kontrollida 
Mis
 siin öelda? Saada kiri või ära saada, kui ei taheta, pole ka mingit 
kasu. Ja tuletan meelde, kõik need ettepanekud on kordi olnud FB-s, 
sealsamas gruppides, kus needsamad arvamusliidrid neid näevad. Neilt ka 
küsitud. Et aga ISE huvi ei tunta, ei näita minu taset vaid nende omi. 
ISE peab tahtma midagi muuta! Seda enam, et ise tahetakse valituks küll 
osutuda, olla pildil ja prominent. Kohaliku elu edendaja!
*************************************************
Tänase seisuga pole öelda muud:
 
 Rohkem
 või vähem on paljudes kommentaarides tõde ja asjalikkust. Kuid 
aeg-ajalt ka postitusi, kus püütakse viidata saarlastele. Küll seda, et 
nemad ei pea kogu aeg eelisseisundis olema (õige kah, võrdsus 
tähendanuks ehk nädalavahetusi kordamööda Regulaga! 
 
Kuid
 ka seda, et saarlased pangu lisabusse sõitma. Miks seda aga ise ei 
taheta teha? Sõru lisabussid oli vaid üks väike erand, mis üldiselt 
midagi ei muutnud?
Kui
 ma eeldan Hiiumaal paremat bussiliiklust, siis heideti mulle ette, miks
 ma Saaremaalt seda ei eelda. Muidugi eeldan! Mõlemal saarel on aastaid 
bussiliiklus hooletusse jäetud ja sellega soodustatud autokasutuse 
kasvu! See on ühistranspordi reegel ja fakt.
 
Paremad
 reservid? Loomulikult, Regula kõrval või asemel pidanuks ostetama veel 
üks laev, kasvõi Leedolt! Sama vähe tuntakse vajadusi nagu ka 
rongiliikluses. Juba enne porgandeid ütlesin, et diiselronge on vaja 
minim 23-24, muretseti 18. Ütlesin, et Balti jaamas teid vähe, vastati, 
et nende arvutuste järgi piisab. Nüüd ehitatakse juurde. Jne jne.
 
Kristi Linkov mainis, et aasta-aastalt kasvab parvede kasutajate arv! Loomulikult, selle nimel ju ka saartel tööd tehakse. 
 Aga
 kus on saartel tehtud töö bussiliikluse parandamiseks? Oleks pea 
aastataguste ettepanekute järgi talitatud, olnuks täna kaks asja :
a) saartele tulijate arv  oleks VEEL suurem
b) Autosid oleks parvedele tänaste sõitjate hulgast olnud vähem!
Mõlemad
 aidanuks midagigi muuta! Just eriolukorras eriti! Nii et suuresti on 
süü ka omavalitsustel, püütagu seda eitada või mitte märgata!
 
Lisada
 võib, et "õnneks" juhtus õnnetus enne valimis. Nüüd saab üks osapool 
näidata, et hästi on oma saare eest seistud, teine aga, kui 
kangelaslikult peetakse läbirääkimisi. Läbirääkimised tulevad aga siis 
kui töö on tegemata!
 
Mulle
 meeldis kui lahedal kuskil vist vallavanem teatas, kuidas seistakse 
ühistranspordi eest! Puhas VALE, seistakse autode eest, parved on siin 
vaid vahend.
 
*************
08.08
Lisada
 tasub veel täiendavat infot. Hiiumaal ikkagi on bussisõitjaid ja kaks 
tõestust. Esiteks oli Hiiu Lehes lugu hiljuti käiku pandud bussist, Lux 
Express ja sellest, et piletid välja müüdud.
Teiseks teatas ka hiiumaa.ee, et:
  Arvestades
 suviselt usinat liikumist mandri ja Hiiumaa vahel on sel reedel, 6. 
augustil Rohukülast kell 19 väljuval parvlaeval vastas maakonnaliini 
buss 635B Kärdla-Heltermaa-Käina-Kärdla.  
     Buss
 väljub Kärdlast kell 19.50, Heltermaalt 20.30. Käinast 20.50 ja jõuab 
Kärdlasse 21.15, sõit on kõigile reisijaile tasuta. Sõiduõiguse annab 
valideerimiskaart või bussijuhilt saadav nullpilet.
Seega
 ikkagi usinalt sõidetakse? Ja mis on järeldus? Hiidlaste endi tegemata 
töö, et ENNE pole püütud tagada inimlikke ja normaalseid võimalusi! 
Muidugi, nagu öeldud, ka mandri poolt mökud vastas, õigemini polegi 
midagi vastas! Rohuküla - Haapsalu buss ei lähe arvesse, see pole 
ühistransport vaid läänlaste ja PEÜTK ühine "linnuke".
Lisabussi aeg nüüd küll juba möödanik, edasi püütakse vallavalitsuses taas talveuneks valmistuma hakata.
*******************
Ei taha ka selle artikli puhul eraldi lugu teha, mõttekam on ikkagi seotud asjad koos hoida.
 
Sisuga
 olin väga põnevil tutvuma, esmalt aga ajas lausa naerma, sest Egeli 
Raudmäe jaoks on kõik ametikohad sassis nagu Kört-Pärtli särk. See 
näitab selgelt ära taas, kui vilets on ikkagi meie ajakirjanike tase. 
sama saab aimu ka muuga tutvudes. Ometi on selliste lugude lugemisest 
kasu, sest ka poliitikute/ametnike väljaütlemiste järgi saab paljustki 
aimu.
Seda, kuidas kohalikke muresid nähakse ja tähtsustatakse sõltub 
vaatenurgast. On loomulik, et murekohad on pooltel erinevad. Praegune 
vallavanem Reili Rand leiab, et peamised Hiiumaa probleemid on seotud 
sotsiaalsete teemadega. Tema sõnul peab vald tegelema sellega, et 
püsielanike arv oleks languse asemel pigem tõusuteel. Sellele aitavad 
Ranna sõnul kaasa näiteks töökohtade loomine ja avalikke teenuste 
kättesaadavuse parendamine.
Reili Rand ongi praegu 
puhkusel just seetõttu, et kohalike elanike arv kasvab. Tõdemused on aga
 üldsõnalised, eks seegi ole vaatenurga küsimus.
Praamigraafik
 on aga just selle vaatenurga küsimus. On ülihea, et aasta ringi nüüd 
tihedam liiklus, kuid pole imekspandav, et Eesti mees suudab "mõelda 
vaid ühele asja korraga". Seda tõestab praegune vallavanema kohusetäitja
 Hergo Tasuja, kes näeb graafiku tihendamise koha pealt n.ö. võitu vaid 
kaubavedamises. See, et nii saaks hoopis rohkem kohaliku elaniku jaoks 
pakkuda ka reisiveos, ei suuda näha ei tema ega vist mitte keegi. Peale 
hr Kokovkini ehk, kes hiljuti kogemata sedagi mainis.
Antti
 Leigri aga on pehmo ja eks seda põhjusta mingil määral ka see, et tegu 
majandusministri erakonnakaaslasega. Ei saa ju ometi kritiseerida, eriti
 kuna ka majandusminister ise ei jaga avalikust bussiliinivõrgust ja 
selle toimimisest midagi. Kui Leigri ka teaks võiks ju ta KE esindajana 
midagi muuta, aga vist ei tea. Ma mõnel korral küsimusi küsinud, 
asjalikke vastuseid pole või pole üldse mingit arvamust. Ega teadmisi.
Kohalikele
 täielikku eesõigust praamile pääsuks ei saa aga anda, kuigi mõni 
kohalik nii mõtleb. Turism ON hiiumaa jaoks rohkem kui oluline ja kui 
natuke peeglisse vaadata, siis on osal kohalikest rohkem või vähematel 
kordadel võimalusel ka auto koju või sadamasse jätta. Olukorrad on väga 
erinevad, aga kohvrite tarimisest vm ei maksa siinkohal rääkida, küsimus
 põhimõttelises suhtumises. 
Kuid rõhutan, 
see eeldab mandripoolset korrastatud ühendust ja kui on päevas 6 parve, 
siis peab olema mandril vastas bussid ka kuuel korral. Tallinna suunal 
aastaringi. teistel suundadel piisab ehk olenevalt aastaajast 3-4 
korrast.
Kas
 sellest saab aru ka Aivar Viidik? Vaadates tema kirjutatut või vastamat
 jätmist arvan, et ei saa! Viidik tahaks näha ka volikogu istungitel 
mõlemalt poolt rohkem mõistmist. Ehk on liiga vähe tööd tehtud, kui 
millegagi volikogusse tullakse? Hea idee ja lahenduse korral peaks ju 
mõistmine ludinal tulema?
Valimised tulekul?
 
Erinevate erakondade jaoks on võimule saades olulised erinevad 
asjad ja tegurid. Antti Leigri toob välja, et Keskerakonna eesmärk peale
 valimisi on tagada teha, et viimase nelja aasta jooksul tehtud suured 
investeeringud kannaks vilja ja et allüksused ei peaks ebaõnnestumiste 
tõttu enda eelarveid kärpima. Reili Rand toob välja, et 
Sotsiaaldemokraatliku erakonna jaoks on oluline, et Hiiumaa säiliks 
elupaigana konkurentsis ja selleks tuleb tegeleda pideva elukeskkonna 
arenguga. Aivar Viidingu sõnul tuleks Reformierakonna meelest lisaks 
sotsiaalsete probleemide lahendamisele tegeleda ka valla 
võimustruktuuride töökorraldusega, et Hiiumaa vallajuhtimine oleks 
paremini korraldatud. 
Hea
 lugeda sellest veidi pikemaltki. Sotsid arvavad, et neid usaldatakse 
inimestena ja eelmised valimised seda näitasidki. Seega, ehk peaks 
SDE-st lahkuma? Kui praegu reitingute järgi nii saarel kui üldse sotside
 toetus madal, sisi on ju erakondlikult nende puhu liikmelisus pigem 
kahjuks? Hea inimene, lahku SDE-st ja võid saada hoopis rohkem hääli? 
Üllatuslikult on vähemalt sõnades sotsid päris tihti juhtunud avalduma 
häid mõtteid. MÕNES valdkonnas.
Leigri ja KE loodetavasti erilist
 toetust ei saa, sest viimane aasta-paar on nende tõsiseltvõetavust 
kõvasti kahandanud. Kõige muu (nagu valitsuse lõhkumine jm) kõrval saab 
aimu, et ise nad ÜT valdkonnastoetavad pigem raiskavaid lahendusi nagu 
RB, suured loodusressursse raiskavad projektid jm.
Viidik
 eelistab Reformierakonna nimekirja ja küllap peab silmas tulevikus taas
 Riigikogusse pääsemist, mitte niivõrd kohalikku elu. Ehk ongi parem, 
sest nagu näha, reaalse elu arusaam on nõrguke ja peab lootma ehk ei 
jõuagi kõrgemale-kaugemale?
Paraku, kohalike puhul EKRE või 
teiste suhtes ei oska ma midagi öelda. Regionaalpoliitika pole kahjuks 
EKRE puhul ka just asi, mida nad väga mõistaks ja millest hoolib?
************
17.08
Aleksander Kelder  küsis:
miks
 ikkagi peaks keegi eelistama Tallinnast Rohukülla saamiseks bussile 
rong+buss varianti (arvestame tavalise inimese, mitte 
ühistranspordifanaatikuga)?
Vastasin: lihtsalt sp et
* vahel pole kohti
* et on matkajaid
* et paari päevaga kohtasin inimesi, kel hetkel polnud autot ja nad sõidaks
* et kellegi jaoks oluline sääst
* et keegi tahab Keilasse, Nõmmele jm
* et ühe-kahe valiku asemel päevas on 5-6 valikut
* et saab sõita kogu ringilt Heltermaa - Kärdla - Luidja - Emmaste - Käina - Heltermaa ringil ja kordi päevas.
* et saab ka hilja õhtul ja hommikul vara
* et saab ka Taeblasse, Paliveresse, Ristile
* et tihenevad sõiduvõimalused Hiiumaalgi
* et rong viib Balti jaama ja kogu liinil rohkem peatusi ehk sihtkohale lähemal....
* et on kohti ( ka kohtusin Hiiumaal) kuhu ei saa ka Tallinna Bussijaamast, Balti jaamast ümber istudes saaks*
* et erinevate gruppide puhul saab autota tulla või sadamasse jötta jt jääb autode jaoks oarvel rohkem kohti.
* et reisijate arvud kasvavad
* et kõik ei sõida vaid Tallinnast
 Aleksander:
sa ikka küsimust lugesid? Tallinn, Rohuküla, buss vs rong+buss...
Vastasin:
Püha Hiiumaa Kits!
Sellele ma vastasingi ja tõin hunniku põhjuseid välja! Ma arvasin, et midagigi ühistranspordist jagad!?
;Kui
 palju ÜLDSE sõidab busse Tallinn - Rohuküla?  Millistes peatustes need 
peatuvad? Kas Rohuküla asemel väljuvad Hiiumaa ja Vormsi parved nüüd 
kuskilt mujalt? Eesti ei ole ainult Tallinn!
**********************
22. 02. 2022.
Lisan siia veel ühe huvitava mõttevahetuse. Leigri (KE).
Aira TossNo 
Antti Leigri
 on veel lihtsalt nii noor mees, tema ei tea mida tähendab see tunne kui
 oma lapsed ja lapselapsed peavad sellist hinda maksma siinsete 
sugulaste külastamiseks. Minu oma võsukesel on pealinnas küll täitsa hea
 sissetulek ning ega see pilet ju ostmata ei jää, aga ma ei saa tõesti 
aru miks on Eesti riigis nii, et minu lapselapsel on minu juurde 
jõudmine oluliselt kallim kui tema teise Pärnus elava vanaema juurde 
jõudmine. Aga veelkord, 
Antti Leigri on veel noor inimene, ta ei saa vanade inimeste muredest aru.
 
Antti LeigriAira Toss
 Kiirbuss- sõidab iga päev, hind normaalne, ei pea sadamas ootama, saab 
teha laeval õlle, hoiab keskkonda ja saab ka magada sõidu ajal. Lennuk- 
kiire värk, selle pileti hind pole tõusnud. 

 Ole ikka positiivne!
  
Aira TossAntti Leigri
 mina ise kasutan kiirbussi Tallinasse sõiduks küll, tõesti hea ja 
mugav, õlle joomist siiski pole veel harrastanud. Ma siiski ei ole 
märganud et kiirbussis väga väikelastega sõidetakse. Ma ei tea kas Sina 
bussi kasutad, aga kui juhtud kasutama, siis palun vaata missugused 
turvameetmed seal on. Kas sobivad pisipõnnidele ?
  
Antti LeigriAira Toss
 kui lähed järsku suurest pildist detailseks, siis turvameetmed on ka 
ninde pisipõnnide enda tarvis, lisaks on kindlasti tülikas sõita 
kiirbussis 10mine jahikoeraga (eeskirjades väikeloom) või viia Hiiumaalt
 pagasina 13 ruumi küttepuid, mille vanavanematelt sai odavamalt, kui 
mandrilt ostes.
  
Aira TossAntti Leigri ma ei saa nüüd Su kommentaarist hästi aru. Alles kiitsid kiirbussi , aga mis siis nüüd ? Enam ei kiidagi.
  
Aira TossAntti Leigri
 kiirbussi kohta üks tähelepanek veel. Tallinnast väljub see enne 
tööpäeva lõppu, seega töötavatele inimesteel see Hiiumaa külastamiseks 
eriti sobiv transpordivahend just ei ole.
  
Aira TossAntti Leigri
 see on Sul hea küsimus. Sellised küsimused on demagoogia klassika. Sa 
ju saad ise ka väga hästi aru, et kiirbuss peabki väljuma enne tööpäeva 
lõppu , muidu lihtsalt ei jõua kella 19.00 praamile. Seega - miks ma 
peaks tegema ebamõistlikke ettepanekuid?
  
Andres RaudseppAira Toss Ei tea mis päev see täna küll on aga juba teist korda pean sinu jutule vahele segama. 

 Uurisin põhiseadust ja selgus, et seal on küll juttu võrdsest 
kohtlemisest, kuid seda, et Hiidlane peab kiirbussiga jõudma 19.00 
laevale, ma ei leidnud! Mis näiteks takistab bussi väljumist Tallinnast 
kell 03.00 öösel? Kui on nõudlus, siis peab olema pakkumine.
  
Neeme J. SihvAntti Leigri
 te olete vist endiselt Keskerakonnas? Ja minu teada Ratas, kui Hiiumaal
 käis, rääkis tasuta bussiliikluse olulisusest ja eesmärkidest selle 
parandamiseks. Ta vist ise küll ei sõida, ei joogid bussi ega ilma 
jookideta? Te siis sõidate?
 Sest
 buss kord päevas on naljanumber, sellest mitte rääkida on märgiline 
muidugi. Eriti kui räägitakse vanavanemate sõitudest või külastamisest.
Küttepuude jutt läks aga juba üpris seosetuks. Kas KE jagab jälle küttepuid sadamas?
Aga
 ennetaks küsimust, kas olen ettepaneku teinud (mine tea, vastata kunagi
 ei taha, aga äkki küsitegi), et olen küll. Ja just nimelt 
ratsionaalsusest lähtuvalt. Muide, kui Aira tahakski hilisema bussiga 
tulla, mis muide pole üldsegi ebamõistlik, siis Haapsalustki hiljem ei 
tule ju busse hilisemale praamile?
Aga
 jah, miks armastate erakonnas bravuurselt esineda, lubada ja samas 
valetada? Lubadus, et ka hiidlased saaks Tallinnas tasuta sõita, on ju 
täitmata? Peresid väärtustate ka, aga perepiletit ju praamil (ka autoga 
sõites) ei ole? Lastega pole bussis just mugav sõita, rongi toomisega 
aga venitate?
Ja millised ettepanekud tehtud? Teate ju küll, aga miks ei kommenteeri? Oleks ju hea võimalus näidata, et hoolite?
 
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar