ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

esmaspäev, 28. märts 2011

AMETNIK JA RAHVAS 2

Eoto: mina.
Foto on illustratiivne! Igasuguste seoste otsimine Ametnike, Rahva ja Ühispeatuste ootepaviljonide vahel on Teie endi vaba tahe!

Sain KMK Teede- ja Raudteeosakonnast vastuse ettepanekutele Narva liini ooteplatvormide teemal. Kirjutasin mitmete peatuste kohta üksikasjalikult. Vastuses:
"Täname Narva liinil rekonstrueeritavate platvormide kohta esitatud ettepanekute eest. Võimalusel võtame need arvesse."

???

Mis nüüd peale hakata selle vastusega? Käega lüüa?

Eks õigem oleks. Aga siis pean ise aastaid seal sõitma ja kuulma reisijate kaebusi. Või uputama reisijaid lumme. Kartma, et keegi võib selle tagajärjel kannatada...

Oehjah!!!

*********************************************************

Tänud, Kardinal!

Nii ta kipub olema, kuigi sissekasvanud viisakus ja ka kellegi õpetused "kuivast, asjalikust ja emotsioonideta bürokraatiast" takistavad olemast inimlikult suhtleja ning kergelt ka emotsioonidega vaidleja. Sest oskan seda küll, aga teiseltpoolt ei mõisteta ehk. Ometi: vaidlustes sünnib tõde...
Siiski hoidubki Ametnik pigem vaidlustest. Sest vaidlustes võib selguda tõesti, et midagi oleks vaja muuta või teisiti teha. See aga tähendab lisatööd. Ja selgitusi teistele oma asutuses või kus iganes. Suhtlemist tõepoolest jääb puudu ja vahel vihjatakse ka, et "sealpool" tegelejaid segavad suuri asju tegemast just murelikud kodanikud, seltsimehed...ja teised putukad. Ise üritan küll võimalikult mõista teiste poolte probleeme jne. Siis olekski teoreetiliselt tore eeldada, et aastaid "asja" sees olnud inimeste arvamusi tasub kaaluda ja vaielda, isegi pigem kaasata protsessi.
Olen sellest siin-seal kirjutanud, et kunagi oma külade bussiliine sai kogu aeg nihutatud rongide järgi. Ametnikud mõistsid seda ja tulid vastu.Ka ühe bussi puhul sai katseliselt lisatud sissepõige ja seda muidugi peale väikseid vaidlusi. Ja nüüd on see tõenäoliselt ainus liin Eestis, mis säilinud endisel kujul. Kusjuures vajadusel bussiaegade muutmine toimub juba loomulikuks tunnistatud vajadusest...
Erineval tasemel teemal arutledes olen kuulnud erinevaid arvamusi. Küll pakutakse põhjuseks ükskõiksust, küll vastutusekartust ja selle teistele lükkamist, küll arvamust "meie oleme ise targemad". Ma ei tea, mis neist õige, mis vale. Ometi sõltub valesti tehtud otsustest tulevikus palju rohkem kui praegu arvata oskaksimegi.

Mida võib kaasa tuua näiteks vales kohas platvorm kuskil peatuses? Muide, enamus olukordi korduvalt ajaloos "läbi mängitud"!
1. Mittevõimalikuks reisijatele sobiva sõiduplaani koostamise, sest rongide vahetusteks sobivaid jaamu vähe.
Selle tagajärjel võivad sõiduplaani ajad osutuda halbadeks ja väheneb sõitjate arv..
Rongide hilinemiste puhul samuti suurenevad hilinemised veelgi, kui plaanis sõitvat rongi ei saa järgmise jaamani saata.

2. Pöörangute rikete, ilmastikutingimuste jm tagajärjel seisab rong tund(e) kuskil metsavahel, sest läbilasketeid ei saa valida. Või kui valitakse halvimast parim ja rong teele, kus puudub platvorm... Muidugi püütakse reisijad maha ja peale aidata, aga olukord on keeruline.

3. Hilinemiste ja muude probleemide korral võivad tekkida ümberistumisprobleemid kümnetel-sadadel reisijatel.

4. Väheneb reisijate hulk, suureneb autokasutajate arv, rohkem saastame õhku, piletitulu osakaal dotatsiooniga võrreldes väheneb, lisandub dotatsiooni juurdeveoliinidele, kasvavad "ülearuste" bussipeatuste hoolde- jm kulud...

Milline saab olema Ühispeatus tulevikus Sürgavere ülesõidul?
Sarnased olukorrad on kaasa toonud reisijate pahameele, milline enamasti paisatakse teenindajate kaela, mis omakorda toob kaasa stressi, närvipinge, mis omakorda viib lausa haiguslehele minemiseni... Rääkimata pingete suurenemiseni olukorras, kus seljataga sadu reisijaid ja...

Kusjuures see pole miski luul! Kes asja sees olnud, teavad väga hästi, millest jutt! Tegelikkuses samad olukorrad kauplustes või kus iganes! Kes kogenud, mis tunne on pärast rooli minna? Või kodus end välja elada?

Loomulikult ei ole selliste asjade ainupõhjus ooteplatvormide vale asukoht! Kuid see üks tilluke osake teeninduskultuurist ja suhtumisest klienti! Olen ise teinud vigu peale "arvamustevahetust" klientidega! Ja hilinemised üks suuremaid pahanduste põhjustajaid.

Muidugi on sellistele punktidele esitatud vastuväiteid. Näitek p 1: sõiduplaan koostatakse ikka jaamade võimaluste järgi, aga mitte ei arvestata platvormide ehitusel sõiduplaane. See on ju nonsenss!
Kuhu mahuvad reisirongid?

Aga palun, vastuväited alati oodatud! Sest vaidlustes sünnib tõde!

28. märts õhtul.

1 kommentaar:

  1. Tuleb vist vastu küsida, kas ja milliste puhul on võimalik ettepanekuid arvesse võtta. Ega muud ei jää üle, kui räigelt tähte närida... Mis siis, et see kuigi hästi välja ei paista. Aga ilma selleta bürokraatia vastu ei saa. Eestis on ka "väga hea" märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise seadus, mis kohustab küll kirjale vastama, aga mitte midagi seejärel ette võtma.

    VastaKustuta