ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 12. juuli 2012

Ostan maa või väikse maja raudtee ja maantee lähedal...


Otsustasin teha ühe väikse tiiru Ilumetsa kanti. Istusin hommikul Tartu kiirrongi ja sõit algas.
Kinnisvara hinnad pidid olema saavutanud masueelse taseme. Mis oleks kui vaataks endale Eestimaal elamist? Ja ilusas kohas. Istutaks lilli maja ümber... Muidugi mitte rakvere raibet, kuigi omamoodi seegi ilus. Ja tundub, et haljastuses populaarsust võitmas...

Muidugi, peab kiitma tegijaid, kes Tapal kõvasti vaeva näinud!


Rongis sõitjaid palju ja otsustasin veidi asja uurida. Tore üllatus oli see, et teiste hulgas sõitsid Tallinnast Piusale raudteeveteranid! See üks osa sellest turismiplahvatusest, mida valitsus kartnud (vt eespool kuskil Riigikogu stenogrammi)! Muidugi, raudteeveteranidel võiks olla võimalus gruppide puhul  kõva soodustust saada, ikkagi mõnedki kogu oma elu raudteele pühendanud! Muidugi oli hea tunda, et Piusale viitsitakse sõita isegi Tallinnast ja sellised reisid peaksidk pensionäridele omased olema. Kuigi pensionid pole just eriti suured, siis Eestimaal peaks olema ikka võimalus mõned korrad aastas ringi sõita! Igatahes au neile, et selliseid seltskondlikke reise ette võetakse. Ja see veel üks tõestus, et vajame ka kiirronge Lõuna-Eestisse.

Tänapäeva raudteelased ehitavad ka Jõgevale uut platvormi. Mitte küll väga reisijatele mõeldes, sest nüüd ümberistumine bussidele mõnevõrra ebamugavam ja ega soovita ka bussijaama ühise ootesaalina kasutada, aga hea seegi, et uus platvorm valmimas varsti.

Jalgrattaid rongis palju, igas vagunis nende jaoks kohti pole ja ega ei tule ka. Kui nende vajadust viie aasta jooksul selgeks pole saadud, siis pole ime, et ka uutes rongides saab olema kitsavõitu.

Tarus selline tore süsteem, et ratta veel kuidagi trepist üles vead, aga lapsevankrit pead süles tassima. Etteruttavalt olgu öeldud, et ka tagasiteel nalja palju! Ühesõnaga, rongid hommikul ja õhtul erinevatel teedel, ümberistumiseks peab aga igal juhul läbi tunneli minema. Äkki see tunneliehitajate reklaamtrikk või linnavalitsuse plaan näidata kõigile kui toreda tunneli nad tegid? Või ikkagi Eesti Raudtee soov kõigile selgeks teha, et reisijad on viimased, keda siin oodatakse?
Seda enam, et ülekäike platvormi otsa ei kavatsetagi teha ja see tõestab veelgi rohkem eelmist väidet!
Et asi veel naljakam oleks, siis ka invalift ei töötanud mingi laadija purunemise tõttu (isegi teave oli üleval). Muide, ma ehk ei osanud otsida, kuid siiani pole ma näinud infot, kuskohast lifti võtit üleüldse saab!?
Reisijatevaenulikkuse tõestuseks ka see, et siiani ei tööta teavitamine Tartu jaamas. Ahjaa, sajad ja sajad reisijad IGAPÄEVASELT tigedad, et rongi 0010 saabumisel sõidab buss ikka ja jälle enne rongi minema. Ja järgmist kaua oodata, nii et paljud lähevad jala. Selline räige reisijate vintsutamine üks asi, teiseks jääb bussifirmal saamata ka tohutu hulk piletiraha!!! Ja ärgem imestagem, et see kõigile tuntud firma on Sebe! Seesama, kes tahtis rongidega opereerima hakata. Seegi näitab, et nende jaoks pole oluline reisija vaid dotatsioon. Sest piletitulu ju mõttetu, selle pisiasja jaoks pole küll vaja vaeva näha...
Hiljuti kirjutasin Tartu linnale ja Sebele sellest jamast. Loomulikult ei lootnud ma, et midagi muutuks, pigem sain tõestuse eelnevale!
Aga vihaseks ajab ikka küll!

Rattaid tuleb aga aina juurde. Ja tihtipeale tuleb Tartu-Koidula liinil piimapukkide tõttu siseneda vaid esimesse vagunisse. Kus enamasti pole ratastele üldse kohta!
Ja kuidas reisijad või teenindav personal läbi pääseb....

Kirsi.

Ringtee ehitus ja ajutine raudteelõik.

Ülenurme. Eesti Raudtee ehitas uue platvormi valesse kohta, taas ei huvitanud neid reisijad, kui mõnevõrra lohutab see, et uues kohas veidi rohke reisijaid kui vanas. Lähedal siis uuselamurajoon.Kindlasti on koht elamiseks hea, linn lähedal ja ühistransport hea. Kuid paljud tahaks ikkagi rahulikumasse kanti...



Taamal paistab Lennundusmuuseum, samas kandis ka Põllumajandusmuuseum. Külastajaid oleks kindlasti tunduvalt rohkem kui samas oleks veel mõni muuseum vms ja ruumi selleks oleks küllaga. Aga siin riigis juba selge, et ega rahvas pole oluline, oluline on rahvas betoonkarpi toppida...


Reola.

 

Vahel tulevad ka lapsed rongile lehvitama.

Vana-Kuuste

Üks Eesti Raudtee suurimaid käkke! Selle asemel, et peatus inimeste juurde viia, tehti see vanasse kohta ja pealegi ülipika kõrvaltee äärde! Ometi saanuks lausa valida - kas ülesõidule lähemale (teedevahelisena) või  ülesõidu taha!

Võiks veel mõista kui reisijatel oleks ooteruum ja muud vajalikku...

Valgemetsa. Parkla on, midagi muud pole siiani tekkinud. Ei ootekoda, joogivee võimalust (mille vajadusest rääkisid ka matkajad) ega korralikke infostende.

Kiidjärve. Enam-vähem sama lugu.

Taevaskoja. Üldse oli rongis mõlemal suunal väga palju sõitjaid ja sealhulgas sõidetakse väga palju lastega. Muidugi võtab aega peale- ja mahaminek, sõiduplaan aga suhteliselt kibedavõitu ning kuna Tartu jaama kellad erinevad Eesti ajast, siis pideva hilinemise tõttu väljumisel on pea iga päev rongid hiljem. Tänagi hilinemine väljumisega ligi 4 minutit, see toob kaasa aga pingelise sõidu ja eriti ohtlik on see peatustes reisijatele. Tegelikult küllaga ju läbi ajaloo olnud juhtumeid, kus keegi peale jäänud või ka uste vahele sattunud. Või ema vale lapsega ja vankriga perroonile jäänud. Või inimesi lausa surma saanud... Iseenesest on kiirustamine igatepidi ülimalt ohtlik ja seetõttu peaks kiirus(tamis)e ihaluses kõvasti tagasi tõmbama. Sest eriti just lastega (ja ratastega-vankritega) väljumine võib aega võtta ja nii võib tekkida ekslik arusaam, et reisijate väljumine on lõppenud, kuigi keegi lapsega ja/või rattaga-vankriga alles ootab tamburis, et kaaslane saaks talle appi tulla.

Ja oh mis üllatust - Taevaskojas alles ootekoda! Kuidas libresse-tüüpi katuste tegijad küll rahulikult magada saavad? Imelik, et "kuivem, lihtsam ja muretum" tunne peaks kehtima nii sidemete kui varikatuste korral?


Põlva. Millal siia jõuab bussijaam?


Holvandi. Selline majake kutsub küll maale elama...



Ruusa.

Eesti Raudtee peaks muretsema ootekoja pärast, aga kui ei muretse, kes peaks? Või arendaks haljastust, mis ka lõõskava päikese käeski abiks? Täna lehes, et Kodukant tegeleb külade nimekirja koostamisega seminaride kõrvalt. Ehk teeks ka seminari, kus Räpina ja mitmetele teistele omavalitsustele, selgitaks, miks on viisakas kirjadele vastata või üht-teist ka ise ära teha?




Siin siis toimus vabaõhuetendus "Kuurort Ruusal" ja toimuvad taas juuli lõpus-augusti alguses. Edu!


Veriora.

Ja jõudsingi Ilumetsa. Imeilus jaam, ümbrus ja tore oli kohtuda nendega, kellele kallis oma peatus ning kes näevad kõvasti vaeva piirkonna tutvustamisel!


Veidi üllatav, et korralike infostendide asemel platvormil stend tühi ning sõiduplaan "plangu taga"!? Omaette uudne lähenemine?



Piknikukoht.

Ja väga palju käpalisi. Mis ülev oleks sellises kandis elada!?






Soo-neiuvaip.


Suhtlema ronisid ka igasugu putukad.

Palju ilusaid maju. Kuidas meelitada inimesi tagasi maale...



Ei teagi, mis tigu?


Saab küll teha huvitavaid ootekodasid. Ja selleks vaja mitte niivõrd raha kui tahtmist!

Neljapäeva öösel nelja tee ristil nelja valla piiril?....

Liblikate ja putukate tippaeg.





Kui vaid liike teaks...

Mõnel aga eriti priske lõuna?
















Mõni leiab, mõni kaotab...




Ja veel midagi vahvat ning peagi tuleb rong, tuli juba paistab Oraval...





 
On hea kui on haljastust ja hea kui peatuses saaks teed...
Äärmiselt meeldiv üllatus ootas mind Ruusal! Mulle meeldivad sellised raamatud ja see ääretult hea kingitus! Asusin kohe lugema. Raamatus, nagu selgus, ka töökaaslase esivanemad ja seegi vahva seos.


Rattaid kogunes ka tagasiteel väga palju. Ei tea, kas sellist reisijate arvu osati oodata seoses liiklusega Koidulani ja Piusani? Kusjuures, Koidulas (Petserist) sõidetakse üksjagu isegi Tallinnani, see aga ju väga kõva piletitulu võrreldes sellega kui rong Oravalt kaugemale ei sõitnud ja seega pikamaa sõitjaid vähe oli! Mis saaks veel siis kui rong Võruni sõidaks? Mida vähem asjadega mökutatakse, seda kiiremini suureneb piletitulu osakaal ja elu maal muutub paremaks. Seal, kus on hea elada...


Kostis müristamist ja nagu pärast selgus, oli päris karm ilm Tartu kandis. Mul vist vedas, et ma sellise ilmaga libresse-tiivakeste all ei pidanud olema!?







Baarist aga salat ja võileib ja kohvi ja...fanta. Maal oleks ju elu veel parem kui väljamaa kraami asemel oleks müügis kodumaised limonaadid ja Värska veed. On ju olemas isegi piparmündimaitseline vesi, mida polegi kuskil rohkem näinud. Kahju vaid, et kodumaist tootmist toetada ei taheta...
Maale tahaks ikkagi! Sest õhtud on siin imeilusad, olgu metsas või mere ääres...

Aitäh selle pildi saatjale!

Ja sõitke Teiegi rongiga! Tõsi küll, mul "tutvuse" poolest odav sõit, pere jaoks paneb see aga korraliku põntsu! Mõni imelik inimene soovitab selle peale perele auto osta....


2 kommentaari:

  1. Väga ilusad pildid ja sönu polegi rohkem vaja!! Liblikate hooaeg töeliselt kätte tulnud maal ma vaatan-lahe tegelikult et loodus elab!! Loodan et leidsite maalt hingele midagi vajalikku ka, töeliselt armsaid maju leidus piltidel!

    VastaKustuta
  2. Tänud, Pirtsu!

    Naudingut leidsin küllaga!
    Sellist maja ja kohta, mida hing ihaldab siiski mitte.

    VastaKustuta