ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 11. juuli 2012

VEDURIJUHI AMET - KÕIGE SURMAVAM JA ROMANTILISEM 9


Praegu aeg kus nagu teede ja nii ka raudteede ääres vohab umbrohi. See toob kaasa miljonite väikelindude kogunemise ja toitumise. Üks neist ohakalind, keda viimastel päevadel võib palju kohata Türi ja Võhma vahel, sest umbrohtu ju ei niideta ja nii tullaksegi toituma. Mitu neist paari viimase sõiduga hukkunud ja rongi ees lendlemine väga tihe. Kui aga liinil kihutaksid aina kiirrongid 120, velgi enam, 160 või rohkemgi km/tunnis? See tähendab tuhandete lindude hukku. Nagu tõenäoliselt Euroopas aastakümneid toimunud.Kõik looduse kuninga heaolu nimel!

Vedurijuhi töös pole see muidugi kõik. Alles hiljaaegu sooritasid enesetapu kaks inimest Lagedil ja rongi alla jäi üks inimene vist ka Pedjal. Huvitav, et ajakirjandus pole sellest sõnagi kirjutanud? Või ei taheta näidata, et inimesed valivad elumurede tõttu vabasurma? Ja lihtsam ongi varjata? Muidu võib jääda mulje, et me polegi nii edukad?

2 kommentaari:

  1. "Kui aga liinil kihutaksid aina kiirrongid 120,"

    Kumb on lindudele ohtlikum - 1 rong tunnis 120 km/h, või maantee kus on 100 eraautot tunnis igaüks 110 km/h ja neist tegelikult 10, 20 või 50 rikuvad sedagi lubatud kiirust ja tegelikult sõidavad 120 km/h või 130 km/h?

    Näiteid Saksamaa haruteede taastamisest, kuni 120 km/h:
    http://zierke.com/shasta_route/pages/44reactivate.html
    Kõik on 1 või 2 rongi tunnis. Lühikesel harul pole muidu mõtet - inimesed hakkavad arvestama busside või autodega.

    VastaKustuta
  2. Eänud, Anonüümne!

    Esiteks, sõiduauto väiksem kui rong.
    Teiseks, õnneks nüüd enamasti kiirused maanteel 90 km/h.
    Kolmandaks, asi oleneb palju teeäärsetest oludest nii maanteel kui raudteel.
    Neljandaks, küsimus selles, kui palju me kiirust taga ajame ja kui palju me teistele mõtleme. Mitte ainult inimestele vaid ka kogu looduse elusolenditele.

    Kui enamuses riikides lastakse loodusest üle (ka sood, rabad, paberipuit/metsad versus hapnikutootjatena jm), siis keegi kuskil võiks olla targem ja säilitada midagigi. Loodusharidus meil väga nõrk...

    Aga tänud lingi eest, vaatan üle ja tsipa mõtisklen.

    VastaKustuta