Blogiarhiiv

laupäev, 28. juuli 2012

VEDURIJUHI AMET - KÕIGE SURMAVAM JA KÕIGE ROMANTILISEM AMET 10 - Koju!

Vedurijuhi elu sisaldab palju erinevat. On hirmpalju ilu...


..aga ka valu! Selle puiduveoki juht oli tark ja arvas, et ülesõidu signalisatsioon töötab seisva kaubarongi pärast. Vist. Igal juhul oleks siiski vaja sellise autojuhi mõistuse kontrolli, kuigi load võivad ju olemas olla. Isegi siis kui ilm hirmpalav ja nupp hästi ei noki, ei õigusta see lähenemist ülesõidule ilma, et plaaniks peatumist! Sõitis peatumata rongi eest läbi Kiltsis, minu rongi kiirus 120 km/h....



Seekord läks õnneks. Õnneks läks vist ka kitsekesel, kes taas väga ootamatult otse nina alt läbi lipsas, kadudes isegi vaateväljast, nii lähedalt möödus tast vist surm. Vähemalt loodan, et tal vedas...

Aga raudteel näeb muudki! Kuidas kedagi võtavad vastu sõbrad-tuttavad, pakkudes ilusta hetke möödujatelegi!


Kuigi vahel ei muretse keegi ülevalt poolt, kuidas on olukord rongis ja kas reisijatel ikka on turvaline. Nii saab vägijookidest kõvadeks meesteks kerkinud nolkide kaklusest osa nii teenindaja kui reisijad. Mis sest, et olemas lepingud tublide turvafirmadega ja alamakstud turvatöötajatega. Pole neid sugugi nii kohe võtta, Balti jaamas aga ei pea keegi vajalikuks vahelgi teha rongide kontrolli ja veidikenegi reisijate tuju rikkuvate kodanike tiibu kärpida. Nii peab vahel oma tuju rikkuma ja nendega arveid õiendama. Et ikka rong ei hilineks...

Aga näha ka, et ega tundeid eeskirjadega ei takista! Võib ju Pressiesindaja arvata, et rongipeatus pole vabaajaveetmiskoht, aga kui on armastus nii kange...???

Ja ei saa alati tulla jaama Pressiesindaja soovi järgi, ikka tullakse varem. Sest rongisõit on popp ja samas eluline vajadus. Ka Haapsalusse muide, mille jaoks võib aga riigil mitte raha jätkuda.


Mis sest, et mõne arvates saab Haapsalu rongi täituvus olema selline....


...mina aga arvan, et reisijad aina vooriks...

....eriti, kui pole mitte "kohviautomaadivalmidus" vaid "inimese ja puhvetivalmidus" ehk lihtsamalt öeldes, inimlik teenindus isegi mitmetunniseks sõiduks kui lühikeseks otsaks....


 ...või on peatusi, kus peatuda. et reisija saaks rongile tulla. Nii mõnegi peatuse kohal ripub kadumise oht reisijate vähesuse tõttu. Nii võib peagi Kolu peatust ja sellel ootavat inimest peale udust väljumist mitte enam olla. Sõna otseses mõttes - kaob peatus, kaob suur osa tulevikust ja viimasedki pärismaalased...

Teel aga uued peatused, uued inimesed, uued hetked, mööda vilksatavad kodud, ka vana raudteeveterani kodumaja....



...ja taas peab enne rongile tulekut olema varustus läbi mõeldud, selles palavuses pole sõit kõige meeldivam kui joogikraami ei ole, sest pole ei puhvetit ega automaati, aknakatteid ega muudki elementaarset...

Peagi jõuad aga ikka ja alati lõppjaama.....

....seejärel pöörang rongi tudumiskohta, veel veidi...

.....ja võib rattale istuda...
   
 Tasuks midagi head oma koduaiast.....






Saturday, January 26, 2013

Vedurijuhi amet - kõige surmavam ja romantilisem amet 11.

Tartu "maraton", nagu meie seda nimetame, pole sugugi kerge sõit. Kuid nauditav. Algus hommikul kella 6 ajal ja tööpäeva lõpuks on kelle 23. 2 korda Tartusse ja tagasi, vahepeal väike puhkus.

Vedurijuht teenib ikka rohkem kui miinimumpalk, kuid  kindlasti ei vasta palk mingilgi määral töö raskusele.
Aga Tartus siis võtsin kätte rongis olevad ajalehed (ajalehte peaks ikka lugema paberkandjal, muidu pole see ajaleht, vaid lihtsalt uudised...
Aga uudised olid ikka tõelised "ärapanijad". 
 
http://www.ohtuleht.ee/507668

Ehk peaksimegi kaks korda õppima? Et ükskord ometi targaks saada? Praegune elatustase küll ei soodusta õppimist. Ja kuskil keegi teatas, et ta ei soovi nii kõrget presidendipalka....



http://www.ohtuleht.ee/507664

Loe, hr President! Mina küll lugeda ei tahtnud! Püüan siin kirjutada veidi emotsionaalsemalt kui tavaliselt, sest riigi suhtumine ajabki selliseks! Muide, jätsingi suure osa lugemata, ehk teen seda kunagi hiljem. Ki ei kummita tuttavate raske olukord. Või kui oleks jätnud vaatamata Pealtnägiha. Püha müristus, mida sellised reelikad endast ja riigist üldse mõtlevad? Ja keegi arvab veel, et ta on kannataja!? Seda saab arvata vaid puruloll rahaahne advokaat!




http://www.ohtuleht.ee/507666

Miks sellise päti poole ei saadetud kuuli teele? Kui paljud on kannatanud selliste pättide pärast? Kas see üldse midagi ei tähenda? Kannatused? Või peame muretsema sellise päti kannatuste pärast nagu ülihumaanses maailmas tänapäeval üles kutsutakse?

http://www.ohtuleht.ee/507662

Naljakas on lugeda kui teemat kommenteerib AS Keskkonnateenused!

http://www.ohtuleht.ee/507591

Kunagi sundis miski püstolit haarama!
AS Keskkonnateenused on oma suhtumisega ärimeeste margi nii täis teinud, et neid uskuda on praktiliselt võimatu! Ja see kuidas kõige ahnemad röövkapitalistid julgevad väga tihti hädaldada, KUI raske neil on! Absoluutselt tähele panemata jättes kui raske võib olla oma töötajal!? Minul ei ole kahju maksta või näha vaeva, et prügi saaks sorteeritud. Kuid sodi... ei prügi läheb keema, kui loed sellist mõttetust. Tõepoolest, investeeringud vajavad taasateenimist, kuid raevu tekitab, kui tead, et keegi teenib miljoneid eurosid kasumit! Pankadest ma ei räägigi, nende puhul on ahnus viinud selleni, et kasumit tuleb sadades miljonites.



http://www.ohtuleht.ee/507657

Mitte ühelegi eestlasele ma ei tunne kaasa kui ta narkoveo süüdistusega Tais või Venetsueelas kinnimajja läheb. No ei tunne, mitte küünemusta võrragi. Ja kas saaksin sellele vanaemale kaasa tunda? Eui saa! Häirib vaid see, et justnagu ei saa pere kaitset pättide vastu. Kes siis nüüd peaks kinnimajja minema või surmanuhtluse saama? Kui palju narkoärimehi seda teed läinud?  Ahjaa, neil jätkub raha ka seaduseväänajate jaoks...

http://www.ohtuleht.ee/507646

Sõidus ma siiski ei kasuta krremipurki, kuid hirmutavad on sellised asjad siiski! Aga ostsin mahlajoogi. Lätlased ikka tublid ärimehed, Gutta mahlu tootev firma vist maksab oma töötajatele kuus palka tuhandeid eurosid! Sest ega muidu nende mahla hind pole paarisaja euro kanti liitri eest!


Enam ei osta. Üle euro maksev "mahlajook" koosneb kahtlasest glükoosi-fruktoosisiirupist ( ärge laske ennast petta lapsepõlve gükoositablettide või sõna frukt ehk vene keeles puuvili, võlust), veest ja 0,2 % mahlakontsentraadist! Mida mõtleb üks saastaärimees, kui sellise hinnaga müüb "mahla"?
 Täiesti kohutav ju!? Lisainfo telefonil ma ei helista, sest võin lihtsalt nad ropult läbi sõimata. Kuigi vaevalt, et need telefonineiud milleski süüdi on...

Noa aga tahaks midagigi ilusat ja head ka lugeda! Siis ei jää muud üle kui panna ajaleht käest ja võtta raamat või vaadata aknast välja.

Muidugi, Zirgi Kunni
kabinetis on konditsioneer ja Saku Läte, meil vaid eelmise sajandi lagunenud lamellkardinad...
Aga akna all rariteet!


Aga olgu sõit kuitahes pikk, koju saab ikkagi. Isegi siis kui last näed vaid vastutulevas rongis...



 

Wednesday, November 20, 2013

Olen alati püüdnud põigelda kõrvale karmidest kaadritest elu kohta nii telekas, ajalehes kui mujal. Vahel ikka tulevad need esile. Aga vahel  PEAB vaatama kasvõi selle pärast, et sellest võib olla kasu.

http://www.youtube.com/watch?v=xNV0HNJzCZM

Väga karm ja kes ei taha, ärge palun parem vaadake!

Minu jaoks jätab see amet (alguses abina ja siis kaua hiljem (terava keele tõttu ja samas oma inimeste kaitsmise tõttu, mida paraku nii mõnigi tõlgendab valesti....) väga tugeva jälje. Sellegi video vaatamine tõi mu ette inimese. Igas mõttes! Ja loomulikult elu ja surma. Igavest elu pole olemas ega ka paradiisi. Sellised lubadused on vaid neile, kes peaksid teiste magusa elu jaoks oma panuse andma. Aga lähenemine on vale. Mitte magusa, vaid elamisväärse....

Tööl keerulised ajad, kellelegi väga rasked. Ometi ajab naerma ja samas tahaks keelt teritada, kui mõned suurimad vargad kurdavad, et neil nüüd  midagi varastatud. Summaliselt on ikka nii, et ise varastad 1 000 000, aga sinult võeti midagi paarikümne eest.... Hääletoon läheb nii õnnetuks, et tunne või kaasa! Kuigi nendesamade aastakümnete jooksul mõistnud, et sealtpoolt kaasatundmist ei ole. Ei sulle, teistele töökaaslastele ega reisijatele. Firmast ja riigist rääkimata. Pigem ollakse peale vargust "õnnetu", et näe, rong on külm! Muidugi on! Kui puud ei lähe ahju, vaid seljataha.... Ja ikka olen ma vahel suuteline imestama, kuidas mõnigi ei saa aru, et sooja õhu puhumisest ei saagi maailm soojemaks minna....
Rääkimata sellest, et videol juhtunu korral ikka ei märgata teisi!

Vaatasin möödaminnes MKM-i ja Elroni ja teistele FB lehtedele. Ei mingit hoolimist, ei vastuseid, ei lahendusi. Vaid poseerivad pildid endast! On see egoism?

Mida peaks tegema ja kuidas edasi minna? Vahel ikka mõtlen ka poliitikasse minemisest, aga senine kord, kus igasugune parteisidlõhestav ligipääs on nendesamade parteilaste poolt pea võimatusk tehtud (valimiskvoodid jm), siis...ehk peaks ikkagi püüdma midagi päriselt ära teha? Seda, millest inimestele ka kasu!?

Aina läheneb aeg, kus tõeliste sõpradega mahaistumise aeg on käes. Ja põhiline, et neid sõpru ei tohi jätta selle maailma meelevalda! Hea inimene ei unustagi neid, kes on olnud rasketel aegadel olemas! Seda enam, et vedurijuhi elus on surma kõrval ka romantika!





Ja veelgi rohkem! On inimesed, kes ootavad, et sa suudad nende heaks kasvõi midagigi ära teha! Noh...näiteks tuua kasvõi kommerts(rongi) sinna, kus ollakse unustatud ja mahajäetud....

Kuni olen, olen alati olemas!.....








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar